Twoja wieś: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: zrewertowane |
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) M (→Historia) |
||
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Twoja wieś''' – przeciętna polska wieś według początkujących edytorów [[Nonsensopedia|Nonsensopedii]]. Protektorat i kolonia Rzeczypospolitej. Miejsce znane z braku jakiejkolwiek cywilizacji czy oznak inteligentnego życia. Prawdopodobnie ostatnie siedlisko ludojadów w Europie. |
|||
{{EK|wikipedia, bełkot}}'''Pręgowo''' (niem. ''Prangenau'')- wieś będąca enklawą województwa Pomorskiego. Protektorat i kolonia Rzeczypospolitej. Miejsce znane z braku jakiejkolwiek cywilizacji czy oznak inteligentnego życia. Prawdopodobnie ostatnie siedlisko Pierwsza wzmianka na temat Pręgowa pochodzi z 2137 roku przed naszą erą, kiedy to Juliusz Cezar, podczas najazdu na óbował dotrzeć ze swoją armią do Morza Bałtyckiego i napotkał na swojej drodze tę osadę. W swoich pamiętnikach pisał, że nigdy jeszcze nie zetknął się z luMieszkpisał, że pod wpływem tego, co widział na wsi nieopodal wybrzeża nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że połowę oddziałów stracił próbując przedrzeć się przez wioskę zamieszkaną przez dzikich tubylców na południe od Gdańska (stracił wtedy ok. 30.000 ludzodczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, Ignacy Mościcki postulował wenie w skład odrodzonego państwa polskiego obszaru całego Pomorza Gdańskiego bez Pręgowa, które miałoby pozostać w niemieckim władaniu jako W 1957 władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej w cenia jednak ostatecznie postanowiono, by nadzór nad nią przekazać Polsce, by długofalowo zaburzać jejW 1991 prezydent Rzeczypospolitej Lech Wałęsa zaproponował kanclerzowi Republiki Federalnej Niemiec zwrot Pręgowa, jednak temu na wieść o tej wsi zaczęła płynąć krew z uszu i został przewieziony do szpit pręgowscy wyparli niewielki oddział żołnierzy polskich z pobliskiego przystanku kolejowego, wykorzystywanego do transportu wojsk i zaopatrzenia. Ciał żołnierzy nigdy nie odnaleziono. |
|||
[[Plik:Linia 229 PrGdanskie|alt=Przystanek kolejowy|thumb|Przystanek kolejowy wykorzystywany przez Wojsko Polskie, zajęty w 1997 przez pręgowskich W 2003, wedle czy, mianowany miejscowy szaman o imieniu YYyyUUo Aaeare Pfpfpf ogłosił, że rozwinie cywilizacyjnie wieś, wprowadzając ogień i koło. Następnego dnia widziano, jak objąwszy nowego szamana, miejscowa ludnośćawny i administracja Pręgowo oficjalnie znajduje się pod protekcją rządu polskiego, jednak wszelkie dokumenty w tej sprawie są utajnione, bo nikt nie chce się przyznać do styczności z tym miejscem. Kontrola nad obszarem wsi sprowadza się do regularnych przelotów helikopterów bojowych w celach patrolowych. Wieś jest otoczona kordonem wojskowym, który uniemożliwia migrację z i do wsi, a żołnierze, zostają poddani eutanazji, celem utrzymania tajemnicy państwowej i z litości wieś zamieszkuje około 1000 osób. Nie da się określić ich przynależności narodowościowej, ponieważ żadna osoba próbująca ją ustalić nie Ludność Pręgowa posługuje się skomplikowanym i niezrozumiałym językiem ykiem '. Nie wykazuje on żadnych podobieństw do języków indoeuropejskich, ani żadnego języka ludzkiego. Dzieli się na 948 rozpoznanych dialektów (po jednym na każdego mieszkańca wsi). Potocznie nazywany jest bełkotem. |
|||
== Historia == |
|||
[[Plik:Zoulous (Shakajpg|alt=Wojownik i szamb|Jedyne ocalałe zdjęcie z Pręgowa, wykonane przy pomocy drona, przedstawiające pręgowskiego wojownika stojącego obok szamana]] |
