Dishonored: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 11: Linia 11:


== Postacie ==
== Postacie ==
== Bronie i umiejętności ==
== Bronie, akcesoria i umiejętności ==
* {{t|Miecz}}podstawowa broń Corvo, trzymana przez niego w prawej [[dłoń|dłoni]]. Służy do wywijania przed nosami strażników, skracając ich o brwi, a czasem, gdy [[szczęście]] dopisze, o całą głowę.
* {{t|Miecz}}podstawowa broń Corvo, trzymana przez niego w prawej [[dłoń|dłoni]]. Służy do wywijania przed nosami strażników, skracając ich o brwi, a czasem, gdy [[szczęście]] dopisze, o całą głowę.
* {{t|Pistolet}}kawał żelaza pochodzący z [[XVII wiek]]u, niezastąpiony gdy mamy zamiar wybić cały patrol żołnierzy, alarmując przy okazji całe [[miasto]]. Aby gra nie stała się FPSem, jej twórcy wymyślili, że pistolet będzie się długo przeładowywać, co powoduje u [[gimbus|gimnazjalistów]] obłęd i nieprzyjemne schorzenia trzustki.
* {{t|Pistolet}}kawał żelaza pochodzący z [[XVII wiek]]u.
* {{t|Kusza}}broń niezastąpiona gdy chcemy wybić patrol i zachować przy tym zalecenia Unii Europejskiej dotyczące dopuszczalnego poziomu [[hałas]]u. Są dostępne 3 rodzaje bełtów do kuszy:
** {{t|Pociski zwykłe}}charakteryzują się tym, że są zwykłe.
** {{t|Pociski usypiające}}charakteryzują się tym, że nie są zwykłe, bo potrafią delikwenta uśpić. Idealne dla cierpiących na bezsenność.
** {{t|Pociski zapalające}}charakteryzują się tym, że robią największy rozpierdol.
* {{t|Granaty}}granaty jak granaty, odbezpieczasz, rzucasz, spierdalasz.
* {{t|Pułapki sprężynowe}}małe miny, które po nadepnięciu na nie zamieniają najbliższe otoczenie w koktajl [[owoc]]owy. Co ciekawe, można przyczepić je do przeciwników, pozwala to na zobaczenie jak wygląda dolna połowa [[człowiek]]a leżąca na kredensie. Znalezienie górnej graniczy z cudem.
* {{t|Mignięcie|ang. ''Blink''}}podstawowa magiczna umiejętność Lorda Protektora, pozwala na teleportowanie się na krótką odległość. Najczęściej używany czar w grze, chyba, że ma się zamiar przejść ją, idąc środkiem ulicy jak [[Rambo]].
* {{t|Mroczna wizja|ang. ''Dark Vision}}umożliwia widzenie przez ściany, co jest przydatne gdy ma się zamiar większość [[czas]]u spędzić w kontenerach na śmieci.
* {{t|Opętanie|Possession}}ciekawa umiejętność, przy pomocą której można przejąć ciało szczura, [[ryba|ryby]], lamy, myszoskoczka czy ludzia.
* {{t|Zatrzymanie czasu|Bend Time}}pozwala na zamrożenie na krótką chwilę czasu, idealna opcja dla gwałcicieli, [[złodziej|kieszonkowców]], hippisów i innego elementu.

Wersja z 15:36, 19 sty 2013

Szablon:Tskradanka autorstwa nikomu nieznanej firmy[1] Arkane Studios. Opowiada o losach Corvo Attano, byłego cesarskiego ochroniarza, zabójcy i amatora kościanych błyskotek, który najpierw był dobry, potem był zły, potem był dobry, później był bardzo zły a na końcu to już nie wiadomo. Gra jest utrzymana w steampunkowym klimacie, co oznacza, że mimo zaawansowanej mechaniki, pozwalającej nawet na zbudowanie broni rakietowej, strażnicy przemierzają ulice uzbrojeni w szpady.

Fabuła

Akcja rozgrywa się w pięknym państwie Gristol, mającym tylko jeden mały defekt – szaleje w nim zaraza zamieniająca ludzi w plujących zasadą sodową zombie, a pozostali przy życiu są spożywani do kości przez wędrowne stada szczurów. Zmienić tą sytuację chce miłościwie panująca cesarzowa Jessamine Kaldwin, wzorowa samotna matka, która wysyła swojego ochroniarza za granicę, by zarobił trochę na leki na niemieckiej plantacji szparagów. Niestety, Corvo, jako że nie miał wizy, został deportowany i okradziony a w drodze powrotnej okradziony w pociągu przez bandę rudych masonów[2].

