Grand Theft Auto: San Andreas: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (drobnostki)
 
(Nie pokazano 77 wersji utworzonych przez 28 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|gry|skrót|SA}}
{{sur|gry|skrót|SA}}
[[Plik:Cjgta.jpg|thumb|250px|Zagraj sobie tym gangsta!]]
[[Plik:Cjgta.jpg|thumb|250px|Zagraj sobie tym gangsta!]]
[[Plik:AutoAndreas.jpg|thumb|Mobilna reklama gry]]
'''Grand Theft Auto: San Andreas''' – siódma z kolei część [[Gra komputerowa|gry]] z edukacyjnej serii dla najmłodszych [[Grand Theft Auto]] wydana przez firmę [[Rockstar Games]]. W internecie krążą popularne mody oferujące możliwość zagrania w trybie multiplayer i zabijania ludzi wraz z kolegami z klasy – MTA i [[SA:MP]].
'''Grand Theft Auto: San Andreas''' – siódma z kolei część [[Gra komputerowa|gry]] z edukacyjnej serii dla najmłodszych [[Grand Theft Auto]] wydana przez firmę [[Rockstar Games]]. W internecie krążą popularne mody oferujące możliwość zagrania w trybie multiplayer i zabijania ludzi wraz z kolegami z klasy – MTA i [[SA:MP]].


== Fabuła ==
== Fabuła ==
Gra zaczyna się powrotem [[Carl Johnson|Carla Johnsona]] do rodzinnego miasta i od razu przyjeżdża na stypę. Postanawia zostać na dłużej, widząc jego gang, Rodziny z Grove Street, w rozsypce. Po za tym i tak nie mógłby wrócić, skoro skorumpowane gliny wrobiły go w zabójstwo policjanta. Ogółem rzecz biorąc, gra polega na eksterminowaniu makaroniarzy i cienkich jak dupa węża ballasów. Ewentualnie możemy robić misje (ale kto robi misje w takiej grze).
Gra zaczyna się powrotem [[Carl Johnson|Carla Johnsona]] do rodzinnego miasta i od razu przyjeżdża na stypę. Postanawia zostać na dłużej, widząc swój gang, Rodziny z Grove Street, w rozsypce zresztą i tak nie mógłby wrócić, skoro skorumpowane gliny wrobiły go w zabójstwo policjanta. Dalsza część fabuły nikogo nie obchodzi, gdyż większość graczy bez czitów zakończy tutaj swoją przygodę.

== Bohaterowie ==
* '''Carl „CJ” Johnson''' – główny bohater gry, mudżyn i gangsta. Zabili mu mamę, więc za wszelką cenę chce dowiedzieć się, kto ją zabił i dorwać winnego.
* '''Sean „Sweet” Johnson''' – brat CJ-a, fanatycznie oddany Rodzinom z Grove Street, których jest bossem. Lubi wydzierać mordę na swojego brata, niezależnie od tego, co zrobi czy nie.
* '''Melvin „Big Smoke” Harris''' – grubas w okularach, który lubi gadać głupoty i filozofować. Na początku gry był naszym przyjacielem, jednak objawem zdrady była przed akcją gry przeprowadzka z Ganton do Idlewood, terenu Ballasów – CJ pytał się go, czemu się przeprowadził na teren Ballasów, jednak ten zmieniał niewygodny temat. Jak można było się domyślić, wkrótce jego zdrada wyszła na jaw – opuścił Rodziny, zamieszkał w fortecy kraku i zaczął robić brudną robotę z Ballasami i Vagosami. W ostatniej misji Carlowi udało się rozwalić fortecę i zabić go.
* '''[[Ryder|Lance „Ryder” Wilson]]''' – śmieszny kurdupel, który ciągle jarał jointy i podobnie jak Sweet lubił narzekać na Carla. Jego rola w gangu polegała na rabowaniu weteranów wojennych. Na początku gry był naszym przyjacielem, ale potem zdradził nas wraz z Big Smokiem, mieszając się z Ballasami i Syndykatem Loco w San Fierro. Został ubity przez CJ-a, krótko po śmierci T-Bone'a Mendeza.
* '''Frank Tenpenny''' – skorumpowany gliniarz, główny antagonista w grze. Wraz ze swoim przydupasem z Polski, Eddiem Pulaskim, na początku gry aresztowali CJ-a, wrabiając go w zabójstwo policjanta. Przez to Carl musiał wykonywać dla nich brudną robotę, np. zabicie osoby, która im nie odpowiada. No i doigrał się procesu z Pulaskim, jednak został uniewinniony. Całe Los Santos się wkurwiło i wybuchły zamieszki. Jednak dzielny CJ i jego brat w ostatniej misji zaczęli gonić go, po czym on spadł prowadzonym przez siebie wozem strażackim z mostu, zadławił się i zdechł – zamieszki skończyły się i wszyscy byli zadowoleni.
* '''Eddie Pulaski''' – Polak, spasiony blondas i wredna glina. W każdym swoim wystąpieniu pojawia się z Tenpennym, też był skorumpowanym gliniarzem i też dostał proces, którego się nie doczekał dzięki Sidżejowi. Prasa nawet nie wiedziała o jego śmierci.
* '''[[OG Loc|Jeffrey „OG Loc” Cross]]''' – dziwak z hamburgerem na łbie i gejowskim głosem. Dobrze się uczył, ale rzucił szkołę ze względu na chęć bycia prawdziwym gangsta, a także raperem. Jego starania przejawiały się w niewłaściwym parkowaniu cudzych samochodów czy kradzieży Poloneza babci, za co trafił do pierdla. Tam był w celi z Vagosem-pedałem, Freddym, który wykorzystał to, że OG Loc schylił się po mydło. Gdy Carl Johnson, Sweet i Big Smoke odebrali go z paki, jego pierwszym zleceniem było zabicie Freddy'ego. Dostał pracę w Burger Shocie jako sprzątacz kibli, po jakimś czasie awansując do jakże zaszczytnej rangi zmywacza naczyń. Z tego obiektu zlecał CJ-owi kradzież księgi rymów Madd Dogga, bo był kiepskim raperem (OG Loc, nie Madd) i wszyscy z niego się śmiali.
* '''[[Cesar Vialpando]]''' – szef latynoskiego gangu Varrios Los Aztecas, kocha lowridery jak swoją matkę. Na początku Carl go nie lubił, bo myślał, że chce wziąć jego siostrę w aucie na jeden raz. Jednak Cesar udowodnił, że jest wporzo poprzez odkrycie zdrady gangu przez Rydera i Big Smoke'a. Pomagał CJ-owi w jego warsztacie i wiele, wiele razy, za co CJ na koniec gry pozwolił mu zaręczyć się z Kendl.
* '''[[Catalina]]''' – walnięta Kolumbijka, znana już z GTA III. Tutaj jednak jest tylko uliczną przestępczynią, co robi przypały z CJ-em. Posiada domek w lesie zwanym Fern Ridge, który jest też kryjówką Carla Johnsona. Romans z CJ-em był jednak krótki i związała się z [[Claude|Klaudiuszem]], który przegrał wyścig z Carlem. W ramach przegranej oddała swojemu byłemu chłopakowi stary warsztat w Doherty, a sama uciekła z Claudem do Liberty City.
* '''The Truth''' – podstarzały hipis, co tylko sobie jara trawkę. Jest walnięty – wierzy w wiele teorii spiskowych, np. uważa, że rząd potrafi kontrolować umysły poprzez satelity, przez co wyłożył swój Matkomobil (tak zwie swojego Campera w kwiatki) folią. Carl na jego zlecenie podpierdolił Jetpacka ze Stefy 69, wartego 60 milionów dolarów, jednak gdy Truth wypierdalał się przy każdym użyciu, oddał go głównemu bohaterowi.
* '''Wu Zi Mu, Woozie''' – jeden z szefów Triad, zakłada z Carlem Kasyno Four Dragons i jest jednym z jego największych kumpli. Jest ślepotą, chociaż wstydzi przyznać się CJ-owi i o dziwo potrafi znakomicie strzelać.
* '''Mike Toreno''' – tajny agent, rozwalił Syndykat Loco od środka. Postawił warunek Carlowi: albo robisz to, co ci zlecam i Sweet jest wolny, albo zgnije w pierdlu. Carl Johnson był więc uparty: na jego zlecenie kupił opuszczone lotnisko za zaledwie 80000 dolców, zniszczył samolot przemytników, ukradł Hydrę z bazy wojskowej w San Fierro itd; jednak po kradzieży Hydry Carl się wkurwił i miał dość jego drobnych robótek. Ten mówi jak gdyby nigdy nic, że Sweeta wypuścili i tyleśmy go widzieli w grze.
* '''Madd Dogg''' – najlepszy raper w San Andreas, gdy CJ zajebał ukradł mu księgę rymów, dostał doła, stracił pieniądze w kasynie i chciał się zabić. Wtedy kradziej go uratował i zaczął współpracować z nim. Na koniec Madd Dogg dostaje złotą płytę, wszyscy w Domu Johnsonów się cieszą. Nikt nigdy nie widział jak stamtąd wychodzą, choć przy zapisywaniu ich tam nie ma.
* '''Salvatore Leone''' – don rodziny Leone, dziad bardziej znany z GTA III i LCS. Posiada Kasyno Caliguli wraz z wkurzającymi go Sindacco i Forelli, z którymi walczy o władzę nad kasynem w [[morderstwo|sprawiedliwy sposób]]. Zlecił Carlowi zabicie zabójców z mafii Forellich, co lecieli go zabić, a drugim razem CJ miał ubić Marco Forelliego w śnieżnym Liberty City.
* '''Kendl Johnson''' – siostra CJ-a, dziewczyna Cesara Valpiando, który na końcu ożeni się z nią. Występuje tylko w cutscenkach.

