Robert Kubica: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Kenbill. Autor wycofanej wersji to 79.184.39.248.)
M (przegląd)
Linia 1: Linia 1:
{{sur2|„Kubica”|[[Andrzej Kubica]]|e}}
{{sur2|„Kubica”|[[Andrzej Kubica]]|e}}
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie]]
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica prosty nos, szczery uśmiech, wyraźna wymowa]]
{{nonnews|[[NonNews:Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony|Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony]], [[NonNews:Dzisiaj najważniejszy dzień w roku|Dzisiaj najważniejszy dzień w roku]], [[NonNews:Polowanie na Kubicę|Polowanie na Kubicę]], [[NonNews:Kubica zepsuł bolid na inaugurację|Kubica zepsuł bolid na inaugurację]], [[NonNews:Kubica ostatni w piekle|Kubica ostatni w piekle]], [[NonNews:Robert wyparował|Robert wyparował]], [[NonNews:Kubica punktuje|Kubica punktuje]]|y}}
{{nonnews|[[NonNews:Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony|Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony]], [[NonNews:Dzisiaj najważniejszy dzień w roku|Dzisiaj najważniejszy dzień w roku]], [[NonNews:Polowanie na Kubicę|Polowanie na Kubicę]], [[NonNews:Kubica zepsuł bolid na inaugurację|Kubica zepsuł bolid na inaugurację]], [[NonNews:Kubica ostatni w piekle|Kubica ostatni w piekle]], [[NonNews:Robert wyparował|Robert wyparował]], [[NonNews:Kubica punktuje|Kubica punktuje]]|y}}


'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – pierwszy polski kierowca wyścigowy, kolejny sezonowy bohater narodowy. Ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy.
<code>''– Czy znasz '''Roberta Kubicę'''?<br>– Niiięęęęęę...''</code>
:<code>Typowe pytanie i standardowa odpowiedź</code>


Wsparcie ze strony stadniny [[BMW]], która, widząc, że wypalają się nasze poprzednie orły – [[Adam Małysz]], Korzeniowski, kadra siatkarzy i siatkarek, adoptowała Roberta pod swoje skrzydło, by jeździł do utraty tchu i benzyny.
'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – pierwszy polski [[kierowca wyścigowy]] i sezonowy [[bohater narodowy]]. Był [[Adam Małysz|Małysz]], był [[Jerzy Dudek|Dudek]], była [[Otylia Jędrzejczak|Otylka]], a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na [[meta|mecie]] go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni [[BMW Sauber]].


== Przed Formułą 1 ==
== Przed Formułą 1 ==
Pierwsze kroki do zostania profesjonalnym kierowcą Robert uczynił za młodu jeżdżąc na taczce. Jeszcze wtedy w Polsce nie wiedziano o Formule. Robert też nie wiedział.
Już jako młody chłopczyk z wielkim uwielbieniem jeździł drewnianą taczką jednokołową z turbonapędem nożnym. Porzucił jednak to zajęcie bo zabrał krasnoludkom spod bloku trzykołowy rowerek i tym sposobem cwiczył siłę nóg. I to nie trwało długo, ponieważ rowerek odebrały krasnoludki, które okazały się odmianą krasnala sinonosego zwanego też żulmatachem.

W końcu widząc zapędy Roberta do szybkiej jazdy zainteresował się nim prezes kółka rolniczego "Kosynier". Tak trafił na pierwszy w życiu tor.
W pierwszym, półzawodowym klubie ścigał się na gokartach na pedały, gdzie praca nóg była prawie tak ważna jak w aucie [[Fred Flintstone|Freda Flintstone'a]]. Od tej pory startował w kolejnych formułach, do pierwszej, gdzie miał czyścić tor [[Jacques Villeneuve|Villeneuve'owi]].
Kubica zaczynał od klasy ''mikro'', najpierw ścigał się na [[gokart|gokartach]] na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przerzucił się na Formułę 21, napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami – niczym [[Fred Flinston]]. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przerzucić na Formułę 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele rajdów, m.in. Grand-Prix [[Izrael]]a (wyprzedzając kierowcę [[Polonez Caro|Poloneza Caro]] na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta, co zaowocowało przejściem do klasy ''Syrenka World Series''. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w [[Makao]]), był na samym szczycie, nazywano go ''guru syrenki''. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku [[2001]] przez magazyn Retro.


