Teoria kreskówkowej rzeczywistości: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Metallhead (dyskusja • edycje) M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Matolog. Ofiarą rewertu jest 46.186.36.79.) |
M |
||
Linia 70: | Linia 70: | ||
[[Kategoria:Teorie]] |
|||
[[Kategoria:Artykuły o umownych tytułach]] |
|||
[[Kategoria:Teorie]] |
[[Kategoria:Teorie]] |
||
[[Kategoria:Kinematografia]] |
[[Kategoria:Kinematografia]] |
Wersja z 17:38, 19 lip 2013
Teoria kreskówkowej rzeczywistości – teoria, która głosi, że kreskówki mają inne prawa niż znany nam świat. O ile w filmach jakotaki realizm jest utrzymywany, to w kreskówkach może się zdarzyć wszystko. Zawsze. Wszędzie.
Cała prawda
- Postacie w kreskówkach po upadku z dużej wysokości wbijają się w ziemię na ok. 1,5 metra. Potem będą miały tylko podbite oko, lewą rękę i prawą nogę w gipsie oraz parę plastrów w losowych partiach ciała; ewentualnie będą tylko lekko zdziwione lub będą widziały gwiazdki/ptaszki wokół głowy.
- Gdy ktoś strzeli w ciebie z armaty, cały zostaniesz pokryty prochem.
- Gdy ktoś mierzy w ciebie strzelbą, wystarczy, że wsadzisz palec w lufę. Eksplozja strzelby porani strzelca, a Tobie nic się nie stanie.
- Gdy staniesz w ogniu, po wyjściu z niego także będziesz pokryty sadzą.
- Wszyscy mogą przekroczyć wszystkie prędkości: dźwięku, światła, smrodu, próżni, Ferrari Enzo i przewijania filmu na DVD.
- Możesz wyjąć dowolny przedmiot (zwykle broń) spoza ekranu, ewentualnie zza pleców.
- Przejście się na ostatnie piętro wieżowca zajmuje mniej czasu, niż wjechanie na nie za pomocą windy.
- Samochody wydłużają się wprost proporcjonalnie do szybkości jazdy.
- Spacery w powietrzu są możliwe, jeżeli nie kończą się zerknięciem w dół.
- Gdy uciekając przebijasz się przez okna, drzwi lub ściany, zostaje w nich odbita sylwetka twojego ciała.
- Kowadło zawsze opada najwolniej. Czasem zatrzyma się tuż nad postacią i spadnie dopiero po spojrzeniu na nie.
- Spotkanie z jakimkolwiek drapieżnikiem skończy się dla ciebie bez uszczerbku na zdrowiu.
- Wielkie, spadające odważniki zawsze ważą 16 ton.
- Nawet jeśli coś rozwalisz, po sekundzie to coś będzie jak nowe.
- Potrafisz podpalić zapałkę, pocierając ją o własny tyłek.
- Zwierzęta umieją mówić.
- Możesz schować się za dowolny przedmiot, nawet jeśli jesteś dziesięć razy grubszy/wyższy od niego.
- Każde zwierzę może przeżyć zgniecenie, rozciągnięcie, skręcenie, pocięcie, przedziurawienie oraz rozpłaszczenie.
- Im bardziej się boisz, tym większe robisz oczy, w ekstremalnych przypadkach mogą być nawet większe od twarzy.
- Na co dzień chodzisz w tym samym lub takim samym ubraniu.
- Jeżeli jednak zdecydujesz się zmienić strój lub fryzurę, to nikt nie będzie mógł Cię poznać.
- Jeśli będziesz niewidzialny, to i tak będzie widać twoje kontury.
- Gdybyś był niewidzialny każdy mógłby, także przez ciebie przejść, ale gdy posypiesz się mąką, nie przeniknie ona przez twoje ciało, lecz staniesz się biały.
- Gdy masz jakiś problem i włączysz telewizor, od razu znajdziesz rozwiązanie.
- Po schodach możesz zbiec szybciej niż przedmiot, który upuściłeś z dachu.
