Battlefield 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Usunąłem fragment z opisem map i pojazdów, bo były nudne jak flaki z olejem)
Znaczniki: mobilna mobilna www zrewertowane
(Usunąłem kolejne sekcje, bo nuda, że aż boli)
Znaczniki: mobilna mobilna www zrewertowane
Linia 23: Linia 23:
* '''Armia Czerwona''' – frakcja walcząca z Białą Gwardią. Dodana w drugim DLC
* '''Armia Czerwona''' – frakcja walcząca z Białą Gwardią. Dodana w drugim DLC
* '''Królestwo Hidżaskie''' – frakcja dostępna tylko w kampanii, może nawet bardziej postępowa od Turcji, gdyż oprócz miłujących pokój piewców pokoju zrzesza kobiety. Walczy z Turkami podczas arabskiej rewolty, wykorzystując [[Zamach terrorystyczny|ubogacenie kulturowe]].
* '''Królestwo Hidżaskie''' – frakcja dostępna tylko w kampanii, może nawet bardziej postępowa od Turcji, gdyż oprócz miłujących pokój piewców pokoju zrzesza kobiety. Walczy z Turkami podczas arabskiej rewolty, wykorzystując [[Zamach terrorystyczny|ubogacenie kulturowe]].

=== Klasy postaci ===
W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci, trzy klasy pojazdowe i cztery elitarne:
* '''Zwiadowca''' (znany szerzej jako <del>camper</del> '''snajper''') – cały dzień przesiaduje w krzakach, licząc na to, że uda mu się zrobić „no-scoepe” z odległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie – jak w poprzednich częściach serii – świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć. Co ciekawe, grając Imperium rosyjskim, mamy spore szanse, by natknąć się na kobietę-snajpera.;
* '''Medyk''' – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza, więc zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe, po stronie [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]] medykami są rdzenni mieszkańcy [[Anglia|Anglii]], czyli [[Indie|Hindusi]];
* '''Wsparcie''' – klasa znana z poprzednich odsłon. Jej celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek [[Counter-Strike: Global Offensive|<del>ze skinami</del>]] z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego;
* '''Szturmowiec''' – ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).
* '''Czołgista''' – klasa, którą otrzymujemy po odrodzeniu się w czołgu lub ciężarówce pancernej. Za sterami tanka czyni cuda, po wyjściu z pojazdu często ginie od 2 kul (mniej HP) a do tego uzbrojony jest jedynie w pistolet z przedłużoną lufą i kolbą.
* '''Pilot''' – uzbrojenie i przeznaczenie podobne do czołgisty, tyle że za sterami dwupłatowca.
* '''Kawalerzysta''' – stajemy się nim po odrodzeniu się na koniu. Przeciwieństwo czołgisty i pilota – ma metalowy pancerz (150% HP), kowbojski karabinek dźwigniowy i szablę bądź lancę o sporym damage'u. Klasa dobra do killstreaków.
* '''Wartownik''' – klasa elitarna, koleś ubrany w 20-kilową stalową zbroję i uzbrojony w CKM MG 08/15 lub pistolet maszynowy Villar-Perosa, może otrzymać headshota, który zabierze mu tylko 15% HP. Jego słabością jest wolny bieg i brak możliwości założenie gazmaski. Najłatwiej go więc załatwić gazem lub przyjebać saperką pod żebra.
* '''Żołnierz z miotaczem ognia'''<ref>Fan Pyro z [[Team Fortress 2|TF]] 2</ref> – kolejny elite, zahartowany piroman ubrany w ognioodporny strój, maskę gazową i uzbrojony w miotacz płomieni, odporny na gaz i ogień. Przeciwko temu gościowi najskuteczniejszy jest bagnet pod żebra.
* '''Łowca czołgów''' – klasa elitarna, zwana też ''królem camperów'', z racji tego, że aby móc używać jego wykurwistego, 1-hit-killowego karabinu Tankgewehr, trzeba strzelać z pozycji leżącej. T-gewehr potrafi zniszczyć czołg kilkoma strzałami, a piechotę zabija na jeden strzał. Oprócz tego tankhunter ma też dubeltówkę do samoobrony.
* '''Czyściciel okopów''' – ta klasa elitarna dotarła do gry wraz z francuskim DLC. Żołdak uzbrojony jedynie w ogromną pałkę i rewolwer, jego styl walki to tzw. ''zapierdalaing'', zwłaszcza że ta klasa ma szybszy sprint, jak po amfetaminie.


