Wiedźmin (gra): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (sur) |
(Interwiki) |
||
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 5: | Linia 5: | ||
{{cytat|Jestem chędożonym nonsensopedystą, wiesz kto to jest nonsensopedysta czy mam ci rozrysować?|Autor artykułu do Talara}} |
{{cytat|Jestem chędożonym nonsensopedystą, wiesz kto to jest nonsensopedysta czy mam ci rozrysować?|Autor artykułu do Talara}} |
||
{{cytaty|Wiedźmin (gra)}} |
{{cytaty|Wiedźmin (gra)}} |
||
'''Wiedźmin''' – [[Gra komputerowa|gra cRPG]], wymagająca komputera typu nie-stać-cię-na-niego, oparta na [[Polska|polskiej]] sadze fantasy o... hmmm... zgadnijcie... Wiedźminie! |
'''Wiedźmin''' – [[Gra komputerowa|gra cRPG]], wymagająca komputera typu nie-stać-cię-na-niego, oparta na [[Polska|polskiej]] sadze fantasy o... hmmm... zgadnijcie... Wiedźminie! Zawiera w sobie wiele przesłań, między innymi słynne „[[seks|chędożenie]]” czy „''na pohybel skurwysynom!''”. |
||
== Postacie == |
== Postacie == |
||
=== Główne === |
|||
[[Plik:mordo ty moja.jpg|thumb|150px|Geralt i piękna córka króla Temerii]] |
[[Plik:mordo ty moja.jpg|thumb|150px|Geralt i piękna córka króla Temerii]] |
||
* '''Geralt z Rivii''' – |
* '''Geralt z Rivii''' – ignorant, seryjny morderca i ćpun, przyjaciel wędrownego trubadura, który zna wszystkie dziwki od Jarugi po Buinę... to znaczy... legendarny wojownik... Taaak, uwierzcie mi. |
||
* '''Jaskier''' – bard, kurwiarz, poeta, kurwiarz, pijak, kurwiarz, kurwiarz i kurwiarz. A i przyjaciel Geralta |
* '''Jaskier''' – bard, kurwiarz, poeta, kurwiarz, pijak, kurwiarz, kurwiarz i kurwiarz. A i przyjaciel Geralta. |
||
* '''Triss Merigold''' (vel '''Triss, Dziecinko!''') – czarodziejka, która oczaruje Cię swoimi wielkimi... mocami! |
* '''Triss Merigold''' (vel '''Triss, Dziecinko!''') – czarodziejka, która oczaruje Cię swoimi wielkimi... mocami! |
||
* '''Alvin''' – dzieciak |
* '''Alvin''' – dzieciak który zapowiada Epokę Lodowcową. Łazi za Geraltem i zadaje mu trudne pytania, co nie może dać dobrych edukacyjnych efektów. Poza tym lewituje i świeci na niebiesko. |
||
* '''Jakub de Aldersberg''' – |
* '''Jakub de Aldersberg''' – <del>piroman, podnieca go podpalanie kwiatków.</del> Ogólnie, pokojowo nastawiony ogrodnik lubiący wspominać swe dawne dzieje przy ognisku. A zresztą i tak się dowiecie wszystkiego na końcu... |
||
⚫ | * '''Berengar''' – ględzi cały czas o swym podłym losie że te szumowiny z Kaer Morhen go zrobiły na wiedźmina i nie może mieć rodzinki. Geralt poszukuje go przez trzy akty, znajduje na zadupiu i znudzony jego pie{{cenzura1}}leniem zarzyna go, a Berengar nawet tego nie zauważył. Przy zwłokach Berengusia był medalion „ślimaka” ponieważ ślimak ma podobny charakter do Berengarka. |
||
* '''Zygfryd z Denesle''' (Zyguś) – otumaniony młody rycerz, który [[Hippisi|lubi kwiatki]] i języki topielców. Podniecają go kanały oraz białowłosi wiedźmini o oczach z pionowymi źrenicami. Zwłaszcza jeden z nich. Widzi w ciemnościach (no, a jak wyjaśnicie, że w ciemnych kanałach dostrzegł te wszystkie „stygmaty mutacji”?). Ogólnie spoko koleś, jeśli będziecie za Zakonem... <del> Leci na Geralta. </del> |
|||
* '''Talar''' – jedyny człowiek potrafiący użyć w zdaniu złożonym z sześciu słów aż siedmiu przekleństw. Polacy utożsamili się z nim do tego stopnia, że pomimo opcji uśmiercenia go powraca w następnych częściach gry, gdzie również można go uśmiercić. Chyba nie świadczy to najlepiej o tym narodzie. |
|||
