Użytkownik:Ostrzyciel/Jak napisać piosenkę disco polo: Różnice pomiędzy wersjami
M |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
''idk, pewnie całość czerstwa jak czeski chleb prosto z piekarni; nie spodziewam się że ktoś to wykorzysta, ale jak chceta to róbta'' |
|||
{{Inkubator otwarty}} |
|||
---- |
|||
{{cytat|[[Ona tańczy dla mnie|Ja, uwielbiam ją]]|Reakcja [[Weekend (zespół)|Radka Lisowskiego]] na piosenkę stworzoną za pomocą '''tego poradnika'''}} |
{{cytat|[[Ona tańczy dla mnie|Ja, uwielbiam ją]]|Reakcja [[Weekend (zespół)|Radka Lisowskiego]] na piosenkę stworzoną za pomocą '''tego poradnika'''}} |
||
'''Jak napisać piosenkę [[disco polo]]''' – poradnik. |
'''Jak napisać piosenkę [[disco polo]]''' – poradnik. |
||
Chcesz zostać gwiazdą pokazywaną codziennie na antenie [[Polo TV]]? A może ciocia Jadwiga z [[ |
Chcesz zostać gwiazdą pokazywaną codziennie na antenie [[Polo TV]]? A może ciocia Jadwiga z [[Kielce|Kielc]] powiedziała ci, że bardzo ładnie śpiewasz największe przeboje [[Zenon Martyniuk|Zenka Martyniuka]]? Jeżeli tak, to ten poradnik jest właśnie dla ciebie! |
||
== Założenia == |
== Założenia == |
||
Pisząc przyszły przebój disco polo, musisz pamiętać, że |
Pisząc przyszły przebój disco polo, musisz pamiętać, że twój target ma [[Iloraz inteligencji|IQ]] niższe niż rozmiar buta [[Shazza|Shazzy]] i zazwyczaj wykształcenie niepełne podstawowe, więc twoje teksty nie powinny wymagać do zrozumienia doktoratu z filologii polskiej. Jeżeli nie wiesz, co to jest target, to znaczy, że doskonale nadajesz się na autora piosenek disco polo. |
||
Warto zwrócić uwagę na zawarcie w tekście wielu metafor które swoim zestawieniem silnie pobudzają |
Warto zwrócić uwagę na zawarcie w tekście wielu metafor które swoim zestawieniem silnie pobudzają wyobraźnię słuchacza np. ''White dog on the yard ripples like a gray cat'' (tłumaczenie: ''na podwórzu kundel biały pręży się jak bury kot'') lub zmuszają myślenie do niesamowitych ewolucji skojarzeniowych np. |
||
''<poem> |
''<poem> |
||
Jak mogłaś zrobić taką rzecz |
Jak mogłaś zrobić taką rzecz |
||
Powiedzieć, abym odszedł precz. |
Powiedzieć, abym odszedł precz. |
||
</poem>'' |
</poem>'' |
||
Linia 18: | Linia 21: | ||
=== Klasyczne disco polo === |
=== Klasyczne disco polo === |
||
Klasyczne disco polo opowiada o [[Miłość|rozterkach miłosnych]] podmiotu lirycznego [[Kobieta|płci żeńskiej]] przy jednoczesnym uwielbieniu piękna przyrody i [[BMW|zachodnich samochodów]]. Często zawiera także elementy romantyczne jak czerwone [[wino]], romantyczny taniec, bądź wyżej wymienione piękno przyrody. Szczególnie polecane początkującym twórcom z racji nieskomplikowanego schematu. Musi mieć taką muzykę, żeby wszyscy słysząc ten utwór śpiewali zamiast tańczyć. |
Klasyczne disco polo opowiada o [[Miłość|rozterkach miłosnych]] podmiotu lirycznego [[Kobieta|płci żeńskiej]] przy jednoczesnym uwielbieniu piękna przyrody i [[BMW|zachodnich samochodów]]. Często zawiera także elementy romantyczne jak czerwone [[wino]], romantyczny taniec, bądź wyżej wymienione piękno przyrody. Szczególnie polecane początkującym twórcom z racji nieskomplikowanego schematu. Musi mieć taką muzykę, żeby wszyscy słysząc ten utwór śpiewali zamiast tańczyć. |
||
# Poznanie/zauroczenie podmiotem lirycznym (''O, Mariolo, Mariolo''). |
# Poznanie/zauroczenie podmiotem lirycznym (''O, Mariolo, Mariolo''). |
||
# Wprowadzenie do związku (''Byłem w lesie, zobaczyłem cię w dresie''). |
# Wprowadzenie do związku (''Byłem w lesie, zobaczyłem cię w dresie''). |
||
Linia 25: | Linia 27: | ||
==== Zakończenia ==== |
==== Zakończenia ==== |
||
Do wyżej wymienionych tematów, dochodzą teraz dwa możliwe zakończenia; |
Do wyżej wymienionych tematów, dochodzą teraz dwa możliwe zakończenia; |
||
# Tragiczny koniec miłości (''Mariolo, Mariolo – zdradziłaś me uczuciolo''). |
|||
# |
# Zaowocowanie dalszym związkiem (''Mariolo, Mariolo – ty moja żonciolo''). |
||
# Zaowocowanie dalszym związkiem (''Mariolo, Mariolo – ty moja żono''). |
|||
Jednocześnie należy każdą zwrotkę przerwać nieskomplikowanym refrenem, zawierającym damskie imię, bądź powtarzaniem jednej z kilku samogłosek (''Ooo, Mariooolo''). |
Jednocześnie należy każdą zwrotkę przerwać nieskomplikowanym refrenem, zawierającym damskie imię, bądź powtarzaniem jednej z kilku samogłosek (''Ooo, Mariooolo''). |
||
Należy jeszcze zwrócić uwagę na wygląd artysty disco polo. Tu warto wspomnieć o fryzurze (preferowane długo z tyłu, krótko z przodu) i wskazany mały wąsik. Moda z lat 90., która nigdy nie umarła. Stroje artystów muszą być koniecznie kolorowe i kiczowate. Warto zainwestować w '''kolorowe legginsy''', '''błyszczące bluzki''', '''plastikową biżuterię''' oraz koniecznie '''okulary przeciwsłoneczne'''<ref>Od blasku sławy niejeden osobnik już oślepł</ref>. Aktualnie kierunek zmierza w stronę zawoalowania się artystów, stąd w użyciu pojawiają się maski superbohaterów – Czadomen. |
Należy jeszcze zwrócić uwagę na wygląd artysty disco polo. Tu warto wspomnieć o fryzurze (preferowane długo z tyłu, krótko z przodu) i wskazany mały wąsik. Moda z lat 90., która nigdy nie umarła. Stroje artystów muszą być koniecznie kolorowe i kiczowate. Warto zainwestować w '''kolorowe legginsy''', '''błyszczące bluzki''', '''plastikową biżuterię''' oraz koniecznie '''okulary przeciwsłoneczne'''<ref>Od blasku sławy niejeden osobnik już oślepł</ref>. Aktualnie kierunek zmierza w stronę zawoalowania się artystów, stąd w użyciu pojawiają się maski superbohaterów – Czadomen. |
||
=== Disco polo dnia powszedniego === |
|||
=== Wakacyjne disco plażolo === |
|||
Preferowanie puszczane na zaśmieconej plaży gdzieś w [[Mielno|Mielnie]]. [[Alkohol]] leje się strumieniami, rozpalone dziewczęta tańczą w skąpych strojach jakby jutra miało nie być, a w powietrzu unosi się zapach miłości i ryby smażonej na oleju po dziadku z [[Wehrmacht]]u. Mieszanka wybuchowa, co tu się może wydarzyć? |
|||
# Gorąca spontaniczna miłość do <del>[[Big Cyc|babci klozetowej]]</del> pani na stoisku z lodami wybucha nieokiełznanie, gdy wzrok podmiotu lirycznego spotyka się ze spojrzeniem sprzedawczyni (''Przez twe oczy, twe oczy zielone, oszalałem''). |
|||
# Nadchodzi nieuchronne wyznanie miłości i pośpieszna konsumpcja, najlepiej za budką z lodami (''Do Ciebie pociąg mam jak Pendolino / Na zawsze zostań moją sex-dziewczyną''). |
|||
# Wakacyjna miłość odchodzi z innym, zostawiając podmiot liryczny z resztką ostrego [[kebab]]a z baraniną na grubym i brakiem planów na wieczór (''Dlaczego to zrobiłaś i serce moje tak skrzywdziłaś''). |
|||
Zakończenie jest zwykle |
|||
Ja już więcej nie pokocham, nie pokocham nie. |
|||
sparafrazować jak do tego doszło - nie wiem |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
[[Kategoria:Artykuły w inkubatorze – poradniki]] |
Aktualna wersja na dzień 20:56, 13 lip 2022
idk, pewnie całość czerstwa jak czeski chleb prosto z piekarni; nie spodziewam się że ktoś to wykorzysta, ale jak chceta to róbta
- Reakcja Radka Lisowskiego na piosenkę stworzoną za pomocą tego poradnika
Jak napisać piosenkę disco polo – poradnik.
Chcesz zostać gwiazdą pokazywaną codziennie na antenie Polo TV? A może ciocia Jadwiga z Kielc powiedziała ci, że bardzo ładnie śpiewasz największe przeboje Zenka Martyniuka? Jeżeli tak, to ten poradnik jest właśnie dla ciebie!
Założenia[edytuj • edytuj kod]
Pisząc przyszły przebój disco polo, musisz pamiętać, że twój target ma IQ niższe niż rozmiar buta Shazzy i zazwyczaj wykształcenie niepełne podstawowe, więc twoje teksty nie powinny wymagać do zrozumienia doktoratu z filologii polskiej. Jeżeli nie wiesz, co to jest target, to znaczy, że doskonale nadajesz się na autora piosenek disco polo. Warto zwrócić uwagę na zawarcie w tekście wielu metafor które swoim zestawieniem silnie pobudzają wyobraźnię słuchacza np. White dog on the yard ripples like a gray cat (tłumaczenie: na podwórzu kundel biały pręży się jak bury kot) lub zmuszają myślenie do niesamowitych ewolucji skojarzeniowych np.
Jak mogłaś zrobić taką rzecz
Powiedzieć, abym odszedł precz.
Jak zacząć[edytuj • edytuj kod]
W twórczości disco polo wyróżniamy kilka głównych nurtów i teraz nadszedł czas, żeby o takowym zdecydować. Do wyboru mamy:
Klasyczne disco polo[edytuj • edytuj kod]
Klasyczne disco polo opowiada o rozterkach miłosnych podmiotu lirycznego płci żeńskiej przy jednoczesnym uwielbieniu piękna przyrody i zachodnich samochodów. Często zawiera także elementy romantyczne jak czerwone wino, romantyczny taniec, bądź wyżej wymienione piękno przyrody. Szczególnie polecane początkującym twórcom z racji nieskomplikowanego schematu. Musi mieć taką muzykę, żeby wszyscy słysząc ten utwór śpiewali zamiast tańczyć.
- Poznanie/zauroczenie podmiotem lirycznym (O, Mariolo, Mariolo).
- Wprowadzenie do związku (Byłem w lesie, zobaczyłem cię w dresie).
- Opisanie związku (Wtedy się zakochałem, jak cię ujrzałem).
Zakończenia[edytuj • edytuj kod]
Do wyżej wymienionych tematów, dochodzą teraz dwa możliwe zakończenia;
- Tragiczny koniec miłości (Mariolo, Mariolo – zdradziłaś me uczuciolo).
- Zaowocowanie dalszym związkiem (Mariolo, Mariolo – ty moja żonciolo).
Jednocześnie należy każdą zwrotkę przerwać nieskomplikowanym refrenem, zawierającym damskie imię, bądź powtarzaniem jednej z kilku samogłosek (Ooo, Mariooolo). Należy jeszcze zwrócić uwagę na wygląd artysty disco polo. Tu warto wspomnieć o fryzurze (preferowane długo z tyłu, krótko z przodu) i wskazany mały wąsik. Moda z lat 90., która nigdy nie umarła. Stroje artystów muszą być koniecznie kolorowe i kiczowate. Warto zainwestować w kolorowe legginsy, błyszczące bluzki, plastikową biżuterię oraz koniecznie okulary przeciwsłoneczne[1]. Aktualnie kierunek zmierza w stronę zawoalowania się artystów, stąd w użyciu pojawiają się maski superbohaterów – Czadomen.
Disco polo dnia powszedniego[edytuj • edytuj kod]
Wakacyjne disco plażolo[edytuj • edytuj kod]
Preferowanie puszczane na zaśmieconej plaży gdzieś w Mielnie. Alkohol leje się strumieniami, rozpalone dziewczęta tańczą w skąpych strojach jakby jutra miało nie być, a w powietrzu unosi się zapach miłości i ryby smażonej na oleju po dziadku z Wehrmachtu. Mieszanka wybuchowa, co tu się może wydarzyć?
- Gorąca spontaniczna miłość do
babci klozetowejpani na stoisku z lodami wybucha nieokiełznanie, gdy wzrok podmiotu lirycznego spotyka się ze spojrzeniem sprzedawczyni (Przez twe oczy, twe oczy zielone, oszalałem). - Nadchodzi nieuchronne wyznanie miłości i pośpieszna konsumpcja, najlepiej za budką z lodami (Do Ciebie pociąg mam jak Pendolino / Na zawsze zostań moją sex-dziewczyną).
- Wakacyjna miłość odchodzi z innym, zostawiając podmiot liryczny z resztką ostrego kebaba z baraniną na grubym i brakiem planów na wieczór (Dlaczego to zrobiłaś i serce moje tak skrzywdziłaś).
Zakończenie jest zwykle Ja już więcej nie pokocham, nie pokocham nie.
sparafrazować jak do tego doszło - nie wiem
Przypisy
- ↑ Od blasku sławy niejeden osobnik już oślepł