== Bronie ==
== Bronie ==
Wbrew obiegowej opinii, w trakcie [[I wojna światowa|I wojny światowej]], ludzie nie naparzali się maczugami<ref>Chociaż wciąż jest taka możliwość</ref> i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami. Można je kupować za Obligacje Wojenne, które otrzymujemy za awansowanie na wyższy poziom. Każda z broni głównych występuje w 3 wariantach, minimalnie modyfikujących poszczególne parametry.
Wbrew obiegowej opinii, w trakcie [[I wojna światowa|I wojny światowej]], ludzie nie naparzali się maczugami<ref>Chociaż wciąż jest taka możliwość</ref> i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami.

=== Pistolety maszynowe ===
* '''MP18''' – niemieckie cudo, pierwszy dostępny PM. Nawet niezły.
* '''Automatico M1918''' – zajebiście szybkostrzelny włoski pm. Dobry w bliskim kontakcie, choć przez niektórych graczy uważany za noobski.
* '''Standschütze Hellriegel 1915''' – czy to pistolet maszynowy? Czy to CKM? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to zajebiście mocny austro-węgierski prototyp o 60 nabojowym magazynku!
* '''Ribeyrolles 1918''' – to nie pistolet maszynowy, tylko dość dobry francuski karabin szturmowy.
* '''Villar-Perosa''' – podręczny minigun wartownika, cudo techniki o dwóch (!) lufach i magazynkach (każdy po 25 kul). ZAJEBIŚCIE szybkostrzelny (1200 rpm), w bliskim kontakcie rozwala każdego. Magazynek opróżniamy w 2 sekundy.

=== Strzelby ===
* '''Model 10-A''' i '''Winchester M1897''' – jeśli coś działa tak dobrze, że wywołuje moralne oburzenie [[Wilhelm_II|kolesia]] czyszczącego twoje okopy iperytem i [[Chlor|Domestosem w sprayu]], to warto po to sięgnąć. Teraz dostępne w dwóch różnych modelach o minimalnej różnicy statystyk, ale znacznej dla portfela twórców- podwójne skórki, podwójna zabawa.
* '''12g Automatic''' – samopowtarzalna strzelba. Podejrzanie normalna i faktycznie istniejąca, a więc w grze konsekwetnie olewana.
* '''Sjögren Inertial''' – prosto z kolekcji [[szwecja|IKEA]] 1914-1918 (sądząc po wyglądzie instrukcje do zestawów zaczęto dołączać dużo później), dostępna na samym wejściu w wariancie gwarantującym apopleksję każdego dziecka oczekującego [[Shotgun|szotgana]].
* '''Model 1900''' – dubeltówka, dostępna w pakiecie DLC [[Rosja|jeszcze-nie-radzieckiej]] myśli technicznej. Do użytku na dziki, kuropatwy, Austriaków, łosie, jelenie, Niemców, [[Martwe_Zło|demony]] i inne leśne stworzenia.