|||
Pierwsza wzmianka na temat twojej wsi pochodzi z czasów kiedy [[Mieszko I]] jeszcze nie porzucił starych zwyczajów i łupił grody sąsiadujące z Polską, aby je siłą przyłączać do nowo powstającego kraju. Gall Anonim pisał, że pod wpływem tego, co ujrzał w twojej wsi, nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim i jego ludem. |
|||
⚫ | |||
== Architektura Architektura wsi sprowadza się do lepianek i ziemianek, zaś bogatsze jednostki zamieszkują szałasy. W centrum wsi stoi monumentalna świątynia, wybudowana ku czci nieznanego badaczom bóstwa, która stanowi centrum kulturowe wsi. Składani są w niej ofierze niewolnicy i ikacji stanowi szereg wydeptanych ścieżek łączących większość szałasów i lepianek. Najszybszym środkiem czba dzików, podobnie jak liczba żon, jest wskaźnikiem prestiżu. Niewolnik nie może posiadać żony ani dzika. Wolny obywatel - może posiadać jedną ego dzika. Wojownik - dwie żony i dwa dziki. Członek starszyzny - trzy żony i trzy dziki, zaś szaman - nieograniczoną liczbę żon i dzików. Niektórzy badacze twierdzą, że Pręgowianie potrafią porozumiewać się |
|||
Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że stracił 30.000 żołnierzy, próbując przedrzeć się przez wioskę. Wszyscy zostali [[kanibalizm|mile ugoszczeni]], a dzięki ich ofierze, mieszkańcy mieli jedzenie na co najmniej 1,5 roku. |
|||
Pręgowianie nie dzików, == Siły zbroj siły zbrojne pełnią funkcję zarówno wojska jak i policji. Składają się z nieokreślonej liczby wojowników wyposażonych w drewniane dzidy lub maczugi oraz drewniane tarcze. Ubrani są, podobnie jak cała społeczność ciaste przepaski, a od cywilów odróżniają je charakterystyczne barwy wojenne W ostatnich latach, w związku z coraz częstszymi przelotami śmigłowców i użytkowaniem dronów, Pręgowianie wytworzyli swoiste siły Podstawę wyżywienia ludności pręgowskiej stanowią szyszki. Nie uprawiają warzyw, czy zbóż, ani nie hodują adnych zwierząt - li, mimo życia. Gospodarka wsi opiera się o zbieractwo i łowiectwo. Dziczyznę mają prawo spożywać tylko wojownicy i starszyzna, a osoby wolne - w święta (niewolnicy nigdy). Dieta Pręgowian uzupełniana jest o grzyby, korzonki, trawę i sporadycznie gówno. |
|||
Podczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, delegacja polska sprzeciwiła się włączeniu twojej wsi w obszar Rzeczypospolitej Polskiej, proponując przekazanie jej w niemieckie władanie jako karę za 123 lat zaborów, próby germanizacji Polaków i rozpoczęcie [[I wojna światowa|Wielkiej Wojny]]. |
|||
W 1957 r. władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej na terenie wsi w celach testowych. Ostatecznie jednak nie zdecydowano się na to, ponieważ próba przyniosłaby większe korzyści, niżeli straty. |
|||
W 2003 r. nowo mianowany miejscowy szaman ogłosił, że rozwinie cywilizacyjnie wieś, wprowadzając ogień i koło. Następnego dnia widziano jak ludność, objąwszy nowego szamana, w ogniu składała poprzedniego w ofierze. |
|||
== Status prawny i administracja == |
|||
Twoja wieś oficjalnie znajduje się pod protekcją rządu polskiego, jednak wszelkie dokumenty w tej sprawie są utajnione, bo nikt nie chce się przyznać do styczności z tym miejscem. Kontrola nad obszarem wsi sprowadza się do regularnych przelotów helikopterów bojowych w celach patrolowych. Wieś jest otoczona kordonem wojskowym, który uniemożliwia migrację z i do wsi, a żołnierze, którzy służyli w ochronie, zostają poddani eutanazji, celem utrzymania tajemnicy państwowej i z litości dla ich zdrowia psychicznego. |
|||
== Ludność i język == |
|||