* '''Yaevinn''' – elf, fan pagan metalu. Na początku II aktu przebywa w Gaeju Druidów, ale kiedy Geralt zaczyna się domyślać jego upodobań podczas czytania listu miłosnego do Vivaldiego, przenosi się do obozu Scoia'tael na bagna. |
|||
* '''Krowa Medalistka Truskawka''' – jedna z najbardziej lubianych i znaczących bohaterek. Ma lśniący włos i lubi <del>bekanie</del> bakalie. Jedyna, która nie leci na Geralta. |
|||
⚫ | * '''Berengar''' – |
||
⚫ | |||
== Walka == |
|||
Panowie z CD Red Project postanowili dać Znakom takiego powera (zapewne dlatego, by nawet ostatni noob mógł przejść grę), że nawet Vilgefortz to przy nim patałach. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | * '''Aard „Pięsć powietrza”''' – swoista kamehameha i odpowiednik [[The Elder Scrolls V: Skyrim|Fus Ro Dah]], tyle że nie zadaje damage'a |
||
⚫ | |||
⚫ | * '''Igni „I Gówno Nie Istnieje”''' – najmniej przydatny czar w grze, gdyż eksterminuje tylko 99,9999910% przeciwników i zapala ogniska |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Objawy uzależnienia od Wiedźmina == |
== Objawy uzależnienia od Wiedźmina == |
||
* Widząc płaczące dziecko w Tesco, próbujesz rzucić na nie znak |
* Widząc płaczące dziecko w Tesco, próbujesz rzucić na nie znak Aksji. |
||
* Kupując coś w sklepie, pytasz sprzedawcy: „''No to jak, kurwa, będzie, robimy interes?''” |
* Kupując coś w sklepie, pytasz sprzedawcy: „''No to jak, kurwa, będzie, robimy interes?''” |
||
* Śpisz tylko na klęczkach przy ognisku. |
* Śpisz tylko na klęczkach przy ognisku. |
||
* Chciałbyś być albinosem (Geralt). |
* Chciałbyś być albinosem (Geralt). |
||
* Albo przynajmniej łysy (Talar). |
* Albo przynajmniej łysy (Talar). |
||
* Chciałbyś być łysym albinosem. |
|||
* Inwestujesz w szkła kontaktowe, dzięki którym masz żółte oczy i pionowe źrenice. |
* Inwestujesz w szkła kontaktowe, dzięki którym masz żółte oczy i pionowe źrenice. |
||
* Jesteś w stanie wypić wszystko (perfumy, [[bimber|„eliksiry”]], przeterminowane soki), co zawiera choć kroplę alkoholu – w końcu to baza alchemiczna. |
* Jesteś w stanie wypić wszystko (perfumy, [[bimber|„eliksiry”]], przeterminowane soki), co zawiera choć kroplę alkoholu – w końcu to baza alchemiczna. |
||
Linia 44: | Linia 38: | ||
* Widząc wiewiórkę, rzucasz się za nią w pogoń z okrzykiem „Tandaradei!” (wersja prozakonna)/odcinasz jej ogon i przyczepiasz sobie do czapki (wersja proelficka)/przekonujesz ją, aby zaprzestała walk (wersja neutralna). |
* Widząc wiewiórkę, rzucasz się za nią w pogoń z okrzykiem „Tandaradei!” (wersja prozakonna)/odcinasz jej ogon i przyczepiasz sobie do czapki (wersja proelficka)/przekonujesz ją, aby zaprzestała walk (wersja neutralna). |
||
* Widząc kruka, pytasz go o zbroję. |
* Widząc kruka, pytasz go o zbroję. |
||
* Odleciał? Eee, pewnie jaki |
* Odleciał? Eee, pewnie jaki doppler… |
||
* Kiedy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia lub z niego wychodzisz, otwierasz drzwi przez dwie minuty. |
* Kiedy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia lub z niego wychodzisz, otwierasz drzwi przez dwie minuty. |
||
* Nie rozumiesz fascynacji Edwardem ze „Zmierzchu” – przecież duuuuużo lepsze są wampirzyce w Domu Nocy! |
* Nie rozumiesz fascynacji Edwardem ze „Zmierzchu” – przecież duuuuużo lepsze są wampirzyce w Domu Nocy! |
||
* A w ogóle to najlepsze są Chętne Uda. |
* A w ogóle to najlepsze są Chętne Uda. |
||
* Często chodzisz do kanałów, żeby poexpić. |
* Często chodzisz do kanałów, żeby poexpić. |
||
* Będąc nad jeziorem, szukasz najlepszego tyłka w Temerii... znaczy się, Pani Jeziora. No co? |
|||
* Uważasz, że jesteś w stanie zaciągnąć 3/4 znanych Ci kobiet do łóżka. |
