Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 7: Linia 7:
[[Plik:Greenbeetle.JPG|thumb|right|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]]
[[Plik:Greenbeetle.JPG|thumb|right|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]]
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[III Rzesza|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref> opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech.
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[III Rzesza|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref> opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech.

==Dane techniczne==
*Silnik – wodny 10[[litr|l]] v2, zasilanie gazem
*Moc maksymalna – 100 [[Koń|Koni]] i 2 źrebaki
*Moment obrotowy – 0,01 Mn
*Światła ksenonowe - tylko w tedy gdy się pomaluje szybkę farbami plakatowymi na niebiesko
*Wspomaganie kierownicy - gdy sobie nogą pomożesz
*Przyspieszenie 0 - 100 km/h – 15 lat
*Prędkość max. 65 km/h (ale przy 45 km/h już zaczyna lecieć dym z silnika)
*Droga hamowania z 100 km/h – 80 [[metr|m]]
*Pojemność bagażnika – 50l wódki, 20l soku z mandarynek i 10l piwa
*Średnie spalanie – 100l na 100km i wiadro
*Napęd na koło zapasowe
*W standardzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, [[silnik]], 2 tony blachy i komplet zdartych opon zimowych
*Dodatkowo za dopłatą dodatkowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemności 5 l


==Inne nazwy==
==Inne nazwy==

Wersja z 09:04, 19 lut 2010

Plik:Garbus.jpg
Tak wygląda Garbus
Garbus po tuningu

Volkswagen Garbus – (potocznie: Garbus lub Garbi Super Bryka) - symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.

Historia

Hitler wprowadza ostatnie poprawki
Plik:Greenbeetle.JPG
Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach

Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1] opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech.

Inne nazwy

Zobacz też

Przypisy

  1. Tak, ten sam, który założył Porsche!