Cyrkiel: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Zastosowanie) |
M (→Zastosowanie) |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
== Zastosowanie == |
== Zastosowanie == |
||
Cyrkiel stosuje się do rysowania [[oło|kół]] i okręgów, chociaż [[nauczyciel]]e zmuszają uczniów do korzystania z cyrkla przy rysowaniu prostokątów, równoległoboków, trapezów, [[romb]]ów, [[trójkąt]]ów i |
Cyrkiel stosuje się do rysowania [[oło|kół]] i okręgów, chociaż [[nauczyciel]]e zmuszają uczniów do korzystania z cyrkla przy rysowaniu prostokątów, równoległoboków, trapezów, [[romb]]ów, [[trójkąt]]ów i innych figur geometrycznych. We wszystkich tych przypadkach cyrkiel używany jest m.in. do wyznaczania kąta prostego albo narysowania odcinka lub prostej prostopadłej bądź równoległej, jest to jednak tylko pretekst nauczycieli do utrudniania życia [[uczeń|uczniom]], no bo przecież łatwiej, sprawniej i szybciej można to wszystko zrobić ekierką. Można to porównać do wbijania gwoździ śrubokrętem czy wkręcania śrubek za pomocą [[młotek|młotka]]. |
||
Innym coraz popularniejszym zastosowaniem cyrkla jest walka wręcz, jego ostrą igłą można bowiem nieźle poranić. Przydaje się on też w następujących sytuacjach: |
Innym coraz popularniejszym zastosowaniem cyrkla jest walka wręcz, jego ostrą igłą można bowiem nieźle poranić. Przydaje się on też w następujących sytuacjach: |
Wersja z 16:51, 13 paź 2011
Kto tu się bawi cyrklem!?
- Nauczyciel o zabawie na lekcji
Masz może cyrkiel?
- Zwyczajowy tekst do kolegi z ławki na lekcji geometrii
Cyrkiel ci w oko!
- Gdy ktoś nie chciał pożyczyć
Cyrkiel (prawidłowo kółkowiec) – narzędzie geometryczne stanowiące kłujący element wyposażenia piórnika. Jedyna broń, na którą nie potrzeba zezwolenia i którą można wnosić do szkoły. W praktyce jest jednak często ignorowane i nie uwzględniane podczas pakowania piórnika, co często na lekcji skutkuje gorączkowym szukaniem pomocy ze strony kolegów, którzy najczęściej są w tej samej sytuacji. Zwyczajowo także student polibudy.
Zastosowanie
Cyrkiel stosuje się do rysowania kół i okręgów, chociaż nauczyciele zmuszają uczniów do korzystania z cyrkla przy rysowaniu prostokątów, równoległoboków, trapezów, rombów, trójkątów i innych figur geometrycznych. We wszystkich tych przypadkach cyrkiel używany jest m.in. do wyznaczania kąta prostego albo narysowania odcinka lub prostej prostopadłej bądź równoległej, jest to jednak tylko pretekst nauczycieli do utrudniania życia uczniom, no bo przecież łatwiej, sprawniej i szybciej można to wszystko zrobić ekierką. Można to porównać do wbijania gwoździ śrubokrętem czy wkręcania śrubek za pomocą młotka.
Innym coraz popularniejszym zastosowaniem cyrkla jest walka wręcz, jego ostrą igłą można bowiem nieźle poranić. Przydaje się on też w następujących sytuacjach:
- gdy nie masz ołówka, możesz pisać rysikiem cyrkla;
- gdy chcesz otworzyć drzwi, a nie masz klucza;
- gdy jesteś emo, a nie masz żyletek;
- gdy chcesz otworzyć napój w kartoniku, a nie masz słomki;
- gdy chcesz wyryć na ławce niecenzuralne słowo, a nie masz scyzoryka;
- gdy zdenerwuje cię jakiś nauczyciel, a nie masz siekiery.