== Gangi ==
W San Andreas jest 7 gangów ulicznych, 1 syndykat i 3 mafie.

=== Los Santos ===
* '''Rodziny z Grove Street, GSF''' – gang Carla Johnsona, którego jest wiceliderem. Liderem jest jego brat Sweet.
* '''Ballas''' – główny wróg GSF, ubrany na fioletowo. Wprawieni gracze zdążyli znienawidzić zarówno gang, co jest oczywiste, jak i kolor.
* '''Los Santos Vagos''' – hiszpański gang z żółtymi opaskami na głowie, z białym podkoszulkiem lub gołą klatą i mnóstwem tatuaży. Podobnie jak Ballasi, nie lubią nas.
* '''Varrios Los Aztecas''' – tworzą go Latynosi, szefem jest dobry ziomal CJ-a i chłopak jego siostry, [[Cesar Vialpando]]. Nienawidzą się z Ballasami, San Fierro Rifa, a w szczególności z Vagosami. Prawdopodobnie mają Alzheimera lub amnezję – mimo że Carl Johnson został dobrym ziomkiem szefa tego gangu, atakują nas za byle gówno. Ich kolor to turkusowy.

=== San Fierro ===
* '''San Fierro Rifa''' – jeszcze inni Hiszpanie, wyglądają jak robole. Są ciotowatymi wrogami Rodzin – gdy CJ ich zaatakuje, uciekają w siną dal, chyba że mają pistolet (co zdarza się rzadko).
* '''Syndykat Loco''' – nie jest to gang, ale działa jak takowy. Jego członkami byli: Jizzy B., T-Bone Mendez, Mike Toreno i zdrajcy Rodzin z Grove Street – Ryder i Big Smoke. Najpierw CJ wykonuje dla nich parę misji, ale potem rozwala syndykat poprzez zabicie wszystkich jego członków z wyjątkiem Mike'a Toreno. Kręcą z Ballasami, Vagosami i San Fierro Rifa.
* '''Triady''' – żółtki w czarnych lub szarych garniturach, łażą z pistoletami i kałachami, przez co graczowi opłaca się ich zabijać. Są ziomami Rodzin, leją się z San Fierro Rifa, Da Nang Boys i Ballasami.
* '''Da Nang Boys''' – jeszcze inne żółtki z Wietnamu, neutralni poza misjami.

=== Las Venturas ===
Las Venturas to wyjątek spośród wszystkich miast z serii GTA – nie ma tam gangów ulicznych, więc ludzie są tam rozpieszczonymi ciotami – gdy np. uderzysz jednego z przechodniów, cała grupka zaczyna uciekać. Są tam za to mafie, ale poza kasynem Caligula i misjami są niewidoczni. Te mafie wyznają zasadę ''każdy z każdym'' – wszystkie razem się nienawidzą.

* '''Rodzina Leone''' – ich szefem jest stary dziad, Salvatore Leone. Leją się z Sindacco i Forellimi, zlecili nam dwie misje, polegające na zajebaniu Forellich. Potem okradliśmy ich kasyno z 5 milionów dolców, a Salvatore dzwonił do CJ-a, że rozpierdoli mu wszystko, włącznie z nim samym.
* '''Forelli Family''' – jeszcze inna mafia, nie lubią się z Leonami i Sindacco. Paru z nich zostało kropniętych przez Carla.
* '''Sindacco Family''' – trzecia, najmniejsza mafia. Jego szefa nastraszyliśmy, potem spotkaliśmy się w rzeźni jego mafii i zmarł na atak serca.

== Uzbrojenie ==
W San Andreas miało być około 142 broni, niestety jest ich tylko 36, oto one:

=== Broń Biała ===
* '''Pięść''' – standardowa broń, którą mamy od początku gry.
* '''Kastet''' – nakładka na pięść zwiększająca naszą siłę ciosu. Znaleźć ją możemy pod mostem przed Grove Street.
* '''Kij bejsbolowy''' – zwykły kij do grania w baseball'a. Nie jest zbyt mocny, ale można atakować biegając. Dostajemy go za darmo w misji Cleaning The Hood (''Czyszczenie osiedla'') dla Sweet'a.
* '''Pałka policyjna''' – inaczej tonfa, standardowa broń razem z Pistoletem policjantów. Obrażenia podobne do baseballa.
* '''Kij bilardowy''' – zwykły kij do grania w bilard. Ma najdłuższy zasięg ze wszystkich broni wręcz. Zdobyć go możemy wygrywając grę w bilard albo zabicie bilardzisty.
* '''Kij golfowy''' – kij do grania w golfa. Obrażenia podobne do baseball'a i tonfy. Zdobędziemy go wsiadając do Wózka Golfowego.
* '''Łopata''' – łopata do kopania, ale nie w GTA. Obrażenia większe od większości broni białych. Zdobędziemy ją za domem Ryder'a.
* '''Nóż''' – nóż dzięki któremu będziemy mogli zabijać ludzi od tyłu po cichu. W real'u jest standardowym ekwipunkiem żołnierzy.
* '''Katana''' – zwykła katana. Możemy dzięki niej pozbyć przeciwnikom rozumu.
* '''Piła łańcuchowa''' – dzięki niej możemy się rozprawić z wieloma przeciwnikami w krótkim czasie. Został też przywrócony efekt rozbryzgającej krwi z Vice City.

=== Pistolety ===
* '''9mm''' – standardowy pistolet, który będzie nam towarzyszył przez początki gry. Zdobyć go możemy zabijając policjanta lub członka gangu.
* '''Pistolet z tłumnikiem''' – ta sama „dziewiątka” co wyżej tylko z dodanym tłumnikem dzięki, któremy będziemy mogli robić ciche zabójstwa jak z nożem, ale z większej odległości. Dostajemy go ze strażników w misji Madd Doggs Rhymes dla OG Loca.
* '''Desert Eagle''' – najlepszy pistolet jeżeli chodzi o obrażenia, działa na zasadzie „One Shot One Kill”, jedyną jego wadą jest słaba szybkostrzelność.

=== Pistolety Maszynowe ===
* '''Tec-9''' – broń, która w poprzedniej części była słaba, tutaj trochę ją ulepszyli. Znajdziemy ją na dachu domu Sweet'a.
* '''Micro SMG''' – broń, która jest podobna obrażeniami co Tec-9, ale jest trochę mocniejsza. Znajdziemy ją pod mostem przy kanałach za Grove Street.
* '''SMG''' – broń wzorowana na MP5 Navy, czyli najlepszy SMG, który powstał. Jest mocniejsza od powyższych, ale nie możemy trzymać dwóch SMG na poziomie „Zabójcy”. Można ją znaleźć na dachu motelu w Jefferson.

=== Strzelby ===
* '''Strzelba''' – zwykła strzelba. Bardziej jest do zabawy niż do robienia misji. Znajdziemy ją na komisariacie policji lub jak ma się trzy gwiazdki.
* '''Obrzyn''' – obrzyn, który w tamtych czasach był nielegalny, ale i tak nam go sprzedają w sklepie z bronią. Rozwala samochody po około trzech strzałach.
* '''Strzelba Taktyczna''' – strzelba bardziej zaawansowana, która jest w pełni automatyczna. Jedyna broń, którą CJ strzela z biodra na poziomie „Gangster”. Znajduje się w fortecy kraku.

=== Karabiny szturmowe ===
* '''M4''' – broń, która jest standardowym ekwipunkiem żołnierzy. Ma o 20 większą pojemność magazynka od AK-47 i jest troszeczkę mocniejsza. Najdroższa broń w grze.
* '''AK-47''' – popularny Kalashinkov. Możemy go znaleźć za studiem filmowym w Los Santos.

=== Snajperki ===
* '''Rifle''' – broń używana przez farmerów w misji Bloody Harvest (''Krwawe żniwa'') dla Truth'a. Trzecia najlepsza broń jeżeli chodzi o przybliżenie strzału.
* '''Snajperka''' – zwykła snajperka, która wygląda jak karabin myśliwski. Działa jak Deagle, czyli "One Shot One Kill". Druga jeżeli chodzi o przybliżenie. Druga najdroższa broń w grze.

=== Broń miotana ===
* '''Koktajl Mołotowa''' – jest to butelka z benzyną i podpaloną szmatką. Dostajemy ją w misji Burning Desire (''Płonące pożądanie'') dla C.R.A.S.H. Ta broń występuje w każdym GTA.
* '''Granat''' – zwykły granat, dzięki któremu możemy zabić duża grupę ludzi (chyba że uciekną).
* '''Gaz łzawiący''' – broń, której zabrakło na wersji PC w Vice City. W San Andreas jest na każdej platformie. W realu ta broń nie zabija, ale to jest GTA.
* '''Ładunki Wybuchowe''' – ładunki, które wybuchają za pomocą detonatora opisanego niżej, możemy też je przylepiać na ludzi i samochody.

=== Broń Ciężka ===
* '''Miotacz ognia''' – broń, która miota ogień (stąd nazwa) możemy podpalić i czekać aż cel umrze. Efektywna wobec pojazdów.
* '''Minigun''' – nikt nie wie czemu ta bron nazywa się "mini". Jest to jedna z najlepszych jak nie najlepsza broń w San Andreas zabija ludzi w 1-2 strzały i rozwala samochody w 3-4 strzały (oprócz czołgu) zależy od pojazdu.
* '''Wyrzutnia rakiet''' – wzorowana na RPG-7. Broń, która zabije grupkę ludzi i to bardzo skutecznie to samo z pojazdami.
* '''Ciepłoczuła wyrzutnia rakiet''' – ta sama wyrzutnia rakiet, tylko z innym wyglądem i sama namierza dany cel oprócz człowieka.
Wszystkie te bronie znajdziemy na ranczu Torena po misji Vertical Bird (''Pionowzlot'').

=== Narzędzia ===
* '''Spray''' – puszka, dzięki której będziemy mogli zamalowywać tagi innych gangów. Możemy też ją zabijać.
* '''Kamera''' – w Vice City była tylko w jednej misji w SA możemy robić zdjęcia, które zapisują się na dysku. O dziwo ma lepsze przybliżenie niż Snajperka.
Te bronie znajdują się w domu CJ'a.
* '''Gaśnica''' – gaśnica, która gasi ogień i jak chcemy możemy też ją dusić ludzi. Dostajemy ją w misjach strażaka i za ladą w restauracjach.
* '''Spadochron''' – służy do tego co w rzeczywistości. Dostaniemy go w każdym samolocie.
* '''Termowizor''' – dzięki nim widzimy łatwiej przeciwników i pojazdy.
* '''Noktowizor''' – kolejne gogle, które teraz ułatwiają nam widzenie w ciemności.
* '''JetPack''' – po polsku plecak odrzutowy. W grze warty jest on 60 milionów dolarów. Dostajemy go za darmo (!) po misji Green Goo (''Zielona maź'') dla Trutha. Jego ikona jest w plikach gry.
* '''Kamizelka kuloodporna''' – kamizelka dzięki której mamy większe szanse na przetrwanie. Mamy jej o 50% więcej za zrobienie misji policjanta.
* '''Detonator''' – urządzenie wspomniane wcześniej, detonuje ładunki wybuchowe.

