Motorniczy: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 85.221.149.11. Ofiarą rewertu jest 82.18.253.224.) |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
Starszym bratem motorniczego był [[woźnica]], którego jeszcze półtora wieku temu ciągnęły [[koń|konie]] (najczęściej dwa). W zawodzie woźnicy konie służyły do ciągnięcia tramwaju i jego bardzo zajętego kierowcy, który w zasadzie nic nie robił i tylko chlał [[spirytus]]. Jego praca ograniczała się do lania dupska swoim koniom, które wkrótce zaczęły protestować. Wkrótce potem powstały<ref>...A raczej zostały sprowadzone od [[Niemcy|szwabów]].</ref> tramwaje z silnikiem ''motorowym'', a tych, kto je kierował, nazwano motorniczymi. Jego kabina raz jest z przodu, raz jej nie ma, a raz jest z tyłu, który staje się tylnym przodem tramwaju. Nikt nie wie jak to działa. |
Starszym bratem motorniczego był [[woźnica]], którego jeszcze półtora wieku temu ciągnęły [[koń|konie]] (najczęściej dwa). W zawodzie woźnicy konie służyły do ciągnięcia tramwaju i jego bardzo zajętego kierowcy, który w zasadzie nic nie robił i tylko chlał [[spirytus]]. Jego praca ograniczała się do lania dupska swoim koniom, które wkrótce zaczęły protestować. Wkrótce potem powstały<ref>...A raczej zostały sprowadzone od [[Niemcy|szwabów]].</ref> tramwaje z silnikiem ''motorowym'', a tych, kto je kierował, nazwano motorniczymi. Jego kabina raz jest z przodu, raz jej nie ma, a raz jest z tyłu, który staje się tylnym przodem tramwaju. Nikt nie wie jak to działa. |
||
Motorniczego w dawnych czasach uwazano za jeden z lepszych zawodow, jezdzil do pracy za darmo i bral lapowki od pasazerow. W dzisiejszych czasach motorniczego wygryzl taksiarz, nazwa mowi sama za siebie... |
|||
W serialu miodowe lata zawod ten porownywano z zawodem hydraulika(Norek) obydwa zawody znizono tam do poziomu buraczanego ukazujac postacie jako grubianskie i zachlanne kreatury a przy czym durne. |
|||
W niektorych zakatkach swiata motorniczy jest to osoba jezdzaca na motorze, poszkodowana przez los bo dyskryminowana przez reszte kierowcow oraz pieszych. |
|||
== Wpływ na historię == |
== Wpływ na historię == |
Wersja z 18:35, 11 gru 2010
Kiedyś byłem niezłym motorniczym, ale teraz jestem niczym.
- Muniek Staszczyk o swojej przeszłości w zawodzie.
Razem z motorniczym, kumplem z Partyzantki, tramwaj zatrzymałem!
- Bohdan Smoleń uwypukla rolę motorniczych w historii.
Motorniczy - osobnik zawodowo władający maszyną śmierci tramwajem, zwykle jest nim starszy miły pan lub pani ze zmarszczkami. Na legalu jeździ kilkutonowym pojazdem bez prawa jazdy. Motorniczy posiada zawodowe umiejętności do np. Driftingu, chlania wódy za kierownicą i uprawianiu breakdance'u, jednak tylko i wyłącznie w tramwaju. Poza tym ciągle się spóźnia, gdyż jeździ co najwyżej 50 km/h, a po drodze do celu mija całe miasto i jego okolice. Jest dokładnym przeciwieństwem maszynisty.
Przeszłość
Starszym bratem motorniczego był woźnica, którego jeszcze półtora wieku temu ciągnęły konie (najczęściej dwa). W zawodzie woźnicy konie służyły do ciągnięcia tramwaju i jego bardzo zajętego kierowcy, który w zasadzie nic nie robił i tylko chlał spirytus. Jego praca ograniczała się do lania dupska swoim koniom, które wkrótce zaczęły protestować. Wkrótce potem powstały[1] tramwaje z silnikiem motorowym, a tych, kto je kierował, nazwano motorniczymi. Jego kabina raz jest z przodu, raz jej nie ma, a raz jest z tyłu, który staje się tylnym przodem tramwaju. Nikt nie wie jak to działa.
Wpływ na historię
Motorniczy jest zawodem politycznym i historiotwórczym. Kiedy Henryka Krzywonos onegdaj zatrzymała tramwaj, zawalił się w Polsce komunizm. Natomiast gdy motorniczy w grudniu 2010 w Warszawie zatrzymali tramwaje z powodu obfitych opadów śniegu, urażony tym faktem Prezes natychmiast zażądał od Prezydencji Stolicy przeprosin.
Zobacz też: