Tramwaje we Wrocławiu: Różnice pomiędzy wersjami
M |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{redakcja}} |
{{redakcja}} |
||
'''Tramwaje we Wrocławiu''' – są, jak śpiewała [[Maria Koterbska]] niebieskie, i mkną po szynach (o rozstawie 0,0001435 |
'''Tramwaje we Wrocławiu''' – są, jak śpiewała [[Maria Koterbska]] niebieskie, i mkną po szynach (o rozstawie 0,0001435 kilometra). [[Tramwaj|Tramwaje]] we [[Wrocław]]iu jeżdżą od dawien dawna (coś koło [[1876]] roku). Długość wszystkich linii we Wrocławiu to ponad 258 milimetrów do potęgi dziesiątej. We Wrocławiu jest 6 zajezdni tramwajowych ( w tym dwie rozwalone) i 20 pętli. |
||
== Zajezdnie == |
== Zajezdnie == |
||
'''Zajezdnia tramwajowa nr 1 - Gaj (ul. Ślężna)''' |
'''Zajezdnia tramwajowa nr 1 - Gaj (ul. Ślężna)''' – ulubiona zajezdnia [[Menel|żuli]], bo mają blisko na dworzec główny oraz do parku. |
||
'''Zajezdnia tramwajowa nr 2 - Ołbin (ul. Słowiańska)''' |
'''Zajezdnia tramwajowa nr 2 - Ołbin (ul. Słowiańska)''' – w ogóle bez sensu, bo leży na zadupiu. Chociaż w sumie to blisko centrum. |
||
'''Zajezdnia tramwajowa nr 4 - Borek (ul. Powstańców Śląskich)''' |
'''Zajezdnia tramwajowa nr 4 - Borek (ul. Powstańców Śląskich)''' – menele lubią tą zajezdnie. Od niej jest blisko do parku i czasem się załapią na autobus na [[Bielany]]. |
||
'''Zajezdnia tramwajowa nr 6 - Dąbie (ul. Tramwajowa)''' |
'''Zajezdnia tramwajowa nr 6 - Dąbie (ul. Tramwajowa)''' – również blisko park, na dodatek zoo i [[Hala Stulecia]]. Stąd wszystkie tramwaje dojeżdżają do centrum miasta. |
||
Zajezdnie z numerami 3 i 5 są rozwalone, a konkretnie zarabiają na życie w inny sposób. |
Zajezdnie z numerami 3 i 5 są rozwalone, a konkretnie zarabiają na życie w inny sposób. |
||
Linia 16: | Linia 15: | ||
== Linie tramwajowe == |
== Linie tramwajowe == |
||
0p, 0l, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24 to linie które kursują we Wrocławiu. Linie 1, 16 i 23 są tymczasowo |
0p, 0l, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24 to linie które kursują we Wrocławiu. Linie 1, 16 i 23 są tymczasowo wstrzymane. |
||
Są również linie zastępcze zaczynające się na 7, a kończące się na ostatnią |
Są również linie zastępcze zaczynające się na 7, a kończące się na ostatnią cyfrę zastępowanego tramwaju-np. 71 zastępuje linię 1, a 76 zastępuje 16. |
||
Podczas świąt (np. Wszystkich Świętych) i imprez (np. Hali Stulecia) są uruchamiane linie E jak "ekstra". Ich numery są przypadkowe i chaotycznie |
Podczas świąt (np. [[Wszystkich Świętych]]) i imprez (np. Hali Stulecia) są uruchamiane linie E jak "ekstra". Ich numery są przypadkowe i chaotycznie poukładane. Przykładamy ekstra linii są np. E1, E2, E3, E4. |
||
== Pętle == |
== Pętle == |
||
Linia 28: | Linia 27: | ||
Wrocławskie tramwaje są dość nieciekawe. Najwięcej jest ''[[Tramwaj#Trampki|stopiątek]]''. Wszystkie modele kursujące regularnie po Wrocławiu: |
Wrocławskie tramwaje są dość nieciekawe. Najwięcej jest ''[[Tramwaj#Trampki|stopiątek]]''. Wszystkie modele kursujące regularnie po Wrocławiu: |
||
[[Konstal 105Na]] |
[[Konstal 105Na]] – brzydka skrzynka sześciokątna, jeździ wolno (rozpędza się do 6km/dzień) i trzęsie, albo jak kto woli-szaleje, dzięki temu jest bliska statusu [[krejzol]]a. Takie jest zdanie ignorantów. Faktycznie i fachowo jest to nowy tramwaj, który jeździ prawie bezszelestnie. Jest to model lubiany przez społeczeństwo, bo często jest w nim tłok. |
||
[[Konstal 102Na]] |
[[Konstal 102Na]] – najnowszy model we Wrocławiu. Malutki, ma przegub, jeździ szybko, cichutko i ma fajne skórzane siedzenia. Wielką zaletą jest napęd na korbkę zamiast pedałów. Niestety-we Wrocławiu jest tylko 7 ''stodwójek''. |
||
[[Konstal 105NWr]] |
[[Konstal 105NWr]] – przerobione przez [[Protram]] 105Na, więc całkiem fajny tramwaj. Niestety po przebudowie został oszpecony i ma niefajny wygląd (i mało nowoczesny). Jest cichy i jeździ spokojnie, w końcu jest na podstawie ''stopiątki''. |
||
[[Protram 204NWrAs]] |
[[Protram 204NWrAs]] – tramwaj niesamowicie podobny do 150NWr, ale mniej fajny, bo stary i na dodatek włożyli do niego starszy silnik (asynchroniczny, dzięki niemu w nazwie jest "As"). Strasznie buja i w ogóle jeździ się nim gorzej niż na koniu. W dodatku robi straszny hałas. |
||
[[Protram 205NWrAs]] |
[[Protram 205NWrAs]] – to samo co ''dwieścieczwórka'', ale ma trzy człony i dwa przeguby, zamiast dwóch wagonów. No i jest niestety mniejsza i na szczęście nie ma ich więcej niż 10. |
||
[[Skoda 16T]] |
[[Skoda 16T]] – najstarszy tramwaj jaki kiedykolwiek jeździł we Wrocławiu. Ma 5 członów i 4 przeguby. Trzęsie i robi hałas jak... [[coś]], albo coś jeszcze gorszego. Ten Tramwaj jest produkowany w [[Czechy|kraju ze stolicą w Pradze]]. |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
Wersja z 16:43, 12 gru 2007
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
Tramwaje we Wrocławiu – są, jak śpiewała Maria Koterbska niebieskie, i mkną po szynach (o rozstawie 0,0001435 kilometra). Tramwaje we Wrocławiu jeżdżą od dawien dawna (coś koło 1876 roku). Długość wszystkich linii we Wrocławiu to ponad 258 milimetrów do potęgi dziesiątej. We Wrocławiu jest 6 zajezdni tramwajowych ( w tym dwie rozwalone) i 20 pętli.
