Vitantonio Liuzzi: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (+szablon nawigacyjny) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
{{stubspo}} |
{{stubspo}} |
||
{{Formuła 1}} |
|||
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Liuzzi, Vitantonio]] |
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Liuzzi, Vitantonio]] |
||
[[Kategoria:Włosi|Liuzzi, Vitantonio]] |
[[Kategoria:Włosi|Liuzzi, Vitantonio]] |
Wersja z 20:07, 10 mar 2011
Vitantonio Liuzzi (ur. 6 sierpnia 1981) – obecnie pracuje w charakterze kierowcy wyścigowego w Force India, niegdyś kierowca stajni czerwonego byka po włosku – Scuderia Toro Rosso. Znany z tego, że przed każdym GP wypija kilkanaście Red Bulli za dużo i dostaje skrzydeł. Konsekwencją tego jest to, że bardzo często w sezonie 2007 dosłownie wylatywał z toru. A jeśli już Tonio jedzie przyzwoicie, dobrze lub nawet bardzo dobrze, jego bolid odmawia posłuszeństwa.
Ciekawostki
- Vitantonio jest ciągle aktualnym mistrzem Formuły 3000, a więc wyścigów samochodzików na pedały. Wprawdzie mistrzem był w 2004 roku, ale od tej pory żaden kierowca nie odważył się odebrać pucharu wiedząc, że przyjdzie mu się zmierzyć na torze z wielkim Tonim.
- Vitantonio w czasie GP Europy na torze Nurburgring skończył wyścig na drugim okrążeniu. Mógł wpisać się do annałów Formuły 1, gdyż pomimo skrajnie niebezpiecznych warunków chciał, jak to mówili Mikołaj Sokół i Andrzej Borowczyk: zostać pierwszym kierowcą, który chciał staranować traktor do podnoszenia bolidów z pobocza. Niestety, żwir pokrzyżował jego ambitne plany wjechania do historii Formuły 1.