== Formuła 1 ==
== Formuła 1 ==
W pierwszych kilkunastu wyścigach bolid nie podołał ani razu – rozlatujac się, psując, nie spełniając wymogów. Prawdziwe starty Kubica rozpoczął dopiero po kradzieży patentów od [[Ferrari]], które przyniosły bolid zdolny do przejechania całego wyścigu. Zbiegiem okoliczności Villeneuve zakończył karierę, co pozwoliło Robertowi czyścić tor dla [[Nick Heitfeld|Nicka Heitfelda]].


W sezonie 2006 / 2007 Kubica przydzwonił w bandę wykonując efektowne salta. Co prawda filmików na [[YouTube]] przybyło jak much do starego jabłecznika, ale wyścig nie został ukończony. Od tej pory Robert postanowił wziąć się w garść, co możemy ogladać w sezonie 2007/2008, gdzie zdarza mu się rozlewać szampana.
Po olbrzymim sukcesie w wyścigach ''Syrenka World Series'' Robert dostał propozycję występów w [[Formuła 1|Formule 1]] w barwach stadniny z [[BMW Sauber]]. I tym sposobem Robert jako pierwszy [[Polak]] zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od [[wiertarka|wiertarki]] i z karoserią zrobioną z puszek po konserwach.
[[4 sierpnia]] [[2006]] świat obiegła sensacyjna wiadomość: Robert Kubica dostał szansę na debiut w Grand-Prix [[Watykan]]u. Bardzo spięty i zeżarty przez tremę Kubica jechał bardzo ładnie: wypadł tylko 6 razy z toru, dwukrotnie doszczętnie rozbijając [[bolid]], jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie [[opona|opony]] i jazdę na dwóch gazach, co jak wiemy w Formule 1 jest zabronione. Obecnie Robert ma [[niedowaga|niedowagę]] i lubi [[sok pomarańczowy]].
Pamiętnego dnia [[10 czerwca]] [[2007]] roku w [[Montreal]]u Robert Kubica testował zachowanie nowego bolidu BMW przy całkowitym braku wyważenia jego konstrukcji. Według oceny ekspertów z Saubera mikroskopijne części wyścigówki doskonale radzą sobie z lotem po przygrzmoceniu w betonową bandę z prędkością 260 kilometrów na godzinę.


{{stubspo}}
[[es:Robert Kubica]]


[[Kategoria:Polscy sportowcy|Kubica, Robert]]
[[Kategoria:Polscy sportowcy|Kubica, Robert]]
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Kubica, Robert]]
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Kubica, Robert]]

[[es:Robert Kubica]]

Wersja z 14:21, 31 maj 2008

Ujednoznacznienie „Kubica” przekierowuje tutaj. Zobacz też Andrzej Kubica.
Robert Kubica – prosty nos, szczery uśmiech, wyraźna wymowa
NonNews
Zobacz w NonNews tematy:

Robert Kubica (ur. 7 grudnia 1984 w Krakowie) – pierwszy polski kierowca wyścigowy, kolejny sezonowy bohater narodowy. Ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy.

Wsparcie ze strony stadniny BMW, która, widząc, że wypalają się nasze poprzednie orły – Adam Małysz, Korzeniowski, kadra siatkarzy i siatkarek, adoptowała Roberta pod swoje skrzydło, by jeździł do utraty tchu i benzyny.

Przed Formułą 1

Pierwsze kroki do zostania profesjonalnym kierowcą Robert uczynił za młodu jeżdżąc na taczce. Jeszcze wtedy w Polsce nie wiedziano o Formule. Robert też nie wiedział.

W pierwszym, półzawodowym klubie ścigał się na gokartach na pedały, gdzie praca nóg była prawie tak ważna jak w aucie Freda Flintstone'a. Od tej pory startował w kolejnych formułach, do pierwszej, gdzie miał czyścić tor Villeneuve'owi.

Formuła 1

W pierwszych kilkunastu wyścigach bolid nie podołał ani razu – rozlatujac się, psując, nie spełniając wymogów. Prawdziwe starty Kubica rozpoczął dopiero po kradzieży patentów od Ferrari, które przyniosły bolid zdolny do przejechania całego wyścigu. Zbiegiem okoliczności Villeneuve zakończył karierę, co pozwoliło Robertowi czyścić tor dla Nicka Heitfelda.

W sezonie 2006 / 2007 Kubica przydzwonił w bandę wykonując efektowne salta. Co prawda filmików na YouTube przybyło jak much do starego jabłecznika, ale wyścig nie został ukończony. Od tej pory Robert postanowił wziąć się w garść, co możemy ogladać w sezonie 2007/2008, gdzie zdarza mu się rozlewać szampana.

Szablon:Stubspo