=== Inne ===
* '''Metalowa laska''' – laska, która w plikach gry jest oznaczona jako Prezent, ale nie możemy nikomu go podarować. Funkcjonuje jak katana, ale nie obetniemy ludziom głowy.
* '''Kwiaty''' – kwiaty, które możemy dać swojej dziewczynie lub po prostu zrobić rozbój.
* '''Dildo''' – dildo, które lubi każda dziewczyna dlatego możemy je swojej wręczyć.
* '''Dildo 2''' – to samo dildo tylko krótsze.
* '''Wibrator''' – wibrator znaleziony w plikach gry.
* '''Wibrator 2''' – wibrator, którego możemy znaleźć w grze. Jest krótszy od tego wyżej.
* '''Telefon''' – telefon z lat 90, którego używamy gdy ktoś do nas dzwoni. Jak jetpack miał mieć swoją ikonę.
* '''Zdrowie''' – jest w postaci serca i odnawia nam pasek życia. Pojawia się w wojnach gangów i w chacie Madd Dogg'a.
* '''Deskorolka''' – nie ma jej w finalnej wersji gry. Miała ona być bronią i pojazdem jednocześnie, mieliśmy ją dostać w misji Madd Dogg's Rhymes jak wyszliśmy z jego chaty, teraz tam jest Rower Górski zamiast niej. Ikona jest w plikach wersji PS2. Została razem usunięta ze skejtami, są jeszcze ich wypowiedzi w plikach gry.


== Nowości i dziwactwa ==
== Nowości i dziwactwa ==
Po pierwsze, w SA możemy dokonać rozboju bukietem kwiatów. Są one rozrzucone w całym San Andreas, trzeba tylko poszukać. Co ciekawe, kwiaty uderzają mocniej niż kij bejsbolowy czy katana.
* Możemy dokonać rozboju bukietem kwiatów. Są one rozrzucone w całym San Andreas, trzeba tylko poszukać. Co ciekawe, kwiaty uderzają mocniej niż kij bejsbolowy czy katana.
* Mamy też unikalną w całej serii możliwość wybrania sobie dziewczyny, a jak chcemy to możemy mieć nawet 6 dziewczyn naraz. Najgorsze jest sprawienie, by wszystkie były zadowolone.

* Żeby utrzymać naszego CJ-a przy życiu musimy go karmić pożywnym jedzeniem w fastfoodowych barach. Bywa to wnerwiające, jednak ma to swój plus w postaci możliwości zmuszenia CJ do zostania bulimikiem albo patrzenia z rozbawieniem na akrobacje Karla-grubaska.
Po drugie, mamy duży wybór partnerek. Dziewczyny zdobywamy w misjach, np. ratujemy jedną z płonącego domu i jest wielce zachwycona naszym wyczynem, zaczyna się do nas przymilać i zostaje naszą dziewczyną. Ten przypadek z płonącego domu to Denise. Jest strasznie upierdliwa. Będzie do nas wydzwaniać i zapraszać na kawę, co w rzeczywistości nie będzie kawą… Ciekawostką jest to, że możemy mieć nawet 6 dziewczyn naraz. Najgorsze jest sprawić, by wszystkie były ''happy''. Każda ma różne zachcianki. Jednak (i tu uwaga), kiedy zbierzemy wszystkie ostrygi (czy muszelki, jak kto woli) znajdujące się pod wodą, nasze dziewczyny przestaną patrzeć na to, czy CJ jest gruby czy chudy, ma muskuły czy też nie.
* Carl będzie całkowicie odporny na ogień po przejściu misji strażaka. Sami strażacy przyjadą do palącego się miejsca w mniej niż 10 sekund! Natomiast deszcz nie jest w stanie ugasić pożaru – trzeba samemu się męczyć.

Oprócz ostryg zbieramy również podkowy, robimy [[zdjęcie|zdjęcia]] i malujemy tagi innych gangów (walki gangów są jednym z elementów gry). Jest to potrzebne do ukończenia gry na 100%. Oprócz tego i wypełniania zwykłych misji, wypełniamy misję [[policjant]]a, [[taksówkarz]]a, [[straż pożarna|strażaka]] i przewoźnika towarów. Ewentualnie ''[[Alfonsi|pimp ridera]]'', czyli gościa, który wozi panie lekkich obyczajów do klientów. No i oczywiście to wszystko bez kodów. Tak, ta gra jest możliwa do przejścia bez ''[[cheat]]owania'', wy leniwce. Trzeba jednak cierpliwości i przydałaby się kamizelka kuloodporna. Niestety i to, i to się kiedyś kończy.

Po trzecie, nasz CJ może być jeszcze bardziej ''sexy'', jeśli go ładnie ubierzemy, fryzjer mu zrobi jakiś fryz i strzelimy sobie jakąś ''gangsta'' dziarę. Na dziewczyny to naprawdę działa.

Po czwarte, żeby utrzymać naszego CJ-a przy życiu musimy go karmić pożywnym jedzeniem w fastfoodowych barach. Jeżeli jednak pochłoniemy za dużo hamburgerów, nasz bohater może się zwyczajnie spaść jak prosię. Cóż, niektóre dziewczyny lubią, gdy CJ jest niczym poduszka grzewcza. Zresztą, po co mamy sobie utrudniać życie, skoro możemy wpisać ''AEDUWNV'' oraz ''BUFFMEUP''. Za pomocą pierwszego kodu Carl nigdy nie będzie głodny. Drugi powoduje maksymalny rozrost mięśni.

Po piąte, mamy duży wybór pojazdów oraz sposobów poruszania się nimi; możemy latać, pływać (''wreszcie!'') i jeździć po lądzie. Gdy wpiszemy kod ''RIPAZHA'', możemy latać samochodami.

Po szóste, gra nam dostarcza wielu innych rozrywek, tj. gry wideo na konsolach, kasyno, zakłady w wyścigach konnych, dyskoteki, koszykówka, gra w bilard, wyścigi, rajdy czy ''strip clubs''.
Po siódme, karabin snajperski ma bardzo interesujące właściwości. Można za jego pomocą zmienić rozmiar Księżyca, a patrząc przez jego lunetę w lustro, można dostrzec automat i spacerującą kobietę.

Po ósme, Carl będzie całkowicie odporny na ogień po przejściu misji strażaka. Sami strażacy przyjadą do palącego się miejsca w mniej niż 10 sekund! Natomiast deszcz nie jest w stanie ugasić pożaru – trzeba samemu się męczyć.

== Stacje radiowe ==
Możemy umilić sobie jazdę samochodem, motorem, łodzią, samolotem poprzez muzykę. W GTA SA istnieje 10 różnych stacji:
* '''Playback FM''' – „Oldskul hyp-hap! Onli at Plejbek FM!”. To radio nadaje oldschoolowy rap. Prowadzi ją Fort Right MC, któremu głos użyczył Chuck <del>Norris</del> D.
* '''K-Rose''' – coś dla [[rolnik|wieśniaków]]. Nadaje „kałntry”.
* '''K-DST''' – ktoś to radio ocenił na ocenę dostateczną (skrót: dst). Nadaje klasyczny rock. DJ-em jest Axl Rose członek zespołu Guns'N'Roses.
* '''SF-UR''' – gdyby Hitler żył dziś i grałby w GTA SA, to zapewne by słuchał SF-UR, bo radio prowadzi Niemiec – Hans Oberlander. Nadaje house.
* '''Bounce FM''' – bałns, lans i jeszcze hajs. Radio od funku się kłania.
* '''Radio Los Santos''' – jedyne radio, której DJ-em jest prawdziwa osoba – Julio G. Nadaje gangsta rap, np. [[Tupac Shakur|Tupaca-madafaka]]. Głównymi słuchaczami są Carl Johnson i jego ziomale.
* '''Radio X''' – alternatywa wszelaka. W końcu alternatywną muzykę nadaje.
* '''CSR 103.9''' – z duszą. Przecież nadaje soul.
* '''K-Jah West''' – Rastafari! Kingston Town! Jeżeli jesteś ogarnięty – wiesz co to radio nadaje, jeżeli nie – reggae.
* '''Master Sounds 98.3''' – nadaje groove. Niezbyt znany Polakom gatunek muzyczny.
* '''WCTR''' – jeżeli naprawdę lubisz słuchać, jak ktoś non-stop coś papla, to ta radiostacja jest dla Ciebie. Występuje w niej znany i lubiany fanom GTA Lazlow Jones.

