Miłośnik komunikacji miejskiej: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (red.) |
M (Poprawa po jakimś wandalu.) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
'''Miłośnik Komunikacji Miejskiej''' – specyficzny rodzaj [[pasażer]]a, który charakteryzuje się ogromną wiedzą na temat pojazdu w którym się znajduje, jak i wszystkich pojazdów w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zdownienia). Nie ma się co ich obawiać, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego Mercedesa, czy [[Protram]]a. |
'''Miłośnik Komunikacji Miejskiej''' – specyficzny rodzaj [[pasażer]]a, który charakteryzuje się ogromną wiedzą na temat pojazdu w którym się znajduje, jak i wszystkich pojazdów w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zdownienia). Nie ma się co ich obawiać, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego Mercedesa, czy [[Protram]]a. |
||
MKM-owie zrzeszają się w kluby Miłośników Komunikacji Miejskiej. Największe z nich to pomorski, [[poznań]]ski, ze [[Warszawa|stolicy]], [[Chorzów|chorzowski]], [[Wrocław|wrocloveski]] i [[Łódź|wodny]]. |
|||
== MKM jako subkultura == |
== MKM jako subkultura == |
||
* '''Wzór |
* '''Wzór MKM-a''' – nie ma, ta subkultura jest zbyt młoda i zbyt mało popularna; |
||
* '''Ideologia''' – przejazd jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej, zdobycie wiedzy na temat [[komunikacja miejska|komunikacji]] na całej planecie (w przyszłości – może nawet poza nią), nabycie własnego metra i postawienie go sobie w ogródku, założenie przedsiębiorstwa komunikacyjnego, stworzenie linii tramwajowej prowadzącej dookoła świata, zniwelowanie miejskich korków poprzez wyłączenie z ruchu wszystkich samochodów i motocykli (ludzie by wtedy podróżowali tylko na piechtę, rowerem i – przede wszystkim! – transportem miejskim, a i spóźnień by nie było i wszyscy byliby zadowoleni – zwłaszcza |
* '''Ideologia''' – przejazd jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej, zdobycie wiedzy na temat [[komunikacja miejska|komunikacji]] na całej planecie (w przyszłości – może nawet poza nią), nabycie własnego metra i postawienie go sobie w ogródku, założenie przedsiębiorstwa komunikacyjnego, stworzenie linii tramwajowej prowadzącej dookoła świata, zniwelowanie miejskich korków poprzez wyłączenie z ruchu wszystkich samochodów i motocykli (ludzie by wtedy podróżowali tylko na piechtę, rowerem i – przede wszystkim! – transportem miejskim, a i spóźnień by nie było i wszyscy byliby zadowoleni – zwłaszcza MKM-owie); |
||
* '''Charakterystyczne znaki zewnętrzne''' – bilet okresowy w kieszeni<ref>To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać |
* '''Charakterystyczne znaki zewnętrzne''' – bilet okresowy w kieszeni<ref>To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać MKM-a</ref>, często też aparat do robienia zdjęć kamyczków między szynami [[tramwaj]]owymi. Miłośnicy Komunikacji Miejskiej mają też często ciuchy prane ostatnio w Boże Narodzenie i o parę rozmiarów za małe. W końcu całe kieszonkowe i pieniądze, jakie zarabiają lub dostają od rodziców, muszą pójść na bilet (najwięksi hardkorowcy kupują sobie też na pospieszne linie, by być większym kozakiem); |
||
* '''Charakterystyczne zachowania''' – są zależne od rodzaju |
* '''Charakterystyczne zachowania''' – są zależne od rodzaju MKM-a. Opisane poniżej. |
||
== Rodzaje |
== Rodzaje MKM-ów == |
||
* '''Kabiniarz''' – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się [[kabiniarstwo|kabiniarstwem]]; |
* '''Kabiniarz''' – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się [[kabiniarstwo|kabiniarstwem]]; |
||
* '''Fotograf''' – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim: od przycisku do otwierania środkowych drzwi, po prawy pośladek kolesiany, która akurat podróżuje tramwajem. |
* '''Fotograf''' – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim: od przycisku do otwierania środkowych drzwi, po prawy pośladek kolesiany, która akurat podróżuje tramwajem. |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
