Electronic Arts: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Szklarz przeniósł stronę Użytkownik:Szklarz/brudnopis11 na Electronic Arts, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: a zresztą, grafiki wystarczy tylko dodać)
(jak zwykle miliard literówek + coś od siebie)
Linia 1: Linia 1:
{{bezgrafik}}
{{T|Electronic Arts|znani bardziej jako '''I-Ej'''}}amerykańska firma zajmująca się odcinaniem kuponów, produkcją dodatków i wymyślaniem cen nie z tej Ziemi, założona w [[1982]] roku w słonecznej Kalifornii przez Tripa Hawkinsa. Wychodzi im to na tyle dobrze, że są uważani za jednego z trzech, obok [[Nintendo]] i [[Activision]], największego wydawcę gier komputerowych, oraz za najgorszą firmę w USA, wyprzedzając takie sławy jak [[Microsoft]] czy automyjnia Janusza z Ciechocinka pod Chicago.
{{t||znane bardziej jako '''I-Ej'''}} amerykańska firma zajmująca się odcinaniem kuponów, produkcją dodatków i wymyślaniem cen nie z tej Ziemi, założona w [[1982]] roku w słonecznej Kalifornii przez Tripa Hawkinsa. Wychodzi im to na tyle dobrze, że są uważani za jednego z trzech, obok [[Nintendo]] i [[Activision]], największego wydawcę gier komputerowych, oraz za najgorszą firmę w USA, wyprzedzając takie sławy jak [[Microsoft]] czy automyjnia Janusza z Ciechocinka pod Chicago.


== Struktura ==
== Struktura ==
Podobnie jak [[PKP]], EA jest podzielona na kilkaset spółek. Tak samo jak u polskiego odpowiednika, ażda z nich ma swojego prezesa, dziesięciu wiceprezesów, czterdziestu wicewiceprezesów i nie zajmuje się kompletnie niczym, oprócz ustalaniem premii dla członków zarządu i corocznym wydawaniem gier z lat 90. z odświeżoną grafiką i podwyższoną ceną.
Podobnie jak [[PKP]], EA jest podzielona na kilkaset spółek. Tak samo jak u polskiego odpowiednika, każda z nich ma swojego prezesa, dziesięciu wiceprezesów, czterdziestu wicewiceprezesów i nie zajmuje się kompletnie niczym poza ustalaniem premii dla członków zarządu i corocznym wydawaniem gier z lat 90. z odświeżoną grafiką i podwyższoną ceną.
* EA Games – największa część całości i najmniej robiąca. Najczęściej zadowalają się wydawaniem gier wytworzonych przez inne spółki i wymyślaniem nowych cen, na wypadek gdyby producenci w przypływie szaleństwa ustalili zbyt niską.
* EA Games – największa część całości i najmniej robiąca. Najczęściej zadowalają się wydawaniem gier wytworzonych przez inne spółki i wymyślaniem nowych cen, na wypadek gdyby producenci w przypływie szaleństwa ustalili zbyt niską.
* [[BioWare]] – firma kupiona przez EA w 2007 roku, za pieniądze zarobione na sprzedaży dodatków do [[The Sims 2]]. Zajmują się skrobaniem nowych [[Mass Effect]]ów i gier o [[Gwiezdne Wojny|Gwiezdnych Wojnach]].
* [[BioWare]] – firma kupiona przez EA w 2007 roku za pieniądze zarobione na sprzedaży dodatków do [[The Sims 2]]. Zajmują się skrobaniem nowych [[Mass Effect]]ów i gier o [[Gwiezdne Wojny|Gwiezdnych Wojnach]].
* EA Sports – spółka odpowiedzialna za to, by co roku wydawać nowe edycje gier sportowych w taki sposób, aby każda kolejna wydawała się być rewolucyjną i przełomową, podczas gdy w ciągu 20 lat wygładzono tylko kanty na twarzach postaci i zmieniono kilka razy wygląd głównego menu.
* EA Sports – spółka odpowiedzialna za to, by co roku wydawać nowe edycje gier sportowych w taki sposób, aby każda kolejna wydawała się być rewolucyjną i przełomową, podczas gdy w ciągu 20 lat wygładzono tylko kanty na twarzach postaci i zmieniono kilka razy wygląd głównego menu.
* EA Maxis – oni z kolei zajmują się wymyślaniem überwypasionych nowych części Simsów, a potem wycinaniem z nich większości opcji i wydawaniem ich osobno jako [[DLC]], kosztujących więcej niż podstawowa wersja gry.
* EA Maxis – oni z kolei zajmują się wymyślaniem überwypasionych nowych części Simsów, a potem wycinaniem z nich większości opcji i wydawaniem ich osobno jako [[DLC]], kosztujących więcej niż podstawowa wersja gry.


== Origin ==
== Origin ==
EA w pewnym momencie zauważyło, że z samego wydawania dodatków rodziny się nie wykarmi, dlatego wzięło przykład z [[Valve]] i utworzyło konkurencyjną dla [[Steam]]a i [[Uplay]]a platformę [[Origin]], która za rozsądną cenę umożliwia graczom powku{{cenzura3}}iać się na lagi, disconnecty i setki zabezpieczeń, dzięki czemu mają okazję do pomedytowania nad sensem istnienia i ogromem [[wszechświat]]a. Czasem nawet rozdawane są bany za darmo, alby użytkownicy mieli jeszcze więcej czasu do rozmyślań.
EA w pewnym momencie zauważyło, że z samego wydawania dodatków rodziny się nie wykarmi, dlatego wzięło przykład z [[Valve]] i utworzyło konkurencyjną dla [[Steam]]a i [[Uplay]]a platformę [[Origin]], która za rozsądną cenę umożliwia graczom powku{{cenzura3}}iać się na lagi, disconnecty i setki zabezpieczeń, dzięki czemu mają okazję do pomedytowania nad sensem istnienia i ogromem [[wszechświat]]a. Czasem nawet rozdawane są bany za darmo, aby użytkownicy mieli jeszcze więcej czasu do rozmyślań.


Dodatkowo, aby klientom żyło się lepiej, EA zajmuje się sprzedażą danych o nich urzędowi skarbowemu, [[ZUS]]-owi i Al-Kaidzie, a za zarobione pieniądze obniżają cenę nie robią kompletnie nic w zamian, bo takie są twarde prawa wolnego rynku.
Dodatkowo, aby klientom żyło się lepiej, EA zajmuje się sprzedażą danych o nich urzędowi skarbowemu, [[ZUS]]-owi i Al-Kaidzie, a za zarobione pieniądze <s>obniżają cenę</s> nie robią kompletnie nic w zamian, bo takie są twarde prawa wolnego rynku.


== Gry wyprodukowane i wydane przez EA ==
== Gry wyprodukowane i wydane przez EA ==
* [[NHL (seria gier)|NHL]] – odgrzewana od [[1991]] seria gier o hokeju, w Polsce popularna tylko ze względu na możliwość rozbicia twarzy przeciwnika o lód czy odcięcia mu moszny płozą łyżwy.
* [[NHL (seria gier)|NHL]] – odgrzewana od [[1991]] seria gier o hokeju, w Polsce popularna tylko ze względu na możliwość rozbicia twarzy przeciwnika o lód czy odcięcia mu moszny płozą łyżwy.
* [[FIFA]] – jedna z najbardziej dochodowych serii, kochana przez miliony gimnazjalistów, nienawidzona przez ich rodziców, proszonych co jesień o ćwierć ich wypłaty, po to, by zobaczyć dwie dodane cieszynki i ładniejszą fryzurę u [[Robert Lewandowski|Roberta Lewandowskiego]] w jego profilu. W dodatku równolegle wydawana jest seria FIFA Manager, nie ciesząca się jednak takim uznaniem, gdyż wymaga większej intensywności myślenia niż podczas powtarzania tej samej akcji w jednej meczu, niepotrafiąc skonstruować innej.
* [[FIFA]] – jedna z najbardziej dochodowych serii, kochana przez miliony gimnazjalistów, nienawidzona przez ich rodziców, proszonych co jesień o ćwierć ich wypłaty po to, by zobaczyć dwie dodane cieszynki i ładniejszą fryzurę u [[Robert Lewandowski|Lewandowskiego]]. W dodatku równolegle wydawana jest seria FIFA Manager, nie ciesząca się jednak takim uznaniem, gdyż wymaga większej intensywności myślenia niż podczas powtarzania tej samej akcji w jednym meczu w oczekiwaniu na strzelenie upragnionego honorowego gola.
* [[Need for Speed]] – legendarna już gra, która jest z części na część coraz gorsza, jednak mimo sprzedaje się coraz lepiej.
* [[Need for Speed]] – legendarna już gra, która jest z części na część coraz gorsza, coraz więcej ludzi narzeka na jej kiczowatość, a jednak mimo to sprzedaje się coraz lepiej.
* [[Command & Conquer]] – wymarła już seria gier strategicznych, podprowadzona studiu [[Westwood Studios]], a potem porzucona, gdyż gracze nie zwracają uwagi w strategiach na odświeżoną grafikę i domagają się większych zmian.
* [[Command & Conquer]] – wymarła już seria gier strategicznych, podprowadzona studiu [[Westwood Studios]], a potem porzucona, gdyż gracze nie zwracają uwagi w strategiach na odświeżoną grafikę i domagają się większych zmian.
* [[Medal of Honor]] – strzelanka mająca być konkurencją dla [[Call of Duty]], jednak nie nadaje się nawet do tego, gdyż hejterzy CoD-a wolą Battlefielda.
* [[Medal of Honor]] – strzelanka mająca być konkurencją dla [[Call of Duty]], jednak nie nadaje się nawet do tego, gdyż hejterzy CoD-a wolą Battlefielda.
* [[The Sims]] – kolejne oczko w głowie zarządu EA, przynoszące kokosy spółce, gdyż grupa docelowa podejmie pracę zarobkową dopiero za kilkadziesiąt lat i nie przejmuje się pieniędzmi rodziców wydawanych na dodatki.
* [[The Sims]] – kolejne oczko w głowie zarządu EA, przynoszące kokosy spółce, gdyż grupa docelowa podejmie pracę zarobkową dopiero za kilkadziesiąt lat i nie przejmuje się pieniędzmi rodziców wydawanych na dodatki.
* [[Battlefield]] – FPS konkurencyjny dla dzieła studia Activision, w założeniu będący wierną kopią rzeczywistości, jednak rezultacie wojna w nim jest bardziej przerysowana niż w hollywoodzkich filmach akcji.
* [[Battlefield]] – FPS konkurencyjny dla dzieła studia Activision, w założeniu będący wierną kopią rzeczywistości, jednak w rezultacie wojna w nim jest bardziej przerysowana niż w hollywoodzkich filmach akcji.
* [[Spore]] – gra dla nastolatek, na wypadek gdyby znudziły się komuś Simsy i zamiast kierowania ludźmi wolałby sterować bezkształtną masą komórek.
* [[Spore]] – gra dla nastolatek, na wypadek gdyby znudziły się komuś Simsy i zamiast kierowania ludźmi wolałby sterować bezkształtną masą komórek.
* [[Dead Space]] – jedyna na świecie seria gier z gatunku [[survival horror]], które nie są ani survivalem, ani horrorem.
* [[Dead Space]] – jedyna na świecie seria gier z gatunku [[survival horror]], które nie są ani survivalem, ani horrorem.
* [[Mass Effect]] – jeden z najbardziej znanych i lubianych tytułów wydanych przez EA, który w teorii skończył się na trzeciej części, jednak EA nie byłoby sobą gdyby zabiło kurę znoszącą złote jaja i szykowana jest już czwarta część.
* [[Mass Effect]] – jeden z najbardziej znanych i lubianych tytułów wydanych przez EA, który w teorii skończył się na trzeciej części, jednak EA nie byłoby sobą, gdyby zabiło kurę znoszącą złote jaja i szykowana jest już czwarta część. Lubiana przez sporą część graczy za masę mniej lub bardziej [[rule 34|pornograficznych]] fanfików.


[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]]
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]]

Wersja z 17:55, 24 wrz 2014

Szablon:T amerykańska firma zajmująca się odcinaniem kuponów, produkcją dodatków i wymyślaniem cen nie z tej Ziemi, założona w 1982 roku w słonecznej Kalifornii przez Tripa Hawkinsa. Wychodzi im to na tyle dobrze, że są uważani za jednego z trzech, obok Nintendo i Activision, największego wydawcę gier komputerowych, oraz za najgorszą firmę w USA, wyprzedzając takie sławy jak Microsoft czy automyjnia Janusza z Ciechocinka pod Chicago.

Struktura

Podobnie jak PKP, EA jest podzielona na kilkaset spółek. Tak samo jak u polskiego odpowiednika, każda z nich ma swojego prezesa, dziesięciu wiceprezesów, czterdziestu wicewiceprezesów i nie zajmuje się kompletnie niczym poza ustalaniem premii dla członków zarządu i corocznym wydawaniem gier z lat 90. z odświeżoną grafiką i podwyższoną ceną.