Dla tych bardziej wybrednych istnieje USER TRACK PLAYER, gdzie gracz może poupychać swoje piosenki. <del>Jednak reklamy w tej stacji i tak będą</del> Nie muszą być, jak się dobrze w opcjach ustawi.


== Ciekawostki gry ==
== Ciekawostki gry ==
* Karetka jedzie reanimować jednego gangstera (bez głowy), ale podczas drogi do celu rozjeżdża 20 przechodniów.
* Karetka jedzie reanimować jednego gangstera (bez głowy), ale podczas drogi do celu rozjeżdża 20 przechodniów.
* Enforcer posiada napis LSPD bez względu na to w jakim mieście się znajduje.
* Pod policyjnym prysznicem na komendzie możemy znaleźć ciekawy [[dildo|dobytek]] nasuwający jednoznaczne myśli.
* Pod policyjnym prysznicem na komendzie możemy znaleźć ciekawy [[dildo|dobytek]] nasuwający jednoznaczne myśli.
* W grze występuje kilka chytrze ukrytych znaczków Rockstara®. Bardzo często można też widzieć liczbę 69. Na przykład istnieje w grze Strefa 69. [[Seks|Podejrzane…]]
* W śmietnikach w miejscowości Angel Pine można znaleźć mapy Vice City.
* Obok domu Cataliny znajdują się 3 zakopane groby, a obok nich leży łopata. Czyżby zabijała swoich kolejnych kochanków?
* Obok domu Cataliny znajdują się 3 zakopane groby, a obok nich leży łopata. Czyżby zabijała swoich kolejnych kochanków?
* Wypełniając misję kierowcy karetki, statystycznie więcej osób zabijemy rozjechaniem niż uratujemy dowożąc do szpitala.
* W grze istnieją samochody-widmo, czyli takie, których nie da się w żaden sposób naprawić. Jeżdżą bez kierowcy. Czasami możemy spotkać takie autko ścigając się w wyścigach.
* W jednej z restauracji na billboardzie jest polecane ''fishy shit'' do jedzenia. Jak nie jesteś lamą z anglika, to zapewne wiesz, co to znaczy.
* W jednej z restauracji na billboardzie jest polecane ''fishy shit'' do jedzenia. Jak nie jesteś lamą z anglika, to zapewne wiesz, co to znaczy.
* W GTA SA Carl może pływać i nurkować. We wcześniejszych częściach ta umiejętność protagoniście była obca.
* W grze jest trochę pochowanych ''easter eggów'', czyli niespodzianek. Jeden ''easter egg'' znajduje się na moście łączącym San Fierro z Tierra Robada. A co na nim jest? Napis: ''There is no easter egg. Go away''.
* Carl może nosić w swojej kieszeni pół arsenału armii, a przy okazji nie interesować tym faktem policji.
* W grze możemy spotkać ludzi samobójców, np. rzucających się z wieżowców lub topiących się w wodzie po zrobieniu jakiegoś zdjęcia.
* Niezależnie co odpowiesz dilerowi na ulicy, i tak nie kupisz od niego towaru.
* Istnieje mod ''hot coffee'', dzięki któremu możesz wejść do domu, kiedy Carl z dziewczyną tam… piją kawę, oczywiście!
* Fryzjer potrafi zrobić w 2 sekundy afro łysemu.
* Fryzjer potrafi zrobić w 2 sekundy afro łysemu.
* Największym pojazdem w grze jest samolot osobowy AT-400 schowany w hangarze na lotnisku. Żeby móc do niego wejść, trzeba ukończyć ''flying school''.
* Wyjęcie aparatu fotograficznego na komisariacie jest bardziej karane niż zabicie nożem dwóch policjantów.
* Wyjęcie aparatu fotograficznego na komisariacie jest bardziej karane niż zabicie nożem dwóch policjantów.
** Na komisariacie jest jedna ciekawa rzecz: strzelba. Niestety musisz najpierw wyjąć broń białą lub wziąć dildo przy prysznicach, bo biorąc strzelbę gołymi łapami dostajesz +2 gwiazdki ''WANTED'', zabierając ją ze sobą. Kiedy odruchowo zaczynasz strzelać do policjantów dochodzi kolejna. Jak wychodzisz z komisariatu jedyną opcją jest wzięcie auta i spierdalanie gdzie pieprz rośnie, jeżeli chcesz uniknąć zostania „wasted” lub „busted”.
* Pojazdem najbardziej odpornym na zniszczenia jest rower. Większość sądzi, że najmocniejszy jest czołg, ale zostało jednak udowodnione, że CJ może go zniszczyć swoimi megabutami z [[Biedronka|Biedronki]] – rower jest na nie odporny.
* Pojazdem najbardziej odpornym na zniszczenia jest rower. Większość sądzi, że najmocniejszy jest czołg, ale zostało jednak udowodnione, że CJ może go zniszczyć swoimi megabutami z [[Biedronka|Biedronki]] – rower jest na nie odporny.
* W grze krążą legendy o Wielkiej Stopie. W jednym lesie jest nawet jej ślad.
* Możesz strzelać czołgiem na dnie wody (jeziora, rzeki) ,a jeśli wpadłeś nim do wody możesz z tego skorzystać aby się z niej wydostać (podczas strzelania czołg w wodzie się przesuwa).
* Obok bazy w Strefie 69 znajduje się dołek z sześcioma ciałami. Zazwyczaj łączy się to ze zdjęciem sześciu osób i UFO w pobliskim UFO-barze.
* Przy końcu pasa startowego lotniska na pustyni znajduje się skała w kształcie [[Penis|czegoś co zainteresuje kobiety]].
* Kiedy strzeli się komuś w kolano z broni niezabijającej jednym trafieniem, to ta osoba zacznie uciekać, jak gdyby nigdy nie została zraniona.
* Kiedy strzeli się komuś w kolano z broni niezabijającej jednym trafieniem, to ta osoba zacznie uciekać, jak gdyby nigdy nie została zraniona.
* Można swobodnie wejść na zaplecze restauracji Burger Shot i The Well Stacked Pizza Co., a personel nie będzie mieć nic przeciwko temu.
* Można swobodnie wejść na zaplecze restauracji Burger Shot i The Well Stacked Pizza Co., a personel nie będzie mieć nic przeciwko temu.
* Big Smoke jest [[Dziewica|prawiczkiem]].
* Nawet największe uszkodzenia w samochodzie można naprawić w jednej chwili. Wystarczy wjechać do swojego garażu, odsunąć się trochę i znowu podejść – voilà! Niektóre cwaniaczki wykorzystują ten fakt i ćwiczą skilla strzelając do swoich bryk w garażu.
* Wpisanie kodu na nieśmiertelność nie zapobiega śmierci CJa. Do obejścia tak potężnego modyfikatora wystarczy zwykła eksplozja.
* Eddie Pulaski w przeciwieństwie do niektórych przechodniów w [[Grand Theft Auto IV|GTA IV]], ani razu nie wymawia [[Kurwa|tego słowa]].
* '''UWAGA'''! W grze możemy stworzyć własnego [[zombie|zombiaka]]! Oto instrukcje:
# Wkurzamy jakiegoś gościa tak, żeby zaczął za nami iść z pięściami.
# Wsiadamy do jakiegoś samochodu.
# Jedziemy, ale wolno i pilnujemy, żeby wkurzony człowiek za nami biegł.
# Wjeżdżamy do najbliższego Pay'n'Spraya i czekamy, aż nasza zdobycz wejdzie za nami.
# Drzwi się zamykają za nami automatycznie (oczywiście, pilnujemy, żeby człowiek za nami wszedł).
# Wyjeżdżamy z Pay'n'Spraya i wychodzimy z samochodu.
# Nasz zesprayowany człowiek stał się zombi. Nie da się go w żaden sposób zabić, a jego jedynym celem jest zabicie nas. Niestety nasze zombi nie chce dać się zrekrutować. Musimy tylko daleko odjechać, by nie szlajało się cały czas za nami.


== Uzależnienie ==
Oprócz [[Grand_Theft_Auto#Uzależnienie|cech charakterystycznych dla praktycznie każdej części serii]] możesz doświadczyć także objawów specyficznych tylko dla GTA SA:
* Kiedy widzisz jakiś nieczynny most albo tunel myślisz, że musisz wykonać kilka misji, a wtedy będzie czynne.
* Gdy nie chcą Cię wpuścić na lotnisko, tłumaczysz się, że masz maksymalną umiejętność prowadzenia samolotów.
* Gdy ktoś przyłapał Cię na kradzieży karetki, taksówki, radiowozu, czołgu lub lowridera to tłumaczysz, że musisz wykonać dodatkowe misje, aby ukończyć grę na 100%.
* Naciskasz klakson w samochodzie w nocy i czekasz na pojawienie się napisu: „Do you wanna good time, honey?”
* To, że robisz misje policyjne, wcale nie znaczy, że policja za zabijanie „podejrzanych” nie będzie Cię ścigać.
* Masz sześć dziewczyn, przed każdą ukrywasz, że masz pozostałe pięć i tylko chodzisz z nimi na randki.
* Po jednym, ewentualnie dwóch dniach znajomości z dziewczyną ona wpuszcza cię do domu i zaprasza cię na [[seks|kawę]].
* Żywisz się tylko w fast-foodach.
* Szukasz po mieście podków, zdjęć do zrobienia i tagów, a po całym świecie ostryg (tych ostatnich szukasz pod wodą).
* Gdy chcesz usunąć sobie dziarę, nie musisz iść na zabieg laserowy. Pierwszy lepszy tatuażysta może Ci ją usunąć maszynką do robienia tatuaży.
* Myślisz, że zawsze hot dog kosztuje $1.
* Jesteś napakowany niczym [[Mariusz Pudzianowski|Mariusz]] lub [[Robert Burneika|Hardkorowy koksu]] po trzech dniach treningów.
* Umiesz zjeść w pięć sekund pizzę lub sałatkę.
* W miejscu, do którego zmierzasz widzisz czerwony krąg.
* Kupujesz nieruchomość stojąc przed nią, widząc zielony domek i wciskając TAB lub ukośnik wsteczny (ang. ''backslash''). Zanim ją kupisz, widzisz kwotę, którą musisz wyłożyć. Jeśli widzisz niebieski domek, wpadasz po paru(nastu) misjach, ikonka zmienia kolor na zielony i powtarzasz „proceder” kupna.
* Kiedy widzisz trzy osoby ubrane na fioletowo lub żółto, strzelasz do nich i dziwisz się, czemu nie rozpoczął się ''gang war''.
* Uspokajasz się chwilę potem tłumacząc, że masz jeszcze nieodblokowane ''gang war''.
* Jak walniesz kwiatkiem lub samochodem w dystrybutor paliwa to wybuchnie.
* Gdy jesz [[hot dog]]a, dajesz dwa gryzy i znika Ci on z rąk, a także leczy wszystkie rany.
* Potrafisz niezauważony podjechać pod super-hiper-tajną bazę wojskową kwiecistym busikiem ze zjaranym hipisem za kierownicą.
* Możesz wjechać samochodem na oczach policji do lakiernika, a wyjeżdżając po trzech sekundach i tak cię nie rozpoznają. Czekasz 30 sekund i masz spokój.
* Umiesz zjeść dziesięć wielkich pizz, jedna po drugiej. Wymiotujesz dopiero na jedenastej.
* Gdy idziesz zrobić prawko do normalnej szkoły jazdy, nie uczą cię w elce jak jeździć w ruchu drogowym, tylko dają sportowy wóz i każą robić beczki, drifty oraz wchodzić w zakręt na ręcznym. Jeśli idziesz do szkoły jazdy na motor, każą ci jeździć na tylnym lub przednim kole. W szkole pływania łodziami zadania wykonujesz łodzią straży przybrzeżnej lub poduszkowcem. A jak wylądujesz w szkole lotnictwa, kołujesz samolotem z II Wojny Światowej i jesteś szkolony jak żołnierz do wojny.
* Napisy na murach typu „Widzew” albo „ŁKS” przemalowujesz sprayem na „Grove st. For Life”.
* Jak zobaczą to kibole i chcą Ci spuścić [[wpierdol]], bierzesz ich za Ballasów lub Vagosów i rozwalasz z Miniguna.
* Włamujesz się do rezydencji Snoop Dogga i dziwisz, że ochroniarze złapali cię już na starcie. Przecież skradałeś się i chowałeś w cieniu.
* Powyższe tłumaczysz przed sądem, że obrażał twoją siostrę oraz skarżysz się, że policja nie miała prawa cię aresztować, bo wykonałeś zadanie przed czasem.
* Idziesz z dziewczyną do klubu potańczyć. Po randce tłumaczysz oburzonej dziewczynie, że stałeś cały wieczór jak ciołek, bo nie widziałeś strzałek jak masz tańczyć.
* Gdy jesteś na nieudanej randce z dziewczyną, ona otwarcie ci pokazuje, że jest rozczarowana, ale ty wciąż masz wesołą minę.
* Jeżeli któryś twój znajomy ma duże tendencje do cytowania i filozofowania, zabijasz go strzałem w łeb. Przecież później okaże się zdrajcą.
* Jeżeli jesteś komendantem jakiegokolwiek posterunku w USA, nie zatrudniasz u siebie Afroamerykanów ani ludzi meksykańskiego, bądź polskiego pochodzenia, bo boisz się, że się skorumpują.
* Stoisz 6 godzin przed dyskietką myśląc, że zapisujesz grę.
* Kradniesz Jetpacka z bazy wojskowej, który jest wart 60 mln $, by potem móc spokojnie go sobie trzymać na dworze nieopodal tej samej bazy, z której go ukradłeś.
* Udało ci się sfotografować w lesie Wielką Stopę. Lecisz z tym do mediów, ale nikt ci nie wierzy i każdy mówi, że ściągnąłeś moda.
* Gdy ukończysz w 100% SA na kompie, idziesz na miasto i wydaje ci się, że możesz strzelać z dowolnej broni w nieskończoność, bo i tak automatycznie będzie ci się odnawiać amunicja. Wystarczy, że będziesz mieć przy sobie jeden pocisk do danej broni.
* Żadna z twoich dziewczyn nie ma nic przeciwko temu, że chodzisz na prostytutki.
* Policja nie rozpoznaje twojego auta jeśli go przemalujesz, co tam rejestracja.
* Przemalowanie auta powoduje jego powrót do idealnego stanu tak, jakby wyjechał prosto z salonu, nawet jeśli wcześniej z silnika leciał czarny dym, opony były przebite, a całość zawierała liczne wgniecenia w różnych miejscach.
* Uderzasz w samochód tak, że leci dym (najpierw biały, potem czarny). Ale autu to nie szkodzi – nawet jak dymi na czarno, nie dość że możesz je odpalić, to ma osiągi stanu idealnego.
* Uruchamiasz każdy pojazd i motocykl.
* Idziesz na różne stadiony – na jednym ścigasz się na torze w kształcie cyfry 8, na innym rozwalasz innych kierowców w ramach destruction derby, na jeszcze innym ścigasz się po błotnistym torze lub zbierasz flary w trzech kolorach (zawody na ostatnim stadionie zależą od dnia tygodnia).
* Bywa też, że dzwoni do ciebie kolega z propozycją „pożyczki” gotówki od kuriera uciekającego z miasta. Nawet jak odrzucisz, kolega zadzwoni do ciebie ponownie za tydzień i spyta o to samo.
* Automaty sprzedają tylko napoje Sprunk, a każda puszka kosztuje $1,00.
* W dokach masz wielką tablicę pokazującą listę samochodów i motorów, które masz sprowadzić, jeśli chcesz zarobić.
* Wjeżdżasz na wysoką górę, wsiadasz na rower górski i rozpoczynasz dodatkowe zadanie, nawet jeśli zaczyna się na samym dole.
* Jedziesz na przednim lub tylnym kole i dostajesz za to pieniądze.
* W kamieniołomach masz buldożerem zepchnąć skały lub motocykl, ewentualnie złapać wywrotkę konkurencji.
* Przed hotelem wykonujesz misję parkingowego, a potem dostajesz za nią zarobek.
* Siłownie pozwalają ci nauczyć się walki.
{{GTA}}
{{GTA}}



