Teoria kreskówkowej rzeczywistości: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (drobne)
Linia 2: Linia 2:


== Cała prawda ==
== Cała prawda ==
[[Grafika:Bugsbunny-fallinghare1943.jpg|thumb|right|180px|Skąd poza przestrzenią ekranu tyle marchewek, [[Królik Bugs|doktorku]]?]]
[[Plik:Bugsbunny-fallinghare1943.jpg|thumb|right|180px|Skąd poza przestrzenią ekranu tyle marchewek, [[Królik Bugs|doktorku]]?]]
* Postacie w kreskówkach po upadku z dużej wysokości wbijają się w ziemię na ok. 1,5 metra. Potem będą miały tylko podbite oko, lewą rękę i prawą nogę w gipsie oraz parę plastrów w losowych partiach ciała; ewentualnie będą tylko lekko zdziwione lub będą widziały gwiazdki/ptaszki wokół głowy.
* Postacie w kreskówkach po upadku z dużej wysokości wbijają się w ziemię na ok. 1,5 metra. Potem będą miały tylko podbite oko, lewą rękę i prawą nogę w gipsie oraz parę plastrów w losowych partiach ciała; ewentualnie będą tylko lekko zdziwione lub będą widziały gwiazdki/ptaszki wokół głowy.
* Gdy ktoś strzeli w ciebie z armaty, cały zostaniesz pokryty prochem.
* Gdy ktoś strzeli w ciebie z armaty, cały zostaniesz pokryty prochem.

Wersja z 11:43, 20 lis 2010

Teoria kreskówkowej rzeczywistości – teoria, która głosi, że kreskówki mają inne prawa niż znany nam świat. O ile w filmach jakotaki realizm jest utrzymywany, to w kreskówkach może się zdarzyć wszystko. Zawsze. Wszędzie.

