Szablon:Pojedynki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M
Linia 1: Linia 1:
{{Pojedynki/schemat
{{Pojedynki/schemat
|Art1czytaj=Miłośnik Komunikacji Miejskiej
|Art1czytaj=Programowanie ekstremalne
|Art2czytaj=Kontroler biletów
|Art2czytaj=Indukcja matematyczna
|Art1=[[Plik:Mkm.jpg|right|115px|MKM ''kierowca'', zrobił sobie zdjęcie za kółkiem, by zaszpanować przed innymi MKM-ami na forach]]
|Art1=[[Plik:Admin-na-wakacjach.jpg|right|150px|Świeże powietrze pomaga myślom swobodnie przelewać się na klawiaturę]]
'''Programowanie ekstremalne''' ([[Język angielski|ang.]] ''Extreme programming'', ''XP'') – [[doktryna]] [[religia|religijna]] i [[metodyka]] [[programowanie|programowania]] mająca na celu wydajne tworzenie małych, średnich i średnio dużych „projektów wysokiego ryzyka”, czyli takich, w których nie wiadomo do [[koniec|końca]], co się tak naprawdę robi i jak to prawidłowo zrobić. Przyświeca temu koncepcja [[surrealizm|surrealistycznej]], prymitywnej rozrywki, wywodząca się z obsesyjnej obserwacji innych programów, które odniosły sukces (albo i nie).
'''Miłośnik Komunikacji Miejskiej''' – specyficzny rodzaj [[pasażer]]a, który charakteryzuje się ogromną wiedzą na temat pojazdu w którym się znajduje, jak i o pozostałych w mieście/kraju/świecie (w zależności od stopnia zzielenienia), przeciwieństwo pracownika komunikacji miejskiej. Nie ma się co ich obawiać, dopóki zgadzasz się z ich poglądami na temat najnowszego [[Mercedes-Benz Citaro|mercedesa]] czy [[protram]]a.


Podstawą ekstremalnego programowania są [[synergia]], [[akomodacja]] i [[mahabharata]], wynikające ze stosowania rozmaitych praktyk religijno-informatycznych, które same w sobie nie mają żadnego sensu, lecz łącznie użyte zapewniają zaniknięcie jakiegokolwiek sensu pisanego [[kod]]u, co z kolei umożliwia przejście na wyższy, bardziej uduchowiony poziom programowania, charakteryzujący się brakiem prostolinijnej logiki [[Arystoteles]]a. Dodatkową zaletą programowania ekstremalnego jest to, że z punktu widzenia klienta ono w ogóle nie działa, a jak nawet działa, to niezbyt dobrze (a klient zmuszony jest kupić nowe oprogramowanie). Jednym z bardziej znanych produktów, które powstały w ten sposób, są [[Microsoft Windows|Windows]] i [[Windows XP|XP]] firmy [[Microsoft Corporation|M$]].
MKM-owie zrzeszają się w kluby Miłośników Komunikacji Miejskiej. Największe z nich to pomorski, [[poznań]]ski, [[Częstochowa|Jasnogórski]], [[Kraków|podwawelski]], ze [[Warszawa|stolicy]], [[Chorzów|chorzowski]], [[Wrocław|wrocloveski]] i [[Łódź|wodny]].
|Ankieta=<poll>
|Ankieta=<poll>
Który artykuł wybierasz?
Który artykuł wybierasz?
Programowanie ekstremalne
Miłośnik Komunikacji Miejskiej
Indukcja matematyczna
Kontroler biletów
</poll>
</poll>
|Art2=[[Plik:Mandat.jpg|right|150px]]
|Art2=[[Plik:Dominospiel.JPG|right|150px|Przybornik do przeprowadzania dowodów indukcyjnych]]
'''Indukcja matematyczna''' – zabawka matematyczna, służąca do pokazywania prawdziwości różnych [[twierdzenie matematyczne|twierdzeń matematycznych]] wątpliwej przydatności. Potężne narzędzie w rękach doświadczonych matematyków, czy akademicka fanaberia służąca do pobierania [[grant]]ów i oblewania [[student]]ów? Zadecydować musisz sam.
'''Kontroler biletów''' (potocznie ''kanar'') – jednostka społeczna skrupulatnie i sadystycznie utrudniająca podróżowanie [[Komunikacja miejska|komunikacją publiczną]]. Ma denerwujący dar boży pojawiania się zawsze wtedy, kiedy nie trzeba. Posiada też umiejętność łapania osób, które ten jeden, jedyny raz jechały bez biletu i wpadły do [[Kontrola|kontroli]].


;Schemat ogólny
;Typy kanarów
Każdy dowód matematyczny przeprowadzony przy pomocy indukcji matematycznej sprowadza się do następującego schematu:
* '''Oczywisty''' – ''Nie ma pan biletu.''
* Wskazujesz jeden lub więcej konkretnych przykładów potwierdzających prawdziwość twojego twierdzenia. Jest to tak zwana baza indukcji.
* '''Dociekliwy''' – ''Dlaczego nie ma pan biletu?''
* Zakładając, że twoje twierdzenie jest prawdziwe dla dowolnej liczby przypadków, dowodzisz, że jest ono prawdziwe również dla dowolnej plus jeden liczby przypadków. Jest to tak zwany krok indukcyjny.
* '''Moralista''' – ''Nieładnie jeździć bez biletu!''
* '''Prorok''' – ''Następnym razem będzie pan miał bilet!''
* '''Jasnowidz''' – ''Wiedziałem, że nie ma pan biletu!''
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude>
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude>

Wersja z 14:14, 18 paź 2017

Pojedynki artykułów na medal
Świeże powietrze pomaga myślom swobodnie przelewać się na klawiaturę

Programowanie ekstremalne (ang. Extreme programming, XP) – doktryna religijna i metodyka programowania mająca na celu wydajne tworzenie małych, średnich i średnio dużych „projektów wysokiego ryzyka”, czyli takich, w których nie wiadomo do końca, co się tak naprawdę robi i jak to prawidłowo zrobić. Przyświeca temu koncepcja surrealistycznej, prymitywnej rozrywki, wywodząca się z obsesyjnej obserwacji innych programów, które odniosły sukces (albo i nie).

Podstawą ekstremalnego programowania są synergia, akomodacja i mahabharata, wynikające ze stosowania rozmaitych praktyk religijno-informatycznych, które same w sobie nie mają żadnego sensu, lecz łącznie użyte zapewniają zaniknięcie jakiegokolwiek sensu pisanego kodu, co z kolei umożliwia przejście na wyższy, bardziej uduchowiony poziom programowania, charakteryzujący się brakiem prostolinijnej logiki Arystotelesa. Dodatkową zaletą programowania ekstremalnego jest to, że z punktu widzenia klienta ono w ogóle nie działa, a jak nawet działa, to niezbyt dobrze (a klient zmuszony jest kupić nowe oprogramowanie). Jednym z bardziej znanych produktów, które powstały w ten sposób, są Windows i XP firmy M$.

Który artykuł wybierasz?
Zagłosuj poniżej.
0
0
Oddano już 0 głosów.
poll-id 3227E6C9DE8A41A2138E86E831CE76C2

Przybornik do przeprowadzania dowodów indukcyjnych

Indukcja matematyczna – zabawka matematyczna, służąca do pokazywania prawdziwości różnych twierdzeń matematycznych wątpliwej przydatności. Potężne narzędzie w rękach doświadczonych matematyków, czy akademicka fanaberia służąca do pobierania grantów i oblewania studentów? Zadecydować musisz sam.

Schemat ogólny

Każdy dowód matematyczny przeprowadzony przy pomocy indukcji matematycznej sprowadza się do następującego schematu:

  • Wskazujesz jeden lub więcej konkretnych przykładów potwierdzających prawdziwość twojego twierdzenia. Jest to tak zwana baza indukcji.
  • Zakładając, że twoje twierdzenie jest prawdziwe dla dowolnej liczby przypadków, dowodzisz, że jest ono prawdziwe również dla dowolnej plus jeden liczby przypadków. Jest to tak zwany krok indukcyjny.
Czytaj całość
Propozycje
Archiwum
Czytaj całość