Battlefield 4: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 84: Linia 84:




===Karabiny Wyborowe
===Karabiny Wyborowe===





Wersja z 17:13, 16 lip 2016

Battlefield 4 - kontynuacja wspaniałego i uwielbianego Battlefield 3. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez Elektroniczną sztukę (hahahahaha). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny tych dobrych od hamburgerów z tymi złymi od wódki, co samo w sobie jest bardzo idiotycznym oryginalnym pomysłem, przecież oba te kraje walczyły ze sobą w zaledwie 3218432895 grach. DICE jednak chciało wejść na wyższy poziom oryginalności, więc do konfliktu dodało tych złych od ryżu. Na szczęście w grze nie znajdujemy żadnego Albańczyka, dzięki czemu jest ona wolna od największego spisku w dziejach.

Tryby gry

  • Singleplayer - Głownymi bohaterami są... zresztą, kogo obchodzi singleplayer. Jest gorszy nawet od swojego odpowiednika w poprzedniej części. Większość graczy gra przechodzi go tylko dlatego, bo w ostatniej misji można zdobyć fajoffskie brońki do multi. Które wcale takie fajoffskie nie są.
  • CO-OP - Jedną z cech CO-OPa w BF4 jest to, że nie występuje w ogóle. I dobrze, bo i tak wszyscy w to grali dla broni do multi.
  • Multiplayer - No, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 100% czasu przeznaczonego na BF4. Do dyspozycji mamy 10 map plus 20 z dodatków, mnóstwo pojazdów i pierdyliard(!) różnorakich pukawek, mimo że najczęściej używane są po 3 albo 4 bronie na kategorię.

Klasy

Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w Battlefield 3, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, to 2020! Przyszłość! Nowoczesność! Wykrywacze wrogów montowane na broń!

  • Szturmowiec - Zapamiętaj tą klasę, bo w grze połowa napotkanych graczy będzie właśnie Szturmowcami. Nosi apteczkę, defiblyrartrastrootor, czasami nie powstydzi się użyć granatnika lub podwieszanej strzelby.
  • Wsparcie - Większość n00bów zaczyna grę tą klasą, bo zwykle nosi wielki karabin maszynowy, więc zgodnie ze słynnym prawem "Im większa broń, tym większa moc" biedny n00b3k bierze największą krowę... i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu. Wsparcie nosi zazwyczaj zestaw amunicji plus jakieś materiały wybuchowe, na przykład C4, Claymory bądź chCenzura2.svga warty moździerz.
  • Technik - Powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, bo Technik najczęściej nosi wyrzutnię rakiet, które niszczą wrogie pojazdy (których zawsze dookoła pełno) i palnik, którym naprawia przyjazne (których też zawsze dookoła pełno). Oczywiście, te skurwysyny ci geniusze z DICE postanowili dać wszystkim wyrzutniom rakiet siłę petard, żeby nie było Technikowi zbyt łatwo. Przecież zniszczenie czołgu pięcioma rakietami, które przeładowują się kilka cennych sekund, to bardzo optymalne rozwiązanie.
  • Zwiadowca - Stary, poczciwy snajper. Mimo wielu prób DICE, Zwiadowca to klasa wciąż najmniej wnosząca to wygranej bądź porażki drużyny. Typowy snajper siedzi w krzakach/na wieżach/na kamieniach/ch*j wie gdzie i naparza ze swojego cudownego karabinu do odległych o 100000 metrów wrogów. Ma do dyspozycji różny ekwipunek wykrywający wrogów w pobliżu (co jeszcze bardziej ułatwia kampienie), zwiadowczy helikopterek i ładunek C4, przez co zwiadowca w BF4 przydaje się trochę bardziej niż w BF3.

Bronie

Pukawek mamy w BF4 od Słuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragment, dlatego zbyt trudno jest opisać każdą z nich. Kategorie dostępnych broni to Pistolety, Karabiny Szturmowe, Karabiny Snajperskie, Strzelby, Karabinki, RKM-y, Karabiny Wyborowe i PDW.

Pistolety

  • M9 - Aktualnie podstawowy pistolet amerykańskich Marines, w grze z jakiegoś powodu musisz go odblokować, by z niego korzystać. Typowy pistolecik, kilka strzałów w ciało i delikwent pada sztywny. Nawet fajny.
  • P226 - Dostajemy go na początku gry. Wielu graczy nigdy go nie zmienia na inny, bo jest całkiem w porządku.
  • SHORTY 12G - To nie pistolet, to strzelba! Tylko taka skrócona, bo ma do dyspozycji zaledwie 3 pociski. Przez wielu uważana za najlepszy pistolet najlepszą broń podręczną. Możesz nią rozwalić cały pokój przeciwników.
  • .44 MAGNUM - Nasze kochane DICE oczywiście musiało kompletnie spierd odnowić ukochane magnum z BF3, dlatego jest teraz znacznie mniej popularne. Zabija dwoma strzałami.
  • M412 REX - Kolejny rewolwer z BF3, tym razem nie został doszczętnie... odnowiony, więc da się nim strzelać. Dodatkowo, całkiem fajnie się świeci, bo jest teraz srebrny.
  • DEAGLE .44 - Tak, nawet Battlefield nie mógł się uchronić od zajebistości Digla. Jest to właściwie rewolwer z większą szybkostrzelnością i większym magazynkiem. Ale żeby sobie z niego postrzelać, najpierw musisz zapoznać się z ...
  • UNICA 6 - Wszyscy z niego korzystają tylko po to, żeby odblokować już tego cholernego digla.
  • MARE'S LEG - Jedna z najfajniejszych broni. Jest to kowbojski karabin na dźwignię, zabija najczęściej dwoma strzałami. Przydatny, jeżeli korzystasz głównie z PDW i musisz kogoś rozwalić na większej odległości.

Karabiny szturmowe

Czyli broń dostępna tylko dla szturmowca.

  • AK-12 - AK-12 to pierwszy dostępny karabin, i przy okazji jeden z najlepszych. Celny i mocny jak cholera.
  • SCAR-H - Typowy SCAR. Duża moc, duży odrzut, mała szybkostrzelność, mała pojemność magazynka. Używany przez wielu jako snajperka.
  • M416 - BF4 to czwarty Battlefield z rzędu, w którym gości ta broń. Nawet dobry, szybko strzela.
  • AEK-971 - RATTATAATATATATA i już po magazynku, bo ta broń strzela szybciej od wielu PDW.
  • FAMAS - Jak wyżej, tyle że tutaj magazynek jest nawet mniejszy.
  • M16A4 - Jeżeli tęsknisz za noobowskim bardzo dobrym M16A3 z BF3, nie bierz tej broni. Serie trzystrzałowe. Jeżeli umiesz z niej korzystać, to rozwalisz cały serwer.
  • ACE 23 - Ostatni karabin oblokowywany poprzez granie Szturmowcem. Bardzo mocny, celny, i prawie nie ma odrzutu.
  • BULLDOG - Psy mocnej budowy, z silnymi szczękami i krótką kufą, umożliwiającą mocny zacisk szczęk – żuchwa jest wysunięta do przodu pyska. Cecha ta jest istotna dla skutecznego przytrzymania przeciwnika lub ofiary. Kończyny proste i muskularne, tylne dłuższe niż przednie. Rasa uznana została przez Amerykański Związek Kynologiczny w 1893 roku. Dawne buldogi uczestniczyły w specjalnie organizowanych widowiskach polegających na szczuciu nimi innych zwierząt. Obecnie rasy w typie buldoga są użytkowane jako psy stróżujące lub do towarzystwa.
  • AN-94 - Ludzie tak bardzo tęsknili za swoim AN-94 z poprzedniej części, że Kostka dodali ją do gry w jednej z aktualizacji.

Karabiny snajperskie

Z jakiegoś powodu w BF4 jest ich aż 13. Większość graczy korzysta z jednego, góra dwóch.

  • CS-LR4 - Pierwsza snajperka. Korzystasz z niej tylko po to, by odblokować następne. W sumie kiepska.
  • M40A5 - Jedna z najlepszych w BF3, tutaj też daje radę.
  • SCOUT ELITE - Ironicznie najlepsza na w miarę krótki dystans, bo na dłuższym może wymagać nawet trzech strzałów, by zabić. Z tego powodu wielu graczy omija ją szerokim łukiem.
  • SV-98 - To samo co w BF3.
  • JNG-90 - To samo co w BF3. Łał, dobra robota, DICE.
  • 338-RECON - Ma wypiBlad.pnglisty w kosmos dźwięk wystrzału, no i do tego jest całkiem przyzwoita.
  • M98B - To samo co w... A nie, chwila! Teraz ma 10 naboi w magazynku, a nie 5. Wciąż jest zajebista.
  • SRR-61 - Tak zwane Interwenszyn. Uważane przez wielu za najlepszą snajperkę w grze.
  • L96A1 - To samo co w BF3. Dalej zajebista.
  • SR338 - Większość graczy, widzących snajperów z tą bronią, reaguje mniej więcej tak: "XDDDDDDDDDDD". A to dlatego, że jest kompletnie do dupy.

Strzelby

JEBS! JEBS! JEBS! JEBS! BAN!