Mimo że dokładnej liczby ludności Twojej Wsi nie da się ustalić, badacze szacują, że wieś zamieszkuje około 500 osób. Nie da się określić ich przynależności narodowościowej, ponieważ żadna osoba próbująca ją ustalić nie przeżyła. |
|||
Miejscowa ludność posługuje się skomplikowanym i niezrozumiałym językiem, który wykazuje on żadnych podobieństw do języków indoeuropejskich, ani żadnego innego języka ludzkiego. Potocznie nazywany jest bełkotem. |
|||
⚫ | |||
== Architektura == |
|||
Architektura wsi sprowadza się do lepianek i ziemianek, zaś bogatsze jednostki zamieszkują szałasy. W centrum wsi stoi monumentalna świątynia, wybudowana ku czci nieznanego badaczom bóstwa. Składani są w niej ofierze niewolnicy i osoby próbujące przekroczyć granice. |
|||
== Transport i kultura == |
|||
Podstawę komunikacji stanowi szereg wydeptanych ścieżek łączących większość szałasów i lepianek. Najszybszym środkiem transportu mieszkańców twojej wsi jest dzik. |
|||
O dziwo najważniejszym miejscem kultu nie jest żaden [[kościół]], nieważne jak wielki by był. Tym miejscem jest sklep, ale tylko pod warunkiem, że ma koncesję na [[alkohol]]. Właściciele są godni goszczenia najwyższych grup społecznych na wsi, wliczając w to samego szamana. |
|||
== Siły zbrojne == |
|||
Siły zbrojne twojej wsi pełnią funkcję zarówno wojska jak i policji. Składają się z nieokreślonej liczby wojowników wyposażonych w drewniane dzidy lub maczugi oraz drewniane tarcze. Ubrani są, podobnie jak cała lokalna społeczność, w liściaste przepaski, a od cywilów odróżniają je charakterystyczne barwy wojenne w kształcie męskiego przyrodzenia na całym ciele. |
|||
W ostatnich latach, w związku z coraz częstszymi przelotami śmigłowców i użytkowaniem dronów, wieś wytworzyła swoiste siły przeciwlotnicze. |
|||
== Gospodarka == |
|||
Podstawę wyżywienia ludności wiejskiej stanowią szyszki. Nie uprawiają żadnych owoców, warzyw, czy zbóż, ani nie hodują żadnych zwierząt – nie znają upraw ani hodowli, mimo to prowadzą osiadły tryb życia. Gospodarka wsi opiera się o zbieractwo i łowiectwo. Dziczyznę mają prawo spożywać tylko wojownicy i starszyzna, a osoby wolne – w święta (niewolnicy nigdy). Dieta uzupełniana jest o grzyby, korzonki, trawę i sporadycznie śmieci. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Ty]] |
|||
* [[wieś]] |
|||
* [[miasto]] |
|||
[[Kategoria:Humor wewnętrzny]] |
Aktualna wersja na dzień 11:23, 24 mar 2024
Twoja wieś – przeciętna polska wieś według początkujących edytorów Nonsensopedii. Protektorat i kolonia Rzeczypospolitej. Miejsce znane z braku jakiejkolwiek cywilizacji czy oznak inteligentnego życia. Prawdopodobnie ostatnie siedlisko ludojadów w Europie.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Pierwsza wzmianka na temat twojej wsi pochodzi z czasów kiedy Mieszko I jeszcze nie porzucił starych zwyczajów i łupił grody sąsiadujące z Polską, aby je siłą przyłączać do nowo powstającego kraju. Gall Anonim pisał, że pod wpływem tego, co ujrzał w twojej wsi, nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim i jego ludem.
Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że stracił 30.000 żołnierzy, próbując przedrzeć się przez wioskę. Wszyscy zostali mile ugoszczeni, a dzięki ich ofierze, mieszkańcy mieli jedzenie na co najmniej 1,5 roku.
Podczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, delegacja polska sprzeciwiła się włączeniu twojej wsi w obszar Rzeczypospolitej Polskiej, proponując przekazanie jej w niemieckie władanie jako karę za 123 lat zaborów, próby germanizacji Polaków i rozpoczęcie Wielkiej Wojny.