  • EA Games – największa część całości i najmniej robiąca. Najczęściej zadowalają się wydawaniem gier wytworzonych przez inne spółki i wymyślaniem nowych cen, na wypadek gdyby producenci w przypływie szaleństwa ustalili zbyt niską.
  • BioWare – firma kupiona przez EA w 2007 roku za pieniądze zarobione na sprzedaży dodatków do The Sims 2. Zajmują się skrobaniem nowych Mass Effectów i gier o Gwiezdnych Wojnach.
  • EA Sports – spółka odpowiedzialna za to, by co roku wydawać nowe edycje gier sportowych w taki sposób, aby każda kolejna wydawała się być rewolucyjną i przełomową, podczas gdy w ciągu 20 lat wygładzono tylko kanty na twarzach postaci i zmieniono kilka razy wygląd głównego menu.
  • EA Maxis – oni z kolei zajmują się wymyślaniem überwypasionych nowych części Simsów, a potem wycinaniem z nich większości opcji i wydawaniem ich osobno jako DLC, kosztujących więcej niż podstawowa wersja gry.

Origin

EA w pewnym momencie zauważyło, że z samego wydawania dodatków rodziny się nie wykarmi, dlatego wzięło przykład z Valve i utworzyło konkurencyjną dla Steama i Uplaya platformę Origin, która za rozsądną cenę umożliwia graczom powkuCenzura2.svgiać się na lagi, disconnecty i setki zabezpieczeń, dzięki czemu mają okazję do pomedytowania nad sensem istnienia i ogromem wszechświata. Czasem nawet rozdawane są bany za darmo, aby użytkownicy mieli jeszcze więcej czasu do rozmyślań.

Dodatkowo, aby klientom żyło się lepiej, EA zajmuje się sprzedażą danych o nich urzędowi skarbowemu, ZUS-owi i Al-Kaidzie, a za zarobione pieniądze obniżają cenę nie robią kompletnie nic w zamian, bo takie są twarde prawa wolnego rynku.

Gry wyprodukowane i wydane przez EA

  • NHL – odgrzewana od 1991 seria gier o hokeju, w Polsce popularna tylko ze względu na możliwość rozbicia twarzy przeciwnika o lód czy odcięcia mu moszny płozą łyżwy.
  • FIFA – jedna z najbardziej dochodowych serii, kochana przez miliony gimnazjalistów, nienawidzona przez ich rodziców, proszonych co jesień o ćwierć ich wypłaty po to, by zobaczyć dwie dodane cieszynki i ładniejszą fryzurę u Lewandowskiego. W dodatku równolegle wydawana jest seria FIFA Manager, nie ciesząca się jednak takim uznaniem, gdyż wymaga większej intensywności myślenia niż podczas powtarzania tej samej akcji w jednym meczu w oczekiwaniu na strzelenie upragnionego honorowego gola.
  • Need for Speed – legendarna już gra, która jest z części na część coraz gorsza, coraz więcej ludzi narzeka na jej kiczowatość, a jednak mimo to sprzedaje się coraz lepiej.
  • Command & Conquer – wymarła już seria gier strategicznych, podprowadzona studiu Westwood Studios, a potem porzucona, gdyż gracze nie zwracają uwagi w strategiach na odświeżoną grafikę i domagają się większych zmian.
  • Medal of Honor – strzelanka mająca być konkurencją dla Call of Duty, jednak nie nadaje się nawet do tego, gdyż hejterzy CoD-a wolą Battlefielda.
  • The Sims – kolejne oczko w głowie zarządu EA, przynoszące kokosy spółce, gdyż grupa docelowa podejmie pracę zarobkową dopiero za kilkadziesiąt lat i nie przejmuje się pieniędzmi rodziców wydawanych na dodatki.
  • Battlefield – FPS konkurencyjny dla dzieła studia Activision, w założeniu będący wierną kopią rzeczywistości, jednak w rezultacie wojna w nim jest bardziej przerysowana niż w hollywoodzkich filmach akcji.
  • Spore – gra dla nastolatek, na wypadek gdyby znudziły się komuś Simsy i zamiast kierowania ludźmi wolałby sterować bezkształtną masą komórek.
  • Dead Space – jedyna na świecie seria gier z gatunku survival horror, które nie są ani survivalem, ani horrorem.
  • Mass Effect – jeden z najbardziej znanych i lubianych tytułów wydanych przez EA, który w teorii skończył się na trzeciej części, jednak EA nie byłoby sobą, gdyby zabiło kurę znoszącą złote jaja i szykowana jest już czwarta część. Lubiana przez sporą część graczy za masę mniej lub bardziej pornograficznych fanfików.