Chiński market: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 83.6.54.106; przywrócono ostatnią wersję autorstwa ZelDelet.) |
Znacznik: rewert ręczny |
||
(Nie pokazano 24 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{cytat|Kupiłam sukienkę za 50 zł, okazja!|Typowa klientka po 60-tce}} |
{{cytat|Kupiłam sukienkę za 50 zł, okazja!|Typowa klientka po 60-tce}} |
||
{{cytat|Chińszczyzna!, chińszczyzna!, sama chińszczyzna!!!|Polak o sklepie chińskim}} |
|||
'''Chiński market''' (ur. w Chinach, miejsce występowania – Polska i cały wszechświat) – [[sklep]] wprowadzający ludzi w błędne przekonanie, że kupili tu taniej niż w sieciówce. |
|||
== Atmosfera == |
== Atmosfera == |
||
Atmosfera chińczola (a konkretnie jego |
Atmosfera chińczola (a konkretnie jego orientalny zapach) sprzyja podejmowaniu prób [[samobójstwo|samobójczych]] przez sprzedawczynie. Z głośników dobiega (jakby nagrana dyktafonem) [[muzyka]], czyli piosenki z list przebojów w Bravo, Eska TV czy RMF FM. Klienci wędrują między regałami w poczuciu satysfakcji z kupienia czegoś taniego (he, he). |
||
== Co można tam kupić? == |
== Co można tam kupić? == |
||
W chińskim markecie możemy kupić wszystko, a nawet jeszcze więcej. Najpopularniejsze towary to: |
W chińskim markecie możemy kupić wszystko, a nawet jeszcze więcej. Najpopularniejsze towary to: |
||
* |
* '''Spodnie''' – nawet w sezon na wyprzedaże chińskie spodnie kosztują 69 zł, zapewne za sprawą licznych cekinów i ćwieków, dla porównania spodnie w lansiarskim sklepie kosztują 30 zł; |
||
* |
* '''Bluzki''' – w neonowych [[kolory|kolorach]] aż do pierwszego prania, rozmiary od XXS do XXXXL; |
||
* |
* '''Obuwie ortopedyczne''' – przejdź się w nim raz, a potem galopem do ortopedy (boso, jak Cejrowski nakazał); |
||
* |
* '''Biżuteria''' – kupowana w sklepach typu „wszystko po 2 zł” i sprzedawana nawet po 20. Zrobiona z plastiku rakotwórczego. Po użyciu bransoletki istnieje ryzyko odpadnięcia kończyn; |
||
* |
* '''Kosmetyki''' – głównie zaschnięte lakiery do paznokci w neonowych kolorach, a także perfumy z napisami ''ahdihdas'', przez niektórych używane jako środki owadobójcze lub alternatywy gazu pieprzowego, ewentualnie cienie do powiek, których nie można wypróbować (zakładając, że w ogóle są w pudełku); |
||
* |
* '''Breloczki''' – szeroki wybór kształtów i działań: lasery wypalające oczy, zapalniczki rażące prądem, zabawki w kształcie kostki rubika rozsypujące się pod wpływem dotknięcia, czy ołowiane logo samochodów [[Toyota|TOITOIOTA]] – wszystko to dostępne dla dzieci poniżej trzech lat; |
||
* |
* '''Podróbki lalek [[Monster High]]''' – „emo barbie”, pomalowane na zielono sokiem z kapusty pekińskiej; |
||
* |
* '''Gadżety komputerowe''' – wysoko zaawansowane myszki komputerowe działające jedynie pod [[Windows Vista]] lub świecące podkładki pod laptopa firmy Ejpl, z obowiązkowym logiem w kształcie całego jabłka lub nadgryzionej gruszki; |
||
* |
* '''Wazony''' – wszystkie przedstawiają niezwykłe historie misiów panda i są zrobione z prawdziwej „porcelany”; |
||
* |
* '''[[Okulary]]''' – przeciwsłoneczne lub nie, te drugie są zwykle wystylizowane na kujonki i kujonów oraz posiadają szkła plusowe. Idealne dla samobójców i pierwszy krok do konieczności zakupu psa przewodnika; |
||
* |
* '''Podróbki lansiarskich trampek Converse''' – dostępne w wielu wariantach, ze znaczkiem na zewnątrz, napisem ''hvr star fashion'' i innych, nieco mniej popularnych. |
||
== Klienci == |
== Klienci == |
||
Wśród klientów można rozróżnić kilka typów: |
Wśród klientów można rozróżnić kilka typów: |
||
* |
* '''Starsza pani po 60-tce''' – szuka rozrywki na [[emerytura|emeryturze]], zazwyczaj kupuje neonowe apaszki, aby wyglądać młodziej, zagląda też w rejony biżuterii i kosmetyków („Jadziu, kupiłam w chińskim markecie piękną czerwoną [[szminka|szminkę]]!”); |
||
* |
* '''Rodzinki z zatęchłych kamienic''' – kupują tu ubrania i super [[trampki]]; |
||
* |
* '''Pokemoniaste nastolatki, które wyszły na miasto''' – zrópmy sop!e $$$ł!t fo(!e n@ fej$buka!!!; |
||
* |
* '''Ludzie z sanepidu''' – zazwyczaj wchodzą jednorazowo, po dłużącej się kontroli większość [[śmierć|pada]]; |
||
* |
* '''Ludzie, którzy chcą być oryginalni kosztem własnego zdrowia, niekiedy życia''' – kupują [[legginsy]] we wszystkie możliwe wzory, pudełka w żółte głowy i [[spódnica|spódnice]] maxi ciągnące się po ziemi 5 metrów za nosicielką. |
||
== Zobacz też == |
|||
⚫ | |||
* [[kiosk]] |
|||
* [[sklep]] |
|||
* [[sklep monopolowy]] |
|||
* [[sklepik osiedlowy]] |
|||
* [[warzywniak]] |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 07:46, 18 sie 2022
Kupiłam sukienkę za 50 zł, okazja!
