Wiedźmin 3: Dziki Gon: Różnice pomiędzy wersjami
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (Wydaje mi się, że jest OK. Poprawiona stylistyka, gramatyka, interpunkcja, przypisy, ujednolicona cenzura.) Znacznik: edytor źródłowy |
(→Przyjaciele: Dodano opis Cracha an Craite) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 44 wersji utworzonych przez 19 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Inkubator otwarty}} |
|||
{{cytat|Ale jesteś paskudny!|[[Geralt z Rivii]] o tym artykule}} |
{{cytat|Ale jesteś paskudny!|[[Geralt z Rivii]] o tym artykule}} |
||
[[Plik:Uwiedźmin.png|thumb|400px|Wątki romantyczne w Wiedźminie 3]] |
|||
⚫ | '''Wiedźmin 3: Dziki Gon''' – kolejna część przygód o |
||
{{cytaty}} |
|||
⚫ | '''Wiedźmin 3: Dziki ''<del>z</del>''Gon''' – kolejna część przygód o [[Geralt z Rivii|białowłosym mutancie z <del>Łodzi</del> Rivii]]. Druga największa światowa chluba [[Polak]]ów (po wódce), która sprzedaje się jak ciepłe bułeczki (a raczej jak zimna [[wódka]]). Jest jeszcze więcej prucia flaków, [[Bitwa pod Grunwaldem|nagich mieczy]] i [[Cycki|cycków]] niż w poprzedniej części. Tym razem grę zaczynamy od ścigania czarnowłosej <del>Dżenefer</del> [[Yennefer]], by potem wędrować przez <del>Sosnowiec i Radom</del> targaną przez wojnę Północ i w końcu odnaleźć naszą ukochaną [[Cirilla|wiedźminko-czarodziejko-lesbijko przybraną córkę]], która gdzie się nie pojawi, tam zostawi roz{{cenzura2}}dol. |
||
== |
== Świat == |
||
Świat oferowany w trzeciej części |
Świat oferowany w trzeciej części jest całkiem spory, tyle że twórcy nie wiedzieć czemu podzielili go na kilka kawałków i nie da się popłynąć łódką na Skellige z Novigradu. Oczywiście, widząc jakieś ciekawe miejscówki nie dostaniesz się tam, bo twórcy odwrócą cię dupy stroną do miejsca docelowego, otworzą ci mapę i palcem pokażą gdzie masz wyp{{Cenzura3}}ać. |
||
*'''Biały Sad''' – typowa okolica startowa. Ze dwa questy na krzyż, parę słabych potworków i jak dobrze przeszukasz okolicę to boost na pół gry. |
|||
*'''Velen''' – mnóstwo wiosek, sporo trawska i patroli. Można tu znaleźć naprawdę sporo złomu, który można potem odsprzedać. Jak będziesz szedł wyznaczonymi dróżkami to nic złego nie powinno ci się stać, ale wejdź tylko gdzie bądź na jakieś zadupia to na pewno sprzątnie cię jakiś wysokopoziomowy potworek. |
|||
*'''Skellige''' – wzorowany na Skandynawii archipelag, pełen harpii, niedźwiedzi, wilków, a także setek ukrytych na środku oceanu ''skarbów'' i wszelkiego innego irytującego k{{cenzura3}}stwa. |
|||
*'''Toussaint''' – baśniowa kraina stylizowana na <del>nasłonecznione kartofliska południowej Małopolski</del> słoneczne [[Francja|francuskie]] winnice. Dostępna oczywiście dla posiadaczy bogatych rodziców i dodatku DLC ''za jedyne 69666 zł''<ref>Aż szkoda nie kupić...</ref>. |
|||
⚫ | |||
⚫ | Wiedz, że jeżeli nadużywasz alkoholu, to nie jesteś |
||
⚫ | * '''Eliksiry''' – trunki z dodatkami typu grzybki halucynki. Wywołują różne ciekawe efekty, które najbardziej odczuwają wrogowie. W przeciwieństwie do poprzednich części składniki zbierasz tylko raz |
