Kamień, papier, nożyce: Różnice pomiędzy wersjami
M (bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
|||
Linia 18: | Linia 18: | ||
* '''[[Gest palca środkowego''' (Międzynarodowy Gest Pokoju]]) – jeden z najstarszych grywalnych protagonistów. Używany przez jednego z graczy w celu zakończenia gry po serii porażek. Użyty w nieodpowiednim środowisku miewa [[wpierdol|drastyczne konsekwencje]]. |
* '''[[Gest palca środkowego''' (Międzynarodowy Gest Pokoju]]) – jeden z najstarszych grywalnych protagonistów. Używany przez jednego z graczy w celu zakończenia gry po serii porażek. Użyty w nieodpowiednim środowisku miewa [[wpierdol|drastyczne konsekwencje]]. |
||
* '''Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest''' – zastosowanie jak wyżej, ale stosowany przez gimnazjalistów, co zwykle kończy się [[śmiech|niekontrolowanym skurczem przepony]] u wszystkich grających. |
* '''Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest''' – zastosowanie jak wyżej, ale stosowany przez gimnazjalistów, co zwykle kończy się [[śmiech|niekontrolowanym skurczem przepony]] u wszystkich grających. |
||
+ ''' Beczka''' - Prawdopodobnie najrzadszy z nietypowych.Zależnie od zasad może ubić główną 3 albo kamień jakimś |
|||
{{cenzura2}} cudem pokonuję beczkę. |
|||
== Zasady == |
== Zasady == |
||
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki: |
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki: |
Wersja z 12:48, 23 gru 2017
Kamień, papier, nożyce – skomplikowana i czasochłonna gra towarzyska, opierająca się na przeciwwadze trzech bohaterów. W dzisiejszych czasach gra jest najczęściej stosowana do: rozstrzygania wyników spotkań sportowych, wybierania prezydenta.
Odmiany
Istnieje uproszczona wersja tej gry, w której używa się tylko kamienia. Najczęściej gra się w to drużynowo na trybunach podczas meczów piłkarskich. Wówczas jedna z drużyn to policja, a druga – kibole. Ta pierwsza często korzysta z nieregulaminowych cheatów, dzięki czemu ma do dyspozycji gesty typu pała, pistolet na gumowe naboje i gaz łzawiący. Inna jej odmiana jest używana do przyjmowania porodów przez lekarzy – nowo narodzone dziecko owijamy w papier, kamieniem ogłuszamy matkę a nożyczkami przecinamy pępowinę noworodka. Jednak w polskich szpitalach nie ma pieniędzy nawet na te metody, więc matki po prostu ogłusza się pięścią.
Bohaterowie
Typowi
- Kamień – tutejszy tank. Wyposażony w armor o gęstej strukturze krystalicznej i rozliczne usprawnienia obrony, uchodzi za niemożliwego do pokonania konwencjonalną bronią. Przywoływany przy pomocy gestu pięści, często pojawia się omyłkowo, przy prozaicznych czynnościach takich jak kłótnia lub odganianie piewców innej wiary.
- Papier – typ maga o wprost nieograniczonej elastyczności, osiąganej dzięki zaklęciom na włóknach celulozowych. Uchodzi za najsłabszego bohatera a przez to najmniej popularnego, jednak wrodzona elastyczność pozwalają mu pokonać nawet najciężej opancerzonych rywali. Nie ważne jak. Symbolizuje go otwarta dłoń.
- Nożyce – pseudonim łotra-zabójcy, wyspecjalizowanego w likwidowaniu magów i co wrażliwszych organów, takich jak oczy. Przywoływany przy pomocy odpowiedniego gestu.
Nietypowi
- Pistolet – prawdopodobnie najpopularniejszy z wyżej wymienonych. W zależności od stanu świadomości graczy, stanowi klon któregoś z powyższych, ich połączenie lub jest wszechpotężny. Istnieją gracze, którzy traktują pistolet jako pełnoprawnego awatara.
- Gest palca środkowego''' (Międzynarodowy Gest Pokoju) – jeden z najstarszych grywalnych protagonistów. Używany przez jednego z graczy w celu zakończenia gry po serii porażek. Użyty w nieodpowiednim środowisku miewa drastyczne konsekwencje.
- Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest – zastosowanie jak wyżej, ale stosowany przez gimnazjalistów, co zwykle kończy się niekontrolowanym skurczem przepony u wszystkich grających.
+ Beczka - Prawdopodobnie najrzadszy z nietypowych.Zależnie od zasad może ubić główną 3 albo kamień jakimś cudem pokonuję beczkę.
Zasady
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki:
- Kamień rozgniata nożyce – nożyce łapią deda.
- Nożyce tną papier – papier doznaje wielokrotnego podziału osobowości, w efekcie przegrywa.
- Papier owija kamień – pod wpływem niespodziewanego przypływu czułości, kamień przegrywa z papierem
WTF?!.
À propos ostatniej sytuacji…
Paradoks kamienia, papieru i nożyc
Prościej: jakim, k cudem papier wygrywa z kamieniem? Czyżby kamienie miały klaustrofobię paranoidalną, połączoną z socjopatyzmem zbliżeniowym? Istnieje kilka, wcale nie napisanych na kolanie, teorii na ten temat:
- Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy.
- Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem.
- Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa.
- Bo tak.
- Papier przecina kamień ostrą krawędzią.
- Papier korzysta z cheatów.
Wymagania sprzętowe
Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce.
- Szczegółowe wymagania somatyczne: dłoń, wystarczy jedna; Ludzki Zestaw Sensoryczny w wersji X1, lub X2; standardowe CPU.
- Szczegółowe wymagania psychomotoryczne: koordynacja myślowo-ruchowa o opóźnieniu minimalnym co najmniej 3 s; znajomość sygnału startującego (opcjonalnie).