Tramwaje w Krakowie: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
== Charakterystyka ogólna == |
== Charakterystyka ogólna == |
||
Ogólnie rzecz biorąc, MPK pod względem taboru autobusowego postarało się i w Grodzie Kraka |
Ogólnie rzecz biorąc, MPK pod względem taboru autobusowego postarało się i w Grodzie Kraka nie kursuje żaden autobus wysokopodłogowy. Sieć tramwajowa zaś to (oprócz [[Łódź|Łodzi]], [[Warszawa|Warszawy]], [[Wrocław|Wrocławia]], [[Górnośląski Okręg Przemysłowy|GOP-u]], [[Poznań|Poznania]] i [[Szczecin]]a) najgorszy system tramwajów w Polsce... |
||
[[17 listopada]] [[2012]] ZIKiT, chcąc doprowadzić mieszkańców do frustracji, w związku z otwarciem nowej pętli (Czerwone Maki) zmienił przebieg poszczególnych linii, inne wywalił, wprowadził też nowe. Obecnie jest ich |
[[17 listopada]] [[2012]] ZIKiT, chcąc doprowadzić mieszkańców do frustracji, w związku z otwarciem nowej pętli (Czerwone Maki) zmienił przebieg poszczególnych linii, inne wywalił, wprowadził też nowe. Obecnie jest ich 27 w tym 24 dzienne i 3 nocne, nie licząc zerówki. |
||
== Spis == |
== Spis == |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
* {{t|0}}krótka linia, którą spotkać można jedynie w [[wakacje]]. Jedzie z Muzeum Inżynierii Miejskiej w stronę Cichego Kącika bądź na Kopiec Wandy. W zasadzie tramwaj-widmo. |
* {{t|0}}krótka linia, którą spotkać można jedynie w [[wakacje]]. Jedzie z Muzeum Inżynierii Miejskiej w stronę Cichego Kącika bądź na Kopiec Wandy. W zasadzie tramwaj-widmo. |
||
=== Zwykłe === |
=== Zwykłe === |
||
* {{t|1}}tasiemiec, łączący Wzgórza Krzesławickie z Salwatorem. Mieszkańcy, którzy z niej korzystają zostali ukarani najgorszymi tramwajami, jakie kiedykolwiek wyprodukowano – [[Lohner E1|SGP/Lohner E1]] z doczepkami C3. |
* {{t|1}}tasiemiec, łączący Wzgórza Krzesławickie z Salwatorem. Mieszkańcy, którzy z niej korzystają zostali ukarani najgorszymi tramwajami, jakie kiedykolwiek wyprodukowano – [[Lohner E1|SGP/Lohner E1]] z doczepkami C3, choć od 17 marca 2014 można zobaczyć na niej również EU8N. |
||
* {{t|2}}linia z Salwatora na Cmentarz Rakowicki. Największy odsetek [[Rodzaje babć autobusowych|podstarzałych pasażerek]] i pasażerów. Żeby ułatwić im ekspansję na siedzenia wsadzili na tą linię niskopodłogowe [[Man N8S|N8S]] |
* {{t|2}}linia z Salwatora na Cmentarz Rakowicki. Największy odsetek [[Rodzaje babć autobusowych|podstarzałych pasażerek]] i pasażerów. Żeby ułatwić im ekspansję na siedzenia wsadzili na tą linię niskopodłogowe [[Man N8S|N8S]]oraz EU8N. |
||
* {{t|3}}kolejny tasiemiec, przemierzający 3/4 miasta (Nowy Bieżanów – Krowodrza) zbierając po drodze [[alkoholik|typowych mieszkańców Krakowa]]. |
