Heroes of Might and Magic: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (parę "ciachów")
M (dr. popr.)
Linia 5: Linia 5:


== Ogólnie o grze ==
== Ogólnie o grze ==
„Heroes of Might and Magic” charakteryzuje się wysokim poziomem logiki. Oczywistym przecież jest, że cała armia zmieści się na jednym koniu (lub zebrze) ,chociaż i tak widzimy na tym koniu (lub zebrze) tylko naszego bohatera. Ponadto gra kładzie bardzo duży nacisk na zmysł strategiczny. Wymaga wiele taktycznego myślenia. W grze nie wystarczy bowiem mieć olbrzymią armię. Trzeba mieć [[wojsko|armię]] większą od przeciwnika!
„Heroes of Might and Magic” charakteryzuje się wysokim poziomem logiki. Oczywistym przecież jest, że cała armia zmieści się na jednym koniu (lub zebrze), chociaż i tak widzimy na tym koniu (lub zebrze) tylko naszego bohatera. Ponadto, gra kładzie bardzo duży nacisk na zmysł strategiczny. Wymaga wiele taktycznego myślenia. W grze nie wystarczy bowiem mieć olbrzymią armię. Trzeba mieć [[wojsko|armię]] większą od przeciwnika!


== Gry w serii ==
== Gry w serii ==
Linia 11: Linia 11:
* Bohater siedzi w namiocie, boi się wroga.
* Bohater siedzi w namiocie, boi się wroga.
* Kościstość nie jest w modzie, jest tylko jeden kościsty bohater.
* Kościstość nie jest w modzie, jest tylko jeden kościsty bohater.
* Epicka fabuła - Czterech lordów przybywa na pewną wyspę i robią to co każdy kolonizator robi - wypowiadają sobie wojnę.
* Epicka fabuła czterech lordów przybywa na pewną wyspę i robią to co każdy kolonizator wypowiadają sobie wojnę.
* Ułomne jednostki, nie potrafią się odwrócić w walce, tylko chodzą do tyłu (plotki mówią, że jest to inspiracja [[Micheal Jackson|Michaelem Jacksonem).
* Ułomne jednostki, nie potrafią się odwrócić w walce, tylko chodzą do tyłu (plotki mówią, że jest to inspiracja [[Micheal Jackson|Michaelem Jacksonem).


Linia 22: Linia 22:
* Oryginalne czary: pole siłowe, ściana ognia, kula ognia.
* Oryginalne czary: pole siłowe, ściana ognia, kula ognia.
* Gra zyskała miliony fanatyków, którzy nie dopuszczają do siebie żadnej innej gry.
* Gra zyskała miliony fanatyków, którzy nie dopuszczają do siebie żadnej innej gry.
* Logiczne rozwiązania - siedem różnych potworów połączonych w jeden zamek i sterowane przez jednego człowieka.
* Logiczne rozwiązania siedem różnych potworów połączonych w jeden zamek i sterowane przez jednego człowieka.
* Ludzie, którzy w poprzednich częściach zawsze dostawali [[wpierdol]] z powodu słabych wojsk teraz mają najlepsze stwory pierwszego, trzeciego, czwartego, szóstego i siódmego poziomu, a niewymienione poziomy drugi i piąty także na przyzwoitym poziomie.
* Ludzie, którzy w poprzednich częściach zawsze dostawali [[wpierdol]] z powodu słabych wojsk, teraz mają najlepsze stwory pierwszego, trzeciego, czwartego, szóstego i siódmego poziomu, a niewymienione poziomy drugi i piąty także na przyzwoitym poziomie.
* Wspaniała fabuła ogólna - wszystkie kraje rzucają się na sam kraik ludzi, zdobywają większość ich ziem, a tu nagle przychodzi córcia króla, robi JEBUT i pokonuje wszystkich. W międzyczasie do ludzi dołączają elfy, czarodzieje i trupy.
* Wspaniała fabuła ogólna wszystkie kraje rzucają się na sam kraik ludzi, zdobywają większość ich ziem, a tu nagle przychodzi córcia króla, robi ''jebut!'' i pokonuje wszystkich. W międzyczasie do ludzi dołączają elfy, czarodzieje i trupy.
* Urozmaicone misje. Główny warunek zwycięstwa: zniszcz wszystkich. Warunek porażki: tracisz wszystkie zamki. W dodatkach do Heroesa misje te są urozmaicone zwycięstwem spowodowanym zdobyciem itemków lub porażka spowodowana [[śmierć|śmiercią]] bohatera.
* Urozmaicone misje. Główny warunek zwycięstwa: zniszcz wszystkich. Warunek porażki: tracisz wszystkie zamki. W dodatkach do Heroesa misje te są urozmaicone zwycięstwem spowodowanym zdobyciem itemków lub porażka spowodowana [[śmierć|śmiercią]] bohatera.


