Programowanie na kartce: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M Znaczniki: mobilna mobilna www |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (red.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Kod_sortowania.jpg|thumb|Przykład odkrycia dokonanego przy pomocy programowania na kartce: [[algorytm]] sortowania działający w czasie <math>O(n)</math>]] |
|||
{{redakcja}} |
|||
'''Programowanie |
'''Programowanie na kartce''' – nowoczesny paradygmat [[programowanie|programowania]], w którym podstawowym narzędziem pracy jest kartka A4 (koniecznie w kratkę!) oraz [[długopis]] z czarnym wkładem. Tak napisany program można skompilować przy pomocy [[kompilator]]a biologicznego składającego się z zestawu: [[oczy]], [[mózg]], [[dłoń]]. Paradygmat szeroko stosowany przez studentów pierwszego roku na wiodących polskich [[uniwersytet|uczelniach]], stających w rankingach w szranki z MIT i Harvardem. |
||
Programowanie na kartce ma na celu odsiewać najsłabsze jednostki, które bez pomocy komputera nie potrafią zaimplementować nawet głupiego B-drzewa. |
|||
Wysnuli oni 3 najważniejsze cechy: |
|||
== Cechy == |
|||
⚫ | |||
Na podstawie wieloletnich<ref>Spowodowanych wielokrotnym zaliczaniem jednego przedmiotu</ref> badań nad programowaniem na kartce, [[student|eksperci]] wysnuli następujące wnioski: |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Zobacz też == |
|||
Podejście to różni się od tradycyjnego programowania proceduralnego, tudzież obiektowego gdzie kod pisze się na komputerze. Programowanie Marshall'a ma utrudnić życie potencjalnym programistą oraz odsiewać najsłabsze jednostki, które bazują swoją wiedzę na najnowszych technologiach (czyt. komputer) |
|||
* [[programowanie]] |
|||
* [[algorytm]] |
|||
* [[inżynieria oprogramowania]] |
|||
* [[język programowania]] |
|||
{{przypisy}} |
|||
<s>Największym atutem programowania</s>, paradygmat nie posiada atutów. |
|||
Przykładowy kod napisany z użyciem Paradygmatu Marshall'a |
|||
[[Plik:Kod_sortowania.jpg|thumb|Kod programu]] |
Wersja z 11:33, 23 sty 2022
Programowanie na kartce – nowoczesny paradygmat programowania, w którym podstawowym narzędziem pracy jest kartka A4 (koniecznie w kratkę!) oraz długopis z czarnym wkładem. Tak napisany program można skompilować przy pomocy kompilatora biologicznego składającego się z zestawu: oczy, mózg, dłoń. Paradygmat szeroko stosowany przez studentów pierwszego roku na wiodących polskich uczelniach, stających w rankingach w szranki z MIT i Harvardem.
Programowanie na kartce ma na celu odsiewać najsłabsze jednostki, które bez pomocy komputera nie potrafią zaimplementować nawet głupiego B-drzewa.
Cechy
Na podstawie wieloletnich[1] badań nad programowaniem na kartce, eksperci wysnuli następujące wnioski:
- programowanie na kartce nie przynosi żadnych namacalnych korzyści;
- u ludzi stosujących ten paradygmat zaobserwowano zwiększony poziom kortyzolu;
- a także ból nadgarstka oraz dolnej części pleców.
Zobacz też
Przypisy
- ↑ Spowodowanych wielokrotnym zaliczaniem jednego przedmiotu