=== Karabiny powtarzalne ===
* '''SMLE MKIII''' – legendarny Lee-Enfield, jedna z podstawowych broni ówczesnej piechoty. Dostępna w wariancie z dużą lunetą i dwójnogiem, małą lunetą i klamką od ubikacji, oraz w wersji przyjaznej krótkowidzom, historykom, a także, z uwagi na duży magazynek, [[oksymoron|cierpliwym graczom.]]
* '''Gewehr 98''' – jak wyżej, podstawa uzbrojenia niemieckiej piechoty. Oczywiście w sytuacji, gdyby ta nie miała do dyspozycji shotgunów, kieszonkowych [[CKM|CKM-ów]], maczug i amfetaminy, karabinów przerobionych na pistolety oraz pistoletów przerobionych na karabiny- w tym wypadku ostaje się ino profesja [[camper|snajpera.]] [[masochista|Wierni rekonstruktorzy]] mogą się także pokusić o użycie wersji piechoty pozbawionej udziwnień innych, niż [[bagnet|ostry koniec.]]
* '''Gewehr M.95''' – austro-węgierski karabin z zamkiem dwutaktowym, o zadziwiającej celności, szybkostrzelności i damage'u. Najbardziej zadziwiające, że i tak jakoś przegrali tę wojnę.
* '''M1903 Springfield''' – amerykański karabin, jedna z lepszych snajperek, która dla odmiany nie jest dostępna w wersji ortodoksyjnej. Zamiast tego oferuje się duży karabin strzelający małymi nabojami, ale za to [[42]] razy zamiast pięciu. Jeśli połowa z nich trafi, przeciwnik może pójść przemyśleć swoje życie.
* '''Rosyjski 1895''' – jeden z najlepszych rosyjskich karabinów, prawdopodobnie dlatego, że nie rosyjski. Przeładowanie dźwignią pozwala robić piu-piu-piu, kiedy koledzy robią piu--piu--piu. Ponadto, jako broń [[western]]owa naturalnie może być używany przez budżetowych husarzy.
* '''Martini-Henry''' – ostatni karabin do odblokowania, jednostrzałowy czarnoprochowiec. Tempo lotu pocisku godne trzmiela z pierwszą grupą inwalidzką. Biorąc pod uwagę [[murzyn|skład]] przeciętnej drużyny wroga może jednak służyć jako wspaniałe narzędzie rekonstrukcji Wojny Brytyjsko-Zuluskiej.
* '''Lebel 1886''' – francuski ośmiostrzałowiec o długiej i niecodziennej animacji przeładowania. Wtedy jeszcze używany, a nie upuszczany. 
* '''Mosin-Nagant M91''' – legendarny nośnik [[I wojna światowa|przyjaźni niemiecko-rosyjskiej]], a później [[II wojna światowa|przyjaźni niemiecko-radzieckiej]], tutaj stanowiący kolejny identyczny karabin dla miłośników wypoczynku w krzakach.
* '''Caracano M91 '''– nazwany na cześć [[Jarosław Kaczyński|wybitnego polskiego dowódcy]] tyci włoski karabinek na tycie włoskie naboje. Zwłaszcza po założeniu tyciej lunety potrafi zrobić tycie kuku. Zwłaszcza, jeśli jesteś [[John Fitzgerald Kennedy|amerykańskim prezydentem]].
* '''Tankgewehr M1918''' – jednostrzałowy karabin przeciwpancerny, używany przez łowcę czołgów. Zabija na jeden strzał, ale może być używany jedynie na dwójnogu, przez co bardziej opłaca się [[Kamikaze|rzucić się na czołg samemu]], niż zastanawiać, czy jego szczęśliwy posiadacz zdąży go rozstawić przed wypatrzeniem przez załogę, czy może chowa się ze swoim skarbem gdzieś na bezpiecznym końcu mapy udając snajpera.
* '''Ross Mk III''' – karabin wprowadzony w DLC ''Apokalipsa''. Świetny w wersji bez celownika i spoko z celownikiem. Pozwala to na wierne oddanie wojny, w której żołnierz biegł z karabinem przez środek ziemi niczyjej, wystrzeliwując flary w niebo oraz wystawiając głowy na patyku.