||
⚫ | * '''Pancerze''' – część ekwipunku ewidentnie przeznaczona dla żeńskiej części graczy. Pancerz składa się z |
||
⚫ | * '''Jedzenie''' – co z tego |
||
* '''[[Marihuana|Zioła]]''' – mało znaczące chwasty, z których najprawdopodobniej 95% nigdy nie wykorzystasz. Odsprzedaż też jest za marne grosze, więc po co to komu? |
|||
==Bronie== |
|||
Ruski czarny rynek sprzedaje 90% towaru właśnie w świecie Geralta zwanym jakże oryginalnie „Kontynentem”. Ilość rzeczy którymi możemy masakrować nieprzyjaciół jest olbrzymia: |
|||
*'''Miecze''' – Geralt na wyposażeniu posiada dwa: zwykły i robiony ze sreberek po opakowaniach jogurtów. Do niektórych można wsadzać kolorowe kamyczki zebrane z plaży, które podobno zwiększają moc mieczy, jednak w praktyce nie zarejestrowano żadnego widzialnego skutku. Geralt jest mistrzem miecza, dlatego przeciwników potrafi zabić nawet drewnianą atrapą miecza. |
|||
*'''Znaki''' – wiedźmińska podróbka zaklęć (zestaw taki sam jak w dwóch poprzednich odsłonach), które o dziwo są mocniejsze niż prawdziwe czary (twórcy musieli zostawić coś dla n00bków, którzy nie dają rady zabić utopca na ''easy''). Wraz z zdobywanym poziomem możemy rozwijać znaki, doprowadzając je do maksymalnego poziomu ''złodupności''<ref>Badass</ref>. |
|||
*'''Petardy''' – pomagają wiedźminom świętować sylwestra. Dobre również dla [[islam]]istów. Ogólnie ciekawa zabawka, jednak koszt stworzenia takowych jest niewspółmierny do poziomu zniszczeń, jakie po sobie zostawiają. |
|||
*'''Kusze''' – nowość w świecie Wieśka. Dostajemy ją już na początku gry. Co ciekawe, na lądzie jest słabsza niż pistolet na kulki, ale pod wodą zmienia się w snajperkę. Można strzelać ''N0$C0PY''. |
|||
*'''Pięści''' – broń prawdziwego prosa. Dobry gracz potrafi wygrać z każdym używając jedynie nich. |
|||
== Postacie == |
== Postacie == |
||
=== Przyjaciele === |
=== Przyjaciele === |
||
* '''Ciri''' – <del>kilkunastoletnia morderczyni i niszczycielka</del> nieszkodliwa nastolatka. Goni ją pół świata (i nie tylko) |
* '''Ciri''' – <del>kilkunastoletnia morderczyni i niszczycielka światów</del> nieszkodliwa nastolatka. Goni ją pół świata (i nie tylko). |
||
* '''Yennefer''' – podła zołza, czyli ukochana Wieśka. Apodyktyczna, złośliwa, jednak czasami ratuje nam dupę. To od niej dowiadujemy się, że zostaliśmy wzięci na ochotnika do poszukiwania Ciri. |
* '''Yennefer''' – podła zołza, czyli ukochana Wieśka. Apodyktyczna, złośliwa, jednak czasami ratuje nam dupę. To od niej dowiadujemy się, że zostaliśmy wzięci na ochotnika do poszukiwania Ciri. Można się z nią przespać. |
||
* '''Triss''' – musiała się pojawić i w tej części. Dalej szpanuje rudymi włosami i dorodnymi atutami, jednak w tej odsłonie przygód pokazuje, że, cytując, ''lepiej jej nie wkurwiać''. |
* '''Triss''' – musiała się pojawić i w tej części. Dalej szpanuje rudymi włosami i dorodnymi atutami, jednak w tej odsłonie przygód pokazuje, że, cytując, ''lepiej jej nie wkurwiać''. Z tą też można się przespać. |
||
* '''Krwawy Baron''' – zapijaczona morda, która wychodząc do ludzi z rękami ubrudzonymi w farbie |
* '''Krwawy Baron''' – zapijaczona morda, która zyskała swój przydomek wychodząc do ludzi z rękami ubrudzonymi w farbie. Wiesiek pomaga mu odnaleźć jego wesołą rodzinkę, która nie wiedzieć czemu od niego sp{{cenzura2}}liła. Z nim nie można się przespać. |
||
* '''Cesarz Emhyr van Emreis''' – ci co czytali to wiedzą co narobił, tu tylko siedzi na stołku i marudzi. |
* '''Cesarz Emhyr van Emreis''' – ci co czytali, to wiedzą co narobił, tu tylko siedzi na stołku i marudzi. |
||
* '''Jaskier''' – nasz stary dobry pieśniarz. |
* '''Jaskier''' – nasz stary dobry pieśniarz. Dalej się kurwi na potęgę i pakuje w kłopoty, z których oczywiście musimy go wyciągać. Spełnił swoje marzenie o prowadzeniu burdelu, jednak pod wpływem swojej miłości szybko przerobił lokal na [[kabaret]]. |
||
* ''' |
* '''Avallac’h''' – na początku chował twarz pod maską, potem został zmieniony w… w sumie to nikt nie wie co to było, ale było niesamowicie paskudne. |
||
* '''Vesemir''' – |
* '''Vesemir''' – dopytuje się Geralta o zabawy na jednorożcu oraz pozwala pobawić się w [[Counter-Strike|CS'a]], wręczając mu pierwszą kuszę. |
||
* '''<del>Ferrero Rocher</del> Vernon Roche''' – |
* '''<del>Ferrero Rocher</del> Vernon Roche''' – niezmiennie od poprzedniej części: ''patriota, chociaż c{{cenzura3}}uj''. |
||
*'''Crach an Craite''' – stary kumpel Geralta, hobbystycznie jarl Ard Skellig i łupieżca. Cierpi na nadwyżkę honoru, ale ostatecznie umiera na Ragnarok. |
|||
=== Wrogowie === |
=== Wrogowie === |
||
* '''Eredin Breacc Glas''' – |
* '''Eredin Breacc Glas''' – 3-metrowy, opancerzony przesku{{cenzura3}}syn, potrafi się teleportować, machać młynki, salta i nawet tańczyć kazaczoka. |
||
⚫ | |||
* '''Imlerith''' – przyboczny generał Eredina. Został przyłapany na dziwkach i ubity przez Wieśka. |
|||
⚫ | * '''Wiedźmy z Velen''' – kiedy się chciały komuś przypodobać to potrafiły przyjąć przyjemną dla napaleńców postać (na dodatek bez ubrań), jednak patrzenie się na te widoczki kończy się syndromem poalkoholowym „Co zrobiłaś z moją pięknością, wypad z łóżka”. Potraktowały polecenie „Miejcie oczy i uszy w całym lesie” zbyt dosłownie. |
||
⚫ | |||
⚫ | * '''Wiedźmy z Velen''' |
||
⚫ | |||
Oraz oczywiście cała armia utopców, ghuli, trolli, gigantów, wampirów, upiorów, łowców czarownic, redańskich oraz <del>milf</del> nilfgaardzkich żołnierzy i czego tam byś jeszcze nie wymyślił. |
|||
⚫ | Wiedz, że jeżeli nadużywasz alkoholu, to nie jesteś pijakiem, tylko alchemikiem. Dlatego najważniejszym, zaraz po ubranku i ostrych zabawkach, elementem wyposażenia jest [[alkohol]]. Udźwig Geralta na początku jest tak duży, że masz wrażenie że kierujesz przedszkolakiem, a nie wiedźminem. Jeżeli coś niechcący sprzedasz, nie martw się: możesz to odkupić za jedynie 300 razy tyle. |
||
⚫ | * '''Eliksiry''' – trunki z dodatkami typu grzybki halucynki. Wywołują różne ciekawe efekty, które najbardziej odczuwają wrogowie<ref>Lub sam wiedźmin [[Kac|dzień później]]</ref>. W przeciwieństwie do poprzednich części składniki zbierasz tylko raz – potem na dnie tworzy się skamieniały osad, który wystarczy zalać jakąś mocną [[Wódka|wódką]] i mamy uzupełniony eliksir. |