Cała prawda

Skąd poza przestrzenią ekranu tyle marchewek, doktorku?
  • Postacie w kreskówkach po upadku z dużej wysokości wbijają się w ziemię na ok. 1,5 metra. Potem będą miały tylko podbite oko, lewą rękę i prawą nogę w gipsie oraz parę plastrów w losowych partiach ciała; ewentualnie będą tylko lekko zdziwione lub będą widziały gwiazdki/ptaszki wokół głowy.
  • Gdy ktoś strzeli w ciebie z armaty, cały zostaniesz pokryty prochem.
  • Gdy ktoś mierzy w ciebie strzelbą, wystarczy, że wsadzisz palec w lufę. Eksplozja strzelby porani strzelca, a Tobie nic się nie stanie.
  • Gdy staniesz w ogniu, po wyjściu z niego także będziesz pokryty sadzą.
  • Wszyscy mogą przekroczyć wszystkie prędkości: dźwięku, światła, smrodu, próżni, Ferrari Enzo i przewijania filmu na DVD.
Plik:Szybkość.jpg
Każdy może przekroczyć prędkość dźwięku
  • Możesz wyjąć dowolny przedmiot (zwykle broń) spoza ekranu, ewentualnie zza pleców.
  • Przejście się na ostatnie piętro wieżowca zajmuje mniej czasu, niż wjechanie na nie za pomocą windy.
  • Samochody wydłużają się wprost proporcjonalnie do szybkości jazdy.
  • Spacery w powietrzu są możliwe, jeżeli nie kończą się zerknięciem w dół.
  • Gdy uciekając przebijasz się przez okna, drzwi lub ściany, zostaje w nich odbita sylwetka twojego ciała.
  • Kowadło zawsze opada najwolniej. Czasem zatrzyma się tuż nad postacią i spadnie dopiero po spojrzeniu na nie.
  • Spotkanie z jakimkolwiek drapieżnikiem skończy się dla ciebie bez uszczerbku na zdrowiu.
  • Wielkie, spadające odważniki zawsze ważą 16 ton.
  • Nawet jeśli coś rozwalisz, po sekundzie to coś będzie jak nowe.
  • Potrafisz podpalić zapałkę, pocierając ją o własny tyłek.
  • Zwierzęta umieją mówić.
  • Możesz schować się za dowolny przedmiot, nawet jeśli jesteś dziesięć razy grubszy/wyższy od niego.
  • Każde zwierzę może przeżyć zgniecenie, rozciągnięcie, skręcenie, pocięcie, przedziurawienie oraz rozpłaszczenie.
Nie bójcie się, ten kotek zaraz będzie cały i zdrowy
  • Im bardziej się boisz, tym większe robisz oczy, w ekstremalnych przypadkach mogą być nawet większe od twarzy.
  • Na co dzień chodzisz w tym samym lub takim samym ubraniu.
  • Jeżeli jednak zdecydujesz się zmienić strój lub fryzurę, to nikt nie będzie mógł Cię poznać.
  • Jeśli będziesz niewidzialny, to i tak będzie widać twoje kontury.
  • Gdybyś był niewidzialny każdy mógłby, także przez ciebie przejść, ale gdy posypiesz się mąką, nie przeniknie ona przez twoje ciało, lecz staniesz się biały.
  • Gdy masz jakiś problem i włączysz telewizor, od razu znajdziesz rozwiązanie.
  • Po schodach możesz zbiec szybciej niż przedmiot, który upuściłeś z dachu.
  • Gdy coś cię przestraszy, bez problemu możesz wskoczyć nawet na najwyższe drzewo.
Jeśli uderzysz się w głowę, zobaczysz fajne gwiazdki
  • Gdy podczas szybkiego biegu zobaczysz drzewo lub mur, to nie zdążysz przed nim się zatrzymać.
  • Jeżeli bijesz się z inną postacią, to jest wokół was tuman kurzu i co chwila pokazuje się ręka/noga/głowa którejś z postaci.
  • Nawet, jeżeli wyjdziesz z tego tumanu, to twój przeciwnik cały czas będzie się w nim rzucał.
  • Jeżeli z kredensu wypadną talerze lub inne naczynia, to każde z naczyń złapiesz inną częścią ciała.
  • Gdy poczujesz zapach jakiegoś smacznego jedzenia, będzie on ciągnął Cię za nos, możesz wtedy nawet unosić się w powietrzu i nie możesz się mu oprzeć.
  • Podczas korzystania z toalety zawsze czytasz gazetę.
  • W środku twojej kąpieli z wanny może nagle wynurzyć się człowiek, którego nie było, gdy do niej wchodziłeś.
  • Gdy odbijasz na ksero zdjęcia ludzi lub zwierząt, to po chwili będą one już żywe.
  • Zawsze gdy wysiadasz z autobusu, najpierw widzimy autobus od przeciwnej strony, a po jego odjeździe stoisz już na chodniku.
  • Jedne postacie mogą przechodzić przez namalowane na ścianach obrazy, a inne nie.
  • Gdy ktoś próbuje przejechać cię samochodem – uciekasz zawsze tak, aby był zwrócony przodem do ciebie. Nigdy nie uskakujesz w bok.
  • Kiedy wypijesz jakiś napój zawsze wyrzucasz opakowanie za siebie po czym słychać odgłos tłuczonego szkła albo miauczenie kota.
  • Jeśli ukłujesz się ostrym przedmiotem, możesz wyskoczyć w górę na ogromną wysokość.
  • Gdy jesteś w lesie i zaznaczasz sobie drogę rzucając za siebie orzechy/żołędzie/inne jedzenie, to od razu z krzaków wyskoczy wiewiórka/dzik/inne zwierzę i zje je wszystkie.
  • Szuflady, kieszenie, torby, szafy i inne schowki mają nieograniczoną pojemność.
  • Umiesz przeciąć drzwi piłą trzymając ją ząbkami do dołu.
  • Możesz stworzyć co tylko chcesz w kilka minut, pod warunkiem, że masz odpowiednie specjalizacje (Laboratorium Dextera, Fineasz i Ferb).
  • Postacie mają formę morficzną - potrafią się wcisnąć, gdzie tylko chcą.
  • Jeśli będziesz udawać lampę, kolumnę lub jakikolwiek przedmiot martwy, nikt cię nie zauważy.
  • Pomachasz trochę rękoma i już masz origami.
  • Postacie czasami proszą twórcę kreskówki o np. domalowanie czegoś na planie, bo tak miało być w scenariuszu.
  • Przepływ prądu przez postać ukazuje wszystkie jej kości.
  • Idąc przez nieskończenie wielką przestrzeń zawsze dojdzie się do punktu wyjściowego.
  • Prawa fizyki mogą być modyfikowane na bieżąco, w zależności od potrzeby.

Zobacz też