Pesa Acatus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(na razie tyle)
Linia 5: Linia 5:


== Jak do tego doszło? ==
== Jak do tego doszło? ==
Projekt ''Acatusa'' zaczął powstawać w mrocznych czeluściach biura projektowego [[Pesa|Pesy]] już w [[2004]] roku. Co ciekawe umowę kupna podpisano dopiero w [[2005]]. Mimo że łodzianie zamówili jednostkę trójczłonową, Pesa skleciła czteroczłona, żeby zaoszczędzić na homologowaniu późniejszych [[Pesa Bydgostia|Bydgostii]]<ref>W [[Polska|tym kraju]] homologowanie pociągu kosztuje więcej niż zbudowanie jednego członu. Zastanów się nad tym chwilę.</ref>. Podczas testów na CMK rozpędziło się to do 175 km/h, ale pociągiem tak telepało, że wstawiono ogranicznik do 140 km/h. Potem jeden człon wycięto, zmieniono nalepkę z ED74 na ED59 i oddano w łapy [[Polregio|pe-erów]]. Jednostka była tak oszołamiająco sprawna, że od [[2011]] do [[2014]] gniła w krzakach. Skład miał dumnie wyruszyć na tory 2 czerwca 2014 roku, ale zdążył się zepsuć zanim dojechał do peronu. W [[2016]] okazało się, że [[Nikt|nikomu]] nie przyszło do głowy zrobić przegląd i pociąg od tej pory dotrzymuje towarzystwa pokrzywom czy innemu zielsku.
Projekt ''Akutasa'' zaczął powstawać w mrocznych czeluściach biura projektowego [[Pesa|Pesy]] już w [[2004]] roku. Co ciekawe umowę kupna podpisano dopiero w [[2005]]. Mimo że łodzianie zamówili jednostkę trójczłonową, Pesa skleciła czteroczłona, żeby zaoszczędzić na homologowaniu późniejszych [[Pesa Bydgostia|Bydgostii]]<ref>W [[Polska|tym kraju]] homologowanie pociągu kosztuje więcej niż zbudowanie jednego członu. Zastanów się nad tym chwilę.</ref>. Podczas testów na CMK rozpędziło się to do 175 km/h, ale pociągiem tak telepało, że wstawiono ogranicznik do 140 km/h. Potem jeden człon wycięto, zmieniono nalepkę z ED74 na ED59 i oddano w łapy [[PolRegio|Pe-eRów]]. Jednostka była tak oszołamiająco sprawna, że od [[2011]] do [[2014]] gniła w krzakach. Skład miał dumnie wyruszyć na tory 2 czerwca 2014 roku, ale zdążył się zepsuć zanim dojechał do peronu. W [[2016]] okazało się, że [[Nikt|nikomu]] nie przyszło do głowy zrobić przegląd i pociąg od tej pory dotrzymuje towarzystwa pokrzywom czy innemu zielsku.

== Wygląd ==
''Akutas'' jest protoplastą Elfa, dlatego ma tak samo ściętą mordę<ref>Rzekomo, żeby lepiej się rozpędzać, ale wyniki testów mówią same za siebie</ref>. Nieco krótszy od [[EN57|kibelka]], a na dodatek pomieści mniej osób, bo tylko 350.


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Wersja z 15:25, 4 lis 2017

Szablon:Inkubator otwarty

Akutas u Kazika
Acatus wyróżnia się szeroką gamą wydawanych przez siebie dźwięków

Pesa Acatus (właściwie Akutas) – jeden z pierwszych (prawie) debiutanckich elektrycznych złomiastych trupków pewnej bydgoskiej firmy, skręcony naprędce na prośbę łódzkiego oddziału PeeRów w 2006 roku. Powstała dokładnie jedna sztuka.

Jak do tego doszło?

Projekt Akutasa zaczął powstawać w mrocznych czeluściach biura projektowego Pesy już w 2004 roku. Co ciekawe umowę kupna podpisano dopiero w 2005. Mimo że łodzianie zamówili jednostkę trójczłonową, Pesa skleciła czteroczłona, żeby zaoszczędzić na homologowaniu późniejszych Bydgostii[1]. Podczas testów na CMK rozpędziło się to do 175 km/h, ale pociągiem tak telepało, że wstawiono ogranicznik do 140 km/h. Potem jeden człon wycięto, zmieniono nalepkę z ED74 na ED59 i oddano w łapy Pe-eRów. Jednostka była tak oszołamiająco sprawna, że od 2011 do 2014 gniła w krzakach. Skład miał dumnie wyruszyć na tory 2 czerwca 2014 roku, ale zdążył się zepsuć zanim dojechał do peronu. W 2016 okazało się, że nikomu nie przyszło do głowy zrobić przegląd i pociąg od tej pory dotrzymuje towarzystwa pokrzywom czy innemu zielsku.

Wygląd

Akutas jest protoplastą Elfa, dlatego ma tak samo ściętą mordę[2]. Nieco krótszy od kibelka, a na dodatek pomieści mniej osób, bo tylko 350.

Przypisy

  1. W tym kraju homologowanie pociągu kosztuje więcej niż zbudowanie jednego członu. Zastanów się nad tym chwilę.
  2. Rzekomo, żeby lepiej się rozpędzać, ale wyniki testów mówią same za siebie