=== Karabiny z samonapinaniem ===
* '''Cei-Rigotti''' – pierwsza dostępna broń medyka. Jest tak dobra, że wielu graczy używa go nawet po odblokowaniu innych giwer.
* '''Mondragón''' – meksykański karabin, ulubiona broń [[Donald Trump|Trumpa]]. Też niezły.
* '''Selbstlader M1916''' – ten niemiecki wybryk techniki ma aż 26 kul w magazynku, ale przez niską szybkostrzelność nie jest zbyt popularny.
* '''M1907 SL''' – amerykański automat o 21 nabojowym magazynku. Spotykany częściej od Selbstladera.
* '''Autoloading 8''' – amerykański sztucer. Prawie nikt go nie używa, z racji małego magazynka (5 kul).
* '''Selbstlader 1906''' – zupełne przeciwieństwo M1916 – cholernie mały magazynek (5 kul) i wykurwista szybkostrzelność. Dla wielu graczy gra tą bronią stanowi osobne wyzwanie.
* '''RSC M1917''' – mały magazynek, niska szybkostrzelność, ale ogromny damage (jak snajperka).
* '''Automat Fiodorowa''' – ruski automat, potrafiący strzelać ogniem ciągłym. Jest dostępny dla medyka.
* '''Karabin generała Liu''' – Pierwotny konstruktor dostał wylewu po stworzeniu prototypu tej broni. Bardzo podobny do Selbstladera, ale mieści znacznie mniej kul.

=== Karabiny maszynowe ===
* '''KM Lewis''' – pierwszy dostępny KM. Dość popularny.
* '''M1909 Benét-Mercié''' – broń wolna, ale stabilna. Dobra na dalsze dystanse.
* '''KM Madsen''' – Duńczyk o 30 nabojowym magazynku, używany w roli karabinu szturmowego.
* '''MG 15 nA''' – niemiecki KM o sporym magazynku (100 lub 200 sztuk, zależnie od wersji), świetny do przygważdżania. Jeden z popularniejszych.
* '''BAR M1918''' – legendarny BAR, bardzo popularny.
* '''Huot Automatic Rifle''' – kanadyjski prototyp, bardzo rzadki.
* '''Chauchat''' – KM o największym damage'u i sporej celności. Mimo małej szybkostrzelności jest bardzo popularny.
* '''MG14/17''' – broń lotnicza o dużej szybkostrzelności. Dodany w rosyjskim DLC.
* '''Perino 1908''' – KM o sporym magazynku i niecodziennym systemie ładowania.
* '''PM 08/18''' – karabin zasilany amunicją pistoletową, co pozwala skutecznie obniżyć jego obrażenia, i zasięg. Co ciekawe, dostępny dla klasy szturmowca.
* '''MG 08/15''' – broń wartownika, niska szybkostrzelność, ale zajebiście duży magazynek (200 sztuk).

=== Broń krótka ===
* '''M1911''' – pierwszy dostępny pistolet, jeden z lepszych i najbardziej popularny.
* '''Luger P08''' – niemiecki pistolet samopowtarzalny, broń dla prawdziwych badassów. Mocny, celny, drugi pod względem popularności, a do tego kozacko wygląda.
* '''1903 Hammerless''', '''Frommer Stop''', '''Taschenpistole M1914''' i '''Modello 1915''' – kompakty o małym damage'u. Mało popularne.
* '''Gasser M1870''' – austriacki rewolwer czarnoprochowy, jeden z lepszych.
* '''Rewolwer samopowtarzalny''' – EA nie było stać na licencję i tak nazwali słynnego Webley'a. Bardzo dobra broń.
* '''Pistolet Howdah''' – indyjski pistolet o 4 lufach. Pracownicy DICE mają ekskluzywną wersję zadilaną śrutem, zmieniającą broń w podręczną strzelbę.
* '''Mauser C96''' – legendarny Mauser, dość dobry, jednak z nieznanych przyczyn rzadko spotykany.
* '''Mle 1903''' – begijskie cudo o średnim damage'u, dość popularne.
* '''Repetierpistole M1912''' – austro-węgierski pistolet o stałym magazynku i zadowalającej stabilności.
* '''British Bulldog''' – psy tego typu są mocnej budowy, z silnymi szczękami i krótką kufą, umożliwiającą mocny zacisk szczęk – żuchwa jest wysunięta do przodu pyska. Cecha ta jest istotna dla skutecznego przytrzymania przeciwnika lub ofiary. Kończyny proste i muskularne, tylne dłuższe niż przednie. Rasa uznana została przez Amerykański Związek Kynologiczny w 1893 roku. Dawne buldogi uczestniczyły w specjalnie organizowanych widowiskach polegających na szczuciu nimi innych zwierząt. Obecnie rasy w typie buldoga są użytkowane jako psy stróżujące lub do towarzystwa.
* '''Mars Automatic''' – zwany jest pierwszowojennym Desert Eagle'm, co mówi o tej broni wszystko.
* '''Bodeo 1889''' – dziwacznie wyglądający włoski rewolwer, dość dobry, ale i tak gorszy od Gassera.
* '''Kolibri''' – najlepsza broń w grze, pistolet mniejszy od ludzkiej dłoni, trzymany w dwóch palcach, zasilany nabojami 2 mm. Strzał w tułów zabiera przeciwnikowi aż 3% HP!!! Broń dla prawdziwych kozaków, którą, przy odrobinie szczęścia, można zniszczyć pociąg pancerny!
* '''Nagant M95''' – ruski siedmiostrzałowiec dodany w drugim rozszerzeniu. Dobry ale ma długi czas przeładowania.
* '''Pistolet Obrez''' – jedyny pistolet z zamkiem czterotaktowym i klasyczny przykład [[Radziecka inwersja|radzieckiej inwersji]]<ref>Mamy już karabiny zasilane amunicją pistoletową.</ref>. Skrócony i zmniejszony do granic możliwości karabin wyborowy Nagant wz.91. Zasilany potężną amunicją karabinową 7.62x54R.


== Pojazdy ==
== Pojazdy ==

Wersja z 21:02, 18 maj 2022

Battlefield 1 w wersji 0.5

Battlefield 1 (pol. jedno pole walki) – pierwsza odsłona z serii Battlefield, wydana przez elektroniczną sztukę, a wyprodukowana przez słynne studio Cyfrowe Iluzje Kreatywnej Rozrywki.

Historia powstania gry

DICE długo zastanawiało się jaką wydać kolejną dobrą strzelaninę. Na swoim koncie mieli już prawie wszystko: II wojnę światową, zimną wojnę, gorącą wojnę, walki w kosmosie, współcześnie, w przeszłości i w przyszłości. Ba, nawet zrobili zabawę grę w policjantów i złodziei (którą de facto bezczelnie zerżnęli z np. gry PayDay). Dlatego też DICE przez długi okres zastanawiało się w jakich realiach osadzić najnowszą część Battlefield-a, a w tym samym czasie gracze umierali z nudów ciekawości. Aby zaskoczyć opinię publiczną oraz konkurencję, najnowszemu Batlefieldowi dodano numerek 1 (słownie: jeden), aby żôdyn nie domyślił się o czym może być ta gra. Gra została wydana w 2016 roku na PieCe osobiste, Jednego Boksa 365, GrajStację 4 oraz na żaden inny sprzęt czy konsolę[1].

Kampania

Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii coś nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty[2] EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać kobietą (sic!) i strzelać do wrogów płci przeciwnej – feministki powinny być zadowolone.

Multiplayer

Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów kontroli celnej kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realizm rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. Pomimo niewielkich różnic pomiędzy ostatnimi odsłonami serii, pojawia się kilka zmian – jest to pierwszy Battlefield, w którym da się ujeżdżać konia, a pod koniec meczu drużyna przegrywająca może przyzwać na pole walki zespół muzyczny: Led Zeppelin[3] lub złoty pancerny pociąg, a także drednot, w zależności od mapy na której toczy się walka.