||
⚫ | * '''Pancerze''' – część ekwipunku ewidentnie przeznaczona dla żeńskiej części graczy. Pancerz składa się z bamboszy, spodni, kożucha i rękawic, których w grze możemy znaleźć zdecydowanie za dużo. Występują w różnych kolorach i możemy je dowolnie łączyć co w efekcie daje Geraltowi umiejętność natychmiastowego wykończenia przeciwników – przeciwnicy padają na ziemię ze śmiechu widząc ubranego jak klauna zabójcę potworów. Po zakupieniu DLC ''Krew i Wino®'' można jeszcze farbować swoje ubranka (coby jeszcze bardziej oszpecić i tak skopaną kolorystykę pancerzy). |
||
⚫ | * '''Jedzenie''' – co z tego że krwawisz, jesteś otruty, masz 3 otwarte złamania z przemieszczeniem<ref>Ałć!</ref> i bełt w przedramieniu. Zjesz dwie kanapki i już nic ci nie jest. Ciekawe, jak to wygląda z perspektywy wroga – „Omomomom, moment, zjem tylko kanapkę z [[kurczak]]iem, omomom. No, możemy już się bić”. Oczywiście, mając [[chleb]] i kurczaka nie możemy z nich zrobić kanapki, bo Geralt usilnie próbuje przekroić chleb mieczem. |
||
*'''Szpej dla Płotki''' – koń, jaki jest, każdy widzi (chyba że szarlej z ''Krwi i Wina''), jednakowoż jakieś szpargały mu się przydają. Płotka może nosić siodło, które magicznym sposobem zwiększa jej wytrzymałość w galopie, juki służące do noszenia nieludzkiej ilości pustych butelek, kozich skór i złamanych grabi, klapy na oczy, które zasłaniają jej nekkery, harpie i inne tałatajstwo Kontynentu oraz trofea z potworów służące do <s>zwiększania lootu</s> straszenia dzieciaków w wioskach i robienia za CV Geralta. |
|||
== Gwint == |
== Gwint == |
||
[[Plik:Geralt w kąpieli.png|thumb|300px|Geralt obmyśla strategię do Gwinta]] |
|||
Karcianka owa, równie skomplikowana i głęboka, co przemyślenia typowego dresa, wyparła kościanego pokera<ref>A szkoda</ref>. Twoje szanse na wygraną rosną wprost proporcjonalnie do ilości posiadanych epickich kart. Przy odrobinie szczęścia (i czasu) można ugrać sporo hajsu. |
|||
Gra w grze, ponoć wymyślona w wannie, wyparła kościanego pokera z poprzednich części. Twoje szanse na wygraną rosną wprost proporcjonalnie do ilości posiadanych epickich kart. Przy odrobinie szczęścia (i czasu) można ugrać sporo hajsu, po to tylko żeby go przep{{cenzura3}}ić u handlarza rybami na bezużyteczne karty. Podstawową strategią jest zbudowanie decku z jak największej ilości szpiegów i manekinów (pozwala na dobranie miliarda kart), żeby potem zagrać kilka beznadziejnych kart, które nie są szpiegami. |
|||
== Dodatki == |
== Dodatki == |
||
Do Dzikiego Zgonu wydano 2 duże dodatki (i kilka<ref>Dokładnie szesnaście</ref> mało znaczących), które z Wiedźmina robią Dark Soulsy. |
Do Dzikiego Zgonu wydano 2 duże dodatki (i kilka<ref>Dokładnie szesnaście</ref> mało znaczących), które z Wiedźmina robią [[Dark Souls|Dark Soulsy]]. |
||
⚫ | |||