* Uważasz, że jesteś w stanie zaciągnąć 3/4 znanych Ci kobiet do łóżka. |
||
* Co gorsza, NAPRAWDĘ jesteś w stanie. |
* Co gorsza, NAPRAWDĘ jesteś w stanie. |
||
Linia 58: | Linia 51: | ||
* W imię dobra nie pijesz soczku Kubuś. |
* W imię dobra nie pijesz soczku Kubuś. |
||
* Na koniec rozmowy mówisz: ''Bywaj''. |
* Na koniec rozmowy mówisz: ''Bywaj''. |
||
* Albo: ''Spieprzaj, dziadu''. |
|||
* Gdy się z kimś umawiasz na spotkanie, wydajesz ryk godowy Tygrysa Polarnego, aby wiedział jak cię rozpoznać. |
* Gdy się z kimś umawiasz na spotkanie, wydajesz ryk godowy Tygrysa Polarnego, aby wiedział jak cię rozpoznać. |
||
* Idąc do domu dziewczyny i widząc jej babcię, zmierzającą w twoją stronę, mówisz: „Stara, siwa a upierdliwa. Nie wstyd to tak?” albo „Zdychaj, babo”. Jednak nigdy nie przychodzisz pijany. |
* Idąc do domu dziewczyny i widząc jej babcię, zmierzającą w twoją stronę, mówisz: „Stara, siwa a upierdliwa. Nie wstyd to tak?” albo „Zdychaj, babo”. Jednak nigdy nie przychodzisz pijany. |
||
Linia 64: | Linia 56: | ||
* Zabijasz nauczycielkę od matematyki srebrnym mieczem, a potem tłumaczysz w sądzie, że broniłeś przyjaciół przed Zjadarką. |
* Zabijasz nauczycielkę od matematyki srebrnym mieczem, a potem tłumaczysz w sądzie, że broniłeś przyjaciół przed Zjadarką. |
||
* Gdy twój dyrektor szkoły/Szef wzywa cię do gabinetu, cały czas kichasz. Jak Szef/Dyrektor zapyta „Masz katar?” odpowiadasz „Nie. Mam alergię na skurwysynów!” |
* Gdy twój dyrektor szkoły/Szef wzywa cię do gabinetu, cały czas kichasz. Jak Szef/Dyrektor zapyta „Masz katar?” odpowiadasz „Nie. Mam alergię na skurwysynów!” |
||
* Nosisz ksywę „Rzeźnik z Warszawy/Wrocławia/Łodzi/Szczecina” itd. zależnie od miasta. Oczywiście nie bez powodu. |
|||
* W całym życiu zmieniasz ubranie 3 maksymalnie 4 razy. |
* W całym życiu zmieniasz ubranie 3 maksymalnie 4 razy. |
||
* Wchodzisz każdemu do domu bez pukania i opróżniasz szafki. |
* Wchodzisz każdemu do domu bez pukania i opróżniasz szafki. |
||
Linia 80: | Linia 71: | ||
* Dziwisz się, dlaczego patrole policji nie mają ze sobą halabard. |
* Dziwisz się, dlaczego patrole policji nie mają ze sobą halabard. |
||
* Szukasz Brux po burdelach. |
* Szukasz Brux po burdelach. |
||
* Nosisz tylko skórę. |
|||
* Boisz się, że w lesie zestrzelą cię Scoia'Tael. W końcu jesteś po stronie Zakonu. |
|||
* ...ale kiedy popadniesz w depresję, idziesz tam w nadziei, że cię zestrzelą. |
|||
* Nie strzelasz z wiatrówki... |
|||
* ... ale nie masz nic przeciwko puszczaniu fajerwerków (używaniu petard). |
|||
* Gdy widzisz dżdżownicę, polewasz ją olejem. |
* Gdy widzisz dżdżownicę, polewasz ją olejem. |
||
* Atakujesz wszystkie napotkane indyki i koguty. To przecież kuroliszki! |
* Atakujesz wszystkie napotkane indyki i koguty. To przecież kuroliszki! |
||
Linia 100: | Linia 86: | ||
* Na Podgrodziu boi się nocą wychodzić z karczmy. |
* Na Podgrodziu boi się nocą wychodzić z karczmy. |
||
* Pyta kiedy dostanie katanę, jaką miał Żebrowski. |
* Pyta kiedy dostanie katanę, jaką miał Żebrowski. |
||
* Ginie od własnego znaku mimo |
* Ginie od własnego znaku, mimo że to niemożliwe. |
||
* Na widoku TPP chce chodzić po mieście a nie biegać, dlatego zatruwa się na ponad 90%. |
* Na widoku TPP chce chodzić po mieście a nie biegać, dlatego zatruwa się na ponad 90%, a czasem nawet na 100%. |
||
* Czasem nawet na 100%. |
|||
* Ciągle łazi za Triss i patrzy na jej tyłek. |
* Ciągle łazi za Triss i patrzy na jej tyłek. |
||
* Uważa noc za wyzwanie, jakim jest wyrżnięcie jak największej liczby obywateli Wyzimy. Oczywiście kończy się to spotkaniem z Łowcą Głów. |
