Left 4 Dead 2: Różnice pomiędzy wersjami
M (poprawka) |
M (→Zobacz też: poprawa linków) Znacznik: edytor kodu 2017 |
||
Linia 95: | Linia 95: | ||
* [[Left 4 Dead]] |
* [[Left 4 Dead]] |
||
* [[Killing Floor]] |
* [[Killing Floor]] |
||
* [[DayZ |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 13:48, 25 sie 2021
So we gotta set up to rock and then fight zombies? This is the best day of my life!
- Ellis o apokalipsie[1]
Ellis: Holy shit, guys! KIDDIELAND!
Nick: He's like a five year old. With guns. And comprehensive grasp of every swear word in the English language.
- Kompletna definicja Ellisa, opracowana na poczekaniu przez Nicka[2]
Why doesn't anything have enough gas in it?!
- Skrócony opis gry, dokonany przez Nicka[3]
Left 4 Dead 2 – niegodny następca poprzedniej części, wyprodukowany przez Turtle Rock Studios (wtedy nazywało się Valve South i należało do Valve Software[4]), wydany znowu przez Valve. Zasady gry zostały takie same, pojawiło się tylko dużo nowych broni, trybów gry i innych rzeczy, które można było zrobić źle, a bez których gra nie sprzedałaby się w wystarczającym nakładzie.
Zmiany w porównaniu z poprzednikiem
- Główny artykuł: Left 4 Dead
Dwukrotne sprzedanie tego samego, niezmienionego produktu byłoby trudne nawet w kraju tłuszczem i colą-light płynącym, dlatego Valve z naszym ukochanym Gabenem na czele wprowadziło szereg zmian, mających za zadanie oszukać frajerów odświeżyć nieco przestarzałą, bo wydaną aż jeden rok wcześniej grę zmieniając jedną mapę oraz dodać nowych Ocalałych i Specjalnych Zarażonych
Fabuła
Nic się nie zmieniło – dalej jest ta sama infekcja zamieniająca ludzi w takie same zombie, tylko że „pojawiły się nowe szczepy mutacji”, więc pojawiło się kilku nowych Specjalnych Zainfekowanych[5]. Dzięki kampanii „Tajemnice Ścieżki losu” możemy się dowiedzieć kilku rzeczy o naszych bohaterach:
- Louis nie jest ostatnim Murzynem na Ziemi,
- Francis nie jest ostatnim gburem na Ziemi,
- Zoey nie jest ostatnią kobietą na Ziemi,
- Nick jest największym chamem na Ziemi,
- Ellis odczuwa prawie odwzajemnioną miłość do Zoey,
- Francis odczuwa prawdopodobnie odwzajemnioną miłość do Rochelle,
- Francis jest największym durniem na Ziemi[6].
Nowy dream team
- Coach – przypomina polskich wuefistów (jest dość stary – 44 lata, łysy, gruby i ma uszkodzone kolano, ale mimo tego kondycję lepszą od Usaina Bolta)
- Nick – gbur i cham, dlatego jest uwielbiany przez graczy. Nie lubi nikogo i niczego, przed apokalipsą uwielbiał przepuszczać zapewne nieswoją forsę w kasynach i uwodzić kobiety[7]. Znany jako jedyny ocalonowy, który umie obchodzić się z bronią oraz twierdzenia, że da się zmyć mózg z garnituru
pod warunkiem, że wypierze się go w Perwollu. - Ellis – około 20-letni gówniarz, który traktuje apokalipsę jako fajną zabawę zapominając, że większość istot z jakimi ma do czynienia najchętniej by go pożarła[8]. Mimo to jest lubiany przez graczy za swoją
głupotęinfantylność i fakt, że zakochuje się w Zoey, co stało się tematemzbytwielu filmików i komiksów tworzonych przez fanów[9]. - Rochelle – prawdopodobnie jedyna pozytywna postać w grach komputerowych, co do której niemal wszyscy gracze są zgodni, że jest głupia, nieśmieszna, żałosna i nie powinna istnieć. Paradoksalnie wszyscy inni Ocaleni zdają się ją lubić, a Nick momentami nawet szuka sposobu na pozostanie z Rochelle w sytuacji sam na sam[10].
Społeczność graczy
Ze względu na fakt, że Left 4 Dead wymaga kooperacji między graczami (a, jak wiadomo, dwóch, a tym bardziej trzech lub czterech internautów prędzej by się wzajemnie pozabijało niż poszło na jakikolwiek kompromis) w uproszczeniu społeczność dzieli się na dwie części:
- nooby, trolle, idioci, grieferzy[11] – cała zgraja internetowych zboczeńców, których jedynym celem jest wkuwienie normalnego gracza i doprowadzenie go szewskiej pasji (chociaż włączył grę właśnie po to, żeby się odstresować). Głównie dzięki nim Valve nie słucha próśb normalnych graczy, bo z góry uznają każdego proszącego za któregoś z wyżej wymienionych.