- Typowa klientka po 60-tce
Chińszczyzna!, chińszczyzna!, sama chińszczyzna!!!
- Polak o sklepie chińskim
Chiński market (ur. w Chinach, miejsce występowania – Polska i cały wszechświat) – sklep wprowadzający ludzi w błędne przekonanie, że kupili tu taniej niż w sieciówce.
Atmosfera[edytuj • edytuj kod]
Atmosfera chińczola (a konkretnie jego orientalny zapach) sprzyja podejmowaniu prób samobójczych przez sprzedawczynie. Z głośników dobiega (jakby nagrana dyktafonem) muzyka, czyli piosenki z list przebojów w Bravo, Eska TV czy RMF FM. Klienci wędrują między regałami w poczuciu satysfakcji z kupienia czegoś taniego (he, he).
Co można tam kupić?[edytuj • edytuj kod]
W chińskim markecie możemy kupić wszystko, a nawet jeszcze więcej. Najpopularniejsze towary to:
- Spodnie – nawet w sezon na wyprzedaże chińskie spodnie kosztują 69 zł, zapewne za sprawą licznych cekinów i ćwieków, dla porównania spodnie w lansiarskim sklepie kosztują 30 zł;
- Bluzki – w neonowych kolorach aż do pierwszego prania, rozmiary od XXS do XXXXL;
- Obuwie ortopedyczne – przejdź się w nim raz, a potem galopem do ortopedy (boso, jak Cejrowski nakazał);
- Biżuteria – kupowana w sklepach typu „wszystko po 2 zł” i sprzedawana nawet po 20. Zrobiona z plastiku rakotwórczego. Po użyciu bransoletki istnieje ryzyko odpadnięcia kończyn;
- Kosmetyki – głównie zaschnięte lakiery do paznokci w neonowych kolorach, a także perfumy z napisami ahdihdas, przez niektórych używane jako środki owadobójcze lub alternatywy gazu pieprzowego, ewentualnie cienie do powiek, których nie można wypróbować (zakładając, że w ogóle są w pudełku);
- Breloczki – szeroki wybór kształtów i działań: lasery wypalające oczy, zapalniczki rażące prądem, zabawki w kształcie kostki rubika rozsypujące się pod wpływem dotknięcia, czy ołowiane logo samochodów TOITOIOTA – wszystko to dostępne dla dzieci poniżej trzech lat;
- Podróbki lalek Monster High – „emo barbie”, pomalowane na zielono sokiem z kapusty pekińskiej;
- Gadżety komputerowe – wysoko zaawansowane myszki komputerowe działające jedynie pod Windows Vista lub świecące podkładki pod laptopa firmy Ejpl, z obowiązkowym logiem w kształcie całego jabłka lub nadgryzionej gruszki;
- Wazony – wszystkie przedstawiają niezwykłe historie misiów panda i są zrobione z prawdziwej „porcelany”;
- Okulary – przeciwsłoneczne lub nie, te drugie są zwykle wystylizowane na kujonki i kujonów oraz posiadają szkła plusowe. Idealne dla samobójców i pierwszy krok do konieczności zakupu psa przewodnika;
- Podróbki lansiarskich trampek Converse – dostępne w wielu wariantach, ze znaczkiem na zewnątrz, napisem hvr star fashion i innych, nieco mniej popularnych.
Klienci[edytuj • edytuj kod]
Wśród klientów można rozróżnić kilka typów:
- Starsza pani po 60-tce – szuka rozrywki na emeryturze, zazwyczaj kupuje neonowe apaszki, aby wyglądać młodziej, zagląda też w rejony biżuterii i kosmetyków („Jadziu, kupiłam w chińskim markecie piękną czerwoną szminkę!”);
- Rodzinki z zatęchłych kamienic – kupują tu ubrania i super trampki;
- Pokemoniaste nastolatki, które wyszły na miasto – zrópmy sop!e $$$ł!t fo(!e n@ fej$buka!!!;
- Ludzie z sanepidu – zazwyczaj wchodzą jednorazowo, po dłużącej się kontroli większość pada;
- Ludzie, którzy chcą być oryginalni kosztem własnego zdrowia, niekiedy życia – kupują legginsy we wszystkie możliwe wzory, pudełka w żółte głowy i spódnice maxi ciągnące się po ziemi 5 metrów za nosicielką.