Boeing 747: Różnice pomiędzy wersjami
M (Naprawa linków) |
|||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 9 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Sm1.png|thumb |
[[Plik:Sm1.png|thumb|Stewardessa ujeżdża Boeinga 747]] |
||
⚫ | |||
[[Plik:Boeing 747 SCA i prom Atlantis.jpg|thumb|[[Prom kosmiczny]] na dżambożecie sobie bezczelnie fruwa]] |
|||
⚫ | |||
'''Boeing 747''' (znany też jako Dżambodżet) – duże, fruwające coś ze skrzydłami (niektórzy twierdzą, że to [[samolot]]). Jedna z większych rzeczy obecnie latających nam nad głową. Ustępuje tylko [[Airbus A380|Arbuzowi A380]], [[Antonow An-225 Mrija|Antkowi-225]] i meteorytowi, który pieprznie w Ziemię w 2030, powodując [[koniec świata]]. |
|||
== Historia == |
== Historia == |
||
Pewnego razu w roku 1968 szef firmy [[Boeing]] pozazdrościł [[Lockheed]]owi [[SR-71 Blackbird|Blackbirda]] i postanowił, że jego firma też wypuści coś ''zajebistego''. Niestety główny inżynier, któremu szef przekazał instrukcje, był [[Amerykanie|Amerykaninem]] i myślał, że ''zajebisty''=''wielki''. Zanim szef zdołał go powstrzymać, z fabryki wyjechał pierwszy dżambodżet.<br /> |
Pewnego razu w roku 1968 szef firmy [[Boeing]] pozazdrościł [[Lockheed]]owi [[SR-71 Blackbird|Blackbirda]] i postanowił, że jego firma też wypuści coś ''zajebistego''. Niestety główny inżynier, któremu szef przekazał instrukcje, był [[Amerykanie|Amerykaninem]] i myślał, że ''zajebisty''=''wielki''. Zanim szef zdołał go powstrzymać, z fabryki wyjechał pierwszy dżambodżet.<br /> |
||
Tego akurat dnia w fabryce był prezes amerykańskich linii lotniczych o amerykańskiej nazwie [[Pan American World Airways|Pan Am]] (ang. ''Mr. Eat''), szukający nowych samolotów, które mógłby kupić, ponieważ stare już mu się trochę znudziły. A ponieważ [[Boeing 737|reszta oferty Boeinga]] była nudna jak flaki z olejem, flota Pan Am już miała wzbogacić się o [[Iljuszyn Ił-62M|Iljuszyny Ił-62M]] (co niewątpliwie podniosłoby znacznie statystykę katastrof, jednak ten zaszczyt przypadł |
Tego akurat dnia w fabryce był prezes amerykańskich linii lotniczych o amerykańskiej nazwie [[Pan American World Airways|Pan Am]] (ang. ''Mr. Eat''), szukający nowych samolotów, które mógłby kupić, ponieważ stare już mu się trochę znudziły. A ponieważ [[Boeing 737|reszta oferty Boeinga]] była nudna jak flaki z olejem, flota Pan Am już miała wzbogacić się o [[Iljuszyn Ił-62M|Iljuszyny Ił-62M]] (co niewątpliwie podniosłoby znacznie statystykę katastrof, jednak ten zaszczyt przypadł Polsce), kiedy nagle prezes zobaczył nowe dzieło firmy. A ponieważ był [[Amerykanie|Amerykaninem]], wykrzyknął słynne zdanie: ''On jest zajebisty!'', po czym postanowił go zamówić. I 32 następne też. |
||
== Wygląd == |
== Wygląd == |
||
[[Plik:Atlantis on Shuttle Carrier Aircraft.jpg|thumb|250px|Kopulacja Boeinga 747 z samicą [[Prom kosmiczny|promu kosmicznego]] Atlantis]] |
|||
747 jest wielki. Jak zwykle samoloty, ma kadłub, stery i skrzydła. Na górze ma garb z pięterkiem, w którym mieści się m. in. kabina [[Pilot (lotnictwo)|pilotów]], przez co od przodu samolot wygląda dość głupio, jakby ktoś przez pomyłkę zainstalował w kabinie okna dwa razy węższe niż normalnie. Pod skrzydłami wiszą cztery [[silnik odrzutowy|silniki odrzutowe]], dzięki czemu nawet jeśli zepsują się dwa na raz, to [[katastrofa|katastrofy]] nie będzie. A przynajmniej nie od razu, tylko jak samolot, niezdolny już do utrzymywania stałej wysokości, powoli opadnie na ziemię. |
747 jest wielki. Jak zwykle samoloty, ma kadłub, stery i skrzydła. Na górze ma garb z pięterkiem, w którym mieści się m. in. kabina [[Pilot (lotnictwo)|pilotów]], przez co od przodu samolot wygląda dość głupio, jakby ktoś przez pomyłkę zainstalował w kabinie okna dwa razy węższe niż normalnie. Pod skrzydłami wiszą cztery [[silnik odrzutowy|silniki odrzutowe]], dzięki czemu nawet jeśli zepsują się dwa na raz, to [[katastrofa|katastrofy]] nie będzie. A przynajmniej nie od razu, tylko jak samolot, niezdolny już do utrzymywania stałej wysokości, powoli opadnie na ziemię. |
||
W środku są trzy klasy: biznes, pierwsza i ekonomiczna. W dwóch pierwszych da się siedzieć wygodnie, w trzeciej jest to możliwe tylko dla osób po amputacji nóg, a ponadto tylko 1 na 5 pasażerów ma miejsce przy [[okno|oknie]]. 747 był pierwszym na świecie samolotem, gdzie pod sufitem wisiały [[telewizor]]y, dzięki czemu można było w nich puszczać ''f |
W środku są trzy klasy: biznes, pierwsza i ekonomiczna. W dwóch pierwszych da się siedzieć wygodnie, w trzeciej jest to możliwe tylko dla osób po amputacji nóg, a ponadto tylko 1 na 5 pasażerów ma miejsce przy [[okno|oknie]]. 747 był pierwszym na świecie samolotem, gdzie pod sufitem wisiały [[telewizor]]y, dzięki czemu można było w nich puszczać ''f{{cenzura}}ing classic'' [[suchar]]y i serial ''Katastrofa w przestworzach'', który dodawał otuchy pasażerom bojącym się latania. |
||
== Pięterko == |
== Pięterko == |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
[[sv:Boeing 747]] |
[[sv:Boeing 747]] |
||
[[Kategoria:Lotnictwo]] |
[[Kategoria:Lotnictwo cywilne]] |
Aktualna wersja na dzień 11:28, 23 paź 2023
On jest zaje!
