Boeing 747: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 6: Linia 6:
==Historia==
==Historia==
Pewnego razu w roku 1968 szef firmy [[Boeing]] pozazdrościł [[Lockheed]]owi [[SR-71 Blackbird|Blackbirda]] i postanowił, że jego firma też wypuści coś ''zajebistego''. Niestety główny inżynier, któremu szef przekazał instrukcje, był [[Amerykanie|Amerykaninem]] i myślał, że ''zajebisty''=''wielki''. Zanim szef zdołał do powstrzymać, z fabryki wyjechał pierwszy dżambodżet.<br>
Pewnego razu w roku 1968 szef firmy [[Boeing]] pozazdrościł [[Lockheed]]owi [[SR-71 Blackbird|Blackbirda]] i postanowił, że jego firma też wypuści coś ''zajebistego''. Niestety główny inżynier, któremu szef przekazał instrukcje, był [[Amerykanie|Amerykaninem]] i myślał, że ''zajebisty''=''wielki''. Zanim szef zdołał do powstrzymać, z fabryki wyjechał pierwszy dżambodżet.<br>
Tego akurat dnia w fabryce był prezes amerykańskich linii lotniczych o amerykańskiej nazwie [[Pan Am]] (ang. ''Mr. Eat''), szukający nowych samolotów, które mógłby kupić, ponieważ stare już mu się trochę znudziły. A ponieważ [[Boeing 737|reszta oferty Boeinga]] była nudna jak flaki z olejem, flota Pan Am już miała wzbogacić się o [[Iljuszyn Ił-62M|Iljuszyny Ił-62M]] (co niewątpliwie podniosłoby znacznie statystykę katastrof), kiedy nagle prezes zobaczył nowe dzieło firmy. A ponieważ był [[Amerykanie|Amerykaninem]], wykrzyknął słynne zdanie: ''On jest zajebisty!'', po czym postanowił go zamówić. I 32 następne też.
Tego akurat dnia w fabryce był prezes amerykańskich linii lotniczych o amerykańskiej nazwie [[Pan American World Airways|Pan Am]] (ang. ''Mr. Eat''), szukający nowych samolotów, które mógłby kupić, ponieważ stare już mu się trochę znudziły. A ponieważ [[Boeing 737|reszta oferty Boeinga]] była nudna jak flaki z olejem, flota Pan Am już miała wzbogacić się o [[Iljuszyn Ił-62M|Iljuszyny Ił-62M]] (co niewątpliwie podniosłoby znacznie statystykę katastrof), kiedy nagle prezes zobaczył nowe dzieło firmy. A ponieważ był [[Amerykanie|Amerykaninem]], wykrzyknął słynne zdanie: ''On jest zajebisty!'', po czym postanowił go zamówić. I 32 następne też.


==Pięterko==
==Pięterko==

Wersja z 12:39, 2 sie 2011

Stewardessa ujeżdża Boeinga 747

On jest zajebisty!

Przeciętny Amerykanin o Boeingu 747

Szablon:Tduże, fruwające coś ze skrzydłami (niektórzy twierdzą, że to samolot). Jedna z większych rzeczy obecnie latających nam nad głową. Ustępuje tylko Arbuzowi A380, Antkowi-225 i meteorytowi, który pieprznie w Ziemię w 2030, powodując koniec świata.

Historia

Pewnego razu w roku 1968 szef firmy Boeing pozazdrościł Lockheedowi Blackbirda i postanowił, że jego firma też wypuści coś zajebistego. Niestety główny inżynier, któremu szef przekazał instrukcje, był Amerykaninem i myślał, że zajebisty=wielki. Zanim szef zdołał do powstrzymać, z fabryki wyjechał pierwszy dżambodżet.
Tego akurat dnia w fabryce był prezes amerykańskich linii lotniczych o amerykańskiej nazwie Pan Am (ang. Mr. Eat), szukający nowych samolotów, które mógłby kupić, ponieważ stare już mu się trochę znudziły. A ponieważ reszta oferty Boeinga była nudna jak flaki z olejem, flota Pan Am już miała wzbogacić się o Iljuszyny Ił-62M (co niewątpliwie podniosłoby znacznie statystykę katastrof), kiedy nagle prezes zobaczył nowe dzieło firmy. A ponieważ był Amerykaninem, wykrzyknął słynne zdanie: On jest zajebisty!, po czym postanowił go zamówić. I 32 następne też.

Pięterko

Wiele osób zastanawia się, po jaką cholerę w 747 pięterko, a jeśli już jest, czemu, w przeciwieństwie do bezpośredniego konkurenta, nie zrobiono go na całą długość samolotu. A to po prostu główny inżynier Boeinga uznał, że schody w holu wejściowym wyglądają zajebiście. A żeby nie prowadziły donikąd, dobudowano pięterko.

Ciekawostki

  • Wyprodukowano 1422 dżambodżety, z czego 28 się rozbiło.
  • Największa katastrofa lotnicza w historii to zderzenie dwóch 747. Czekamy na zderzenie dwóch Arbuzów A380.
  • Pierwotnie linie lotnicze chciały na pięterku zrobić salon masażu lub kasyno. Teraz jest tam najdroższa klasa biznes. Wypróbuj koniecznie, jeśli przypadkiem masz o milion złotych za dużo i nie wiesz co z nim zrobić.
  • Aktualnie Boeing produkuje wersję piątą z kolei, ale oznaczoną numerem 8. Pewnie dla jaj.
  • Z trzech ostatnich wersji każda ma dłuższe pięterko niż poprzednia. Planuje się, że Boeing dorówna konkurencji w długości pięterka w 2050.