Seria 81: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) Znacznik: edytor wizualny |
(No) Znacznik: edytor wizualny |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
[[Plik:Train type 81, Metro Warszawskie (25007961818).jpg|thumb|220px|Teraz można podziwiać piękno [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|radzieckiej]] myśli inżynieryjnej.]] |
[[Plik:Train type 81, Metro Warszawskie (25007961818).jpg|thumb|220px|Teraz można podziwiać piękno [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|radzieckiej]] myśli inżynieryjnej.]] |
||
''Wygodzie pasażerów'' służy nowoczesna klimatyzacja w postaci otworów w dachu i straszliwy hałas wydawany podczas ruszania i hamowania. Cechą charakterystyczną jest, że w przypadku zablokowania drzwi, otwiera je całkowicie i zamyka takim hukiem, że blokujący jest wysyłany głębiej do wagonu (tj. do drzwi po stronie przeciwnej) albo na peron, w zależności od położenia blokującego. Ostatnio zostały upiększone poprzez zmienienie niebieskiego paska na żółty, ponieważ ''są wtedy bardziej warszawskie''. Ich naprawa wymaga poziomu fachu [[Sąsiedzi|Pata i Mata]]. Ulubiony pociąg miłośników metra, choć Warszawa ze wstydu ukryła je na I linii metra. Ten wstyd jest tak wielki, że zamówiono nawet czeską ''Varsovię'', aby zmienić je na żyletki ''Gilette''. |
''Wygodzie pasażerów'' służy nowoczesna klimatyzacja w postaci otworów w dachu i straszliwy hałas wydawany podczas ruszania i hamowania. Cechą charakterystyczną jest, że w przypadku zablokowania drzwi, otwiera je całkowicie i zamyka takim hukiem, że blokujący jest wysyłany głębiej do wagonu (tj. do drzwi po stronie przeciwnej) albo na peron, w zależności od położenia blokującego. Ostatnio zostały upiększone poprzez zmienienie niebieskiego paska na żółty, ponieważ ''są wtedy bardziej warszawskie''. Ich naprawa wymaga poziomu fachu [[Sąsiedzi|Pata i Mata]]. Ulubiony pociąg miłośników metra, choć Warszawa ze wstydu ukryła je na I linii metra. Ten wstyd jest tak wielki, że zamówiono nawet czeską ''Varsovię'', aby zmienić je na żyletki ''Gilette''. |
||
{{Przypisy}}{{Komunikacja Warszawa}} |
Wersja z 09:27, 1 mar 2021
Seria 81 - rodzina wagonów centymetra wyprodukowana przez Метровагонмаш[1]. Stanowi legendarną ozdobę Metra w Moskwie. Od 1995 eksploatują ten złom w Stolycy.
Charakterystyka
Wygodzie pasażerów służy nowoczesna klimatyzacja w postaci otworów w dachu i straszliwy hałas wydawany podczas ruszania i hamowania. Cechą charakterystyczną jest, że w przypadku zablokowania drzwi, otwiera je całkowicie i zamyka takim hukiem, że blokujący jest wysyłany głębiej do wagonu (tj. do drzwi po stronie przeciwnej) albo na peron, w zależności od położenia blokującego. Ostatnio zostały upiększone poprzez zmienienie niebieskiego paska na żółty, ponieważ są wtedy bardziej warszawskie. Ich naprawa wymaga poziomu fachu Pata i Mata. Ulubiony pociąg miłośników metra, choć Warszawa ze wstydu ukryła je na I linii metra. Ten wstyd jest tak wielki, że zamówiono nawet czeską Varsovię, aby zmienić je na żyletki Gilette.
Przypisy
- ↑ Warszawa była za biedna na wagony z Метровагонмаш, więc kupiła je od Wagonmasza.