Bułkowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 62.111.131.251.) |
(drobne poprawki redakcyjne) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
'''Bułkowóz''' – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk". |
'''Bułkowóz''' – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk". |
||
⚫ | |||
---- |
|||
⚫ | |||
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[Wąsy|wąs]]em, koniecznie palący tanie [[papierosy]] z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 [[zł]] (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka. |
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[Wąsy|wąs]]em, koniecznie palący tanie [[papierosy]] z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 [[zł]] (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów: |
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów: |
||
Linia 15: | Linia 12: | ||
#[[Żuk]] koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy). |
#[[Żuk]] koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy). |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich: |
Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich: |
||
#Możliwość zatrzymania |
#Możliwość zatrzymania się w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni. |
||
#Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu. |
#Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu. |
||
#Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu. |
#Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu. |
Wersja z 14:50, 17 kwi 2008
Bułkowóz – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk".
Kierowca
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej mężczyzna po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z wąsem, koniecznie palący tanie papierosy z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 zł (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka.
Wygląd pojazdu
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:
- Żółty opel niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
- Żuk koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).
Uprawnienia w ruchu drogowym
Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich:
- Możliwość zatrzymania się w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
- Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu.
- Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu.
- Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
- Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
- Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd.