Düwag N8C: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (nowa strona) Znacznik: edytor źródłowy |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (nosz po prostu zawsze zapomnę) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
== M8C w Litzmanstadt == |
== M8C w Litzmanstadt == |
||
[[Plik:Düwag M8CN 14 Łódź Kaliska.jpg|300px|thumb|Bulwiaste M8C z Łodzi straszy przechodniów swoim wyglądem]] |
[[Plik:Düwag M8CN 14 Łódź Kaliska.jpg|300px|thumb|Bulwiaste M8C z Łodzi straszy przechodniów swoim wyglądem]] |
||
{{przypisy}} |
Wersja z 19:47, 12 sie 2017
Düwag N8C – tramwaj produkowany przez szwabską firmę Düwag od 1978 do 1986. Wersja ze ściśniętymi bliżej siebie kołami jest oznaczona M8C[1].
Konstrukcja
N8C wyróżnia się na tle dzieł polskiej myśli technicznej obecnością drzwi po obu stronach, a także dwoma kabinami motorniczego. Wynika to z faktu, że Niemcy nie mieli co zrobić z kasą i postanowili wstawić dwa razy więcej drzwi bo możemy. Tramwaj składa się z trzech członów połączonych przegubami bez harmonijki, co drastycznie redukuje jego muzykalność. W środkowym członie szwaby przyoszczędzili[2] i nie wstawili drzwi. N8C jest wysokopodłogowy, ale żeby ułatwić babciom tramwajowym wsiadanie, Niemcy dorobili fikuśny wysuwany schodek. W środku znajduje się supernowoczesny układ rozruchu na tyrystorach[3] i piasecznice do sypania przechodniów piaskiem po oczach.