* {{t|3}}kolejny tasiemiec, przemierzający 3/4 miasta (Nowy Bieżanów – Krowodrza) zbierając po drodze [[alkoholik|typowych mieszkańców Krakowa]]. Tabor kierowany na tę linię jest jak Kinder Niespodzianka - nigdy nie wiesz co podjedzie. Jeżdżą na tej linii stare złomy sprowadzone z Niemiec i Austrii czyli N8S, EU8N oraz GT8S ale zdarzy się i [[Konstal 105Na|stopiątka]]. Tasiemiec skrócony przy remarszrutyzacji (trudne słowo), przejeżdża przez św. Wawrzyńca, zamiast Legionów. Brud. |
||
* {{t|4}}kursuje na trasie Bronowice Małe – Wzgórza Krzesławickie przez Nową Hutę. Jedna z najbardziej wyróżnionych nowohuckich linii. Na większości z nich jeżdżą składy stopiątek lub [[Lohner E1]]. A na czwórce... trójskłady stopiątek. Wow! Rano oblegana przez bezrobotnych jadących do Urzędu Pracy. Wieczorem zaś można nań spotkać hordy dzikich meneli ze Stoków i Wzgórz. |
* {{t|4}}kursuje na trasie Bronowice Małe – Wzgórza Krzesławickie przez Nową Hutę. Jedna z najbardziej wyróżnionych nowohuckich linii. Na większości z nich jeżdżą składy stopiątek lub [[Lohner E1]]. A na czwórce... trójskłady stopiątek. Wow! Rano oblegana przez bezrobotnych jadących do Urzędu Pracy. Wieczorem zaś można nań spotkać hordy dzikich meneli ze Stoków i Wzgórz. |
||
* {{t|5}}po ostatniej zmianie trasy, linia ta stała się ewenementem na skalę lokalną. Po raz pierwszy na tory [[Nowa Huta|Nowej Huty]] skierowano niskopodłogowe pojazdy (ze względu na puszczenie jej przez tunel [[Krakowski Szybki Tramwaj|KST]]. Niestety MPK nie doceniło łatwopalnych możliwości stopiątek) by zachować się jak przystało na Nową Hutę, normalny tabor to [[EU8N|Bombardiery dla ubogich]]. Nieliczni świadkowie mówią o Bombardierach w święta. Zapierdziela na Krowodrzą Górkę. |
* {{t|5}}po ostatniej zmianie trasy, linia ta stała się ewenementem na skalę lokalną. Po raz pierwszy na tory [[Nowa Huta|Nowej Huty]] skierowano niskopodłogowe pojazdy (ze względu na puszczenie jej przez tunel [[Krakowski Szybki Tramwaj|KST]]. Niestety MPK nie doceniło łatwopalnych możliwości stopiątek) by zachować się jak przystało na Nową Hutę, normalny tabor to [[EU8N|Bombardiery dla ubogich]]. Nieliczni świadkowie mówią o Bombardierach w święta. Zapierdziela na Krowodrzą Górkę. |
||
* {{t|6}}reprezentacyjna, doskonała, wspaniała i nieskalana brudasami linia jadąca z reprezentacyjnego, doskonałego, wspaniałego i nieskalanego brudasami Kurdwanowa na Salwator, o którym wyrazić się tak nie można. |
* {{t|6}}reprezentacyjna, doskonała, wspaniała i nieskalana brudasami linia jadąca z reprezentacyjnego, doskonałego, wspaniałego i nieskalanego brudasami Kurdwanowa na Salwator, o którym wyrazić się tak nie można. Oczywiście jak przystało na linię jadącą do Kurdwanowa, kierowane są na nią Bombki. |
||
* {{t|7}}ta linia powstała stąd, że linia 20 miała kursować co 5 minut z Bronowic do Małego Płaszowa jako linia 54, ale ostatecznie wzmocnienie nie doszło do skutku, co gorsza skierowano 20 do Cichego Kącika. W ramach rekompensaty uruchomiono ten tramwaj-widmo kursujący tylko w szczycie i to co 20 minut, z Dworca Towarowego do Małego Płaszowa. Kierowane są na nią wagony GT8S i EU8N. |
