NonNews:W Gliwicach pociąg nie zatrzymał się na stacji: Różnice pomiędzy wersjami
AmoniakBOT (dyskusja • edycje) M (commons) Znacznik: edytor źródłowy |
AmoniakBOT (dyskusja • edycje) M (commons, -., dr. lit.) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''29 maja 2012''' |
'''29 maja 2012''' |
||
[[Plik:Train wreck at Montparnasse 1895.jpg|150px|thumb|Bardzo nam przykro, ale to nie jest zdjęcie z miejsca zdarzenia |
[[Plik:Train wreck at Montparnasse 1895.jpg|150px|thumb|Bardzo nam przykro, ale to nie jest zdjęcie z miejsca zdarzenia]] |
||
'''W Gliwicach pociąg nie zatrzymał się na stacji''' |
'''W Gliwicach pociąg nie zatrzymał się na stacji''' |
||
Chwile grozy przeżyli pasażerowie Kolei Śląskich Spółki Zoo, kiedy to jej poranny [[pociąg]] zamiast zatrzymać się na kończącej poniekąd trasę stacji w [[Gliwice|Gliwicach]], spokojnie przejechał peron, po czym zatrzymał się 80 metrów dalej. Zszokowani podróżni opuścili skład ostatnimi drzwiami, gdzie czekała na nich [[psycholog|pomoc psychologiczna]], darmowe pączki oraz adwokaci, oferujący pomoc w napisaniu pozwów zbiorowych. |
Chwile grozy przeżyli pasażerowie Kolei Śląskich Spółki Zoo, kiedy to jej poranny [[pociąg]] zamiast zatrzymać się na kończącej poniekąd trasę stacji w [[Gliwice|Gliwicach]], spokojnie przejechał peron, po czym zatrzymał się 80 metrów dalej. Zszokowani podróżni opuścili skład ostatnimi drzwiami, gdzie czekała na nich [[psycholog|pomoc psychologiczna]], darmowe pączki oraz adwokaci, oferujący pomoc w napisaniu pozwów zbiorowych. |
||
[[Plik: |
[[Plik:Football stadium in Gdańsk Letnica-January 2009.JPG|200px|thumb|Teren po przesuniętym dworcu w Gliwicach]] |
||
Na miejsce katastrofy{{fakt}} natychmiast przybyła zebrana z samych fachowców{{fakt}} Komisja Śledcza, która szybko ustaliła następujące hipotetyczne przyczyny zdarzenia: |
Na miejsce katastrofy{{fakt}} natychmiast przybyła zebrana z samych fachowców{{fakt}} Komisja Śledcza, która szybko ustaliła następujące hipotetyczne przyczyny zdarzenia: |
||
* [[maszynista]] próbował wykonać |
* [[maszynista]] próbował wykonać manewr odejścia na drugi krąg, kiedy jednak na jego drodze wyrosły [[brzoza smoleńska|krzaki gliwickie]], desperacko zatrzymał pociąg; |
||
* z uwagi na zbliżające się [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|EURO 2012]] dworzec kolejowy w Gliwicach został przesunięty o 80 metrów, o czym maszynista nie wiedział; |
* z uwagi na zbliżające się [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|EURO 2012]] dworzec kolejowy w Gliwicach został przesunięty o 80 metrów, o czym maszynista nie wiedział; |
||
* maszyniście znudziło się jeżdżenie tylko do Gliwic i chciał zobaczyć dokąd dalej prowadzą tory, a w szczególności czym jest to światełko na końcu tunelu; |
* maszyniście znudziło się jeżdżenie tylko do Gliwic i chciał zobaczyć dokąd dalej prowadzą tory, a w szczególności czym jest to światełko na końcu tunelu; |
Wersja z 21:30, 18 sie 2017
29 maja 2012
W Gliwicach pociąg nie zatrzymał się na stacji
Chwile grozy przeżyli pasażerowie Kolei Śląskich Spółki Zoo, kiedy to jej poranny pociąg zamiast zatrzymać się na kończącej poniekąd trasę stacji w Gliwicach, spokojnie przejechał peron, po czym zatrzymał się 80 metrów dalej. Zszokowani podróżni opuścili skład ostatnimi drzwiami, gdzie czekała na nich pomoc psychologiczna, darmowe pączki oraz adwokaci, oferujący pomoc w napisaniu pozwów zbiorowych.
Na miejsce katastrofy[potrzebne źródło] natychmiast przybyła zebrana z samych fachowców[potrzebne źródło] Komisja Śledcza, która szybko ustaliła następujące hipotetyczne przyczyny zdarzenia:
- maszynista próbował wykonać manewr odejścia na drugi krąg, kiedy jednak na jego drodze wyrosły krzaki gliwickie, desperacko zatrzymał pociąg;
- z uwagi na zbliżające się EURO 2012 dworzec kolejowy w Gliwicach został przesunięty o 80 metrów, o czym maszynista nie wiedział;
- maszyniście znudziło się jeżdżenie tylko do Gliwic i chciał zobaczyć dokąd dalej prowadzą tory, a w szczególności czym jest to światełko na końcu tunelu;
- grupa pasażerów przy pomocy wody święconej próbowała porwać skład i zmusić do jazdy do Świebodzina;
- maszynista nigdzie nie mógł dostrzec napisu „Włoszczowa Północ”;
- to wina Tuska.
Wśród opinii ekspertów na uwagę zasługuje opinia profesora K. z Politechniki Łomżyńskiej, który generalnie nie dziwił się zajściu, argumentując to faktem, iż u niego w mieście pociągi nie zatrzymują się w ogóle i nikt sobie niczego z tego nie robi.
Źródło
katowice.gazeta.pl, 28 maja 2012 r.