Aktualna wersja na dzień 10:31, 21 sie 2024

Zagraj sobie tym gangsta!
Mobilna reklama gry

Grand Theft Auto: San Andreas – siódma z kolei część gry z edukacyjnej serii dla najmłodszych Grand Theft Auto wydana przez firmę Rockstar Games. W internecie krążą popularne mody oferujące możliwość zagrania w trybie multiplayer i zabijania ludzi wraz z kolegami z klasy – MTA i SA:MP.

Fabuła[edytuj • edytuj kod]

Gra zaczyna się powrotem Carla Johnsona do rodzinnego miasta i od razu przyjeżdża na stypę. Postanawia zostać na dłużej, widząc swój gang, Rodziny z Grove Street, w rozsypce – zresztą i tak nie mógłby wrócić, skoro skorumpowane gliny wrobiły go w zabójstwo policjanta. Dalsza część fabuły nikogo nie obchodzi, gdyż większość graczy bez czitów zakończy tutaj swoją przygodę.

Nowości i dziwactwa[edytuj • edytuj kod]

  • Możemy dokonać rozboju bukietem kwiatów. Są one rozrzucone w całym San Andreas, trzeba tylko poszukać. Co ciekawe, kwiaty uderzają mocniej niż kij bejsbolowy czy katana.
  • Mamy też unikalną w całej serii możliwość wybrania sobie dziewczyny, a jak chcemy to możemy mieć nawet 6 dziewczyn naraz. Najgorsze jest sprawienie, by wszystkie były zadowolone.
  • Żeby utrzymać naszego CJ-a przy życiu musimy go karmić pożywnym jedzeniem w fastfoodowych barach. Bywa to wnerwiające, jednak ma to swój plus w postaci możliwości zmuszenia CJ do zostania bulimikiem albo patrzenia z rozbawieniem na akrobacje Karla-grubaska.
  • Carl będzie całkowicie odporny na ogień po przejściu misji strażaka. Sami strażacy przyjadą do palącego się miejsca w mniej niż 10 sekund! Natomiast deszcz nie jest w stanie ugasić pożaru – trzeba samemu się męczyć.

Ciekawostki gry[edytuj • edytuj kod]

  • Karetka jedzie reanimować jednego gangstera (bez głowy), ale podczas drogi do celu rozjeżdża 20 przechodniów.
  • Enforcer posiada napis LSPD bez względu na to w jakim mieście się znajduje.
  • Pod policyjnym prysznicem na komendzie możemy znaleźć ciekawy dobytek nasuwający jednoznaczne myśli.
  • Obok domu Cataliny znajdują się 3 zakopane groby, a obok nich leży łopata. Czyżby zabijała swoich kolejnych kochanków?
  • W jednej z restauracji na billboardzie jest polecane fishy shit do jedzenia. Jak nie jesteś lamą z anglika, to zapewne wiesz, co to znaczy.
  • Fryzjer potrafi zrobić w 2 sekundy afro łysemu.
  • Wyjęcie aparatu fotograficznego na komisariacie jest bardziej karane niż zabicie nożem dwóch policjantów.
  • Pojazdem najbardziej odpornym na zniszczenia jest rower. Większość sądzi, że najmocniejszy jest czołg, ale zostało jednak udowodnione, że CJ może go zniszczyć swoimi megabutami z Biedronki – rower jest na nie odporny.
  • Kiedy strzeli się komuś w kolano z broni niezabijającej jednym trafieniem, to ta osoba zacznie uciekać, jak gdyby nigdy nie została zraniona.
  • Można swobodnie wejść na zaplecze restauracji Burger Shot i The Well Stacked Pizza Co., a personel nie będzie mieć nic przeciwko temu.
  • Big Smoke jest prawiczkiem.
  • Wpisanie kodu na nieśmiertelność nie zapobiega śmierci CJa. Do obejścia tak potężnego modyfikatora wystarczy zwykła eksplozja.

Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]

Oprócz cech charakterystycznych dla praktycznie każdej części serii możesz doświadczyć także objawów specyficznych tylko dla GTA SA:

  • Kiedy widzisz jakiś nieczynny most albo tunel myślisz, że musisz wykonać kilka misji, a wtedy będzie czynne.
  • Gdy nie chcą Cię wpuścić na lotnisko, tłumaczysz się, że masz maksymalną umiejętność prowadzenia samolotów.
  • Gdy ktoś przyłapał Cię na kradzieży karetki, taksówki, radiowozu, czołgu lub lowridera to tłumaczysz, że musisz wykonać dodatkowe misje, aby ukończyć grę na 100%.
  • Naciskasz klakson w samochodzie w nocy i czekasz na pojawienie się napisu: „Do you wanna good time, honey?”
  • To, że robisz misje policyjne, wcale nie znaczy, że policja za zabijanie „podejrzanych” nie będzie Cię ścigać.
  • Masz sześć dziewczyn, przed każdą ukrywasz, że masz pozostałe pięć i tylko chodzisz z nimi na randki.
  • Po jednym, ewentualnie dwóch dniach znajomości z dziewczyną ona wpuszcza cię do domu i zaprasza cię na kawę.
  • Żywisz się tylko w fast-foodach.
  • Szukasz po mieście podków, zdjęć do zrobienia i tagów, a po całym świecie ostryg (tych ostatnich szukasz pod wodą).
  • Gdy chcesz usunąć sobie dziarę, nie musisz iść na zabieg laserowy. Pierwszy lepszy tatuażysta może Ci ją usunąć maszynką do robienia tatuaży.
  • Myślisz, że zawsze hot dog kosztuje $1.
  • Jesteś napakowany niczym Mariusz lub Hardkorowy koksu po trzech dniach treningów.
  • Umiesz zjeść w pięć sekund pizzę lub sałatkę.
  • W miejscu, do którego zmierzasz widzisz czerwony krąg.
  • Kupujesz nieruchomość stojąc przed nią, widząc zielony domek i wciskając TAB lub ukośnik wsteczny (ang. backslash). Zanim ją kupisz, widzisz kwotę, którą musisz wyłożyć. Jeśli widzisz niebieski domek, wpadasz po paru(nastu) misjach, ikonka zmienia kolor na zielony i powtarzasz „proceder” kupna.
  • Kiedy widzisz trzy osoby ubrane na fioletowo lub żółto, strzelasz do nich i dziwisz się, czemu nie rozpoczął się gang war.
  • Uspokajasz się chwilę potem tłumacząc, że masz jeszcze nieodblokowane gang war.
  • Jak walniesz kwiatkiem lub samochodem w dystrybutor paliwa to wybuchnie.
  • Gdy jesz hot doga, dajesz dwa gryzy i znika Ci on z rąk, a także leczy wszystkie rany.
  • Potrafisz niezauważony podjechać pod super-hiper-tajną bazę wojskową kwiecistym busikiem ze zjaranym hipisem za kierownicą.
  • Możesz wjechać samochodem na oczach policji do lakiernika, a wyjeżdżając po trzech sekundach i tak cię nie rozpoznają. Czekasz 30 sekund i masz spokój.
  • Umiesz zjeść dziesięć wielkich pizz, jedna po drugiej. Wymiotujesz dopiero na jedenastej.
  • Gdy idziesz zrobić prawko do normalnej szkoły jazdy, nie uczą cię w elce jak jeździć w ruchu drogowym, tylko dają sportowy wóz i każą robić beczki, drifty oraz wchodzić w zakręt na ręcznym. Jeśli idziesz do szkoły jazdy na motor, każą ci jeździć na tylnym lub przednim kole. W szkole pływania łodziami zadania wykonujesz łodzią straży przybrzeżnej lub poduszkowcem. A jak wylądujesz w szkole lotnictwa, kołujesz samolotem z II Wojny Światowej i jesteś szkolony jak żołnierz do wojny.
  • Napisy na murach typu „Widzew” albo „ŁKS” przemalowujesz sprayem na „Grove st. For Life”.
  • Jak zobaczą to kibole i chcą Ci spuścić wpierdol, bierzesz ich za Ballasów lub Vagosów i rozwalasz z Miniguna.
  • Włamujesz się do rezydencji Snoop Dogga i dziwisz, że ochroniarze złapali cię już na starcie. Przecież skradałeś się i chowałeś w cieniu.
  • Powyższe tłumaczysz przed sądem, że obrażał twoją siostrę oraz skarżysz się, że policja nie miała prawa cię aresztować, bo wykonałeś zadanie przed czasem.
  • Idziesz z dziewczyną do klubu potańczyć. Po randce tłumaczysz oburzonej dziewczynie, że stałeś cały wieczór jak ciołek, bo nie widziałeś strzałek jak masz tańczyć.
  • Gdy jesteś na nieudanej randce z dziewczyną, ona otwarcie ci pokazuje, że jest rozczarowana, ale ty wciąż masz wesołą minę.
  • Jeżeli któryś twój znajomy ma duże tendencje do cytowania i filozofowania, zabijasz go strzałem w łeb. Przecież później okaże się zdrajcą.
  • Jeżeli jesteś komendantem jakiegokolwiek posterunku w USA, nie zatrudniasz u siebie Afroamerykanów ani ludzi meksykańskiego, bądź polskiego pochodzenia, bo boisz się, że się skorumpują.
  • Stoisz 6 godzin przed dyskietką myśląc, że zapisujesz grę.
  • Kradniesz Jetpacka z bazy wojskowej, który jest wart 60 mln $, by potem móc spokojnie go sobie trzymać na dworze nieopodal tej samej bazy, z której go ukradłeś.
  • Udało ci się sfotografować w lesie Wielką Stopę. Lecisz z tym do mediów, ale nikt ci nie wierzy i każdy mówi, że ściągnąłeś moda.
  • Gdy ukończysz w 100% SA na kompie, idziesz na miasto i wydaje ci się, że możesz strzelać z dowolnej broni w nieskończoność, bo i tak automatycznie będzie ci się odnawiać amunicja. Wystarczy, że będziesz mieć przy sobie jeden pocisk do danej broni.
  • Żadna z twoich dziewczyn nie ma nic przeciwko temu, że chodzisz na prostytutki.
  • Policja nie rozpoznaje twojego auta jeśli go przemalujesz, co tam rejestracja.
  • Przemalowanie auta powoduje jego powrót do idealnego stanu tak, jakby wyjechał prosto z salonu, nawet jeśli wcześniej z silnika leciał czarny dym, opony były przebite, a całość zawierała liczne wgniecenia w różnych miejscach.
  • Uderzasz w samochód tak, że leci dym (najpierw biały, potem czarny). Ale autu to nie szkodzi – nawet jak dymi na czarno, nie dość że możesz je odpalić, to ma osiągi stanu idealnego.
  • Uruchamiasz każdy pojazd i motocykl.
  • Idziesz na różne stadiony – na jednym ścigasz się na torze w kształcie cyfry 8, na innym rozwalasz innych kierowców w ramach destruction derby, na jeszcze innym ścigasz się po błotnistym torze lub zbierasz flary w trzech kolorach (zawody na ostatnim stadionie zależą od dnia tygodnia).
  • Bywa też, że dzwoni do ciebie kolega z propozycją „pożyczki” gotówki od kuriera uciekającego z miasta. Nawet jak odrzucisz, kolega zadzwoni do ciebie ponownie za tydzień i spyta o to samo.
  • Automaty sprzedają tylko napoje Sprunk, a każda puszka kosztuje $1,00.
  • W dokach masz wielką tablicę pokazującą listę samochodów i motorów, które masz sprowadzić, jeśli chcesz zarobić.
  • Wjeżdżasz na wysoką górę, wsiadasz na rower górski i rozpoczynasz dodatkowe zadanie, nawet jeśli zaczyna się na samym dole.
  • Jedziesz na przednim lub tylnym kole i dostajesz za to pieniądze.
  • W kamieniołomach masz buldożerem zepchnąć skały lub motocykl, ewentualnie złapać wywrotkę konkurencji.
  • Przed hotelem wykonujesz misję parkingowego, a potem dostajesz za nią zarobek.
  • Siłownie pozwalają ci nauczyć się walki.