|||
* {{t|8}}jest bezkonkurencyjną, kolejną długą, reprezentacyjną linią kursująca z Borku Fałęckiego (czasem |
* {{t|8}}jest bezkonkurencyjną, kolejną długą, reprezentacyjną linią kursująca z Borku Fałęckiego do Bronowic Małych (czasem Cichego Kącika – zależy od humoru panów z ZIKiT-u), obsługiwana przez Bombardiery. Czasem nie śmierdzi. |
||
* {{t|9}}jeśli nie masz ochoty przemierzać całego miasta i tłuc się 80 minut przez 35 przystanków (20 kilometrów) to dobrze radzimy – omijaj tą linię. Jedynym plusem jest wysoka podłoga |
* {{t|9}}jeśli nie masz ochoty przemierzać całego miasta i tłuc się 80 minut przez 35 przystanków (20 kilometrów) to dobrze radzimy – omijaj tą linię. Jedynym plusem jest wysoka podłoga, przez co babcie komunikacyjne mają doń utrudniony dostęp. Tabor kierowany na tę linię to stare szroty sprowadzone z Niemiec i Austrii - Lohner E1 i GT8S, ewentualnie można spotkać stopiątkę. Kursuje na trasie Nowy Bieżanów – Mistrzejowice. Przy remarszrutyzacji oczywiście nie zapomniano pominąć linię przy zmienianiu trasy, dzięki czemu nadal jeździ, jak jeździ. |
||
* {{t|10}}jeżeli masz zamiar wsiąść do dziesiątki, a widzisz oznakowany tym numerem niskopodłogowy tramwaj, w którym nie śmierdzi moczem, to prawdopodobnie znalazłeś się w roku 2020 lub średniowiecznej Albanii. Kursuje na trasie Pleszów – Borek Fałęcki. |
* {{t|10}}jeżeli masz zamiar wsiąść do dziesiątki, a widzisz oznakowany tym numerem niskopodłogowy tramwaj, w którym nie śmierdzi moczem, to prawdopodobnie znalazłeś się w roku 2020 lub średniowiecznej Albanii. Kursuje na trasie Pleszów – Borek Fałęcki. Obsługiwana przez stare, wiedeńskie złomy (Lohner E1 z doczepkami C3). |
||
* {{t|11}}linia z Czerwonych Maków na Mały Płaszów. Jeżdżą na niej stare gruchoty (fachowo [[EU8N]] |
* {{t|11}}linia z Czerwonych Maków na Mały Płaszów. Jeżdżą na niej stare gruchoty (fachowo [[EU8N]], N8S i GT8S). Kolejne potwierdzenie wcielanej w życie dewizy MPK „nie ważne jak, ważne za ile”.W wakacje nie kursuje. |
||
* {{t|12}}ta linia powstała dzięki cięciom przeprowadzonym na linii 22 po remoncie ul. Mogilskiej. Wcześniej kursowała jako linia 72. Jest kolejnym tramwajem-widmo w Grodzie Kraka i podobnie jak linia 7 kursuje tylko w szczycie i to co 20 minut. Kierowane są na nią wagony N8S, GT8S oraz akwaria. Jedzie z Dąbia do Borku Fałęckiego. |
|||
* {{t|13}}kolejny tramwaj wyróżniony nowymi bombkami (NGT6 i NGT8). Poza tym brud, smród, ubóstwo i menele. Jeździ na trasie Nowy Bieżanów – Bronowice Małe. Zamieniona z linią 3 na mosty, dzięki czemu wjeżdża dopiero na most Legionów. |
* {{t|13}}kolejny tramwaj wyróżniony nowymi bombkami (NGT6 i NGT8). Poza tym brud, smród, ubóstwo i menele. Jeździ na trasie Nowy Bieżanów – Bronowice Małe. Zamieniona z linią 3 na mosty, dzięki czemu wjeżdża dopiero na most Legionów. |
||
