Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
({{Redakcja}})
Linia 19: Linia 19:
*{{t|EN57}}oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z <s>3</s> 2 różnych firm (z <s>3</s> 2 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
*{{t|EN57}}oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z <s>3</s> 2 różnych firm (z <s>3</s> 2 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
**{{t|<s>PKP</s> Przewozy Regionalne}}cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
**{{t|<s>PKP</s> Przewozy Regionalne}}cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
**{{t|SKM Trójmiasto}}te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi
**{{t|SKM Trójmiasto}}te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi. W chwili obecnej tkwią w krzakach w Gdyni Głównej.
**{{t|Zakład Napraw Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim}}sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
**{{t|Zakład Napraw Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim}}sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
*{{t|19WE}}nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych <s>automatów do gier</s> biletomatów zamontowanych w środku. Dodatkowo posiada nieumyślnie błędne ustawienie foteli umożliwiające spędzenie podróży w pozycji siedzącej tylko 2% pasażerów.
*{{t|19WE}}nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych <s>automatów do gier</s> biletomatów zamontowanych w środku. Dodatkowo posiada nieumyślnie błędne ustawienie foteli umożliwiające spędzenie podróży w pozycji siedzącej tylko 2% pasażerów.

Wersja z 20:46, 12 lis 2011

Plik:SKM WaWa.jpg
EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów

Szablon:Tspółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.

Historia

Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.

SKM vs Koleje Mazowieckie

SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:

  • W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
  • Ze względów nieumiejętności maszynistów bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h.
  • Mając na uwadze komfort podróży Władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.

Tabor

Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.

  • Szablon:Tpseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
  • Szablon:Toprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 2 różnych firm (z 3 2 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
    • Szablon:Tcechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
    • Szablon:Tte oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi. W chwili obecnej tkwią w krzakach w Gdyni Głównej.
    • Szablon:Tsprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
  • Szablon:Tnowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych automatów do gier biletomatów zamontowanych w środku. Dodatkowo posiada nieumyślnie błędne ustawienie foteli umożliwiające spędzenie podróży w pozycji siedzącej tylko 2% pasażerów.

Trasa

  • Szablon:TPruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy.
  • Szablon:TLotnisko Chopina-Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom to kończą robotę na Wschodnim i nie jadą dalej.
  • Szablon:Tlinia widmo.
  • Szablon:Tbrak informacji ze strony PKP ZTM .
  • Szablon:Tbędzie kiedyś.
  • Szablon:Tkto to wie?
  • Szablon:Tmiała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem.
  • Szablon:Tbrak taboru na eksploatację tej linii.
  • Szablon:TWieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola-tu jest linia? Niesamowite, czynne pamiętał je Gierek chyba... Do Wieliszewa to w zależności od humoru maszynisty kolei mazowieckich, który prowadzi pseudo SKM-kę. Pseudo SKM-ka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym.
  • Szablon:Ttzw. powodźówka a la metro wawerskie.