Warcaby: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię...)
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Kracok. Autor wycofanej wersji to 83.168.108.161.)
Linia 1: Linia 1:
'''Warcaby''' – [[gra]] planszowa osadzona w scenerii biało-czarnej... czegoś w rodzaju pustyni. Głównym zadaniem graczy (jest ich tylko dwóch) polega na dowodzeniu dwiema armiami płaskich pionków. Każdy może awansować na superpionka o skomplikowanej nazwie ''damka''.

== Charakterystyka pionków ==
Zwykłe pionki to ogłupiałe gostki, poruszające się wolno, a co najgorsze – krzywo. Ich [[broń|uzbrojenie]] jest owiane tajemnicą – zabijają się, przeskakując przeciwnika, a czasem więcej.
Z kolei damki to również niezłe [[lachon]]y, tylko że poruszają się szybciej.
Oba rodzaje pionków charakteryzuje też swoistą ''fobia graniczna'' – nigdy nie tkną przeciwnika przy granicy planszy.

== Zasady gry ==
Główna zasada to przede wszystkim przesuwanie swojej debilnej bandy po planszy w kierunku wroga i jak najszybsze osiągnięcie celu gry...

== Cel gry ==
Cel gry polega na [[kradzież|zapitoleniu]] całej ferajny przeciwnikowi, ewentualnie przyblokowaniu pionów z grupy przeciwnika. Ale by gra zakończyła się tym drugim końcem, twój przeciwnik musi być znacznie głupszy od ciebie (albo tak samo debilny jak ty, o ile w ogóle masz skłonności do debilizmu).

{{Stubgry}}
[[Kategoria: Rozrywka | Gry]]

Wersja z 19:48, 5 cze 2009

Warcabygra planszowa osadzona w scenerii biało-czarnej... czegoś w rodzaju pustyni. Głównym zadaniem graczy (jest ich tylko dwóch) polega na dowodzeniu dwiema armiami płaskich pionków. Każdy może awansować na superpionka o skomplikowanej nazwie damka.

Charakterystyka pionków

Zwykłe pionki to ogłupiałe gostki, poruszające się wolno, a co najgorsze – krzywo. Ich uzbrojenie jest owiane tajemnicą – zabijają się, przeskakując przeciwnika, a czasem więcej. Z kolei damki to również niezłe lachony, tylko że poruszają się szybciej. Oba rodzaje pionków charakteryzuje też swoistą fobia graniczna – nigdy nie tkną przeciwnika przy granicy planszy.

Zasady gry

Główna zasada to przede wszystkim przesuwanie swojej debilnej bandy po planszy w kierunku wroga i jak najszybsze osiągnięcie celu gry...

Cel gry

Cel gry polega na zapitoleniu całej ferajny przeciwnikowi, ewentualnie przyblokowaniu pionów z grupy przeciwnika. Ale by gra zakończyła się tym drugim końcem, twój przeciwnik musi być znacznie głupszy od ciebie (albo tak samo debilny jak ty, o ile w ogóle masz skłonności do debilizmu).

Szablon:Stubgry