* {{t|14}}jedna z najdłuższych linii, zaprojektowana tak, aby wykonać kółko tam, gdzie można jechać prosto. Jest to następna z linii wyróżniona nowymi bombkami NGT8. Na przejazd pasażerowie biorą prowiant, a krewni pozdrawiają ich na przystanku machając zasmarkanymi od płaczu chusteczkami, gdyż przejazd trwa kilka dni – jeździ po szynach gładko jak tafla wody w szklance, trzymanej przez dziadka chorego na Parkinsona tańczącego lambadę i próbującego ściągnąć płonące spodnie. Na początku 2010 zyskała mimowolnie status [[emo]], gdyż została oficjalnie pocięta. Jej część jak feniks z popiołów powróciła i stworzyła szczytową 41. Ale i tak została zlikwidowana. Z Bronowic na Mistrzejowice. |
* {{t|14}}jedna z najdłuższych linii, zaprojektowana tak, aby wykonać kółko tam, gdzie można jechać prosto. Jest to następna z linii wyróżniona nowymi bombkami NGT8. Na przejazd pasażerowie biorą prowiant, a krewni pozdrawiają ich na przystanku machając zasmarkanymi od płaczu chusteczkami, gdyż przejazd trwa kilka dni – jeździ po szynach gładko jak tafla wody w szklance, trzymanej przez dziadka chorego na Parkinsona tańczącego lambadę i próbującego ściągnąć płonące spodnie. Na początku 2010 zyskała mimowolnie status [[emo]], gdyż została oficjalnie pocięta. Jej część jak feniks z popiołów powróciła i stworzyła szczytową 41. Ale i tak została zlikwidowana. Z Bronowic na Mistrzejowice. |
||
Linia 29: | Linia 31: | ||
* {{t|20}}jeździła z Mistrzejowic do Kopca Wandy, ale była brudna i nikomu nie potrzebna, regularnie jeździł nią tylko Pan Mietek mieszkający u stóp w/w kopca. Teraz jeździ z Małego Płaszowa do Cichego kącika. Obsługują ją EU8N. |
* {{t|20}}jeździła z Mistrzejowic do Kopca Wandy, ale była brudna i nikomu nie potrzebna, regularnie jeździł nią tylko Pan Mietek mieszkający u stóp w/w kopca. Teraz jeździ z Małego Płaszowa do Cichego kącika. Obsługują ją EU8N. |
||
* {{t|21}}kolejna nowohucka linia, zabierająca różne ciekawe osobistości z Osiedla Piastów do Pleszowa i – co gorsza – z powrotem. Brudno. |
* {{t|21}}kolejna nowohucka linia, zabierająca różne ciekawe osobistości z Osiedla Piastów do Pleszowa i – co gorsza – z powrotem. Brudno. |
||
* {{t|22}}ostatnia linia, na której jeździły Norymbergi z doczepami B4, co gwarantowało twarde drewniane siedzenia i brud. Tłucze się z Borku Fałęckiego do Walcowni, ma najwięcej przystanków na trasie ale w tym kilka na żądanie. Komfort jazdy fabrycznie obniżony, pomijając kilkanaście wagonów SGP/Lohner E1, które wprawdzie nie są komfortowe, ale są w stanie zabrać połowę potencjalnych pasażerów. |
* {{t|22}}ostatnia linia, na której jeździły Norymbergi z doczepami B4, co gwarantowało twarde drewniane siedzenia i brud. Tłucze się z Borku Fałęckiego do Walcowni, ma najwięcej przystanków na trasie ale w tym kilka na żądanie. Komfort jazdy fabrycznie obniżony, pomijając kilkanaście wagonów SGP/Lohner E1 z doczepkami C3, które wprawdzie nie są komfortowe, ale są w stanie zabrać połowę potencjalnych pasażerów. Na początku 2015 roku przeprowadzono na niej cięcia i kursy szczytowe kierowane są z Borku do Dąbia jako linia 12. |