⚫ | Pierwszy z nich, Serca z Kamienia, dodaje historię Olgierda von Everec. Jest to rudy odpowiednik Pudziana, a ma tyle blizn, że Geralt wygląda przy nim jak pupcia niemowlaka. Naczytał się też o Twardowskim, przez co chciał powtórzyć jego historię. Przychodzimy do niego spełnić jego 3 ostatnie życzenia. Dostajemy takie zadania, że nawet [[Chuck Norris]] miałby z nimi problemy, ale na szczęście nie jesteśmy sami. Po wypełnieniu próśb i stawieniu się w odpowiednim miejscu mamy do wyboru: nie robić nic albo ocalić rudego przed komornikiem. W tym dodatku trafisz na Klucznika – przygotuj się na to, że przez najbliższe dwie godziny, średnio co 3 minuty będzie ci się wyświetlał ekran ładowania. |
||
⚫ | |||
⚫ | Drugi z dodatków, Krew i Wino, jak sama nazwa wskazuje, nawiązuje do celebracji Eucharystii. Na start dostajesz walkę z <math>28+666*10^9</math> wrogami na raz, oraz 3 bossów w ciągu pięciu pierwszych minut gry. W Krwi i Winie możesz: jeszcze bardziej mutować i tak już zmutowanego Geralta, popijać winko w knajpach, zobaczyć blitzkrieg w wykonaniu [[wampir]]ów, wypić jeszcze więcej wina, wygrać parę trofeów, pobawić się w „Symulator gospodarza 2016” oraz upić się winem. Fabułą ten dodatek się nie popisuje, ponieważ mówi on o kolejnym zleceniu na potwora. Ile można już to wałkować… |
||
== Pro w trzecim Wieśku == |
|||
* Ciri zostaje jednocześnie wiedźminką i cesarzową, pomimo popełniania wszystkich pięciu złych wyborów. |
|||
* Ratuje Vesemira przed śmiercią. |
|||
* Powstrzymuje masakrę w Kaer Trolde. |
|||
* Udaje mu się zmusić Dijkstrę i Roche'a do kompromisu. |
|||
* Ratuje Patrycję Vegelbud i demaskuje zabójcę, zmuszając go do popełnienia harakiri kataną. |
|||
* Pokonuje porońca, Eredina, wszystkie trzy wiedźmy, bruxę, a nawet Klucznika za pierwszym razem na najwyższym poziomie… |
|||
** …wygra z nimi nawet wtedy gdy rozbierze się do naga i będzie walczył samymi pięściami, bez używania znaków. |
|||
* Zmusza za pomocą znaku Aksji wróżbitę do przyniesienia smoczego korzenia oraz spokojnie czeka aż wróci i przepowie mu przyszłość… |
|||
** …konkretną, ze szczegółami, a nie powtarzaną po raz n-ty przepowiednię rodem z [[EzoTV]]. |
|||
* Łowcy czarownic gdy widzą Geralta spie{{cenzura3}}dalają na drugi koniec miasta… |
|||
** …nawet jeśli robimy zadanie Dziady odbywające się w Velen. |
|||
* Domyśla się, że druid robi sobie jaja, że Egill nie jest niemową, więc rzuca Aksji na druida i mówi mu żeby poszedł przespać się z bruxą… |
|||
** …po czym przybywa do niego posłaniec przynoszący pocztówkę ze zdjęciem bruxy i druida z wakacji na Lazurowym Wybrzeżu… |
|||
*** …pomimo tego w grze że nie ma pocztówek, bo nie ma poczty. Nie ma też Lazurowego Wybrzeża, a przede wszystkim – aparatów. |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{wiedźmin}} |
|||
[[Kategoria:Artykuły w inkubatorze – gry komputerowe]] |
|||
{{gry fabularne}} |
|||
[[Kategoria:Wiedźmin]] |
|||
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]] |
|||
[[it:The Witcher 3: Wild Hunt]] |
|||
[[pt:The Witcher 3: Wild Hunt]] |
Aktualna wersja na dzień 16:02, 28 lip 2023
Ale jesteś paskudny!
- Geralt z Rivii o tym artykule
Wiedźmin 3: Dziki zGon – kolejna część przygód o białowłosym mutancie z Łodzi Rivii. Druga największa światowa chluba Polaków (po wódce), która sprzedaje się jak ciepłe bułeczki (a raczej jak zimna wódka). Jest jeszcze więcej prucia flaków, nagich mieczy i cycków niż w poprzedniej części. Tym razem grę zaczynamy od ścigania czarnowłosej Dżenefer Yennefer, by potem wędrować przez Sosnowiec i Radom targaną przez wojnę Północ i w końcu odnaleźć naszą ukochaną wiedźminko-czarodziejko-lesbijko przybraną córkę, która gdzie się nie pojawi, tam zostawi rozdol.
Świat[edytuj • edytuj kod]
Świat oferowany w trzeciej części jest całkiem spory, tyle że twórcy nie wiedzieć czemu podzielili go na kilka kawałków i nie da się popłynąć łódką na Skellige z Novigradu. Oczywiście, widząc jakieś ciekawe miejscówki nie dostaniesz się tam, bo twórcy odwrócą cię dupy stroną do miejsca docelowego, otworzą ci mapę i palcem pokażą gdzie masz wypać.
Postacie[edytuj • edytuj kod]
Przyjaciele[edytuj • edytuj kod]
- Ciri –
kilkunastoletnia morderczyni i niszczycielka światównieszkodliwa nastolatka. Goni ją pół świata (i nie tylko). - Yennefer – podła zołza, czyli ukochana Wieśka. Apodyktyczna, złośliwa, jednak czasami ratuje nam dupę. To od niej dowiadujemy się, że zostaliśmy wzięci na ochotnika do poszukiwania Ciri. Można się z nią przespać.
- Triss – musiała się pojawić i w tej części. Dalej szpanuje rudymi włosami i dorodnymi atutami, jednak w tej odsłonie przygód pokazuje, że, cytując, lepiej jej nie wkurwiać. Z tą też można się przespać.
- Krwawy Baron – zapijaczona morda, która zyskała swój przydomek wychodząc do ludzi z rękami ubrudzonymi w farbie. Wiesiek pomaga mu odnaleźć jego wesołą rodzinkę, która nie wiedzieć czemu od niego spliła. Z nim nie można się przespać.
- Cesarz Emhyr van Emreis – ci co czytali, to wiedzą co narobił, tu tylko siedzi na stołku i marudzi.
- Jaskier – nasz stary dobry pieśniarz. Dalej się kurwi na potęgę i pakuje w kłopoty, z których oczywiście musimy go wyciągać. Spełnił swoje marzenie o prowadzeniu burdelu, jednak pod wpływem swojej miłości szybko przerobił lokal na kabaret.
- Avallac’h – na początku chował twarz pod maską, potem został zmieniony w… w sumie to nikt nie wie co to było, ale było niesamowicie paskudne.
- Vesemir – dopytuje się Geralta o zabawy na jednorożcu oraz pozwala pobawić się w CS'a, wręczając mu pierwszą kuszę.
Ferrero RocherVernon Roche – niezmiennie od poprzedniej części: patriota, chociaż cuj.- Crach an Craite – stary kumpel Geralta, hobbystycznie jarl Ard Skellig i łupieżca. Cierpi na nadwyżkę honoru, ale ostatecznie umiera na Ragnarok.
Wrogowie[edytuj • edytuj kod]
- Eredin Breacc Glas – 3-metrowy, opancerzony przeskusyn, potrafi się teleportować, machać młynki, salta i nawet tańczyć kazaczoka.
