Karta graficzna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 83.11.211.132.)
Linia 7: Linia 7:


== Zastosowania ==
== Zastosowania ==
Przede wszystkim są to wszelkiego rodzaju [[arkusz kalkulacyjny|arkusze kalkulacyjne]], edytory [[HTML]] i [[procesor tekstu|edytor tekstu]]. Producenci kart graficznych wykorzystują to i umieszczają na opakowaniach napisy w stylu: ''Wymiataj teraz swoim [[OpenOffice.org|OpenOffice]], jak nigdy dotąd'', lub: ''Now feel the pain in [[Microsoft Access|MS Access]]''. W związku z tym każdy użytkownik pakietu biurowego w momencie pojawienia się nowej karty na rynku ma kisiel w gaciach. Podobno aplikacją najpełniej wykorzystującą możliwości najnowszych kart graficznych jest zusowski program [[Płatnik (program)|Płatnik]]. Nie zdobytym, na razie, terytorium dla kart graficznych jest rynek [[gra komputerowa|gier komputerowych]]. Przeciętny gracz nie ma pojęcia o pixel shadingu czy o anizotropowym filtrowaniu obrazu. Zadowala się optymalnymi 16 kolorami i czytelną, dwuwymiarową grafiką.
Przede wszystkim są to wszelkiego rodzaju [[arkusz kalkulacyjny|arkusze kalkulacyjne]], edytory [[HTML]] i [[procesor tekstu|procesory tekstu]]. Producenci kart graficznych wykorzystują to i umieszczają na opakowaniach napisy w stylu: ''Wymiataj teraz swoim [[OpenOffice.org|OpenOffice]], jak nigdy dotąd'', lub: ''Now feel the pain in [[Microsoft Access|MS Access]]''. W związku z tym każdy użytkownik pakietu biurowego w momencie pojawienia się nowej karty na rynku ma kisiel w gaciach. Podobno aplikacją najpełniej wykorzystującą możliwości najnowszych kart graficznych jest zusowski program [[Płatnik (program)|Płatnik]]. Nie zdobytym, na razie, terytorium dla kart graficznych jest rynek [[gra komputerowa|gier komputerowych]]. Przeciętny gracz nie ma pojęcia o pixel shadingu czy o anizotropowym filtrowaniu obrazu. Zadowala się optymalnymi 16 kolorami i czytelną, dwuwymiarową grafiką.


{{stubtech}}
{{stubtech}}

Wersja z 22:05, 3 cze 2007

Karta graficzna – urządzenie pozwalające twojemu komputerowi nie spełniać wymagań różnorodnych gier i programów graficznych. Posiada płytkę drukowaną, zawierającą złote myśli twórców, typu: Było wiele gówien w sklepie, ale ty wybrałeś właśnie nasze, dziękujemy.

Budowa

Największe emocje w budowie karty graficznej budzą radiator i wiatraczek. Producenci prześcigają się w konstruowaniu coraz większych i bardziej awangardowych części. Obecnie trendem jest montowanie kompletnego wirnika głównego ze śmigłowca AH-64 Longbow. Dzięki użyciu specjalnych, tytanowych łożysk, hałas jest niemal niesłyszalny już w odległości 1,5 km. Problemem pozostaje pobór mocy, który przekracza znacznie możliwości komputerowego zasilacza, a często także lokalnej elektrowni.

Dodatkowymi elementami karty graficznej, nie mającymi jednak wpływu na jej wydajność, są procesor i pamięć RAM.

Zastosowania

Przede wszystkim są to wszelkiego rodzaju arkusze kalkulacyjne, edytory HTML i procesory tekstu. Producenci kart graficznych wykorzystują to i umieszczają na opakowaniach napisy w stylu: Wymiataj teraz swoim OpenOffice, jak nigdy dotąd, lub: Now feel the pain in MS Access. W związku z tym każdy użytkownik pakietu biurowego w momencie pojawienia się nowej karty na rynku ma kisiel w gaciach. Podobno aplikacją najpełniej wykorzystującą możliwości najnowszych kart graficznych jest zusowski program Płatnik. Nie zdobytym, na razie, terytorium dla kart graficznych jest rynek gier komputerowych. Przeciętny gracz nie ma pojęcia o pixel shadingu czy o anizotropowym filtrowaniu obrazu. Zadowala się optymalnymi 16 kolorami i czytelną, dwuwymiarową grafiką.

Szablon:Stubtech

Szablon:Ok