Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (drobne)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|200px|Tak wygląda Garbus]]
[[Plik:Garbus.jpg|thumb|200px|Tak wygląda Garbus]]
[[Grafika:Porsche_356_C_GT_silver_vl_EMS.jpg|thumb|200px|[[Porsche|Garbus]] po tuningu]]
[[Plik:Porsche_356_C_GT_silver_vl_EMS.jpg|thumb|200px|[[Porsche|Garbus]] po tuningu]]
'''Volkswagen Garbus''' – (potocznie: '''Garbus''' lub '''Garbi Super Bryka''') - symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].
'''Volkswagen Garbus''' – (potocznie: '''Garbus''' lub '''Garbi Super Bryka''') - symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].


==Historia==
==Historia==
[[Grafika:Volkswagen beetle hitler.png|thumb|right|200px|Hitler wprowadza ostatnie poprawki]]
[[Plik:Volkswagen beetle hitler.png|thumb|right|200px|Hitler wprowadza ostatnie poprawki]]
[[Plik:Greenbeetle.JPG|thumb|right|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]]
[[Plik:Greenbeetle.JPG|thumb|right|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]]
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[III Rzesza|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref> opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech.
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[III Rzesza|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref> opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech.

Wersja z 15:31, 25 paź 2010

Plik:Garbus.jpg
Tak wygląda Garbus
Garbus po tuningu

Volkswagen Garbus – (potocznie: Garbus lub Garbi Super Bryka) - symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.

Historia

Hitler wprowadza ostatnie poprawki
Plik:Greenbeetle.JPG
Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach

Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał on co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1] opracował najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego samochody te zaczęły swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. Co ciekawe, jeden z ostatnich Garbusów z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech.

Inne nazwy

Zobacz też

Przypisy

  1. Tak, ten sam, który założył Porsche!