Zajezdnie
Zajezdnia tramwajowa nr 1 - Gaj (ul. Ślężna) – ulubiona zajezdnia żuli, bo mają blisko na dworzec główny oraz do parku.
Zajezdnia tramwajowa nr 2 - Ołbin (ul. Słowiańska) – w ogóle bez sensu, bo leży na zadupiu. Chociaż w sumie to blisko centrum.
Zajezdnia tramwajowa nr 4 - Borek (ul. Powstańców Śląskich) – menele lubią tą zajezdnie. Od niej jest blisko do parku i czasem się załapią na autobus na Bielany.
Zajezdnia tramwajowa nr 6 - Dąbie (ul. Tramwajowa) – również blisko park, na dodatek zoo i Hala Stulecia. Stąd wszystkie tramwaje dojeżdżają do centrum miasta.
Zajezdnie z numerami 3 i 5 są rozwalone, a konkretnie zarabiają na życie w inny sposób.
Linie tramwajowe
0p, 0l, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24 to linie które kursują we Wrocławiu. Linie 1, 16 i 23 są tymczasowo wstrzymane.
Są również linie zastępcze zaczynające się na 7, a kończące się na ostatnią cyfrę zastępowanego tramwaju-np. 71 zastępuje linię 1, a 76 zastępuje 16.
Podczas świąt (np. Wszystkich Świętych) i imprez (np. Hali Stulecia) są uruchamiane linie E jak "ekstra". Ich numery są przypadkowe i chaotycznie poukładane. Przykładamy ekstra linii są np. E1, E2, E3, E4.
Pętle
We Wrocławiu jest około 20 pętli. Największe z nich to Leśnica, Krzyki. Najmniejsze to Klecina, Robotnicza.
Modele tramwajów
Wrocławskie tramwaje są dość nieciekawe. Najwięcej jest stopiątek. Wszystkie modele kursujące regularnie po Wrocławiu:
Konstal 105Na – brzydka skrzynka sześciokątna, jeździ wolno (rozpędza się do 6km/dzień) i trzęsie, albo jak kto woli-szaleje, dzięki temu jest bliska statusu krejzola. Takie jest zdanie ignorantów. Faktycznie i fachowo jest to nowy tramwaj, który jeździ prawie bezszelestnie. Jest to model lubiany przez społeczeństwo, bo często jest w nim tłok.
Konstal 102Na – najnowszy model we Wrocławiu. Malutki, ma przegub, jeździ szybko, cichutko i ma fajne skórzane siedzenia. Wielką zaletą jest napęd na korbkę zamiast pedałów. Niestety-we Wrocławiu jest tylko 7 stodwójek.
Konstal 105NWr – przerobione przez Protram 105Na, więc całkiem fajny tramwaj. Niestety po przebudowie został oszpecony i ma niefajny wygląd (i mało nowoczesny). Jest cichy i jeździ spokojnie, w końcu jest na podstawie stopiątki.
Protram 204NWrAs – tramwaj niesamowicie podobny do 150NWr, ale mniej fajny, bo stary i na dodatek włożyli do niego starszy silnik (asynchroniczny, dzięki niemu w nazwie jest "As"). Strasznie buja i w ogóle jeździ się nim gorzej niż na koniu. W dodatku robi straszny hałas.
Protram 205NWrAs – to samo co dwieścieczwórka, ale ma trzy człony i dwa przeguby, zamiast dwóch wagonów. No i jest niestety mniejsza i na szczęście nie ma ich więcej niż 10.
Skoda 16T – najstarszy tramwaj jaki kiedykolwiek jeździł we Wrocławiu. Ma 5 członów i 4 przeguby. Trzęsie i robi hałas jak... coś, albo coś jeszcze gorszego. Ten Tramwaj jest produkowany w kraju ze stolicą w Pradze.