Doom: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (redakcja)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 149.156.124.21; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Pytajka.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 378 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Retro}}
[[Grafika:Doom_travolta.jpg|right|thumb|200px|right|Na 666 poziomie możemy się zaprzyjaźnić z samym [[John Travolta|Johnem Travoltą]].]]
[[Plik:Masakra w Columbine.jpg|thumb|200px|Typowi gracze Dooma]]
'''Doom''' – najbardziej złożona [[gra komputerowa|gra]] na świecie. Posiada ponad 6000 poziomów, 81000 trybów gry, bronie ze wszystkich dotychczas znanych gier [[FPP]], oraz przeciwników mądrzejszych od prawdziwego człowieka. Chodzi o to, aby zaprzyjaźnić się z każdym napotkanym osobnikiem. Gra od 60 lat cieszy się dużą popularnością, a jednocześnie jest trudno dostepna ze względu na ogromne wymagania. Choć trudno w to uwierzyć, jest lepsza od [[Mario Bros.|Mario Bros]]! Fabuła gry była prawdopodobnie ustalona na [[Sobór Watykański II|Soborze Watykańskim]].
{{cytat| KILLS – 100% <br/> ITEMS – 100% <br/> SECRETS – 75% <br/>
''Gdzie niby jeszcze były ukryte te pie{{cenzura3}}ne sekrety?!''| Typowy gracz widzący ekran podsumowujący poziom}}
'''Doom''' – kultowa [[gra komputerowa|gra]] ze stajni [[ID Software|Ajdi Softłer]], protoplasta [[First-person shooter|FPSów]]. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku [[1993]], szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką, ścieżką dźwiękową zerżniętą z kultowych metalowych utworów i dużym wyborem broni. Świetna pozycja dla domowników i sadystów.


== Zachowanie przeciwników ==
[[kategoria:Gry komputerowe]]
Przed pojawieniem się gracza przeciwnicy <del>opierdalają się</del> prawdopodobnie śpią, wykonując przy tym nieokreślone ruchy. Oczywiście Imp musiał się wyróżnić, dlatego jako jedyny demon w grze <del>chrumka, charczy, pierdzi</del> [[Growl|growluje]] podczas stanu uśpienia.

== Noob w Doomie ==
[[Plik:nuts.wad.png|thumb|200px|Efekt żmudnej pracy jednego z twórców map]]
[[Plik:Bez komentarza2.png|thumb|200px|Jak widać, na Marsie [[Aleksander Łukaszenka|Łukaszenka]] też zawitał]]
* Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą<ref>Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4</ref>.
* Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści.
* Ginie od razu przy jednym strzale pistoletem.
* Nie odróżnia Hell Knighta od Barona of Hell.
* Strzela do ciał wbitych na pal/rozpiętych na ścianach/zwisających z sufitów do wyczerpania amunicji, bo myśli, że są megaodporne na ostrzał.
* Jak widzi nowego potwora, to nie strzela, tylko podchodzi bliżej, żeby mu się przyjrzeć i czeka, aż potwór go uszkodzi, żeby sprawdzić, czy jest groźny.
* Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale.
* Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną.
* Dziwi się dlaczego po wzięciu ''Partial invisilibity'' nie może przechodzić przez ściany ''mimo rze jest duhem''.
* Myśli, że Berserk to pułapka.
* Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska [[''Esc'']].
* Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny.
* Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza.
* W razie niepowodzenia strzela do drzwi, żeby się otworzyły.
* Na późniejszych levelach nie otwiera żadnych drzwi, póki klucza nie znajdzie.
* Myśli, że skoro Demon nie strzela, to nie jest niebezpieczny.
* Nie odróżnia Arachnotrona od Spider Masterminda – widząc Arachnotrona, wali do niego z BFG.
* Biorąc Radiation Suit, gdy ekran robi się zielony, myśli, że to jakaś awaria – czeka, aż efekt minie i dopiero idzie do ''tego zielonego bajora''.
* Jak weźmie drugą strzelbę, to dziwi się, czemu nie trzyma po jednej w każdej ręce.
* Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze.
* Zapisuje grę po każdym zabitym ''ludziu''.
* Wczytuje zapisaną grę po straconym HP lub zmarnowanej amunicji.
* Próbuje sprawić, żeby potwory tego samego typu ze sobą walczyły.
* Wybiera trudność NIGHTMARE! i dziwi się że kody ''niedziałajo'' (Jak już działają, to wpisuje IDDQD i IDKFA).
* Instaluje Brutal Dooma i dziwi się, że przeciwnicy są trudniejsi.

== Modyfikacje graczy ==
Gra otrzymując liczne porty, doczekała się szeregu modyfikacji graczy, które <del>skutecznie rujnują i profanują pierwotny gameplay i radość</del> nieraz kreatywnie wzbogacają rozgrywkę o nowe elementy. Oto najsłynniejsze z nich:

* '''Brutal Doom''' – czyli jak zrobić z klimatycznej i kultowej gry bezmózgą łupaninę. Autor moda doskonale wiedział, czym zachęcić spragnionych rozrywki graczy...
* '''Nuts.wad''' – niezłe wyzwanie, ale nie dla gracza lecz dla mocy obliczeniowej jego komputera. Jeżeli szukasz kreatywnej mapki – to coś dla ciebie.
* '''Plansze Eric'a Harrisa''' – mapki zrobione przez twórcę bardzo popularnej w [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]] [[Masakra w Columbine High School|imprezy szkolnej]]

== Galeria ==
<gallery>
Plik:Spider_Mastermind_model_crop.jpg|Wydarzenie w grze są oparte na prawdziwych zdarzeniach. Tutaj mamy autentyczne zdjęcie Spider Masterminda.
Plik:Hellknight.gif|''Przepraszam, którędy do solarium?''
Plik:Doomvirusbattle.gif|Matko! Wirusy chcą zabić marine! Ale na szczęście ma sposób, aby się z nimi uporać...