Dostępne frakcje

Jako że I wojna światowa była konfliktem na sporą skalę i kilka frontów, w Battlefieldzie 1 mamy aż 9 frakcji. Ale żeby nie było tak kolorowo, to poprawni politycznie dajsiacy dodali do połowy frakcji przedstawicieli Postępowej Rasy Panów. Dostępne frakcje:

  • Wielka Brytania – główna frakcja w kampanii i najczęstsza w multiplayerze w podstawowej wersji gry. Walczy z Niemcami i Turkami. Przed premierą 3/4 armii brytyjskiej stanowili Murzyni, jednak potem zmieniono to, dzięki protestom graczy. Dziś mamy 50% Brytyjczycy, 25% Murzyni i 25% Hindusi.
  • Francja – najważniejsza frakcja Ententy, o dziwo w BFie dostępna dopiero w DLC. Napierdalają się tylko z Niemcami. 75% Francuzi, 25% Mudżiny.
  • Rosja (Biała Gwardia) – druga wiodąca frakcja Ententy, również w DLC. Jako jedna z niewielu nie ma Murzynów, ale w zamian możemy grać kobietą jako zwiadowca. Walczą ze szkopami, oddziałami Armii Czerwonej[4] i Austro-Węgrami.
  • Włochy – biją się z Austro-Węgrami w Alpach i na Adriatyku. Również nie mają Murzynów.
  • USA – walczą z Niemcami tylko na 2 mapach. Oczywiście, poprawni politycznie.
  • Niemcy – najczęstsza frakcja, jeżeli liczyć mapy z podstawki i DLC. Również ubogacona kulturowo (25% Murzyni).
  • Austro-Węgry – naparzają makaroniarzy i Ruskich. Im także udało się uciec od unijnego szaleństwa.
  • Imperium Osmańskie – druga najbardziej poprawna politycznie frakcja, złożona z samych wyznawców postępowej i demokratycznej religii pokoju. Biją się z Brytolami.
  • Armia Czerwona – frakcja walcząca z Białą Gwardią. Dodana w drugim DLC
  • Królestwo Hidżaskie – frakcja dostępna tylko w kampanii, może nawet bardziej postępowa od Turcji, gdyż oprócz miłujących pokój piewców pokoju zrzesza kobiety. Walczy z Turkami podczas arabskiej rewolty, wykorzystując ubogacenie kulturowe.

Bronie

Wbrew obiegowej opinii, w trakcie I wojny światowej, ludzie nie naparzali się maczugami[5] i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami.

Pojazdy

Jak w każdym Battlefieldzie, w jedynce również otrzymujemy całą gamę ciężkiego sprzętu do masakrowania lewaków przeciwników. Dzielimy je na pojazdy lądowe, powietrzne i morskie.

DLC

W najbliższym czasie ma się pojawić DLC o wdzięcznej nieoficjalnej nazwie Ucieczka żabojadów. Właściwy tytuł dodatku to Nie Przejdą. Dodatek ten jak (nieoficjalna) nazwa wskazuje, wprowadza do gry nową nację Ętęty – Francuzów.

Do tego zapowiedziano dodatki z udziałem bimberowców[6], naparzaniem na morzu, i dodatek o nazwie Apokalipsa według Świętego Jana Ewangelisty, mający opowiadać o przeżyciach jednego z apostołów.

Dubbing

Cała gra jest w pełni profesjonalnie spolonizowana[potrzebne źródło], niestety jak zwykle zabrakło właściwego polskiego aktora na właściwym miejscu[7].

Zobacz też

Przypisy

  1. Nasi fachowcy już się zajmują tworzeniem specjalnego porta na NonStation 3
  2. Trudne słowo prawda?
  3. Sterowiec
  4. Rosja toczyła wówczas również wojnę domową
  5. Chociaż wciąż jest taka możliwość
  6. Z dumnie brzmiącą nazwą W imię Putina Cara!
  7. http://www.gamezilla.pl/newsy/2010/6/cezary-pazura-podlozy-glos-w-battlefield-bad-company-2