Droga: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Polskie drogi.jpg|right|thumb|250px|Wielopasmowa szosa]]
[[Plik:Polskie drogi.jpg|right|thumb|210px|Wielopasmowa szosa]]
[[Plik:Polska Droga Utwardzona.jpg|left|150px]]
[[Plik:Ulicapionki.JPG|right|thumb|250px|Typowa polska droga]]
[[Plik:Ulicapionki.JPG|right|thumb|210px|Typowa polska droga]]
'''Droga''' to polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy [[platyna|platyny]], [[złoto|złota]] i [[srebro|srebra]]. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie drogi są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim [[asfalt]]em.
'''Droga''' to polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy [[platyna|platyny]], [[złoto|złota]] i [[srebro|srebra]]. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie drogi są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim [[asfalt]]em.


[[Plik:Polska Droga Utwardzona.jpg|left|250px]]
{{nonnews|[[NonNews:Jadę sobie dziurą, aż tu nagle...|Jadę sobie dziurą, aż tu nagle...]]}}
{{nonnews|[[NonNews:Jadę sobie dziurą, aż tu nagle...|Jadę sobie dziurą, aż tu nagle...]]}}
W Polsce duża liczba dróg jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin „utwardzona” , podobnie jak wiele innych wyrazów, w [[język polski|Języku Polskim]] znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada logika. Oznacza tyle, co „droga plastyczna o spowolnionym procesie wgniatania”. Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej („nieutwardzanej”), poza tym, że proces „kształtowania wgłębień” trwa 3 miesiące, a nie 3 dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za „utwardzenie” drogi trzeba zapłacić – wyrzucić pieniądze w błot... yhm,yhm... znaczy w dziadowski asfalt. Poza tym, droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|PRL-owskich]] bloków z wielkiej płyty).
W Polsce duża liczba dróg jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin „utwardzona” , podobnie jak wiele innych wyrazów, w [[język polski|Języku Polskim]] znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada logika. Oznacza tyle, co „droga plastyczna o spowolnionym procesie wgniatania”. Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej („nieutwardzanej”), poza tym, że proces „kształtowania wgłębień” trwa 3 miesiące, a nie 3 dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za „utwardzenie” drogi trzeba zapłacić – wyrzucić pieniądze w błot... yhm,yhm... znaczy w dziadowski asfalt. Poza tym, droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|PRL-owskich]] bloków z wielkiej płyty).

Wersja z 11:19, 31 paź 2010

Wielopasmowa szosa
Typowa polska droga

Droga to polna ścieżyna, na którą położono po trzy warstwy platyny, złota i srebra. Dlatego droga, bo jest ona niezwykle drogocenna. Takie drogi są już niezwykle rzadko spotykane. Obecnie platynę, złoto i srebro zastępuje się dziadowskim asfaltem.


NonNews
Zobacz w NonNews temat:

W Polsce duża liczba dróg jest utwardzona. Jednak w tym przypadku termin „utwardzona” , podobnie jak wiele innych wyrazów, w Języku Polskim znaczy zupełnie coś innego, niż podpowiada logika. Oznacza tyle, co „droga plastyczna o spowolnionym procesie wgniatania”. Pod wpływem czasu, poprzez ową plastyczność, w drodze pojawiają się koleiny i wgłębienia. Droga ta więc nie różni się więc prawie niczym od drogi gruntowej („nieutwardzanej”), poza tym, że proces „kształtowania wgłębień” trwa 3 miesiące, a nie 3 dni. Oba typy drogi odróżnia również to, że droga gruntowa tworzy się sama, za darmo, a za „utwardzenie” drogi trzeba zapłacić – wyrzucić pieniądze w błot... yhm,yhm... znaczy w dziadowski asfalt. Poza tym, droga gruntowa jest lepsza, bo nie szpeci krajobrazu (czyt. fabrycznych kominów i PRL-owskich bloków z wielkiej płyty).

Zobacz też

Szablon:Stubtrans