Plik:19.jpg|Znajdź pięć różnic.

Plik:Doom_travolta.jpg|Na 666 poziomie możemy się zaprzyjaźnić z samym Johnem Travoltą

Plik:fuck.jpg|Doom to także wspaniałe miejsce do popisu dla artystów.

Plik:13_2.JPG|Buzi na dobranoc?

Plik:Doom.jpg|Jedne z najsilniejszych potworów w grze.

Plik:Kaczyńskiwdoomie.png|Twórcy gry umieścili na marsie również naszego zmarłego prezydenta.
</gallery>

== Zobacz też ==
* [[Wolfenstein 3D]]
* [[Painkiller]]
* [[Przemoc]]
* [[First-person shooter]]
* [[Demon]]

{{Przypisy}}
{{idsoftware}}
{{FPS}}
[[Kategoria:FPS]]

[[en:Doom (disambiguation)]]
[[es:DooM]]
[[fi:Projekti Doom]]
[[fr:Doom]]
[[it:Doom]]
[[pt:Doom]]
[[ru:ДООМ 2]]

Aktualna wersja na dzień 23:07, 22 paź 2021

Typowi gracze Dooma

KILLS – 100%
ITEMS – 100%
SECRETS – 75%
Gdzie niby jeszcze były ukryte te pieCenzura2.svgne sekrety?!

Typowy gracz widzący ekran podsumowujący poziom

Doom – kultowa gra ze stajni Ajdi Softłer, protoplasta FPSów. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku 1993, szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką, ścieżką dźwiękową zerżniętą z kultowych metalowych utworów i dużym wyborem broni. Świetna pozycja dla domowników i sadystów.

Zachowanie przeciwników[edytuj • edytuj kod]

Przed pojawieniem się gracza przeciwnicy opierdalają się prawdopodobnie śpią, wykonując przy tym nieokreślone ruchy. Oczywiście Imp musiał się wyróżnić, dlatego jako jedyny demon w grze chrumka, charczy, pierdzi growluje podczas stanu uśpienia.

Noob w Doomie[edytuj • edytuj kod]

Efekt żmudnej pracy jednego z twórców map
Jak widać, na Marsie Łukaszenka też zawitał
  • Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą[1].
  • Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści.
  • Ginie od razu przy jednym strzale pistoletem.
  • Nie odróżnia Hell Knighta od Barona of Hell.
  • Strzela do ciał wbitych na pal/rozpiętych na ścianach/zwisających z sufitów do wyczerpania amunicji, bo myśli, że są megaodporne na ostrzał.
  • Jak widzi nowego potwora, to nie strzela, tylko podchodzi bliżej, żeby mu się przyjrzeć i czeka, aż potwór go uszkodzi, żeby sprawdzić, czy jest groźny.
  • Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale.
  • Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną.
  • Dziwi się dlaczego po wzięciu Partial invisilibity nie może przechodzić przez ściany mimo rze jest duhem.
  • Myśli, że Berserk to pułapka.
  • Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska ''Esc''.
  • Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny.
  • Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza.
  • W razie niepowodzenia strzela do drzwi, żeby się otworzyły.
  • Na późniejszych levelach nie otwiera żadnych drzwi, póki klucza nie znajdzie.
  • Myśli, że skoro Demon nie strzela, to nie jest niebezpieczny.
  • Nie odróżnia Arachnotrona od Spider Masterminda – widząc Arachnotrona, wali do niego z BFG.
  • Biorąc Radiation Suit, gdy ekran robi się zielony, myśli, że to jakaś awaria – czeka, aż efekt minie i dopiero idzie do tego zielonego bajora.
  • Jak weźmie drugą strzelbę, to dziwi się, czemu nie trzyma po jednej w każdej ręce.
  • Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze.
  • Zapisuje grę po każdym zabitym ludziu.
  • Wczytuje zapisaną grę po straconym HP lub zmarnowanej amunicji.
  • Próbuje sprawić, żeby potwory tego samego typu ze sobą walczyły.
  • Wybiera trudność NIGHTMARE! i dziwi się że kody niedziałajo (Jak już działają, to wpisuje IDDQD i IDKFA).
  • Instaluje Brutal Dooma i dziwi się, że przeciwnicy są trudniejsi.

Modyfikacje graczy[edytuj • edytuj kod]

Gra otrzymując liczne porty, doczekała się szeregu modyfikacji graczy, które skutecznie rujnują i profanują pierwotny gameplay i radość nieraz kreatywnie wzbogacają rozgrywkę o nowe elementy. Oto najsłynniejsze z nich:

  • Brutal Doom – czyli jak zrobić z klimatycznej i kultowej gry bezmózgą łupaninę. Autor moda doskonale wiedział, czym zachęcić spragnionych rozrywki graczy...
  • Nuts.wad – niezłe wyzwanie, ale nie dla gracza lecz dla mocy obliczeniowej jego komputera. Jeżeli szukasz kreatywnej mapki – to coś dla ciebie.
  • Plansze Eric'a Harrisa – mapki zrobione przez twórcę bardzo popularnej w USA imprezy szkolnej

Galeria[edytuj • edytuj kod]

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4