* Uważa noc za wyzwanie, jakim jest wyrżnięcie jak największej liczby obywateli Wyzimy. Oczywiście kończy się to spotkaniem z Łowcą Głów. |
||
Linia 111: | Linia 96: | ||
* Zaczyna od razu od trudnego trybu gry, a potem dziwi się, że zabił się w prologu. |
* Zaczyna od razu od trudnego trybu gry, a potem dziwi się, że zabił się w prologu. |
||
* Chociaż nie da się zabić siebie samego, ale on o tym nie wie. |
* Chociaż nie da się zabić siebie samego, ale on o tym nie wie. |
||
* Domaga się, aby Geralt z gry wyglądał tak, jak [[Michał Żebrowski|Żebrowski]] w filmie. |
|||
== Pro w grze Wiedźmin == |
== Pro w grze Wiedźmin == |
||
Linia 124: | Linia 108: | ||
* Odkopał brata Oda. |
* Odkopał brata Oda. |
||
* Przekonuje wieśniaków by zostawili w spokoju Abigail. W sposób merytoryczny. |
* Przekonuje wieśniaków by zostawili w spokoju Abigail. W sposób merytoryczny. |
||
* W walce z bestią pomagają mu zarówno wieśniacy, jak i Abigail. |
|||
* Wszyscy w wiosce są szczęśliwi i wdzięczni. |
|||
* Zabija bestię w walce na pięści. |
|||
* W akcie drugim nie zostaje wtrącony do więzienia. |
* W akcie drugim nie zostaje wtrącony do więzienia. |
||
** Mimo to zabija Kuroliszka. |
** Mimo to zabija Kuroliszka. |
||
Linia 132: | Linia 113: | ||
* Rozpoznaje, że Raymond to Azar Javed w przebraniu nie przeprowadzając śledztwa. |
* Rozpoznaje, że Raymond to Azar Javed w przebraniu nie przeprowadzając śledztwa. |
||
* Pokonuje go w walce na pięści. |
* Pokonuje go w walce na pięści. |
||
** Jego popleczników też. |
|||
* Od początku gry jest legendą kościanego pokera. |
* Od początku gry jest legendą kościanego pokera. |
||
* Wykonuje zadania zarówno dla zakonu Płonącej Róży, jak i dla Scoia'tael. |
* Wykonuje zadania zarówno dla zakonu Płonącej Róży, jak i dla Scoia'tael. |
||
** Ma poparcie obu frakcji. |
** Ma pełne poparcie obu frakcji i jednocześnie zachowuje neutralność. |
||
* Jednocześnie zachowuje neutralność. |
|||
* Otwiera wejście do wieży na bagnach. Z buta. |
* Otwiera wejście do wieży na bagnach. Z buta. |
||
* Azar Javed i Magister nie mają odwagi by mu przeszkodzić. |
* Azar Javed i Magister nie mają odwagi by mu przeszkodzić. |
||
Linia 142: | Linia 121: | ||
*** W walce na pięści. |
*** W walce na pięści. |
||
* Podczas potyczki na bagnach wybija wszystkich rycerzy zakonu i Scoia'tael. |
* Podczas potyczki na bagnach wybija wszystkich rycerzy zakonu i Scoia'tael. |
||
** I cieszy się pełnym poparciem |
** I cieszy się ich pełnym poparciem. |
||
* Podczas przyjęcia robi trójkąt z Triss i Addą. |
* Podczas przyjęcia robi trójkąt z Triss i Addą, ciesząc się pełnym poparciem obu kobiet. |
||
* Cieszy się pełnym poparciem obu kobiet. |
|||
* Wyciąga z Addy informacje o jej udziale w Salamandrze. |
* Wyciąga z Addy informacje o jej udziale w Salamandrze. |
||
* Przepija rycerza na przyjęciu Białą mewą. |
* Przepija rycerza na przyjęciu Białą mewą. |
||
Linia 150: | Linia 128: | ||
* Pomaga Scoia'tael odzyskać bank. |
* Pomaga Scoia'tael odzyskać bank. |
||
** Ciesząc się pełnym poparciem Zygfryda. |
** Ciesząc się pełnym poparciem Zygfryda. |
||
* Przekonuje do pomocy zarówno Yaevinna, jak i Zygfryda. |
|||
* Leczy Vincenta Meisa z likantropii w walce na pięści. |
|||
* W mniej krwawej wersji leczy go z likantropii eliksirem od Kalksteina. |
|||
* Do, którego dodał własną łzę. |
|||
** I zadziałało. |
|||
* Pokonuje Magistra w walce na pięści. |
|||
** Królową Kikimor też. |
|||
*** Oraz Golema. |
|||
* Przekazał Alvina w ręce Triss i przekonał Shani, że tak jest najlepiej. |