||
* {{t|23}}linia kursująca z Nowego Bieżanowa do Czerwonych Maków. MPK, stawiając na rozwój wymieniła sprawne stopiątki na dodupne GT8S. Brudno i śmierdzi. |
* {{t|23}}linia kursująca z Nowego Bieżanowa do Czerwonych Maków. MPK, stawiając na rozwój wymieniła sprawne stopiątki na dodupne GT8S. Brudno i śmierdzi. |
||
* {{t|24}}reprezentacyjna, doskonała, wspaniała i nieskalana brudasami linia jadąca z reprezentacyjnego, doskonałego, wspaniałego i nieskalanego brudasami Kurdwanowa na równie reprezentacyjne, doskonałe, wspaniałe (ale jednak skalane brudasami) Bronowice. Wysokopodłogowy tabor (stopiątki), rzadko śmierdzi bez przyczyny (tyle, że przyczyna zawsze się znajdzie...). |
* {{t|24}}reprezentacyjna, doskonała, wspaniała i nieskalana brudasami linia jadąca z reprezentacyjnego, doskonałego, wspaniałego i nieskalanego brudasami Kurdwanowa na równie reprezentacyjne, doskonałe, wspaniałe (ale jednak skalane brudasami) Bronowice. Wysokopodłogowy tabor (stopiątki), rzadko śmierdzi bez przyczyny (tyle, że przyczyna zawsze się znajdzie...). |
||
Linia 35: | Linia 37: | ||
=== [[Krakowski Szybki Tramwaj]] === |
=== [[Krakowski Szybki Tramwaj]] === |
||
* {{t|50}}pierwsza linia puszczona przez tunel KST, jeżdżąca z reprezentacyjnego [...] Kurdwanowa na opisywaną tą samą formułką Krowodrzę. Oczywiście obsługiwana przez Bombki. |
* {{t|50}}pierwsza linia puszczona przez tunel KST, jeżdżąca z reprezentacyjnego [...] Kurdwanowa na opisywaną tą samą formułką Krowodrzę. Oczywiście obsługiwana przez Bombki. |
||
* {{t|52}}wypierająca linię 51 trzecia linia KST, która nie przejeżdża przez Dworzec Główny Tunel. Kursuje pomiędzy Czerwonymi Makami a Osiedlem Piastów równie szybko jak babcia o kulach na skrzyżowaniu. |
* {{t|52}}wypierająca linię 51 trzecia linia KST, która nie przejeżdża przez Dworzec Główny Tunel. Kursuje pomiędzy Czerwonymi Makami a Osiedlem Piastów równie szybko jak babcia o kulach na skrzyżowaniu. Obsługiwana tak jak wiele innych krakowskich linii, przez możliwie najbardziej awaryjne tramwaje Lohner E1 z doczepkami C3. |
||
=== Nocne === |
=== Nocne === |
Wersja z 10:57, 25 mar 2015
Szablon:Tsieć lokomotyw, kursujących w Grodzie Kraka.
Charakterystyka ogólna
Ogólnie rzecz biorąc, MPK pod względem taboru autobusowego postarało się i w Grodzie Kraka nie kursuje żaden autobus wysokopodłogowy. Sieć tramwajowa zaś to (oprócz Łodzi, Warszawy, Wrocławia, GOP-u, Poznania i Szczecina) najgorszy system tramwajów w Polsce...
17 listopada 2012 ZIKiT, chcąc doprowadzić mieszkańców do frustracji, w związku z otwarciem nowej pętli (Czerwone Maki) zmienił przebieg poszczególnych linii, inne wywalił, wprowadził też nowe. Obecnie jest ich 27 w tym 24 dzienne i 3 nocne, nie licząc zerówki.
