Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
M (→Wyzwania dla inżynierii oprogramowania: pogrubienie haseł, +stub listy) |
||
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Inżynieria oprogramowania''' – ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[ |
'''Inżynieria oprogramowania''' – ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[program|oprogramowania]], opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w [[Utopia|utopijnym]] świecie. |
||
== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania == |
== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania == |
||
* systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu |
* '''systemy spadkowe''' – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu |
||
* systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii |
* '''systemy heterogeniczne''' – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii |
||
* sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży |
* '''sprawna produkcja systemów''' – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży |
||
{{stub|lista}} |
|||
==Etapy życia oprogramowania== |
==Etapy życia oprogramowania== |
||
<gallery> |
<gallery> |
||
Grafika:IO 1. |
Grafika:IO 1.svg|Zamówienie klienta |
||
Grafika:IO 2. |
Grafika:IO 2.svg|Model wstępny sporządzony przez analityka |
||
Grafika:IO 3. |
Grafika:IO 3.svg|Projekt |
||
Grafika:IO 4. |
Grafika:IO 4.svg|Efekt pracy programistów |
||
Grafika:IO 5. |
Grafika:IO 5.svg|Produkt po wdrożeniu |
||
Grafika: |
Grafika:Southern_Star_Complete.jpg|Produkt, za który klient zapłacił |
||
Grafika:IO 7. |
Grafika:IO 7.svg|Produkt, którego klient potrzebował |
||
Grafika:IO 8. |
Grafika:IO 8.svg|Praktyczne zastosowanie produktu |
||
</gallery> |
</gallery> |
||
== Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania == |
== Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania == |
||
* [[ |
* [[programowanie zwinne]] |
||
* [[ |
* [[programowanie ekstremalne]] |
||
* [[ |
* [[programowanie obiektowe]] |
||
* [[ |
* [[bug (informatyka)|bug]] |
||
* [[model równoległy]] |
|||
* [[programowanie ekstremalne]] |
|||
* [[synchronizuj i stabilizuj]] |
|||
* [[model spiralny]] |
|||
{{stopka}} |
|||
[[Kategoria:Inżynieria oprogramowania| |
[[Kategoria:Inżynieria oprogramowania|*]] |
Aktualna wersja na dzień 12:20, 17 mar 2022
Inżynieria oprogramowania – ściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.
Wyzwania dla inżynierii oprogramowania[edytuj • edytuj kod]
- systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
- systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
- sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży
Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!
Etapy życia oprogramowania[edytuj • edytuj kod]
Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania[edytuj • edytuj kod]
Zobacz więcej artykułów w portalu o informatyce.