Po powrocie do kraju Attano udaje się do cesarzowej w celu kontemplowania przyrody za pałacową stodołą. Nie zdążył, źli ludzie napadli na nich, zabili władczynię i porwali jej córkę. Strażnicy, którzy przybyli na miejsce zbrodni, zobaczyli ogłuszonego Corvo leżącego wygodnie obok wypatroszonych zwłok. Nie trzeba chyba tłumaczyć kto został oskarżony o zabójstwo.

Pół roku później były Lord Protektor, oczekujący na wyrok śmierci, który przez to, że był wykonywany z pieniędzy pochodzących z NFZ-u, został zaplanowany na przyszłą dekadę, znajduje w kanapce z chlebem list i klucz do celi. Dowiaduje się, że zostało założone kółko różańcowe, które chce odbyć pielgrzymkę do Częstochowy i pozbyć się Hirama Burrowsa, który stał za zamachem na cesarzową i aktualnie rządził krajem. Przy pomocy prezentu Corvo ucieka do kanałów, na końcu których czeka na niego niejaki Samuel, zajmujący się murzynieniem na łódce. Przewoźnik odholowywuje Lorda Protektora do pubu Hound Pits, gdzie przebywają lojaliści, trudzący się wymyślaniem planu osadzenia córki cesarzowej, Emily na tronie, przy okazji pijąc niebagatelne ilości brandy.

Według tego planu Corvo musi wybić najważniejsze postaci spisku, z obecnie rządzącym krajem Lordem Regentem. Pierwszym celem jest nadrewident Campbell, przywódca sekty posiadającej własne wojsko, uzbrojone w katarynki oraz maski ukrywające braki w uzębieniu. Ułatwieniem dla zabójcy są moce magiczne, które otrzymał od tamtejszego bóstwa o łatwym do zapamiętania imieniu Odmieniec.

Postacie

Bronie, akcesoria i umiejętności

  • Szablon:Tpodstawowa broń Corvo, trzymana przez niego w prawej dłoni. Służy do wywijania przed nosami strażników, skracając ich o brwi, a czasem, gdy szczęście dopisze, o całą głowę.
  • Szablon:Tkawał żelaza pochodzący z XVII wieku, niezastąpiony gdy mamy zamiar wybić cały patrol żołnierzy, alarmując przy okazji całe miasto. Aby gra nie stała się FPSem, jej twórcy wymyślili, że pistolet będzie się długo przeładowywać, co powoduje u gimnazjalistów obłęd i nieprzyjemne schorzenia trzustki.
  • Szablon:Tbroń niezastąpiona gdy chcemy wybić patrol i zachować przy tym zalecenia Unii Europejskiej dotyczące dopuszczalnego poziomu hałasu. Są dostępne 3 rodzaje bełtów do kuszy:
  • Szablon:Tgranaty jak granaty, odbezpieczasz, rzucasz, spierdalasz.
  • Szablon:Tmałe miny, które po nadepnięciu na nie zamieniają najbliższe otoczenie w koktajl owocowy. Co ciekawe, można przyczepić je do przeciwników, pozwala to na zobaczenie jak wygląda dolna połowa człowieka leżąca na kredensie. Znalezienie górnej graniczy z cudem.
  • Szablon:Tpodstawowa magiczna umiejętność Lorda Protektora, pozwala na teleportowanie się na krótką odległość. Najczęściej używany czar w grze, chyba, że ma się zamiar przejść ją, idąc środkiem ulicy jak Rambo.
  • Szablon:Tumożliwia widzenie przez ściany, co jest przydatne gdy ma się zamiar większość czasu spędzić w kontenerach na śmieci.
  • Szablon:Tciekawa umiejętność, przy pomocą której można przejąć ciało szczura, ryby, lamy, myszoskoczka czy ludzia.
  • Szablon:Tpozwala na zamrożenie na krótką chwilę czasu, idealna opcja dla gwałcicieli, kieszonkowców, hippisów i innego elementu.
  1. nawet pracownicy nie znają nazwy studia
  2. tfu!