Spis
Specjalne
- Szablon:Tkrótka linia, którą spotkać można jedynie w wakacje. Jedzie z Muzeum Inżynierii Miejskiej w stronę Cichego Kącika bądź na Kopiec Wandy. W zasadzie tramwaj-widmo.
Zwykłe
- Szablon:Ttasiemiec, łączący Wzgórza Krzesławickie z Salwatorem. Mieszkańcy, którzy z niej korzystają zostali ukarani najgorszymi tramwajami, jakie kiedykolwiek wyprodukowano – SGP/Lohner E1 z doczepkami C3, choć od 17 marca 2014 można zobaczyć na niej również EU8N.
- Szablon:Tlinia z Salwatora na Cmentarz Rakowicki. Największy odsetek podstarzałych pasażerek i pasażerów. Żeby ułatwić im ekspansję na siedzenia wsadzili na tą linię niskopodłogowe N8Soraz EU8N.
- Szablon:Tkolejny tasiemiec, przemierzający 3/4 miasta (Nowy Bieżanów – Krowodrza) zbierając po drodze typowych mieszkańców Krakowa. Tabor kierowany na tę linię jest jak Kinder Niespodzianka - nigdy nie wiesz co podjedzie. Jeżdżą na tej linii stare złomy sprowadzone z Niemiec i Austrii czyli N8S, EU8N oraz GT8S ale zdarzy się i stopiątka. Tasiemiec skrócony przy remarszrutyzacji (trudne słowo), przejeżdża przez św. Wawrzyńca, zamiast Legionów. Brud.
- Szablon:Tkursuje na trasie Bronowice Małe – Wzgórza Krzesławickie przez Nową Hutę. Jedna z najbardziej wyróżnionych nowohuckich linii. Na większości z nich jeżdżą składy stopiątek lub Lohner E1. A na czwórce... trójskłady stopiątek. Wow! Rano oblegana przez bezrobotnych jadących do Urzędu Pracy. Wieczorem zaś można nań spotkać hordy dzikich meneli ze Stoków i Wzgórz.
- Szablon:Tpo ostatniej zmianie trasy, linia ta stała się ewenementem na skalę lokalną. Po raz pierwszy na tory Nowej Huty skierowano niskopodłogowe pojazdy (ze względu na puszczenie jej przez tunel KST. Niestety MPK nie doceniło łatwopalnych możliwości stopiątek) by zachować się jak przystało na Nową Hutę, normalny tabor to Bombardiery dla ubogich. Nieliczni świadkowie mówią o Bombardierach w święta. Zapierdziela na Krowodrzą Górkę.
- Szablon:Treprezentacyjna, doskonała, wspaniała i nieskalana brudasami linia jadąca z reprezentacyjnego, doskonałego, wspaniałego i nieskalanego brudasami Kurdwanowa na Salwator, o którym wyrazić się tak nie można. Oczywiście jak przystało na linię jadącą do Kurdwanowa, kierowane są na nią Bombki.
- Szablon:Tta linia powstała stąd, że linia 20 miała kursować co 5 minut z Bronowic do Małego Płaszowa jako linia 54, ale ostatecznie wzmocnienie nie doszło do skutku, co gorsza skierowano 20 do Cichego Kącika. W ramach rekompensaty uruchomiono ten tramwaj-widmo kursujący tylko w szczycie i to co 20 minut, z Dworca Towarowego do Małego Płaszowa. Kierowane są na nią wagony GT8S i EU8N.
- Szablon:Tjest bezkonkurencyjną, kolejną długą, reprezentacyjną linią kursująca z Borku Fałęckiego do Bronowic Małych (czasem Cichego Kącika – zależy od humoru panów z ZIKiT-u), obsługiwana przez Bombardiery. Czasem nie śmierdzi.