- normalni gracze – niestety na publicznych serwerach ich ilość mieści się w granicach błędu statystycznego.
Noob w Left 4 Dead 2
- Główny artykuł: Noob w Left 4 Dead
Ogólnie:
- Dalej nie wie, jak włączyć czat;
- Wciąż też nie wie, jak się zmienia drużynę;
- Nie grał w pierwszą część, więc poruszanie się po menu go przerasta;
Nie potrafi uruchomić sobie żadnej Mutacji, bo nie wie, gdzie jest konsola[12];- Jak już wreszcie trafi w odpowiedni klawisz, to nie wie, co ma dalej robić;
- Nie umie instalować addonów[13].
Jako Ocalały:
- Biega tylko z toporem/kataną/maczetą, ewentualnie z Magnumem, jeśli nie lubi broni białych;
- Jak tylko zobaczy piłę motorową, natychmiast ją podnosi;
- Później dziwi się, że wszystkie zombie go atakują[14];
- Najczęściej jednak atakuje nią innych Ocalałych (mniej lub bardziej intencjonalnie);
- Wyskakuje z okien na pierwszej mapie w „Centrum Zarazy”, bo myśli, że tak będzie szybciej;
- Nie wie, do czego służy defibrylator, więc go nigdy nie podnosi;
- Nie wie też, po co jest adrenalina, ale zawsze bierze ją pierwszy, bo widzi, że inni gracze też tak robią;
- Gra tylko jako Nick;
- Śmieje się z graczy, którzy grają Rochelle;
- Gra tylko jedną z czterech broni: AK-47, jedna z autostrzelb, karabin snajperski G3;
- Narzeka, że znowu musi grać jako ten czarny;
- Gdy zaatakuje go Jockey, woli rzucać przekleństwami (czasem również klawiaturą) zamiast próbować utrzymać się w miejscu;
- Daje się obezwładnić podczas każdego Gauntletu, dlatego jedyną kampanią, jaką udaje mu się czasami przejść jest Bagienna Gorączka;
- Pyta się, „czemu mu sie pistolsy nie ruszajom jak hodzi”;
- Cały czas spamuje domyślnymi tekstami Ocalonych;
- Jeśli jest nieco bardziej zaawansowany, to robi własnego talkera, do którego dodaje – a jakże – okrzyk śmierci (ewentualnie inne wkurzające teksty), którym spamuje, dopóki nie dostanie bana/nie zostanie zabity tyle razy przez resztę Ocalonych, aż sobie nie pójdzie;
- Jeśli zamontuje na broni celownik laserowy, to wciąż nie będzie oszczędzał do niej amunicji, ale po jej wyczerpaniu nie wyrzuci jej, dopóki nie zginie;
- Nigdy nie odpycha Boomera przed strzeleniem do niego;
- Spamuje odepchnięciami, a później dziwi się, że horda tak łatwo go uśmierca;
- Na moście w kampanii „Parafia” zawsze spada do wody;
- W kampanii „Krwawa ulewa” służy za radar – potrafi znaleźć i przestraszyć każdą Witch, jaka będzie stała w polu przyległym do cukrowni;
- Zawsze podchodzi do Chodzącej Witch, a później dziwi się, czemu tak szybko go zaatakowała;
- Rzuca słoikiem z żółcią w Tanka;
- W Witch też;
- Myli Chargera z Tankiem.
Jako Zainfekowany:
- Wciąż nie wie, jak się skacze Hunterem;
- Pyta się „czemu mu sie renka nie rusza jak hodzi chagerem jockym ablo spiterem”;
- Nie potrafi kontrolować skoku Jockeya;
- Jako Charger zawsze staje w takich miejscach, żeby móc natychmiastowo uśmiercić któregoś z Ocalonych;
- Zwykle nie trafia i ginie tylko on;
- Pyta się, jak się skręca Chargerem;
- Na moście w kampanii „Parafia” zawsze spada do wody;
- Zobaczył na YouTube video z modem na możliwość sterowania Witch, przez co spamuje wszystkie fora w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie „jak sie hodzi wiedzmom????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111”;
- Nigdy nie korzysta z drugiego ataku (czyli ataku łapą/pazurami);
- Kradnie wszystkie możliwe kille każdemu Smokerowi, jakiemu uda się dorwać Ocalonego.