* Przekazał Alvina w ręce Triss i przekonał Shani, że tak jest najlepiej. |
||
** Pięściami oczywiś...yyy to znaczy siłą perswazji oczywiście! |
|||
** Cieszy się pełnym poparciem obu kobiet. |
|||
* Wyrwał serce Strzydze, ale jednocześnie odczarował ją i żywą odprowadził do Foltesta. |
* Wyrwał serce Strzydze, ale jednocześnie odczarował ją i żywą odprowadził do Foltesta. |
||
* Odzyskał płodność. |
* Odzyskał płodność. |
||
Linia 170: | Linia 138: | ||
* Uratował Alvina zanim jeszcze go porwano. |
* Uratował Alvina zanim jeszcze go porwano. |
||
* Znalazł Alvina po wydarzeniach z IV aktu. |
* Znalazł Alvina po wydarzeniach z IV aktu. |
||
* Po pokonaniu Jakuba uruchomił mu się VI rozdział. |
* Po pokonaniu Jakuba uruchomił mu się VI rozdział. |
||
* Odkrył, że Alvin potrafi przenosić się w czasie, i że to on był Mistrzem Zakonu Płonącej Róży. |
|||
* Celowo pominął ten fakt, mówiąc Jaskierowi o Amulecie z Dwimerytu Jakuba. |
|||
* Miał wszystkie zakończenia jednocześnie. |
* Miał wszystkie zakończenia jednocześnie. |
||
* W outro zabił Asasyna, zanim w ogóle zbliżył się do Foltesta. |
* W outro zabił Asasyna, zanim w ogóle zbliżył się do Foltesta. |
||
* Pod koniec gry nie trafił do lodowych pustkowi. |
* Pod koniec gry nie trafił do lodowych pustkowi. |
||
'''Ta sekcja dotyczy gry Wiedźmin 2 Zabójcy Królów.''' |
|||
* Udało mu się zachować poparcie Vernona Roche'a pomagając Iorwethowi. |
|||
* Ocalił Foltesta przed Królobójcą. |
|||
* Zabił smoka już w prologu. |
|||
* Zabił Smokobójczynię. |
|||
** Pięściami oczywiście. |
|||
* Pożyczył od Iorwetha łuk i podczas wojny o Vergen, wystrzelał wszystkich Kaedweńczyków. |
|||
** wyjątkowo bez użycia pięści. |
|||
* Troll dał mu skosztować zupy z elfów i z cebuli. |
|||
** Za to, że przyprowadził mu Trollicę żywą. |
|||
* Ostatnią walkę na pięści wygrał bez eliksiru. |
|||
* Triss zaszła w ciążę po seksie z nim. Chociaż i wiedźmini i czarodziejki są bezpłodni. |
|||
* Letho poddał się i ukorzył przed nim. |
|||
* Pokonał Żagnicę na pięści. |
|||
* Udało mu się przekonać Iorwetha, żeby zabił Saskię. |
|||
* Udało mu się zabić strażnika vranów pięściami. |
|||
* Pokonał Mocarnego Nume bez użycia eliksiru. |
|||
* Uprawiał [[seks]] z Saskią, oczywiście wcześniej zabijając ją w prologu. |
|||
* Uratował Serita i Egana. |
|||
* Spotkał Vesemira. |
|||
* Uratował jednocześnie Saskie, Anais i Triss. |
|||
* Przekonał księcia Stennisa do dobrowolnego oddania krwi dla Saskii. (Ścieżka Iorwetha). |
|||
* Uprawiał seks z Shealą i Filippą Eilthart. |
|||
* Uciekł z więzienia przed rozpoczęciem prologu. |
|||
* Właściwie to temerskim żołnierzom nigdy nie udało się go złapać. |
|||
* Udało mu się bez przeszkód dotrzeć do „projektora”, wyjąć z niego różowy kryształ oraz zabrać i obejrzeć wszystkie pozostałe sny. |
|||
** Wśród nich znalazł sen Vernona Roche'a. |
|||
** Zrozumiał za pierwszym razem, o co chodzi w śnie Iorwetha. |
|||
* Zabił Letho w elfich ruinach koło Flotsam. |
|||
** Oczywiście używając tylko pięści. |
|||
* Zapłodnił wszystkie czarodziejki występujące w grze. |
|||
{{DEFAULTSORT:Wiedźmin}} |
{{DEFAULTSORT:Wiedźmin}} |
||
Linia 213: | Linia 148: | ||
[[Kategoria:Wiedźmin]] |
[[Kategoria:Wiedźmin]] |
||
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]] |
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]] |
||
[[pt:The Witcher (jogo)]] |
Aktualna wersja na dzień 23:46, 12 sty 2024
Ten artykuł dotyczy gry cRPG o Wiedźminie. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Pięknie, kurwa, pięknie.
- Geralt z Rivii o tym artykule
Co ty, ochujałeś?