- Szablon:Tjeśli nie masz ochoty przemierzać całego miasta i tłuc się 80 minut przez 35 przystanków (20 kilometrów) to dobrze radzimy – omijaj tą linię. Jedynym plusem jest wysoka podłoga, przez co babcie komunikacyjne mają doń utrudniony dostęp. Tabor kierowany na tę linię to stare szroty sprowadzone z Niemiec i Austrii - Lohner E1 i GT8S, ewentualnie można spotkać stopiątkę. Kursuje na trasie Nowy Bieżanów – Mistrzejowice. Przy remarszrutyzacji oczywiście nie zapomniano pominąć linię przy zmienianiu trasy, dzięki czemu nadal jeździ, jak jeździ.
- Szablon:Tjeżeli masz zamiar wsiąść do dziesiątki, a widzisz oznakowany tym numerem niskopodłogowy tramwaj, w którym nie śmierdzi moczem, to prawdopodobnie znalazłeś się w roku 2020 lub średniowiecznej Albanii. Kursuje na trasie Pleszów – Borek Fałęcki. Obsługiwana przez stare, wiedeńskie złomy (Lohner E1 z doczepkami C3).
- Szablon:Tlinia z Czerwonych Maków na Mały Płaszów. Jeżdżą na niej stare gruchoty (fachowo EU8N, N8S i GT8S). Kolejne potwierdzenie wcielanej w życie dewizy MPK „nie ważne jak, ważne za ile”.W wakacje nie kursuje.
- Szablon:Tta linia powstała dzięki cięciom przeprowadzonym na linii 22 po remoncie ul. Mogilskiej. Wcześniej kursowała jako linia 72. Jest kolejnym tramwajem-widmo w Grodzie Kraka i podobnie jak linia 7 kursuje tylko w szczycie i to co 20 minut. Kierowane są na nią wagony N8S, GT8S oraz akwaria. Jedzie z Dąbia do Borku Fałęckiego.
- Szablon:Tkolejny tramwaj wyróżniony nowymi bombkami (NGT6 i NGT8). Poza tym brud, smród, ubóstwo i menele. Jeździ na trasie Nowy Bieżanów – Bronowice Małe. Zamieniona z linią 3 na mosty, dzięki czemu wjeżdża dopiero na most Legionów.
- Szablon:Tjedna z najdłuższych linii, zaprojektowana tak, aby wykonać kółko tam, gdzie można jechać prosto. Jest to następna z linii wyróżniona nowymi bombkami NGT8. Na przejazd pasażerowie biorą prowiant, a krewni pozdrawiają ich na przystanku machając zasmarkanymi od płaczu chusteczkami, gdyż przejazd trwa kilka dni – jeździ po szynach gładko jak tafla wody w szklance, trzymanej przez dziadka chorego na Parkinsona tańczącego lambadę i próbującego ściągnąć płonące spodnie. Na początku 2010 zyskała mimowolnie status emo, gdyż została oficjalnie pocięta. Jej część jak feniks z popiołów powróciła i stworzyła szczytową 41. Ale i tak została zlikwidowana. Z Bronowic na Mistrzejowice.
- Szablon:Tspecyficznie nowohucka linia kursująca z Mistrzejowic do Kopca Wandy. Kursują na niej Wiedeńczyki (Lohnery E1). Z reguły poruszają się nią menele i uczniowie nowohuckich liceów w strojach ludowych. Twarde, drewniane siedzenia powodują, że pasażerowie po powstaniu trzymają się za dupy.
- Szablon:Tkursuje na trasie Czerwone Maki – Krowodrza. Tramwaj wyczekiwany przez lokatorów DS nr 3 'Akropol' MS AGH będących studentami UJ. Wyczekiwany bo już nie muszą chodzić na nogach pół dnia. Obsługują ją Bombardiery. Okupywana przez starsze panie z Ruczaju żądające ustąpienia im miejsca oraz nowobogackich z Osiedla Europejskiego.