** '''Informator''' – całe dnie szuka informacji o komunikacjach miejskich coraz to bardziej odległych miejsc (zazwyczaj zna rozkłady jazdy wszystkich linii na całym kontynencie Antarktydy) |
** '''Informator''' – całe dnie szuka informacji o komunikacjach miejskich coraz to bardziej odległych miejsc (zazwyczaj zna rozkłady jazdy wszystkich linii na całym kontynencie Antarktydy) |
||
** '''Niusman''' – siedzi na portalach i co chwilę odświeża stronę z nadzieją na nowego newsa. |
** '''Niusman''' – siedzi na portalach i co chwilę odświeża stronę z nadzieją na nowego newsa. |
||
** '''Webmaster''' – sam robi stronę i portal o komunikacji, na którą zaglądają codziennie setki |
** '''Webmaster''' – sam robi stronę i portal o komunikacji, na którą zaglądają codziennie setki MKM-ów. W logu strony podaje swój numer konta z tekstem, że zbiera na własną ''[[Konstal 102Na|stodwójkę]]''. |
||
** '''Marzyciel''' – właściwie ten nie używa internetu. On całe życie przelegiwuje w łóżku śniąc (w nocy) i marząc (w dzień), spełniając różne fantazje na temat transportu zbiorowego. |
** '''Marzyciel''' – właściwie ten nie używa internetu. On całe życie przelegiwuje w łóżku śniąc (w nocy) i marząc (w dzień), spełniając różne fantazje na temat transportu zbiorowego. |
||
** '''Modelarz''' – też nie korzysta z neta. Klei w domu modele pociągów i ustawia sobie na półce. Spełnia marzenia o własnej zajezdni, czy bocznicy. |
** '''Modelarz''' – też nie korzysta z neta. Klei w domu modele pociągów i ustawia sobie na półce. Spełnia marzenia o własnej zajezdni, czy bocznicy. |
||
=== Zawód dla |
=== Zawód dla MKM-a === |
||
[[Grafika:Mkm.jpg|thumb|right|200px|MKM ''kierowca'', zrobił sobie zdjęcie za kółkiem, by zaszpanować przed innymi |
[[Grafika:Mkm.jpg|thumb|right|200px|MKM ''kierowca'', zrobił sobie zdjęcie za kółkiem, by zaszpanować przed innymi MKM-ami na forach]] |
||
* '''Metsiarz''' – wystarczy zatrudnić się w redakcji gazety Metro, by choć przez nazwę być zespolonym ze zbiorowym transportem; |
* '''Metsiarz''' – wystarczy zatrudnić się w redakcji gazety Metro, by choć przez nazwę być zespolonym ze zbiorowym transportem; |
||
* '''[[Kanar]]''' – po prostu kontroler biletów, może zarabiać pieniądze jeżdżąc tramwajami (robota-marzenie...); |
* '''[[Kanar]]''' – po prostu kontroler biletów, może zarabiać pieniądze jeżdżąc tramwajami (robota-marzenie...); |
||
* '''[[Kierowca autobusu|Kierowca]]'''/'''[[motorniczy]]'''/'''[[maszynista]]''' – jak wyżej, ale jeszcze lepiej – możliwość prowadzenia pojazdu! |
* '''[[Kierowca autobusu|Kierowca]]''' / '''[[motorniczy]]''' / '''[[maszynista]]''' – jak wyżej, ale jeszcze lepiej – możliwość prowadzenia pojazdu! |
||
* '''Mechanik''' – pracuje taki w zajezdni, gdzie ma ciągle stałe kontakty z pojazdami, najczęściej od dołu; |
* '''Mechanik''' – pracuje taki w zajezdni, gdzie ma ciągle stałe kontakty z pojazdami, najczęściej od dołu; |
||
* '''Sprzątacz''' – też w zajezdni, pucuje autobusy, by mogły wyjechać na linię czyściutkie jak nieobsikany śnieg; |
* '''Sprzątacz''' – też w zajezdni, pucuje autobusy, by mogły wyjechać na linię czyściutkie jak nieobsikany śnieg; |
||
* '''Fabrykant''' – pracuje w zakładzie robiącym np. tramwaje. Przyszłość |
* '''Fabrykant''' – pracuje w zakładzie robiącym np. tramwaje. Przyszłość MKM-a ''modelarza''. |
||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
== Linki zewnętrzne == |
== Linki zewnętrzne == |
||
* [http://musialmati.deviantart.com/gallery Galeria |
* [http://musialmati.deviantart.com/gallery Galeria MKM-a „pętlowicza”] |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
Wersja z 13:28, 21 lut 2009
Szablon:Strona kandydująca Miłośnik Komunikacji Miejskiej – specyficzny rodzaj pasażera, który charakteryzuje się ogromną wiedzą na temat pojazdu w którym się znajduje, jak i wszystkich pojazdów w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zdownienia). Nie ma się co ich obawiać, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego Mercedesa, czy Protrama.
MKM-owie zrzeszają się w kluby Miłośników Komunikacji Miejskiej. Największe z nich to pomorski, poznański, ze stolicy, chorzowski, wrocloveski i wodny.