- Talar do autora artykułu
Jestem chędożonym nonsensopedystą, wiesz kto to jest nonsensopedysta czy mam ci rozrysować?
- Autor artykułu do Talara
Wiedźmin – gra cRPG, wymagająca komputera typu nie-stać-cię-na-niego, oparta na polskiej sadze fantasy o... hmmm... zgadnijcie... Wiedźminie! Zawiera w sobie wiele przesłań, między innymi słynne „chędożenie” czy „na pohybel skurwysynom!”.
Postacie[edytuj • edytuj kod]
- Geralt z Rivii – ignorant, seryjny morderca i ćpun, przyjaciel wędrownego trubadura, który zna wszystkie dziwki od Jarugi po Buinę... to znaczy... legendarny wojownik... Taaak, uwierzcie mi.
- Jaskier – bard, kurwiarz, poeta, kurwiarz, pijak, kurwiarz, kurwiarz i kurwiarz. A i przyjaciel Geralta.
- Triss Merigold (vel Triss, Dziecinko!) – czarodziejka, która oczaruje Cię swoimi wielkimi... mocami!
- Alvin – dzieciak który zapowiada Epokę Lodowcową. Łazi za Geraltem i zadaje mu trudne pytania, co nie może dać dobrych edukacyjnych efektów. Poza tym lewituje i świeci na niebiesko.
- Jakub de Aldersberg –
piroman, podnieca go podpalanie kwiatków.Ogólnie, pokojowo nastawiony ogrodnik lubiący wspominać swe dawne dzieje przy ognisku. A zresztą i tak się dowiecie wszystkiego na końcu... - Berengar – ględzi cały czas o swym podłym losie że te szumowiny z Kaer Morhen go zrobiły na wiedźmina i nie może mieć rodzinki. Geralt poszukuje go przez trzy akty, znajduje na zadupiu i znudzony jego pieleniem zarzyna go, a Berengar nawet tego nie zauważył. Przy zwłokach Berengusia był medalion „ślimaka” ponieważ ślimak ma podobny charakter do Berengarka.
- Talar – jedyny człowiek potrafiący użyć w zdaniu złożonym z sześciu słów aż siedmiu przekleństw. Polacy utożsamili się z nim do tego stopnia, że pomimo opcji uśmiercenia go powraca w następnych częściach gry, gdzie również można go uśmiercić. Chyba nie świadczy to najlepiej o tym narodzie.
Znaki występujace w grze[edytuj • edytuj kod]
Panowie z CD Red Project postanowili dać Znakom takiego powera (zapewne dlatego, by nawet ostatni noob mógł przejść grę), że nawet Vilgefortz to przy nim patałach.
- Aard „Pięsć powietrza” – swoista kamehameha i odpowiednik Fus Ro Dah, tyle że nie zadaje damage'a.
- Igni „I Gówno Nie Istnieje” – najmniej przydatny czar w grze, gdyż eksterminuje tylko 99,9999910% przeciwników i zapala ogniska. Z powodu przekozaczenia ulubiona broń nooba (o ile nauczy się Znaku i opanuje korzystanie z Talentów) oraz piromanów
- Quen „I co mi zrobicie” – magiczne pole siłowe absorbujące obrażenia, strzały i krasnoludzkie kobiety. Nieprzydatne, ponieważ znika po 0,5 ciosu (nieważne czyjego, zazwyczaj Geralta)
- Aksji „Spełniajcie wszystkie moje życzenia” – amatorzy tego znaku mogą nawet zmusić bruxę do wychędóżki, ale zazwyczaj działanie Znaku jest zbyt krótkie, co sprawia, że kończą oni śmiercią łóżkową.
- Yrden „Potrzask” – magiczna pułapka, powodująca mękę, paraliż i wymioty wszystkiego, co na nią stanie. Niestety pułapka ta jest bardzo mała i wrogowie zwykle omijają ją szóstym zmysłem.
Objawy uzależnienia od Wiedźmina[edytuj • edytuj kod]
- Widząc płaczące dziecko w Tesco, próbujesz rzucić na nie znak Aksji.
- Kupując coś w sklepie, pytasz sprzedawcy: „No to jak, kurwa, będzie, robimy interes?”
- Śpisz tylko na klęczkach przy ognisku.
- Chciałbyś być albinosem (Geralt).
- Albo przynajmniej łysy (Talar).
- Inwestujesz w szkła kontaktowe, dzięki którym masz żółte oczy i pionowe źrenice.
- Jesteś w stanie wypić wszystko (perfumy, „eliksiry”, przeterminowane soki), co zawiera choć kroplę alkoholu – w końcu to baza alchemiczna.
- Za zakup puklerza domagasz się garnka gratis. Przecież tak było w ogłoszeniu!
- Podpalasz wszystkie róże sąsiadki.
