Mario Theissen: Różnice pomiędzy wersjami
RoodyAlien (dyskusja • edycje) M (zmiana kategorii + dodanie kolejnej (może przydałoby się dać kat. "Formuła 1" ale jak facet zajmuje się też WTCC to Motoryzacja" będzie dobre)) |
GriegorBOT (dyskusja • edycje) M (removed Category:Biografie; added Category:Niemcy (ludzie) using HotCat) |
||
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 7 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|niemieckiego inżyniera|imię|Marian}} |
|||
[[Plik:Mario.jpg |
[[Plik:Mario.jpg|250px|thumb|Kubica jest trzeci, ale mina Maria mówi nam, że Heidfeld był dopiero piąty]] |
||
{{cytat|Nie popisał nam się dziś '''Mario Theissen'''|[[Andrzej Borowczyk]] o fatalnej taktyce '''Maria''' względem [[Robert Kubica|Kubicy]] (przy okazji świetnej dla Heidfelda)}} |
|||
{{cytat| |
{{cytat|Nie popisał nam się dziś '''Mario Theissen'''|[[Andrzej Borowczyk]] o fatalnej taktyce '''Maria''' względem [[Robert Kubica|Kubicy]] <ref>Przy okazji świetnej dla Heidfelda</ref>}} |
||
{{cytat|Fantastyczna taktyka '''Mario Theissena''', po raz kolejny pokazuje swój kunszt do Formuły 1|[[Włodzimierz Zientarski]] o jednej z niewielu świetnych taktyk '''Maria''' względem Kubicy <ref>Przy okazji lepszej dla Heidfelda.</ref>}} |
|||
'''Mario Theissen''' – były dyrektor [[BMW Sauber]] |
'''Mario Theissen''' – były dyrektor [[BMW Sauber]] oraz założyciel tego teamu. Jego ulubieńcem jest [[Nick Heidfeld]], a ulubioną zabawką KERS. Oprócz [[Formuła 1|Formuły 1]] aktywnie bierze udział w innych seriach wyścigowych, takich jak [[Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych|WTCC]]. Sprawuje się tam znacznie lepiej, głownie z powodu braku Pit Stopów. |
||
== Wygląd == |
== Wygląd == |
||
Linia 9: | Linia 10: | ||
== Przed wyścigową karierą == |
== Przed wyścigową karierą == |
||
Mario może dumnie nazywać się doktorem inżynierem. Jeszcze długo przed narodzeniem Kubicy studiował budowę maszyn, naukę kończąc w 1977 roku. Dopiero 12 lat później otrzymał stopień naukowy, a to dlatego, że wtedy kolejki do lekarza w [[Niemcy| |
Mario może dumnie nazywać się doktorem inżynierem. Jeszcze długo przed narodzeniem Kubicy studiował budowę maszyn, naukę kończąc w 1977 roku. Dopiero 12 lat później otrzymał stopień naukowy, a to dlatego, że wtedy kolejki do lekarza w [[Niemcy|Niemczech]] były większe niż [[Polska|u nas]] teraz. |
||
== Formuła 1 == |
|||
Theissen dyrektorem wyścigowym [[BMW]] został w 2006 roku. Miał już pod sobą Heidfelda i Villeneuve'a, ale ten drugi zaraził się od Nicka narzekaniem do takiego stopnia, że narzekał bardziej od niego. Mario wiedział, że to kwestia czasu, gdy Kanadyjczyk zrezygnuje ze startów w F1 i musiał poszukać trzeciego kierowcy. I wtedy wzrost Kubicy się bardzo przydał, bo to on wystawał najbardziej wśród wszystkich i to jego Theissen zauważył. Po kilku tygodniach Villeneuve odszedł i za kółkiem siadł Polak. |
|||
Przez kolejne lata zespół rósł w sile. Jednak nie trudno było zauważyć, że to Heidfeld był faworyzowany. W 2007 Kubica miał bolid jakości koreańskich samochodów, a Heidfeld śmigał ile wlezie. Mimo to dzieliła ich tylko jedna pozycja w klasyfikacji. |
|||
W 2008 roku oba bolidy sprawowały się równo. Mario zauważył to dopiero w połowie sezonu, kiedy Kubica wygrał GP Kanady. Dlatego ułożył diabelski plan, który zakładał m.in. wyślizgnięcie się podnośnika. To niewiele pomogło i Robert wciąż był przed Nickiem. Theissen postanowił więc, że zakończy prace nad tegorocznym bolidem i skupi się na przyszłorocznym. Mimo wszystko Kubica utrzymał pozycję przed Heidfeldem, ale z trzeciej pozycji wypchnął go [[Kimi Räikkönen|Kimi Raikkonen]]. |
|||
O sezonie 2009 lepiej nie mówić. Konstrukcja samochodu przypominała bardziej domek jednorodzinny niż bolid. Mimo to Heidfeldowi udało się raz stanąć na podium. |
|||
Po tym niepowodzeniu Mario orzekł, że rezygnuje z Formuły 1, a BMW skupi sie teraz bardziej na wyścigach samochodów turystycznych. Co ciekawe miesiąc później zaprzeczył samemu sobie wystawiając na sezon 2010 tylko dwa samochody do WTCC<ref>Inne teamy miały nawet do siedmiu samochodów.</ref> |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Niemcy (ludzie)|Theissen, Mario]] |
||
[[Kategoria:Motoryzacja]] |
[[Kategoria:Motoryzacja|Theissen, Mario]] |
Aktualna wersja na dzień 20:15, 13 maj 2021
Ten artykuł dotyczy niemieckiego inżyniera. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
Nie popisał nam się dziś Mario Theissen
- Andrzej Borowczyk o fatalnej taktyce Maria względem Kubicy [1]
Fantastyczna taktyka Mario Theissena, po raz kolejny pokazuje swój kunszt do Formuły 1
- Włodzimierz Zientarski o jednej z niewielu świetnych taktyk Maria względem Kubicy [2]
Mario Theissen – były dyrektor BMW Sauber oraz założyciel tego teamu. Jego ulubieńcem jest Nick Heidfeld, a ulubioną zabawką KERS. Oprócz Formuły 1 aktywnie bierze udział w innych seriach wyścigowych, takich jak WTCC. Sprawuje się tam znacznie lepiej, głownie z powodu braku Pit Stopów.
Wygląd[edytuj • edytuj kod]
Ilość niedoskonałości na twarzy Theissena jest porównywalna do ilości jego głupich decyzji podczas wyścigów Formuły 1. Trudno to jednak dostrzec podczas transmisji w Polsacie, nawet w jakości HD, bo ma na sobie makijaż (złośliwi jednak twierdzą, że to spaliny osadzają mu się na twarzy). Cechą charakterystyczną jest jego wąsik, przez co można go pomylić z Boratem. Nosi też okulary. Całość sprawia, że z daleka wygląda jak Bronek.
Przed wyścigową karierą[edytuj • edytuj kod]
Mario może dumnie nazywać się doktorem inżynierem. Jeszcze długo przed narodzeniem Kubicy studiował budowę maszyn, naukę kończąc w 1977 roku. Dopiero 12 lat później otrzymał stopień naukowy, a to dlatego, że wtedy kolejki do lekarza w Niemczech były większe niż u nas teraz.
Formuła 1[edytuj • edytuj kod]
Theissen dyrektorem wyścigowym BMW został w 2006 roku. Miał już pod sobą Heidfelda i Villeneuve'a, ale ten drugi zaraził się od Nicka narzekaniem do takiego stopnia, że narzekał bardziej od niego. Mario wiedział, że to kwestia czasu, gdy Kanadyjczyk zrezygnuje ze startów w F1 i musiał poszukać trzeciego kierowcy. I wtedy wzrost Kubicy się bardzo przydał, bo to on wystawał najbardziej wśród wszystkich i to jego Theissen zauważył. Po kilku tygodniach Villeneuve odszedł i za kółkiem siadł Polak.
Przez kolejne lata zespół rósł w sile. Jednak nie trudno było zauważyć, że to Heidfeld był faworyzowany. W 2007 Kubica miał bolid jakości koreańskich samochodów, a Heidfeld śmigał ile wlezie. Mimo to dzieliła ich tylko jedna pozycja w klasyfikacji.
W 2008 roku oba bolidy sprawowały się równo. Mario zauważył to dopiero w połowie sezonu, kiedy Kubica wygrał GP Kanady. Dlatego ułożył diabelski plan, który zakładał m.in. wyślizgnięcie się podnośnika. To niewiele pomogło i Robert wciąż był przed Nickiem. Theissen postanowił więc, że zakończy prace nad tegorocznym bolidem i skupi się na przyszłorocznym. Mimo wszystko Kubica utrzymał pozycję przed Heidfeldem, ale z trzeciej pozycji wypchnął go Kimi Raikkonen.
O sezonie 2009 lepiej nie mówić. Konstrukcja samochodu przypominała bardziej domek jednorodzinny niż bolid. Mimo to Heidfeldowi udało się raz stanąć na podium.
Po tym niepowodzeniu Mario orzekł, że rezygnuje z Formuły 1, a BMW skupi sie teraz bardziej na wyścigach samochodów turystycznych. Co ciekawe miesiąc później zaprzeczył samemu sobie wystawiając na sezon 2010 tylko dwa samochody do WTCC[3]