Atari 2600: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Atari-2600-Wood-4Sw-Set.jpg|thumb|300px|Atari 2600 w całej okazałości]]
[[Plik:Atari-2600-Wood-4Sw-Set.jpg|thumb|300px|Atari 2600 w całej okazałości]]
[[Plik:s_ET_3.png|thumb|150px|Przykładowa gra na tą konsolę]]
[[Plik:s ET 3.png|thumb|150px|Przykładowa gra na tą konsolę]]
'''Atari 2600''' – konsola stworzona przez Atari pod koniec lat 70. ubiegłego wieku, która udowodniła, że ​​jest możliwość, aby sprzedawać gry normalnym [[człowiek|ludziom]] i zarobić na tym dużo [[Pieniądze|pieniędzy]]. System jest tak skomplikowany, że przecietny człowiek, próbująć podłączyć konsolę do telewizora, ostatecznie wywierca sobie otwór w głowie.
'''Atari 2600''' – konsola stworzona przez Atari pod koniec lat 70. ubiegłego wieku, która udowodniła, że jest możliwość, aby sprzedawać gry normalnym [[człowiek|ludziom]] i zarobić na tym dużo [[Pieniądze|pieniędzy]]. System jest tak skomplikowany, że przeciętny człowiek, próbując podłączyć konsolę do telewizora, ostatecznie wywierca sobie otwór w głowie.


== Kontroler ==
== Kontroler ==
Linia 10: Linia 10:


== Sprzedaż ==
== Sprzedaż ==
Po demonstracji na Consumer Electronics Show, sprzedaż systemu wzrosła. Suckes Atari 2600 był tak duży, że sama konsola sprzedała się w ilości 12 mld sztuk. Szacuje się, że Atari sprzedało 400 miliardów kartridży, z czego 1/5 skończyła w składowiskach w Nowym Meksyku<ref>Tak, mówimy o tobie, ET!</ref>. Druga połowa wyruszyła na barce do [[Samoa]]. Około 2 mln tubylców z wysp Samoa zmarło jako bezpośredni skutek próby łykania, gotowania, lub zbywania wspomnianych naboi.
Po demonstracji na Consumer Electronics Show, sprzedaż systemu wzrosła. Suckes Atari 2600 był tak duży, że sama konsola sprzedała się w ilości 12 mld sztuk. Szacuje się, że Atari sprzedało 400 miliardów kartridży, z czego 1/5 skończyła w składowiskach w Nowym Meksyku<ref>Tak, mówimy o tobie, ET!</ref>.


== Pożytek ==
== Pożytek ==
Pożytek z konsoli jest jeden - jeśli umieścisz ją w [[toster]]ze, będziesz miał więcej przyjemnych doświadczeń niż gdybyś na niej grał.
Pożytek z konsoli jest jeden jeśli umieścisz ją w [[toster]]ze, będziesz miał więcej [[Śmierć|przyjemnych doświadczeń]] niż gdybyś na niej grał.


{{Przypisy}}
{{konsole}}
{{konsole}}
<nowiki>[[Kategoria:Konsole gier wideo]]
[[Kategoria:Konsole gier wideo]]
[[en:Atari 2600]]</nowiki>
[[en:Atari 2600]]

Aktualna wersja na dzień 16:21, 19 maj 2024

Atari 2600 w całej okazałości
Przykładowa gra na tą konsolę

Atari 2600 – konsola stworzona przez Atari pod koniec lat 70. ubiegłego wieku, która udowodniła, że jest możliwość, aby sprzedawać gry normalnym ludziom i zarobić na tym dużo pieniędzy. System jest tak skomplikowany, że przeciętny człowiek, próbując podłączyć konsolę do telewizora, ostatecznie wywierca sobie otwór w głowie.

Kontroler[edytuj • edytuj kod]

Kontrolery z Atari 2600 były nowatorskim rozwiązaniem jak na swoje czasy. Wiedząc, że pokrętło w Magnavox Oddysey miało złą reputację wśród graczy, firma zdecydowała się na połączenie joysticka z maszyny do gier i użycia przycisku z taniego miksera. Dodano przycisk, który aktywował kontroler, żeby nie wywołać zamieszania wśród konsumentów, gdyż nadruków na przyciski, które nie niszczyły się po 5 minutach jeszcze nie wynaleziono. Na odczepne projektanci dodali krótki, bo zaledwie dwucalowy kabel, którego dotykanie mogło skutkować porażeniem.

Wewnętrzne funkcjonowanie[edytuj • edytuj kod]

Aby obniżyć koszt konstrukcji na tyle, aby przeciętny Amerykanin mógł kupić tą konsolę poniżej 1000 dolarów, zespół zdecydował się na użycie 10-letniego Intela 8080. Pomysł wykorzystania konkurencyjnego MOS 6502 został zarzucony jako zbyt drogi. Procesor był jednak tak wolny, że programiści mogli korzystać tylko z jednej czwartej ekranu telewizora w lewym dolnym rogu, a w przypadku większej rozdzielczości procesor mógł nawet się spalić. Rozważano również dodanie procesora graficznego, jednak w celu obniżki kosztów użyto chipa-atrapę. Dzięki tym decyzjom, wiele gier było bardzo prymitywnych. Ponadto, twórcy skomplikowali wyjścia wideo na konsoli, decydując się na użycie modulatora RF z mylącymi rozdzielaczami, które bardzo często przestawały działać po 2 miesiącach użytowania.

Sprzedaż[edytuj • edytuj kod]

Po demonstracji na Consumer Electronics Show, sprzedaż systemu wzrosła. Suckes Atari 2600 był tak duży, że sama konsola sprzedała się w ilości 12 mld sztuk. Szacuje się, że Atari sprzedało 400 miliardów kartridży, z czego 1/5 skończyła w składowiskach w Nowym Meksyku[1].

Pożytek[edytuj • edytuj kod]

Pożytek z konsoli jest jeden – jeśli umieścisz ją w tosterze, będziesz miał więcej przyjemnych doświadczeń niż gdybyś na niej grał.

Przypisy

  1. Tak, mówimy o tobie, ET!