- Ale tylko te czerwone. Zabijesz za zrobienie tego białym. Zabijesz wszystkich dh'oine! WOLNOOOŚĆ!!!
- Widząc wiewiórkę, rzucasz się za nią w pogoń z okrzykiem „Tandaradei!” (wersja prozakonna)/odcinasz jej ogon i przyczepiasz sobie do czapki (wersja proelficka)/przekonujesz ją, aby zaprzestała walk (wersja neutralna).
- Widząc kruka, pytasz go o zbroję.
- Odleciał? Eee, pewnie jaki doppler…
- Kiedy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia lub z niego wychodzisz, otwierasz drzwi przez dwie minuty.
- Nie rozumiesz fascynacji Edwardem ze „Zmierzchu” – przecież duuuuużo lepsze są wampirzyce w Domu Nocy!
- A w ogóle to najlepsze są Chętne Uda.
- Często chodzisz do kanałów, żeby poexpić.
- Uważasz, że jesteś w stanie zaciągnąć 3/4 znanych Ci kobiet do łóżka.
- Co gorsza, NAPRAWDĘ jesteś w stanie.
- Mylisz Jankiela z „Pana Tadeusza” z Jaskrem.
- Nie potrafisz wejść do głębokiej wody.
- Ani skakać.
- Na fanów pagan metalu mówisz Scoia'tael.
- W imię dobra nie pijesz soczku Kubuś.
- Na koniec rozmowy mówisz: Bywaj.
- Gdy się z kimś umawiasz na spotkanie, wydajesz ryk godowy Tygrysa Polarnego, aby wiedział jak cię rozpoznać.
- Idąc do domu dziewczyny i widząc jej babcię, zmierzającą w twoją stronę, mówisz: „Stara, siwa a upierdliwa. Nie wstyd to tak?” albo „Zdychaj, babo”. Jednak nigdy nie przychodzisz pijany.
- Na obiedzie u rodziny, pytasz dziadka – „Czy to co widzę na stole to ludzka czaszka i mózg?”
- Zabijasz nauczycielkę od matematyki srebrnym mieczem, a potem tłumaczysz w sądzie, że broniłeś przyjaciół przed Zjadarką.
- Gdy twój dyrektor szkoły/Szef wzywa cię do gabinetu, cały czas kichasz. Jak Szef/Dyrektor zapyta „Masz katar?” odpowiadasz „Nie. Mam alergię na skurwysynów!”
- W całym życiu zmieniasz ubranie 3 maksymalnie 4 razy.
- Wchodzisz każdemu do domu bez pukania i opróżniasz szafki.
- Co najdziwniejsze, domownicy nie mają ci tego za złe.
- Będąc zaproszonym na eleganckie przyjęcie, opowiadasz każdemu żarcik o włochatym, wchodzącym w dziurę.
- W centrum miasta tłumaczysz przechodniom, jak się bronić przed ptasią grypą – „szmatą se mordopysk owińcie, może was choróbsko nie dopadnie”.
- Mówiąc prezydentowi kraju o przeciwnej mu partii politycznej, mówisz – „Panie, twoje królestwo targa jeszcze jedna choroba.”
- Gdy goni cię banda dresiarzy, szukasz gaju druidów. W końcu potwory tam nie wejdą.
- Ewentualnie próbujesz użyć na nich stylu grupowego.
- Nie boisz się terrorystów z karabinami maszynowymi, bo jakby co będziesz odbijał kule mieczem.
- Gdy zabijasz kogoś na ulicy, odcinając mu głowę, pieniędzy nie szukasz w kieszeniach, tylko w odciętej głowie.
- Prawie każdy twój przyjaciel jest zawsze gotowy, aby na miejscu grać w kości albo pić.
- Przychodzisz na posterunek i mówisz, że zabiłeś człowieka. Ewentualnie dajesz policjantowi kokainę w prezencie.
- W gazecie szukasz ogłoszeń na potwory.
- Dziwisz się, dlaczego patrole policji nie mają ze sobą halabard.
- Szukasz Brux po burdelach.
- Gdy widzisz dżdżownicę, polewasz ją olejem.
- Atakujesz wszystkie napotkane indyki i koguty. To przecież kuroliszki!
- Zawsze masz ze sobą miecz. Ewentualnie dwa.
- Kiedy zaciągniesz laskę do łóżka malujesz obraz na którym wychodzi znacznie lepiej niż wygląda naprawdę.
- Potrafisz zaciągnąć wieśniaczkę do łóźka, dając jej badyla w prezencie.
- W każdym opuszczonym domu, znajdują się kościotrupy.
Noob w grze Wiedźmin[edytuj • edytuj kod]
- Zalewa fora internetowe pytaniem o zrobienie postaci innej niż wiedźmin.