- Przeciętny Amerykanin o Boeingu 747
Boeing 747 (znany też jako Dżambodżet) – duże, fruwające coś ze skrzydłami (niektórzy twierdzą, że to samolot). Jedna z większych rzeczy obecnie latających nam nad głową. Ustępuje tylko Arbuzowi A380, Antkowi-225 i meteorytowi, który pieprznie w Ziemię w 2030, powodując koniec świata.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Pewnego razu w roku 1968 szef firmy Boeing pozazdrościł Lockheedowi Blackbirda i postanowił, że jego firma też wypuści coś zajebistego. Niestety główny inżynier, któremu szef przekazał instrukcje, był Amerykaninem i myślał, że zajebisty=wielki. Zanim szef zdołał go powstrzymać, z fabryki wyjechał pierwszy dżambodżet.
Tego akurat dnia w fabryce był prezes amerykańskich linii lotniczych o amerykańskiej nazwie Pan Am (ang. Mr. Eat), szukający nowych samolotów, które mógłby kupić, ponieważ stare już mu się trochę znudziły. A ponieważ reszta oferty Boeinga była nudna jak flaki z olejem, flota Pan Am już miała wzbogacić się o Iljuszyny Ił-62M (co niewątpliwie podniosłoby znacznie statystykę katastrof, jednak ten zaszczyt przypadł Polsce), kiedy nagle prezes zobaczył nowe dzieło firmy. A ponieważ był Amerykaninem, wykrzyknął słynne zdanie: On jest zajebisty!, po czym postanowił go zamówić. I 32 następne też.
Wygląd[edytuj • edytuj kod]
747 jest wielki. Jak zwykle samoloty, ma kadłub, stery i skrzydła. Na górze ma garb z pięterkiem, w którym mieści się m. in. kabina pilotów, przez co od przodu samolot wygląda dość głupio, jakby ktoś przez pomyłkę zainstalował w kabinie okna dwa razy węższe niż normalnie. Pod skrzydłami wiszą cztery silniki odrzutowe, dzięki czemu nawet jeśli zepsują się dwa na raz, to katastrofy nie będzie. A przynajmniej nie od razu, tylko jak samolot, niezdolny już do utrzymywania stałej wysokości, powoli opadnie na ziemię. W środku są trzy klasy: biznes, pierwsza i ekonomiczna. W dwóch pierwszych da się siedzieć wygodnie, w trzeciej jest to możliwe tylko dla osób po amputacji nóg, a ponadto tylko 1 na 5 pasażerów ma miejsce przy oknie. 747 był pierwszym na świecie samolotem, gdzie pod sufitem wisiały telewizory, dzięki czemu można było w nich puszczać fing classic suchary i serial Katastrofa w przestworzach, który dodawał otuchy pasażerom bojącym się latania.
Pięterko[edytuj • edytuj kod]
Wiele osób zastanawia się, po jaką cholerę w 747 pięterko, a jeśli już jest, czemu, w przeciwieństwie do bezpośredniego konkurenta, nie zrobiono go na całą długość samolotu. A to po prostu główny inżynier Boeinga uznał, że schody w holu wejściowym wyglądają zajebiście. A żeby nie prowadziły donikąd, dobudowano pięterko.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Wyprodukowano 1422 dżambodżety, z czego 51 się rozbiło.
- Największa katastrofa lotnicza w historii to zderzenie dwóch 747. Czekamy na zderzenie dwóch Arbuzów A380.
- Pierwotnie linie lotnicze chciały na pięterku zrobić salon masażu lub kasyno. Teraz jest tam najdroższa klasa biznes. Wypróbuj koniecznie, jeśli przypadkiem masz o milion złotych za dużo i nie wiesz co z nim zrobić.
- Aktualnie Boeing produkuje wersję piątą z kolei, ale oznaczoną numerem 8. Pewnie dla jaj.
- Z trzech ostatnich wersji każda ma dłuższe pięterko niż poprzednia. Planuje się, że Boeing dorówna konkurencji w długości pięterka w 2050.
- Jeśli w amerykańskim filmie występuje samolot, zawsze jest to Boeing 747.