  • QBS - 09 - Pierwsza dostępna śrutówka. Większość graczy korzysta z niej tylko, żeby odblokować kolejne. Raczej słaba.
  • 870 MCS - Bestia w BF3, bestia w BF4. Dostępna jako druga w kolejności, a niszczy większość pozostałych.
  • M1014 - Pierwsza strzelba półautomatyczna. Potrafi zrobić spore uszkodzenia w małym odstępie czasu.
  • Hawk 12G - Cóż to takiego? Pompka ładowana z magazynku?! Jak to możliwe?!?!!?!!!?
  • Saiga 12K - 3/4 dzisiejszych efpeesów musi mieć tą broń, i najczęściej jest ona po prostu cienka. Tak samo jest i tutaj.
  • SPAS-12 - Praktycznie kopia 870 MCS ze zmienionymi teksturami. Kopie dupska.
  • UTS 15 - Nie dość, że jest dobra, ma wielką pojemność pocisków i jest pompką, to jeszcze zajebiście wygląda.
  • DBV-12 - Weź AK-12. Zrób z niego strzelbę. ChCenzura1.svgwą strzelbę. Masz DBV-12.
  • DAO-12 - Ach, aż się przypomina BF3.

Karabinki

Czyli karabiny szturmowe, tylko takie mniejsze.

  • AK 5C - Belgijski AKS74u. Mocne i trochę mniej celne od pierwowzoru.
  • ACW-R - Szybki i mocny, ale są lepsze.
  • AKU-12 - Mini AK-12. Jeden z najlepszych karabinków.
  • ACE 52 CQB - Godny swojej nazwy. ACE potrafi rozwalić wszystko i wszystkich.
  • G36C - No, G36. Nic specjalnego.
  • M4 - Czyli M16A4 w wersji karabinkowej. Nikt nie wie po co on w ogóle istnieje w tej grze.
  • ACE 21 CQB - To samo co ACE 52, tylko jeszcze mniejsze.
  • GROZA-1 - Broń dodana w którejś tam aktualizacji. Ma całkowicie spiCenzura2.svgny celownik, słabe obrażenia, no i ogólnie jest do dupy.

RKM-y

Karabiny Wyborowe

PDW

Mapy

Czyli to, po czym w BF4 biegamy. Standardowo jest ich 10, DLC dodaje ich aż 20.

  • Siege of Shanghai - Centrum Szanghaju, ulubiona mapa wielu graczy. Walka zwykle toczy się głównie o wieżowiec na środku. Jeżeli zostanie rozdupcony to z jakiegoś powodu walka toczy się o jego gruzy. Prawdopodobnie frakcje w BF4 prowadzone są przez Cyganów.
  • Paracel Storm - Mapa morska, toczy się na wyspach na morzu Południowochińskim. Co jakiś czas przez wyspy przechodzi burza, a gracze poprzez zniszczenie pewnych elementów mogą sprawić, że przez środek mapy przepierdzieli się lotniskowiec.
  • Operation Locker - Kolejna plama na honorze Battlefielda, podobnie jak Metro w BF3. Żadnych pojazdów. Małe pomieszczenia. Gracze spamujący granatami i strzelbami. Żyć, nie umierać.
  • Flood Zone - Mapa przyjazna snajperom. Akcja dzieje się pomiędzy blokami mieszkalnymi w Chinach. Gracze mogą zniszczyć wał przeciwpowodziowy, i zmusić w ten sposób wszystkich do walki na dachach.
  • Golmud Railway - Przeciwieństwo Operation Locker. Zaj***cie wielki, otwarty teren, po którym ciągle jeżdżą czołgi i BMP. Nawet snajperów jest tu całkiem mało, bo każdy umiera od pojazdów.
  • Dawnbreaker - Mapka podobna do Siege of Shanghai, bo dzieje się w centrum miasta. Całkiem zbalansowana pod względem pojazdów i piechoty, ale dosyć rzadko widywana na listach serwerów.
  • Hainan Resort - Hotel na wyspach, na którym siedzi zawsze od groma snajperów. Na szczęście da się go (w połowie) rozdupcyć.
  • Lancang Dam - Bardzo ciekawa mapa, bo są na niej dostępne prawie każdy z pojazdów dostępnych w grze. Można rozwalić tytułową tamę, jednak niewiele to zmienia.
  • Rogue Transmission - Bardzo ładna mapka. Lesiste pagórki, a po środku gigantyczna antena. Mapa przyjazna snajperom.
  • Zavod 331 - Добро пожаловать в Россию! Biegamy tutaj po fabryce czołgów z ZSRR. Bardzo popularna mapa, zwłaszcza w trybie DM. Dostępna jest jej nocna wersja.

Noob w BF4

  • lorem ipsum dolor sit amet
  • lorem ipsum dolor sit amet
  • lorem ipsum dolor sit amet
  • lorem ipsum dolor sit amet

Objawy uzależnienia

  • lorem ipsum dolor sit amet
  • lorem ipsum dolor sit amet
  • lorem ipsum dolor sit amet
  • lorem ipsum dolor sit amet