- Gdy coś cię przestraszy, bez problemu możesz wskoczyć nawet na najwyższe drzewo.
- Gdy podczas szybkiego biegu zobaczysz drzewo lub mur, to nie zdążysz przed nim się zatrzymać.
- Jeżeli bijesz się z inną postacią, to jest wokół was tuman kurzu i co chwila pokazuje się ręka/noga/głowa którejś z postaci.
- Nawet, jeżeli wyjdziesz z tego tumanu, to twój przeciwnik cały czas będzie się w nim rzucał.
- Jeżeli z kredensu wypadną talerze lub inne naczynia, to każde z naczyń złapiesz inną częścią ciała.
- Gdy poczujesz zapach jakiegoś smacznego jedzenia, będzie on ciągnął Cię za nos, możesz wtedy nawet unosić się w powietrzu i nie możesz się mu oprzeć.
- Podczas korzystania z toalety zawsze czytasz gazetę.
- W środku twojej kąpieli z wanny może nagle wynurzyć się człowiek, którego nie było, gdy do niej wchodziłeś.
- Gdy odbijasz na ksero zdjęcia ludzi lub zwierząt, to po chwili będą one już żywe.
- Zawsze gdy wysiadasz z autobusu, najpierw widzimy autobus od przeciwnej strony, a po jego odjeździe stoisz już na chodniku.
- Jedne postacie mogą przechodzić przez namalowane na ścianach obrazy, a inne nie.
- Gdy ktoś próbuje przejechać cię samochodem – uciekasz zawsze tak, aby był zwrócony przodem do ciebie. Nigdy nie uskakujesz w bok.
- Kiedy wypijesz jakiś napój zawsze wyrzucasz opakowanie za siebie po czym słychać odgłos tłuczonego szkła albo miauczenie kota.
- Jeśli ukłujesz się ostrym przedmiotem, możesz wyskoczyć w górę na ogromną wysokość.
- Gdy jesteś w lesie i zaznaczasz sobie drogę rzucając za siebie orzechy/żołędzie/inne jedzenie, to od razu z krzaków wyskoczy wiewiórka/dzik/inne zwierzę i zje je wszystkie.
- Szuflady, kieszenie, torby, szafy i inne schowki mają nieograniczoną pojemność.
- Umiesz przeciąć drzwi piłą trzymając ją ząbkami do dołu.
- Możesz stworzyć co tylko chcesz w kilka minut, pod warunkiem, że masz odpowiednie specjalizacje (Laboratorium Dextera, Fineasz i Ferb).
- Postacie mają formę morficzną - potrafią się wcisnąć, gdzie tylko chcą.
- Jeśli będziesz udawać lampę, kolumnę lub jakikolwiek przedmiot martwy, nikt cię nie zauważy.
- Pomachasz trochę rękoma i już masz origami.
- Postacie czasami proszą twórcę kreskówki o np. domalowanie czegoś na planie, bo tak miało być w scenariuszu.
- Przepływ prądu przez postać ukazuje wszystkie jej kości.
- Idąc przez nieskończenie wielką przestrzeń zawsze dojdzie się do punktu wyjściowego.
- Prawa fizyki mogą być modyfikowane na bieżąco, w zależności od potrzeby.
- Jeżeli masz paczkę przyjaciół to zawsze jest ich 3 - 4 (Tak, ty też się liczysz)...
- ... Ty jesteś ich szefem, lub nie masz specjalnych zalet (pff... Też mi nowość...)...
- ... Jeden z nich jest szalony, dziwny, lub zawsze was rozśmiesza ...
- ... Inny jest mózgiem grupy, kujonem, lub alergikiem ...
- ... A jeżeli masz już tego czwartego w grupie to jest wegetarianinem, hipisem lub pacyfistą ...
- Komputer służy ci tylko do znajdywania informacji, lub odrabiania prac domowych, natomiast grasz tylko na konsoli, w dodatku starej.
- Najzwyklejszy odkurzacz może wessać cały świat i siebie równocześnie.