- Oraz 10 tysięcy razy zadaje pytanie „czy mi pujdzie?”. Oczywiście nie poda jaki ma sprzęt, a jeżeli poda to tylko po to, żeby przyszpanować.
- Próbuje walczyć dwoma mieczami naraz.
- Nie kupuje książek o potworach, bo szkoda złota i dziwi się potem, że nie może zdobyć składników do eliksirów.
- Szuka Berengara po Kaer Morhen. Mało tego, nie opuści tej lokacji zanim go nie znajdzie.
- Na Podgrodziu boi się nocą wychodzić z karczmy.
- Pyta kiedy dostanie katanę, jaką miał Żebrowski.
- Ginie od własnego znaku, mimo że to niemożliwe.
- Na widoku TPP chce chodzić po mieście a nie biegać, dlatego zatruwa się na ponad 90%, a czasem nawet na 100%.
- Ciągle łazi za Triss i patrzy na jej tyłek.
- Uważa noc za wyzwanie, jakim jest wyrżnięcie jak największej liczby obywateli Wyzimy. Oczywiście kończy się to spotkaniem z Łowcą Głów.
- Zamiast wczytać save'a płaci Łowcy 1000 orenów (o ile ma tyle), po czym następnej nocy zabawa się powtarza.
- Szuka kodów do gry w pokera.
- Stoi przy handlarzu dopóki ten nie da mu darmowego itema, a po kilkunastu dniach zauważa, że nie daje mu nic. Wchodzi na wszystkie fora (nie koniecznie o Wiedźminie) i obraża go.
- Niektórzy nawet nie zauważają, że nie da im itema i odchodzą od komputera dopiero wtedy, kiedy padną z wyczerpania, a po powrocie ze szpitala dalej błagają o item.
- Zaczyna od razu od trudnego trybu gry, a potem dziwi się, że zabił się w prologu.
- Chociaż nie da się zabić siebie samego, ale on o tym nie wie.
Pro w grze Wiedźmin[edytuj • edytuj kod]
- Nie dopuszcza do wykradzenia wiedźmińskich tajemnic.
- Walczy z Przerazą gołymi rękami. I wygrywa.
- Ratuje Leo przed śmiercią.
- Robi eliksir dla Triss z samej wody.
- Pozostałe eliksiry też robi z wody. Mutageny też.
- Podczas seksu z Vesną Hood podpala młyn.
- Nie używając znaku igni.
- Uratował Karolinę na początku I aktu.
- Odkopał brata Oda.
- Przekonuje wieśniaków by zostawili w spokoju Abigail. W sposób merytoryczny.
- W akcie drugim nie zostaje wtrącony do więzienia.
- Mimo to zabija Kuroliszka.
- W walce na pięści.
- Mimo to zabija Kuroliszka.
- Rozpoznaje, że Raymond to Azar Javed w przebraniu nie przeprowadzając śledztwa.
- Pokonuje go w walce na pięści.
- Od początku gry jest legendą kościanego pokera.
- Wykonuje zadania zarówno dla zakonu Płonącej Róży, jak i dla Scoia'tael.
- Ma pełne poparcie obu frakcji i jednocześnie zachowuje neutralność.
- Otwiera wejście do wieży na bagnach. Z buta.
- Azar Javed i Magister nie mają odwagi by mu przeszkodzić.
- A jeśli mają, zabija ich obu w II Akcie.
- W walce na pięści.
- A jeśli mają, zabija ich obu w II Akcie.
- Podczas potyczki na bagnach wybija wszystkich rycerzy zakonu i Scoia'tael.
- I cieszy się ich pełnym poparciem.
- Podczas przyjęcia robi trójkąt z Triss i Addą, ciesząc się pełnym poparciem obu kobiet.
- Wyciąga z Addy informacje o jej udziale w Salamandrze.
- Przepija rycerza na przyjęciu Białą mewą.
- I wszystkich gości.
- Pomaga Scoia'tael odzyskać bank.
- Ciesząc się pełnym poparciem Zygfryda.
- Przekazał Alvina w ręce Triss i przekonał Shani, że tak jest najlepiej.
- Wyrwał serce Strzydze, ale jednocześnie odczarował ją i żywą odprowadził do Foltesta.
- Odzyskał płodność.
- Zabił łowcę głów.
- Pięściami oczywiście.
- Jakuba przekonał, żeby się poddał i odwołał atak na Wyzimę.
- Zabija Javeda tak szybko, że ratuje Berengara.
- Po czym dostaje od tego ostatniego podziękowania.
- Uratował Alvina zanim jeszcze go porwano.
- Znalazł Alvina po wydarzeniach z IV aktu.
- Po pokonaniu Jakuba uruchomił mu się VI rozdział.
- Miał wszystkie zakończenia jednocześnie.
- W outro zabił Asasyna, zanim w ogóle zbliżył się do Foltesta.
- Pod koniec gry nie trafił do lodowych pustkowi.