- Szablon:Tjeździ z Dworca Towarowego (nie wiadomo dlaczego,gdyż 3 przystanki dalej jest duży węzeł przesiadkowy) do
Borku FałęckiegoŁagiewnik. Kieruje się na nią nowe tramwaje Duewag GT8S, fabrycznie nowe cacko MPK wyprodukowane w latach 70. w Austrii. Na dwóch odcinkach nieco zmieniona trasa.Podobnie jak 11 nie kursuje w wakacje. - Szablon:Tjeździła z Mistrzejowic do Kopca Wandy, ale była brudna i nikomu nie potrzebna, regularnie jeździł nią tylko Pan Mietek mieszkający u stóp w/w kopca. Teraz jeździ z Małego Płaszowa do Cichego kącika. Obsługują ją EU8N.
- Szablon:Tkolejna nowohucka linia, zabierająca różne ciekawe osobistości z Osiedla Piastów do Pleszowa i – co gorsza – z powrotem. Brudno.
- Szablon:Tostatnia linia, na której jeździły Norymbergi z doczepami B4, co gwarantowało twarde drewniane siedzenia i brud. Tłucze się z Borku Fałęckiego do Walcowni, ma najwięcej przystanków na trasie ale w tym kilka na żądanie. Komfort jazdy fabrycznie obniżony, pomijając kilkanaście wagonów SGP/Lohner E1 z doczepkami C3, które wprawdzie nie są komfortowe, ale są w stanie zabrać połowę potencjalnych pasażerów. Na początku 2015 roku przeprowadzono na niej cięcia i kursy szczytowe kierowane są z Borku do Dąbia jako linia 12.
- Szablon:Tlinia kursująca z Nowego Bieżanowa do Czerwonych Maków. MPK, stawiając na rozwój wymieniła sprawne stopiątki na dodupne GT8S. Brudno i śmierdzi.
- Szablon:Treprezentacyjna, doskonała, wspaniała i nieskalana brudasami linia jadąca z reprezentacyjnego, doskonałego, wspaniałego i nieskalanego brudasami Kurdwanowa na równie reprezentacyjne, doskonałe, wspaniałe (ale jednak skalane brudasami) Bronowice. Wysokopodłogowy tabor (stopiątki), rzadko śmierdzi bez przyczyny (tyle, że przyczyna zawsze się znajdzie...).
Krakowski Szybki Tramwaj
- Szablon:Tpierwsza linia puszczona przez tunel KST, jeżdżąca z reprezentacyjnego [...] Kurdwanowa na opisywaną tą samą formułką Krowodrzę. Oczywiście obsługiwana przez Bombki.
- Szablon:Twypierająca linię 51 trzecia linia KST, która nie przejeżdża przez Dworzec Główny Tunel. Kursuje pomiędzy Czerwonymi Makami a Osiedlem Piastów równie szybko jak babcia o kulach na skrzyżowaniu. Obsługiwana tak jak wiele innych krakowskich linii, przez możliwie najbardziej awaryjne tramwaje Lohner E1 z doczepkami C3.
Nocne
Tak, ZIKiT postanowił wprowadzić tramwaje nocne (jeżdżące między północą a czwartą rano) urozmaicając życie nocne mieszkańców ul. Królewskiej. Oto one:
- Szablon:Tjeździ z Placu Centralnego do Czerwonych Maków, na tory Nowej Huty nocą puścili Bombki!
- Szablon:Tjeździ z Piastów do Bronowic Małych. Czyli w zasadzie nic.
- Szablon:Tpomijając numer, jeździ z Bieżanowa Nowego (zwanego od niedawna Nowym Bieżanowem) na Krowodrzę. Nie jedź nią w nocy...
Zastępcze
Linie, które miały powstać, a nie przejechały nawet jednego kursu
- Szablon:Tmiała kursować na tej samie trasie co linia 20 i odjeżdżać w szczycie co 5 minut. Nie pojawi na przystankach z powodu interwencji sprawdzonego prezydenta miasta.