Felipe Massa: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Ełek. Autor wycofanej wersji to 87.206.119.208.) |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Dronerczyk; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Typowekonto.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 36 wersji utworzonych przez 30 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[ |
[[Plik:Podium Italian Grand Prix 2015.jpg|thumb|250px|Felipe Massa degustuje z kolegami szampana]] |
||
⚫ | |||
{{cytat|Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.|[[Andrzej Borowczyk]] o zawodzie '''Massy'''}} |
{{cytat|Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.|[[Andrzej Borowczyk]] o zawodzie '''Massy'''}} |
||
{{cytat|Wyskoczył, jak Felipe z |
{{cytat|Wyskoczył, jak Felipe z konopi.|Maciej Dowbor o zwinności '''Massy'''}} |
||
{{cytat|Mocno dotankowany tata Felipe Massy.|[[Andrzej Borowczyk]] o tacie '''Massy'''}} |
|||
'''Felipe Massa''' (ur. [[25 kwietnia]] [[1981]]) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów |
'''Felipe Massa''' (ur. [[25 kwietnia]] [[1981]]) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] w [[Formuła 1|Formule 1]]. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund. |
||
Od |
Od GP Węgier 2009 żonaty ze sprężyną. |
||
== Od kołyski po F1 == |
== Od kołyski po F1 == |
||
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy [[Ayrton Senna|Senny]] pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w [[1998]] r. przeniósł się do Formuły [[Chevrolet]], gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku [[2000]] przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w [[Włochy|włoskiej]] i [[Europa|europejskiej]] Formule [[Renault]], wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami [[Peter Sauber]] postanowił zatrudnić pięknego |
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy [[Ayrton Senna|Senny]] pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w [[1998]] r. przeniósł się do Formuły [[Chevrolet]], gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku [[2000]] przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w [[Włochy|włoskiej]] i [[Europa|europejskiej]] Formule [[Renault]], wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami [[Peter Sauber]] postanowił zatrudnić pięknego brazylijczyka, jako testera. |
||
== Formuła 1 == |
== Formuła 1 == |
||
⚫ | Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą [[BMW Sauber|Saubera]]. W [[2002]] roku jeżdżąc u boku [[Nick Heidfeld|Nicka Heidfelda]], Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez [[Heinz-Harald Frentzen|Heinza-Haralda Frentzena]] i został kierowcą testowym [[Scuderia Ferrari|Ferrari]], obejmując funkcję ''przynieś, podaj, pozamiataj''. |
||
⚫ | |||
⚫ | Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą [[Sauber]] |
||
[[Włochy|Włoski]] zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. [[Sauber]] zawarł nowy pakt z Massą na sezon [[2004]]. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu [[Ferrari]]. |
[[Włochy|Włoski]] zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. [[BMW Sauber|Sauber]] zawarł nowy pakt z Massą na sezon [[2004]]. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu [[Scuderia Ferrari|Ferrari]]. |
||
== Ferrari == |
== Ferrari == |
||
[[ |
[[Plik:Massa.jpg|thumb|250px|Felipe Massa z rodziną.]] |
||
Massa< |
Massa<del>kra</del> będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić [[Michael Schumacher|Michaela Schumachera]], jednak zwolniono [[Rubens Barrichello|Rubensa Barrichello]]. Bardzo odstawał od „[[Michael Schumacher|Schumowiny]]”, nie radził sobie nawet z debiutantami, jak [[Robert Kubica]]. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] na sezon [[2007]]. Dopiero w [[2008]] roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest [[Fernando Alonso]]. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego „kochanie”. |
||
{{stubspo}} |
|||
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery. |
|||
⚫ | |||
[[Kategoria:Brazylijczycy|Massa, Felipe]] |
|||
{{Formuła 1}} |
|||
{{DEFAULTSORT:Massa, Felipe}} |
|||
⚫ | |||
[[pt:Felipe Massa]] |
Aktualna wersja na dzień 11:19, 3 lut 2024
Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.
- Andrzej Borowczyk o zawodzie Massy
Wyskoczył, jak Felipe z konopi.
- Maciej Dowbor o zwinności Massy
Mocno dotankowany tata Felipe Massy.
- Andrzej Borowczyk o tacie Massy
Felipe Massa (ur. 25 kwietnia 1981) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu Ferrari w Formule 1. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund.
Od GP Węgier 2009 żonaty ze sprężyną.
Od kołyski po F1[edytuj • edytuj kod]
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy Senny pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w 1998 r. przeniósł się do Formuły Chevrolet, gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku 2000 przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w włoskiej i europejskiej Formule Renault, wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami Peter Sauber postanowił zatrudnić pięknego brazylijczyka, jako testera.
Formuła 1[edytuj • edytuj kod]
Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą Saubera. W 2002 roku jeżdżąc u boku Nicka Heidfelda, Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez Heinza-Haralda Frentzena i został kierowcą testowym Ferrari, obejmując funkcję przynieś, podaj, pozamiataj.
Włoski zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. Sauber zawarł nowy pakt z Massą na sezon 2004. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu Ferrari.
Ferrari[edytuj • edytuj kod]
Massakra będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić Michaela Schumachera, jednak zwolniono Rubensa Barrichello. Bardzo odstawał od „Schumowiny”, nie radził sobie nawet z debiutantami, jak Robert Kubica. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w Ferrari na sezon 2007. Dopiero w 2008 roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest Fernando Alonso. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego „kochanie”.
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery.