Boeing 747: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
|||
Linia 16: | Linia 16: | ||
* Pierwotnie linie lotnicze chciały na pięterku zrobić [[burdel|salon masażu]] lub [[kasyno]]. Teraz jest tam najdroższa klasa biznes. Wypróbuj koniecznie, jeśli przypadkiem masz o milion złotych za dużo i nie wiesz co z nim zrobić. |
* Pierwotnie linie lotnicze chciały na pięterku zrobić [[burdel|salon masażu]] lub [[kasyno]]. Teraz jest tam najdroższa klasa biznes. Wypróbuj koniecznie, jeśli przypadkiem masz o milion złotych za dużo i nie wiesz co z nim zrobić. |
||
* Aktualnie Boeing produkuje wersję piątą z kolei, ale oznaczoną numerem 8. Pewnie dla jaj. |
* Aktualnie Boeing produkuje wersję piątą z kolei, ale oznaczoną numerem 8. Pewnie dla jaj. |
||
* Z trzech ostatnich wersji każda ma dłuższe pięterko niż poprzednia. Planuje się, że Boeing dorówna [[Airbus A380|konkurencji]] w 2050. |
* Z trzech ostatnich wersji każda ma dłuższe pięterko niż poprzednia. Planuje się, że Boeing dorówna [[Airbus A380|konkurencji]] w długości pięterka w 2050. |
||
[[de:Boeing 747]] |
[[de:Boeing 747]] |
Wersja z 23:26, 1 sie 2011
On jest zajebisty!
- Przeciętny Amerykanin o Boeingu 747
Boeing 747, znany też jako Dżambodżet - duże, fruwające coś ze skrzydłami (niektórzy twierdzą, że to samolot). Jedna z większych rzeczy obecnie latających nam nad głową. Ustępuje tylko Arbuzowi A380, Antkowi-225 i meteorytowi, który pieprznie w Ziemię w 2030, powodując koniec świata.
Historia
Pewnego razu w roku 1968 szef firmy Boeing pozazdrościł Lockheedowi Blackbirda i postanowił, że jego firma też wypuści coś zajebistego. Niestety główny inżynier, któremu szef przekazał instrukcje, był Amerykaninem i myślał, że zajebisty=wielki. Zanim szef zdołał do powstrzymać, z fabryki wyjechał pierwszy dżambodżet.
Tego akurat dnia w fabryce był prezes amerykańskich linii lotniczych o amerykańskiej nazwie Pan Am (ang. Mr. Eat), szukający nowych samolotów, które mógłby kupić, ponieważ stare już mu się trochę znudziły. A ponieważ reszta oferty Boeinga była nudna jak flaki z olejem, flota Pan Am już miała wzbogacić się o Iljuszyny Ił-62M (co niewątpliwie podniosłoby znacznie statystykę katastrof), kiedy nagle prezes zobaczył nowe dzieło firmy. A ponieważ był Amerykaninem, wykrzyknął słynne zdanie: On jest zajebisty!, po czym postanowił go zamówić. I 32 następne też.
Pięterko
Wiele osób zastanawia się, po jaką cholerę w 747 pięterko, a jeśli już jest, czemu, w przeciwieństwie do bezpośredniego konkurenta, nie zrobiono go na całą długość samolotu. A to po prostu główny inżynier Boeinga uznał, że schody w holu wejściowym wyglądają zajebiście. A żeby nie prowadziły donikąd, dobudowano pięterko.
Ciekawostki
- Wyprodukowano 1422 dżambodżety, z czego 28 się rozbiło.
- Największa katastrofa lotnicza w historii to zderzenie dwóch 747. Czekamy na zderzenie dwóch Arbuzów A380.
- Pierwotnie linie lotnicze chciały na pięterku zrobić salon masażu lub kasyno. Teraz jest tam najdroższa klasa biznes. Wypróbuj koniecznie, jeśli przypadkiem masz o milion złotych za dużo i nie wiesz co z nim zrobić.
- Aktualnie Boeing produkuje wersję piątą z kolei, ale oznaczoną numerem 8. Pewnie dla jaj.
- Z trzech ostatnich wersji każda ma dłuższe pięterko niż poprzednia. Planuje się, że Boeing dorówna konkurencji w długości pięterka w 2050.