W 1957 r. władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej na terenie wsi w celach testowych. Ostatecznie jednak nie zdecydowano się na to, ponieważ próba przyniosłaby większe korzyści, niżeli straty.
W 2003 r. nowo mianowany miejscowy szaman ogłosił, że rozwinie cywilizacyjnie wieś, wprowadzając ogień i koło. Następnego dnia widziano jak ludność, objąwszy nowego szamana, w ogniu składała poprzedniego w ofierze.
Status prawny i administracja[edytuj • edytuj kod]
Twoja wieś oficjalnie znajduje się pod protekcją rządu polskiego, jednak wszelkie dokumenty w tej sprawie są utajnione, bo nikt nie chce się przyznać do styczności z tym miejscem. Kontrola nad obszarem wsi sprowadza się do regularnych przelotów helikopterów bojowych w celach patrolowych. Wieś jest otoczona kordonem wojskowym, który uniemożliwia migrację z i do wsi, a żołnierze, którzy służyli w ochronie, zostają poddani eutanazji, celem utrzymania tajemnicy państwowej i z litości dla ich zdrowia psychicznego.
Ludność i język[edytuj • edytuj kod]
Mimo że dokładnej liczby ludności Twojej Wsi nie da się ustalić, badacze szacują, że wieś zamieszkuje około 500 osób. Nie da się określić ich przynależności narodowościowej, ponieważ żadna osoba próbująca ją ustalić nie przeżyła.
Miejscowa ludność posługuje się skomplikowanym i niezrozumiałym językiem, który wykazuje on żadnych podobieństw do języków indoeuropejskich, ani żadnego innego języka ludzkiego. Potocznie nazywany jest bełkotem.
We wsi obowiązuje silna hierarchia społeczna: na czele wioski stoi starszyzna, z której najważniejszą osobą jest szaman. Niżej w hierarchii stoją wojownicy, potem tak zwani ludzie wolni, a najniżej niewolnicy.
Architektura[edytuj • edytuj kod]
Architektura wsi sprowadza się do lepianek i ziemianek, zaś bogatsze jednostki zamieszkują szałasy. W centrum wsi stoi monumentalna świątynia, wybudowana ku czci nieznanego badaczom bóstwa. Składani są w niej ofierze niewolnicy i osoby próbujące przekroczyć granice.
Transport i kultura[edytuj • edytuj kod]
Podstawę komunikacji stanowi szereg wydeptanych ścieżek łączących większość szałasów i lepianek. Najszybszym środkiem transportu mieszkańców twojej wsi jest dzik.
O dziwo najważniejszym miejscem kultu nie jest żaden kościół, nieważne jak wielki by był. Tym miejscem jest sklep, ale tylko pod warunkiem, że ma koncesję na alkohol. Właściciele są godni goszczenia najwyższych grup społecznych na wsi, wliczając w to samego szamana.
Siły zbrojne[edytuj • edytuj kod]
Siły zbrojne twojej wsi pełnią funkcję zarówno wojska jak i policji. Składają się z nieokreślonej liczby wojowników wyposażonych w drewniane dzidy lub maczugi oraz drewniane tarcze. Ubrani są, podobnie jak cała lokalna społeczność, w liściaste przepaski, a od cywilów odróżniają je charakterystyczne barwy wojenne w kształcie męskiego przyrodzenia na całym ciele.
W ostatnich latach, w związku z coraz częstszymi przelotami śmigłowców i użytkowaniem dronów, wieś wytworzyła swoiste siły przeciwlotnicze.
Gospodarka[edytuj • edytuj kod]
Podstawę wyżywienia ludności wiejskiej stanowią szyszki. Nie uprawiają żadnych owoców, warzyw, czy zbóż, ani nie hodują żadnych zwierząt – nie znają upraw ani hodowli, mimo to prowadzą osiadły tryb życia. Gospodarka wsi opiera się o zbieractwo i łowiectwo. Dziczyznę mają prawo spożywać tylko wojownicy i starszyzna, a osoby wolne – w święta (niewolnicy nigdy). Dieta uzupełniana jest o grzyby, korzonki, trawę i sporadycznie śmieci.