Lag: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→Ciekawostki: w sumie to by się nadawało już do przeniesienia, ale nie wiem, zobaczymy) Znacznik: edytor źródłowy |
M (→Gatunki lagów: hm...) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
* '''Lag wku{{cenzura3}}cy''' – możesz się go spodziewać zawsze, gdy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na ten rodzaj laga. Często powoduje depresję; |
* '''Lag wku{{cenzura3}}cy''' – możesz się go spodziewać zawsze, gdy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na ten rodzaj laga. Często powoduje depresję; |
||
* '''Lag uciążliwy''' – słabsza forma laga pospolitego. Występuje jednakże przez bardzo długi [[Pleonazm|okres czasu]], co prowadzi do wyczerpania [[Psychika|psychicznego]]; |
* '''Lag uciążliwy''' – słabsza forma laga pospolitego. Występuje jednakże przez bardzo długi [[Pleonazm|okres czasu]], co prowadzi do wyczerpania [[Psychika|psychicznego]]; |
||
* '''Lag serwerowy''' – występuje |
* '''Lag serwerowy''' – występuje z nie twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Często winowajcy będą wmawiać ci, że to przez twój Internet; |
||
* '''Lag niegroźny''' – krótko trwa i występuje w momentach, w których – o dziwo – nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem; |
* '''Lag niegroźny''' – krótko trwa i występuje w momentach, w których – o dziwo – nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem; |
||
* '''Lag komunikatorowy''' – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych [[Komunikator internetowy|komunikatorach internetowych]] (np. [[Gadu-Gadu|GG]]), najczęściej w momencie, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać [[Spierdalaj|ciętą ripostę]], lub podczas [[Kłótnia|intensywnej wymiany argumentów]]; |
* '''Lag komunikatorowy''' – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych [[Komunikator internetowy|komunikatorach internetowych]] (np. [[Gadu-Gadu|GG]]), najczęściej w momencie, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać [[Spierdalaj|ciętą ripostę]], lub podczas [[Kłótnia|intensywnej wymiany argumentów]]; |
Wersja z 10:15, 13 wrz 2015
Idę jeździć na rowerze
bo są lagi na serwerze.
- Wpływ[1] lagów na no-liferów
Kua, znowu lagi!!!
- Reakcja typowego człowieka doświadczającego tego zjawiska
Niech to szlag!
- Lag jako środek słowotwórczy
Lag – silna broń komputerowa. Teoretycznie jest to opóźnienie spowodowane słabym Internetem, a w praktyce możesz być pewny, że mimo nawet najlepszego łącza na świecie, i tak zawsze będziesz miał lagi. Skutkami lagów mogą być: ataki złości, zespół niespokojnych nóg, depresja, a w bardzo skrajnych przypadkach nawet śmierć.
Gatunki lagów
- Lag pospolity – występuje praktycznie w każdej grze internetowej, często również podczas przeglądania Internetu;
- Lag wkucy – możesz się go spodziewać zawsze, gdy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na ten rodzaj laga. Często powoduje depresję;
- Lag uciążliwy – słabsza forma laga pospolitego. Występuje jednakże przez bardzo długi okres czasu, co prowadzi do wyczerpania psychicznego;
- Lag serwerowy – występuje z nie twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Często winowajcy będą wmawiać ci, że to przez twój Internet;
- Lag niegroźny – krótko trwa i występuje w momentach, w których – o dziwo – nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem;
- Lag komunikatorowy – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych komunikatorach internetowych (np. GG), najczęściej w momencie, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać ciętą ripostę, lub podczas intensywnej wymiany argumentów;
- Lag graficzny (pot. klatkowanie) – zazwyczaj występuje, gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników okienek do przyzwania trójcy świętej;
- Lag mózgu – występuje u idiotów, Dzieci Specjalnej Troski, pokemonów i innych trolli. Jego ofiary odznaczają się wysokim wskaźnikiem pierdołowatości i idiotyzmu.
Prawdopodobieństwo wystąpienia
Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym wzorem:
Gdzie:
- P – prawdopodobieństwo;
- M – podatność na prawa Murphy'ego;
- W – ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów;
- L – indywidualne cechy gry/serwera (bardzo dużą wartość ma np. DarkOrbit);
- I – wydajność Internetu ofiary.
Jak widać, główny wpływ na lagi mają indywidualne predyspozycje, a nie szybkość połączenia internetowego, jak głosi powszechnie znana opinia specjalistów.
Ciekawostki
- Podobno Jezus Chrystus miał takie lagi, że respił się aż 3 dni;
- Niektóre nooby tłumaczą swoje lamerstwo lagami[2];
- W języku indonezyjskim słowo „lagi” znaczy „znowu”, a w tagalskim „zawsze”. To chyba nie wymaga komentarza;
- Niektórzy gracze odpowiadają na zarzuty dotyczące wpływu gier komputerowych tym, że to lagi czynią ich agresywnymi, a nie sama gra.