Bułkowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Bułkowóz.jpeg|thumb|150px|Przykładowy bułkowóz (buda w rozmiarze S)]] |
|||
'''Bułkowóz''' – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk". |
|||
==Żuk== |
|||
---- |
|||
'''Żuk''' to pierwszy półcylindrowy polski samochód. |
|||
==Historia== |
|||
'''Kierowca''' |
|||
Historia tego pojazdu dokońca nie jest znana, ale z nieoficjalnych źródeł ten pojazd wymyślił, jakiś głupek siedzący na muszli klozetowej i mający biegunkę. |
|||
==Pare ciekawostek o Żuku== |
|||
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[Wąsy|wąs]]em, koniecznie palący tanie [[papierosy]] z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 [[zł]] (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka. |
|||
*Nowszy model Żuka posiada otwory na szyby. Poprzedni model nie posiadał takiego czegoś, więc kierowca siedzący za kierownicą nic nie widział. |
|||
*Posiada pare luksusowych rzeczy, jak: gumowe dywaniki, popielniczka oraz fotel dla kierowcy. |
|||
*Ten pojazd był wyposażony w półcylindrową, środkowozaworową jednostkę napędzaną wymiocinami kierowcy i pasażerów. |
|||
*Napęd był przekazywany tylko na jedno koło za pomocą gumki recepturki. |
|||
*Do amortyzacji użyto poduszek z piór strusi arabskich. |
|||
*Żuk nie posiadał hamulców. |
|||
*Największą prędkość osiągał, gdy spadał z przepaści. |
|||
'''Wygląd pojazdu''' |
|||
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów: |
|||
#Żółty [[opel]] niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń). |
|||
#[[Żuk]] koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy). |
|||
'''Uprawnienia w ruchu drogowym''' |
|||
Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich: |
|||
#Możliwość zatrzymania sie w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni. |
|||
#Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu. |
|||
#Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu. |
|||
#Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania. |
|||
#Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi. |
|||
#Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd. |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 14:08, 17 kwi 2008
Żuk
Żuk to pierwszy półcylindrowy polski samochód.
Historia
Historia tego pojazdu dokońca nie jest znana, ale z nieoficjalnych źródeł ten pojazd wymyślił, jakiś głupek siedzący na muszli klozetowej i mający biegunkę.
Pare ciekawostek o Żuku
- Nowszy model Żuka posiada otwory na szyby. Poprzedni model nie posiadał takiego czegoś, więc kierowca siedzący za kierownicą nic nie widział.
- Posiada pare luksusowych rzeczy, jak: gumowe dywaniki, popielniczka oraz fotel dla kierowcy.
- Ten pojazd był wyposażony w półcylindrową, środkowozaworową jednostkę napędzaną wymiocinami kierowcy i pasażerów.
- Napęd był przekazywany tylko na jedno koło za pomocą gumki recepturki.
- Do amortyzacji użyto poduszek z piór strusi arabskich.
- Żuk nie posiadał hamulców.
- Największą prędkość osiągał, gdy spadał z przepaści.