Dlaczego L4D2 jest gorsze od L4D1
Jedna z mądrości ludowych głosi, że kontynuacje zawsze są gorsze od oryginału. Nie inaczej jest też w wypadku Left 4 Dead 2, który choć ma za sobą rzeszę graczy, w wielu aspektach po prostu przegrywa na całej linii z pierwowzorem. Oto główne powody:
- Społeczność graczy uważa się za elitarną i taka jest w rzeczywistości, bo przez swoje zachowanie odstrasza od siebie nowych;
- Akcja z darmowymi kopiami L4D2 spowodowała, że serwery są przepełnione noobami nie mającymi pojęcia, jak w to się gra co psuje przyjemność z gry normalnym graczom;
- Większość posiadaczy pierwszej części obawiała się, że grubas zapomni o „jedynce”, skupiając się na wydawaniu updejtów i do nowszej gry i trzepaniu na niej forsy po tym, jak TF2 stało się darmowe (ten jednak naobiecywał w dziwnie znajomym w naszej polityce stylu, że nic takiego nie będzie miało miejsca),
- Co dość niezwykłe, nikt poza Valve nie chciał wydawania nowej gry, bo obawiano się, że ucierpi na tym… społeczność graczy, która zostanie rozbita[15],
- Po wpisaniu w Google „l4d2 community” po linkach kierujących na strony Steama pojawiają się głównie tematy na forach i innych społecznościówkach w stylu „Dlaczego L4D2 ma tak kijową społeczność?”[16]
- Fanom teorii spiskowych może spodobać się jedna z linijek Billa, którą może wypowiedzieć na starcie kampanii Poświęcenie:
Wiecie, kto biega bez sensu i szuka paliwa? Idioci. |
- Należałoby przy tym jednak przemilczeć, że samą kampanię wydano ponad rok po wydaniu L4D2, a i trudno byłoby uwierzyć, że grubas przepuściłby taki diss na własną grę w innej swojej grze bez świadomości jego istnienia.
Poza tym można by do tego dodać takie pierdoły jak setki bugów na mapach, kalekie animacje wszystkiego, co jest animowane (bronie, Zainfekowani, Ocaleni itd.), balans gry znacznie bardziej faworyzujący Zainfekowanych niż w L4D1, mechanikę gry praktycznie wymuszającą korzystanie z broni białych częściej niż z pistoletów, niemożność znalezienia normalnego serwera do gry bez miliarda pluginów na latanie, nieskończoną amunicję, 20 Tanków na mapie, 50 skinów dla każdego Ocalonego i tym podobnych rzeczy jest trudniejszy niż trafienie szóstki w totka. Mimo tego wszystkiego L4D2 jest popularniejsze, bo ma łatwiejszą instalację modów i tysiące gównianych mapek i setki równie gównianych kampanii, które przebijają się wzajemnie poziomem trudności i stopniem niedopracowania, a gracze to uwielbiają.
Zobacz też
- Left 4 Dead
- Killing Floor
- [[DayZ
Przypisy
- ↑ „Więc musimy ustawić koncert i odeprzeć atak zombie? To najlepszy dzień mojego życia!”
- ↑ „On jest jak pięciolatek. Uzbrojony pięciolatek. I chodzący słownik angielskich wulgaryzmów.”
- ↑ „Dlaczego nic nie ma wystarczająco dużo paliwa?!”
- ↑ No i już jest jasne, dlaczego wszystko zostało spiedolone
- ↑ Inaczej nie byłoby sensownej podkładki, dlaczego teraz są, a w poprzedniej grze ich nie było
- ↑ Nie potrafi przeczytać „Depeche Mode” na koszulce Rochelle i myśli, że Coach to jej ojciec
- ↑ Nawet mu „malinka” na szyi została
- ↑ Wliczając w to Nicka, który często zaznacza, że w razie potrzeby nic nie stanie mu na przeszkodzie, żeby zostawić Ellisa na pastwę losu
- ↑ Również tych erotycznych
- ↑ W wypadku jej śmierci Nick złości się, że nie będzie miał z kim zaludnić na nowo Ziemi
- ↑ Griefer – ktoś, kto szkodzi własnej drużynie. Troll tym się różni, że zazwyczaj szuka tylko zaczepki słownej, ale z reguły nie jest specjalnie szkodliwy dla rozgrywki
- ↑ Valve się wysiliło i dodało osobne menu z mutacjami, ale, oczywiście, nie da się ich odpalić na grze dla pojedynczego gracza
- ↑ Polega to na pobraniu moda z Warsztatu Steam
- ↑ Przyciąga je hałas piły
- ↑ Gracze nie chcą Left 4 Dead 2 od Valve
- ↑ Pierwszy, drugi i trzeci z linków – więcej sobie sam wygoogluj, leniwcu