Bułkowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Zmiana linku ze strony przekierowującej Wąs na Wąsy przy pomocy Popups)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Bułkowóz.jpeg|thumb|150px|Przykładowy bułkowóz (buda w rozmiarze S)]]
'''Bułkowóz''' – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk".


==Żuk==
----
'''Żuk''' to pierwszy półcylindrowy polski samochód.


==Historia==
'''Kierowca'''
Historia tego pojazdu dokońca nie jest znana, ale z nieoficjalnych źródeł ten pojazd wymyślił, jakiś głupek siedzący na muszli klozetowej i mający biegunkę.


==Pare ciekawostek o Żuku==
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[Wąsy|wąs]]em, koniecznie palący tanie [[papierosy]] z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 [[zł]] (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka.
*Nowszy model Żuka posiada otwory na szyby. Poprzedni model nie posiadał takiego czegoś, więc kierowca siedzący za kierownicą nic nie widział.
*Posiada pare luksusowych rzeczy, jak: gumowe dywaniki, popielniczka oraz fotel dla kierowcy.
*Ten pojazd był wyposażony w półcylindrową, środkowozaworową jednostkę napędzaną wymiocinami kierowcy i pasażerów.
*Napęd był przekazywany tylko na jedno koło za pomocą gumki recepturki.
*Do amortyzacji użyto poduszek z piór strusi arabskich.
*Żuk nie posiadał hamulców.
*Największą prędkość osiągał, gdy spadał z przepaści.



'''Wygląd pojazdu'''

Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:
#Żółty [[opel]] niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
#[[Żuk]] koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).


'''Uprawnienia w ruchu drogowym'''

Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich:

#Możliwość zatrzymania sie w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
#Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu.
#Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu.
#Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
#Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
#Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd.


[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 14:08, 17 kwi 2008

Żuk

Żuk to pierwszy półcylindrowy polski samochód.

Historia

Historia tego pojazdu dokońca nie jest znana, ale z nieoficjalnych źródeł ten pojazd wymyślił, jakiś głupek siedzący na muszli klozetowej i mający biegunkę.

Pare ciekawostek o Żuku

  • Nowszy model Żuka posiada otwory na szyby. Poprzedni model nie posiadał takiego czegoś, więc kierowca siedzący za kierownicą nic nie widział.
  • Posiada pare luksusowych rzeczy, jak: gumowe dywaniki, popielniczka oraz fotel dla kierowcy.
  • Ten pojazd był wyposażony w półcylindrową, środkowozaworową jednostkę napędzaną wymiocinami kierowcy i pasażerów.
  • Napęd był przekazywany tylko na jedno koło za pomocą gumki recepturki.
  • Do amortyzacji użyto poduszek z piór strusi arabskich.
  • Żuk nie posiadał hamulców.
  • Największą prędkość osiągał, gdy spadał z przepaści.