Sakon Yamamoto: Różnice pomiędzy wersjami
(−Kategoria:Japończycy; ±Kategoria:Kierowcy Formuły 1→Kategoria:Japońscy kierowcy Formuły 1 using HotCat) |
|||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 9 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Sakon Yamamoto (4948398097).jpg|thumb|Sakon pali gumę]] |
|||
'''Sakon Yamamoto''' (ur. [[9 lipca]] [[1982]] r. w [[Toyohashi]]) – japoński kierowca wyścigowy. Ostatnio występujący w [[Formuła 1|Formule 1]] w zespole [[Hispania Racing Team|HRT]]. Wsławia się tym, iż w każdym wyścigu walczy o miano najgorszego w wyścigu i zazwyczaj przychodzi mu to z łatwością. |
'''Sakon Yamamoto''' (ur. [[9 lipca]] [[1982]] r. w [[Toyohashi]]) – japoński kierowca wyścigowy. Ostatnio występujący w [[Formuła 1|Formule 1]] w zespole [[Hispania Racing Team|HRT]]. Wsławia się tym, iż w każdym wyścigu walczy o miano najgorszego w wyścigu i zazwyczaj przychodzi mu to z łatwością. |
||
== Początki w F1 == |
== Początki w F1 == |
||
Sympatyczny Japończyk swój debiut w F1 zaliczył w |
Sympatyczny Japończyk swój debiut w F1 zaliczył w 2006 r. w narodowym zespole [[Super Aguri]]. Jako że sezon ukończył na fantastycznym 26 miejscu w generalce, dostał angaż na następny sezon w zespole [[Force India|Spyker]]. Poczołgał też się trochę na koniec sezonu, jednak na swój kolejny występ musiał czekać do sezonu 2010, teraz jest najlepszym kierowcą w zespole. |
||
== Przygoda z HRT == |
== Przygoda z HRT == |
||
W połowie sezonu 2010 Sakon kupił sobie miejsce w bolidzie [[Hispania Racing Team|HRT]]. Od kilku wyścigów zastępuje [[Karun Chandhok|Karuna Chandhoka]]. Jako że Sakon ma forsiatych sponsorów Karun, musiał wybrać się na przymusowe wakacje. Sakon ma stabilną i równą formę na poziomie +10 sek. do lidera. Ostatnio stał się obiektem drwin szczególnie od znanego na całym świecie komentatora [[Andrzej Borowczyk|Andrewa |
W połowie sezonu 2010 Sakon kupił sobie miejsce w bolidzie [[Hispania Racing Team|HRT]]. Od kilku wyścigów zastępuje [[Karun Chandhok|Karuna Chandhoka]]. Jako że Sakon ma forsiatych sponsorów Karun, musiał wybrać się na przymusowe wakacje. Sakon ma stabilną i równą formę na poziomie +10 sek. do lidera. Ostatnio stał się obiektem drwin szczególnie od znanego na całym świecie komentatora [[Andrzej Borowczyk|Andrewa „Arcy” Borowczyka]]. Borówa w każdym wyścigu z Japończykiem w ogonie stawki wyśmiewa się z niego i co chwilę porównuje jego czasy do partnera z zespołu <del>Ayrtona</del> Bruno Senny dołując go, gdyż zazwyczaj traci do niego około sekundy na okrążenie. Ostatnio do Borówy dołączył się też [[Maurycy Kochański]], głosząc tym samym propagandę, że Japończyk w Formule 1 to jakieś nieporozumienie. Nie dostrzegają oni jednak faktu, że gdyby nie Sakon, zespół zbankrutowałby i nie jeździłby już w nim <del>Ayrton</del> Bruno Senna. |
||
== Życiowy sukces == |
== Życiowy sukces == |
||
Linia 13: | Linia 14: | ||
Podczas wyścigu o Grand Prix Belgii Sakon osiągnął życiowy sukces jadąc przez chwilę w wyścigu na 16 miejscu w stawce 24 kierowców. Dzięki temu wyczynowi, gdy będzie szukał kiedyś nowej posady, będzie mógł wpisać to osiągnięcie do swojego CV na honorowym miejscu. |
Podczas wyścigu o Grand Prix Belgii Sakon osiągnął życiowy sukces jadąc przez chwilę w wyścigu na 16 miejscu w stawce 24 kierowców. Dzięki temu wyczynowi, gdy będzie szukał kiedyś nowej posady, będzie mógł wpisać to osiągnięcie do swojego CV na honorowym miejscu. |
||
{{Formuła 1}} |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Japońscy kierowcy Formuły 1|Yamamoto, Sakon]] |
||
[[pt:Sakon Yamamoto]] |
Aktualna wersja na dzień 00:18, 19 lis 2024
Sakon Yamamoto (ur. 9 lipca 1982 r. w Toyohashi) – japoński kierowca wyścigowy. Ostatnio występujący w Formule 1 w zespole HRT. Wsławia się tym, iż w każdym wyścigu walczy o miano najgorszego w wyścigu i zazwyczaj przychodzi mu to z łatwością.
Początki w F1[edytuj • edytuj kod]
Sympatyczny Japończyk swój debiut w F1 zaliczył w 2006 r. w narodowym zespole Super Aguri. Jako że sezon ukończył na fantastycznym 26 miejscu w generalce, dostał angaż na następny sezon w zespole Spyker. Poczołgał też się trochę na koniec sezonu, jednak na swój kolejny występ musiał czekać do sezonu 2010, teraz jest najlepszym kierowcą w zespole.
Przygoda z HRT[edytuj • edytuj kod]
W połowie sezonu 2010 Sakon kupił sobie miejsce w bolidzie HRT. Od kilku wyścigów zastępuje Karuna Chandhoka. Jako że Sakon ma forsiatych sponsorów Karun, musiał wybrać się na przymusowe wakacje. Sakon ma stabilną i równą formę na poziomie +10 sek. do lidera. Ostatnio stał się obiektem drwin szczególnie od znanego na całym świecie komentatora Andrewa „Arcy” Borowczyka. Borówa w każdym wyścigu z Japończykiem w ogonie stawki wyśmiewa się z niego i co chwilę porównuje jego czasy do partnera z zespołu Ayrtona Bruno Senny dołując go, gdyż zazwyczaj traci do niego około sekundy na okrążenie. Ostatnio do Borówy dołączył się też Maurycy Kochański, głosząc tym samym propagandę, że Japończyk w Formule 1 to jakieś nieporozumienie. Nie dostrzegają oni jednak faktu, że gdyby nie Sakon, zespół zbankrutowałby i nie jeździłby już w nim Ayrton Bruno Senna.
Życiowy sukces[edytuj • edytuj kod]
Podczas wyścigu o Grand Prix Belgii Sakon osiągnął życiowy sukces jadąc przez chwilę w wyścigu na 16 miejscu w stawce 24 kierowców. Dzięki temu wyczynowi, gdy będzie szukał kiedyś nowej posady, będzie mógł wpisać to osiągnięcie do swojego CV na honorowym miejscu.