- Caranthir – naczelny inżynier Gonu. Potrafi zmajstrować teleporty, przyzywać zwierzaki z Czarnobyla, włączyć naprawdę zimną klimatyzację oraz zna się na mechanice kwantowej.
- Wiedźmy z Velen – kiedy się chciały komuś przypodobać to potrafiły przyjąć przyjemną dla napaleńców postać (na dodatek bez ubrań), jednak patrzenie się na te widoczki kończy się syndromem poalkoholowym „Co zrobiłaś z moją pięknością, wypad z łóżka”. Potraktowały polecenie „Miejcie oczy i uszy w całym lesie” zbyt dosłownie.
Ekwipunek[edytuj • edytuj kod]
Wiedz, że jeżeli nadużywasz alkoholu, to nie jesteś pijakiem, tylko alchemikiem. Dlatego najważniejszym, zaraz po ubranku i ostrych zabawkach, elementem wyposażenia jest alkohol. Udźwig Geralta na początku jest tak duży, że masz wrażenie że kierujesz przedszkolakiem, a nie wiedźminem. Jeżeli coś niechcący sprzedasz, nie martw się: możesz to odkupić za jedynie 300 razy tyle.
- Eliksiry – trunki z dodatkami typu grzybki halucynki. Wywołują różne ciekawe efekty, które najbardziej odczuwają wrogowie[1]. W przeciwieństwie do poprzednich części składniki zbierasz tylko raz – potem na dnie tworzy się skamieniały osad, który wystarczy zalać jakąś mocną wódką i mamy uzupełniony eliksir.
- Pancerze – część ekwipunku ewidentnie przeznaczona dla żeńskiej części graczy. Pancerz składa się z bamboszy, spodni, kożucha i rękawic, których w grze możemy znaleźć zdecydowanie za dużo. Występują w różnych kolorach i możemy je dowolnie łączyć co w efekcie daje Geraltowi umiejętność natychmiastowego wykończenia przeciwników – przeciwnicy padają na ziemię ze śmiechu widząc ubranego jak klauna zabójcę potworów. Po zakupieniu DLC Krew i Wino® można jeszcze farbować swoje ubranka (coby jeszcze bardziej oszpecić i tak skopaną kolorystykę pancerzy).
- Jedzenie – co z tego że krwawisz, jesteś otruty, masz 3 otwarte złamania z przemieszczeniem[2] i bełt w przedramieniu. Zjesz dwie kanapki i już nic ci nie jest. Ciekawe, jak to wygląda z perspektywy wroga – „Omomomom, moment, zjem tylko kanapkę z kurczakiem, omomom. No, możemy już się bić”. Oczywiście, mając chleb i kurczaka nie możemy z nich zrobić kanapki, bo Geralt usilnie próbuje przekroić chleb mieczem.
- Szpej dla Płotki – koń, jaki jest, każdy widzi (chyba że szarlej z Krwi i Wina), jednakowoż jakieś szpargały mu się przydają. Płotka może nosić siodło, które magicznym sposobem zwiększa jej wytrzymałość w galopie, juki służące do noszenia nieludzkiej ilości pustych butelek, kozich skór i złamanych grabi, klapy na oczy, które zasłaniają jej nekkery, harpie i inne tałatajstwo Kontynentu oraz trofea z potworów służące do
zwiększania lootustraszenia dzieciaków w wioskach i robienia za CV Geralta.
Gwint[edytuj • edytuj kod]
Gra w grze, ponoć wymyślona w wannie, wyparła kościanego pokera z poprzednich części. Twoje szanse na wygraną rosną wprost proporcjonalnie do ilości posiadanych epickich kart. Przy odrobinie szczęścia (i czasu) można ugrać sporo hajsu, po to tylko żeby go przepić u handlarza rybami na bezużyteczne karty. Podstawową strategią jest zbudowanie decku z jak największej ilości szpiegów i manekinów (pozwala na dobranie miliarda kart), żeby potem zagrać kilka beznadziejnych kart, które nie są szpiegami.
Dodatki[edytuj • edytuj kod]
Do Dzikiego Zgonu wydano 2 duże dodatki (i kilka[3] mało znaczących), które z Wiedźmina robią Dark Soulsy.
Pierwszy z nich, Serca z Kamienia, dodaje historię Olgierda von Everec. Jest to rudy odpowiednik Pudziana, a ma tyle blizn, że Geralt wygląda przy nim jak pupcia niemowlaka. Naczytał się też o Twardowskim, przez co chciał powtórzyć jego historię. Przychodzimy do niego spełnić jego 3 ostatnie życzenia. Dostajemy takie zadania, że nawet Chuck Norris miałby z nimi problemy, ale na szczęście nie jesteśmy sami. Po wypełnieniu próśb i stawieniu się w odpowiednim miejscu mamy do wyboru: nie robić nic albo ocalić rudego przed komornikiem. W tym dodatku trafisz na Klucznika – przygotuj się na to, że przez najbliższe dwie godziny, średnio co 3 minuty będzie ci się wyświetlał ekran ładowania.
Drugi z dodatków, Krew i Wino, jak sama nazwa wskazuje, nawiązuje do celebracji Eucharystii. Na start dostajesz walkę z wrogami na raz, oraz 3 bossów w ciągu pięciu pierwszych minut gry. W Krwi i Winie możesz: jeszcze bardziej mutować i tak już zmutowanego Geralta, popijać winko w knajpach, zobaczyć blitzkrieg w wykonaniu wampirów, wypić jeszcze więcej wina, wygrać parę trofeów, pobawić się w „Symulator gospodarza 2016” oraz upić się winem. Fabułą ten dodatek się nie popisuje, ponieważ mówi on o kolejnym zleceniu na potwora. Ile można już to wałkować…
Pro w trzecim Wieśku[edytuj • edytuj kod]
- Ciri zostaje jednocześnie wiedźminką i cesarzową, pomimo popełniania wszystkich pięciu złych wyborów.
- Ratuje Vesemira przed śmiercią.
- Powstrzymuje masakrę w Kaer Trolde.
- Udaje mu się zmusić Dijkstrę i Roche'a do kompromisu.
- Ratuje Patrycję Vegelbud i demaskuje zabójcę, zmuszając go do popełnienia harakiri kataną.
- Pokonuje porońca, Eredina, wszystkie trzy wiedźmy, bruxę, a nawet Klucznika za pierwszym razem na najwyższym poziomie…
- …wygra z nimi nawet wtedy gdy rozbierze się do naga i będzie walczył samymi pięściami, bez używania znaków.
- Zmusza za pomocą znaku Aksji wróżbitę do przyniesienia smoczego korzenia oraz spokojnie czeka aż wróci i przepowie mu przyszłość…
- …konkretną, ze szczegółami, a nie powtarzaną po raz n-ty przepowiednię rodem z EzoTV.
- Łowcy czarownic gdy widzą Geralta spiedalają na drugi koniec miasta…
- …nawet jeśli robimy zadanie Dziady odbywające się w Velen.
- Domyśla się, że druid robi sobie jaja, że Egill nie jest niemową, więc rzuca Aksji na druida i mówi mu żeby poszedł przespać się z bruxą…
- …po czym przybywa do niego posłaniec przynoszący pocztówkę ze zdjęciem bruxy i druida z wakacji na Lazurowym Wybrzeżu…
- …pomimo tego w grze że nie ma pocztówek, bo nie ma poczty. Nie ma też Lazurowego Wybrzeża, a przede wszystkim – aparatów.
- …po czym przybywa do niego posłaniec przynoszący pocztówkę ze zdjęciem bruxy i druida z wakacji na Lazurowym Wybrzeżu…
Przypisy
- ↑ Lub sam wiedźmin dzień później
- ↑ Ałć!
- ↑ Dokładnie szesnaście