MKM jako subkultura
- Wzór MKM-a – nie ma, ta subkultura jest zbyt młoda i zbyt mało popularna;
- Ideologia – przejazd jak największej ilości czasu w pojeździe komunikacji miejskiej, zdobycie wiedzy na temat komunikacji na całej planecie (w przyszłości – może nawet poza nią), nabycie własnego metra i postawienie go sobie w ogródku, założenie przedsiębiorstwa komunikacyjnego, stworzenie linii tramwajowej prowadzącej dookoła świata, zniwelowanie miejskich korków poprzez wyłączenie z ruchu wszystkich samochodów i motocykli (ludzie by wtedy podróżowali tylko na piechtę, rowerem i – przede wszystkim! – transportem miejskim, a i spóźnień by nie było i wszyscy byliby zadowoleni – zwłaszcza MKM-owie);
- Charakterystyczne znaki zewnętrzne – bilet okresowy w kieszeni[1], często też aparat do robienia zdjęć kamyczków między szynami tramwajowymi. Miłośnicy Komunikacji Miejskiej mają też często ciuchy prane ostatnio w Boże Narodzenie i o parę rozmiarów za małe. W końcu całe kieszonkowe i pieniądze, jakie zarabiają lub dostają od rodziców, muszą pójść na bilet (najwięksi hardkorowcy kupują sobie też na pospieszne linie, by być większym kozakiem);
- Charakterystyczne zachowania – są zależne od rodzaju MKM-a. Opisane poniżej.
Rodzaje MKM-ów
- Kabiniarz – nie wymaga głębszego omówienia, zawodowo zajmuje się kabiniarstwem;
- Fotograf – łazi po tramwaju z aparatem i robi zdjęcia wszystkiemu i wszystkim: od przycisku do otwierania środkowych drzwi, po prawy pośladek kolesiany, która akurat podróżuje tramwajem.
- Bierny – nie robi nic, tylko siedzi na swoim miejscu. Nieraz rozmawia o tramwajach i autobusach ze wszystkimi, którzy znajdą się w pobliżu. Do biernych zaliczamy także:
- Obrońca – swą moc pokazuje dopiero wtedy, gdy dzieje się coś ciekawego (zepsuje się autobus, ktoś chce wysiąść między przystankami itp.). Wtedy z heroiczną miną krzyczy na cały autobus broniąc za wszelką cenę kierowcy.
- Pętlowicz – zalicza pętle (tzw. pętloseksualizm), często robi zdjęcia przystanków. Często zna wszystkie kolejne przystanki każdej linii w mieście.
- No lifer – siedzi cały czas w domu, obczaja w internecie rzeczy na temat transportu. Istnieje parę podgatunków no liferów...
- Forumer – zarejestrowany na forach o komunikacji, często jest najaktywniejszym userem (przykładowo: w ciągu roku ma statystykę godzin spędzonych online 300 dni)
- Informator – całe dnie szuka informacji o komunikacjach miejskich coraz to bardziej odległych miejsc (zazwyczaj zna rozkłady jazdy wszystkich linii na całym kontynencie Antarktydy)
- Niusman – siedzi na portalach i co chwilę odświeża stronę z nadzieją na nowego newsa.
- Webmaster – sam robi stronę i portal o komunikacji, na którą zaglądają codziennie setki MKM-ów. W logu strony podaje swój numer konta z tekstem, że zbiera na własną stodwójkę.
- Marzyciel – właściwie ten nie używa internetu. On całe życie przelegiwuje w łóżku śniąc (w nocy) i marząc (w dzień), spełniając różne fantazje na temat transportu zbiorowego.
- Modelarz – też nie korzysta z neta. Klei w domu modele pociągów i ustawia sobie na półce. Spełnia marzenia o własnej zajezdni, czy bocznicy.
Zawód dla MKM-a
- Metsiarz – wystarczy zatrudnić się w redakcji gazety Metro, by choć przez nazwę być zespolonym ze zbiorowym transportem;
- Kanar – po prostu kontroler biletów, może zarabiać pieniądze jeżdżąc tramwajami (robota-marzenie...);
- Kierowca / motorniczy / maszynista – jak wyżej, ale jeszcze lepiej – możliwość prowadzenia pojazdu!
- Mechanik – pracuje taki w zajezdni, gdzie ma ciągle stałe kontakty z pojazdami, najczęściej od dołu;
- Sprzątacz – też w zajezdni, pucuje autobusy, by mogły wyjechać na linię czyściutkie jak nieobsikany śnieg;
- Fabrykant – pracuje w zakładzie robiącym np. tramwaje. Przyszłość MKM-a modelarza.
Przypisy
- ↑ To nic, że go nie widać, ale dzięki niemu można łatwo rozpoznać MKM-a