Kimi Räikkönen: Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: zrewertowane |
|||
Linia 6: | Linia 6: | ||
{{cytat|Fucking '''Räikkönen''', what a fucking idiot!|Juan Pablo Montoya o '''Räikkönenie'''}} |
{{cytat|Fucking '''Räikkönen''', what a fucking idiot!|Juan Pablo Montoya o '''Räikkönenie'''}} |
||
'''Kimi Matias Räikkönen''', znany również jako '''IceMen''' (ur. [[17 października]] [[1979]] w Espoo) – najbardziej rozmowny i wiecznie uśmiechnięty kierowca Formuły 1. Mistrz świata w [[2007]] roku. Niegdyś kierowca Ferrari<ref>Tego najprawdziwszego</ref>, |
'''Kimi Matias Räikkönen''', znany również jako '''IceMen''' (ur. [[17 października]] [[1979]] w Espoo) – najbardziej rozmowny i wiecznie uśmiechnięty kierowca Formuły 1. Mistrz świata w [[2007]] roku. Niegdyś kierowca Ferrari<ref>Tego najprawdziwszego</ref>, potem zabawiał się u [[BMW Sauber|szwajcarów]], a po opuszczeniu formułki ściga się w kółko u Amerykanów. |
||
== Kariera == |
== Kariera == |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
Kimi, choć jest wyjątkowy, to karierę zaczął identycznie jak każdy kierowca wyścigowy – od kartingu. Szło mu całkiem dobrze, nawet został mistrzem Finlandii. Zdobył jeszcze kilka innych tytułów i w 1999 roku zadebiutował w Formule Renault, gdzie również szło mu nieźle. W 2001 roku planował starty w Formule 3, ale pojawiła się możliwość debiutu za kierownicą bolidu Formuły 1. Tak Kimi trafił do zespołu Petera Saubera. Później śmigał w McLarenie, ale dostał atrakcyjną ofertę od Ferrari. W tymże zespole zdobył tytuł mistrza w roku 2007. W 2009 pożegnał się z F1 i poszedł rozbijać się w rajdach. |
Kimi, choć jest wyjątkowy, to karierę zaczął identycznie jak każdy kierowca wyścigowy – od kartingu. Szło mu całkiem dobrze, nawet został mistrzem Finlandii. Zdobył jeszcze kilka innych tytułów i w 1999 roku zadebiutował w Formule Renault, gdzie również szło mu nieźle. W 2001 roku planował starty w Formule 3, ale pojawiła się możliwość debiutu za kierownicą bolidu Formuły 1. Tak Kimi trafił do zespołu Petera Saubera. Później śmigał w McLarenie, ale dostał atrakcyjną ofertę od Ferrari. W tymże zespole zdobył tytuł mistrza w roku 2007. W 2009 pożegnał się z F1 i poszedł rozbijać się w rajdach. |
||
Na szczęście powrócił w 2012 w barwach Lotusa, gdzie śmigał u boku [[Romain Grosjean|Romana Groźnego]]. Po 2 latach jazdy bezawaryjnym Lotusem, kiedy punktował 27 wyścigów z rzędu uznał, że więcej frajdy czeka go w szrocie jaki skonstruowało Ferrari. Od 4 sezonów wyznawał tam zasadę ''miej wyjebane, a będzie ci dane''. W końcu jednak udało mu się opuścić niemal bez zwycięskiego śmiecia i wrócił do Saubera, który ostatnio tkwił w tyle stawki. |
Na szczęście powrócił w 2012 w barwach Lotusa, gdzie śmigał u boku [[Romain Grosjean|Romana Groźnego]]. Po 2 latach jazdy bezawaryjnym Lotusem, kiedy punktował 27 wyścigów z rzędu uznał, że więcej frajdy czeka go w szrocie jaki skonstruowało Ferrari. Od 4 sezonów wyznawał tam zasadę ''miej wyjebane, a będzie ci dane''. W końcu jednak udało mu się opuścić niemal bez zwycięskiego śmiecia i wrócił do Saubera, który ostatnio tkwił w tyle stawki. Ostatecznie po 3 sezonach przeszedł na emeryturę, ale zaliczył najwięcej wyśicigów spośród wszystkich kierowców<ref>ale niedługo potem rekord udebrał mu Alonso</ref>. |
||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
Wersja z 19:00, 13 kwi 2023
Kolekcjonuję orzechy włoskie.
- Kimi o swoim hobby
- Kimi, jak to uczucie jeździć 300 km na godzinę?
Kimi: Normalne.
- Kimi o rzeczach oczywistych.
Coraz bliżej jesteśmy stwierdzenia tego, że rzeczywiście Räikkönen może pojechać na jedno okrążenie.
- Andrzej Borowczyk o umiejętnościach Kimiego Räikkönena
Spiker: Myślisz, że będziesz w stanie poprawić swój finisz w kolejnych wyścigach?
Kimi: Nie. Mój „finnish” jest bardzo dobry, jestem z Finlandii. Masz trochę wody?
- Kimi poliglota
Fucking Räikkönen, what a fucking idiot!
- Juan Pablo Montoya o Räikkönenie
Kimi Matias Räikkönen, znany również jako IceMen (ur. 17 października 1979 w Espoo) – najbardziej rozmowny i wiecznie uśmiechnięty kierowca Formuły 1. Mistrz świata w 2007 roku. Niegdyś kierowca Ferrari[1], potem zabawiał się u szwajcarów, a po opuszczeniu formułki ściga się w kółko u Amerykanów.
Kariera
Kimi, choć jest wyjątkowy, to karierę zaczął identycznie jak każdy kierowca wyścigowy – od kartingu. Szło mu całkiem dobrze, nawet został mistrzem Finlandii. Zdobył jeszcze kilka innych tytułów i w 1999 roku zadebiutował w Formule Renault, gdzie również szło mu nieźle. W 2001 roku planował starty w Formule 3, ale pojawiła się możliwość debiutu za kierownicą bolidu Formuły 1. Tak Kimi trafił do zespołu Petera Saubera. Później śmigał w McLarenie, ale dostał atrakcyjną ofertę od Ferrari. W tymże zespole zdobył tytuł mistrza w roku 2007. W 2009 pożegnał się z F1 i poszedł rozbijać się w rajdach.
Na szczęście powrócił w 2012 w barwach Lotusa, gdzie śmigał u boku Romana Groźnego. Po 2 latach jazdy bezawaryjnym Lotusem, kiedy punktował 27 wyścigów z rzędu uznał, że więcej frajdy czeka go w szrocie jaki skonstruowało Ferrari. Od 4 sezonów wyznawał tam zasadę miej wyjebane, a będzie ci dane. W końcu jednak udało mu się opuścić niemal bez zwycięskiego śmiecia i wrócił do Saubera, który ostatnio tkwił w tyle stawki. Ostatecznie po 3 sezonach przeszedł na emeryturę, ale zaliczył najwięcej wyśicigów spośród wszystkich kierowców[2].
Ciekawostki
- Kimi słynie z tego, że jest bardzo miły i uprzejmie odpowiada na wszystkie pytania dziennikarzy.
- W wolnych chwilach łowi ryby.
- Kimi lubi grać w pingponga ze swym sąsiadem Sebastianem Vettelem.
- Kimi lubi lody.
- Kimi to ciepły chłopak.
- W 2012 roku Kimi dostał nagrodę w kategorii „najbardziej rozmowny kierowca f1 sezonu 2012”.
- Ma szanse zostać skoczkiem narciarskim.