===Heroes of Might and Magic IV===
===Heroes of Might and Magic IV===
* Twórcy zaczęli rzygać powtarzaniem w kółko tego samego i postanowili wprowadzić parę nowości. W rezultacie miliony fanatycznych graczy nie potrafiących przyjąć słowa "nowość" spisało twórców na swoją czarną listę. Zapoczątkowało to poniższe przełomy:
* Twórcy zaczęli rzygać powtarzaniem w kółko tego samego i postanowili wprowadzić parę nowości. W rezultacie miliony fanatycznych graczy nie potrafiących przyjąć słowa „nowość” spisało twórców na swoją czarną listę. Zapoczątkowało to poniższe przełomy:
*{{t|Przełom I}}bohater chodzi, walczy, i pada po pierwszym walnięciu małym mieczykiem w łogromnego [[smok]]a.
*{{t|Przełom I}}bohater chodzi, walczy i pada po pierwszym walnięciu małym mieczykiem w ogromnego [[smok]]a.
*{{t|Przełom II}}stworki rozmnażają się ekspresowo – dobrego nigdy za wiele! Rozwiązane na miarę człowieka o ujemnym IQ, przez to gra straciła cały taktyczny rozmach. Nie można już zrobić zasadzki w stylu ''zbiorę armię, podjadę 7 dnia tuż przed populacją i zrobię łubudu na [[zamek]]!'', gdyż przez niemądre rozwiązanie tego 7 dnia również powstają stworki i wróg zrobi nam (nie)miłą niespodziankę. Codzienna populacja wynika z poziomu kompleksów [[seks]]ualnych twórców.
*{{t|Przełom II}}bohater służy jako maszynka do zabijania: zabija 3 czarne smoki uderzeniem (oczywiście jest to żart). Najgorsze jest to, iż po śmierci natychmiast zostaje u niego rozpoznany syndrom Dauna, i aby go wyleczyć bohater musi być zawieziony do miasta.
*{{t|Przełom III}}nowość z cyklu ''jak popsuć życie fana(tyków)'' jednoczesny kontratak. Nie można już, tak jak w poprzednich częściach, naparzać łucznikami, orkami etc. we wrogich strzelców, gdyż Ci, z powodu tego, iż są najprawdopodobniej Nostradamusami lub są nadgorliwi, oddają Ci również strzałem.
*{{t|Przełom III}}Stworki rozmnażają się ekspresowo – "dobrego nigdy za wiele!". Rozwiązane na miarę człowieka o ujemnym IQ, przez to gra straciła cały taktyczny rozmach. Nie można już zrobić zasadzki w stylu "zbiorę armię, podjadę 7 dnia tuż przed populacją i zrobię ŁUBUDU na [[zamek]]!!", gdyż przez niemądre rozwiązanie tego 7 dnia również powstają stworki i wróg zrobi nam (nie)miłą niespodziankę. Codzienna populacja wynika z poziomu kompleksów [[seks]]ualnych twórców.
*{{t|Przełom IV}}podobna sprawa ma się z kontratakiem... Kto w ogóle nazwał to kontratakiem? Ogólnie powinno to wyglądać tak: ATAK KONTRATAK. Tu, przez głupotę, ktoś zmienił to na: ATAK JEDNOCZESNY ATAK. Nie sposób tu wykorzystać swojej przewagi, gdyż to czy jest Twoja tura nie ma żadnego znaczenia.
*{{t|Przełom IV}}nowość z cyklu "jak popsuć życie fana(tyków)" - jednoczesny kontratak. Nie można już, tak jak w poprzednich częściach, naparzać łucznikami, orkami etc. we wrogich strzelców, gdyż Ci, z powodu tego iż są najprawdopodobniej Nostradamusami lub są nadgorliwi, oddają Ci również strzałem!!
*{{t|Genialna fabuła}}wielka bitwa, dwa kawałki metalu dotykają się i nastaje pierdolnik. Pojawiają się kółka, przez które można przejść do nowego światu. Ta dam! Właśnie przeczytałeś intro gry.
*{{t|Przełom V}}Podobna sprawa ma się z kontratakiem... kto w ogóle nazwał to kontratakiem? Ogólnie powinno to wyglądać tak: ATAK - KONTRATAK. Tu, przez głupotę, ktoś zmienił to na: ATAK - JEDNOCZESNY ATAK. Nie sposób tu wykorzystać swojej przewagi, gdyż to czy jest Twoja tura nie ma żadnego znaczenia.
*{{t|Genialna fabuła}}Wielka bitwa, dwa kawałki metalu dotykają się i nastaje pierdolnik. Pojawiają się kółka przez które można przejść do nowego światu.Ta dam!Właśnie przeczytałeś intro gry
* Kościstość jest w modzie. Królowe, baronowe i inne ślicznotki poddają się najnowszym trendom.
* Kościstość jest w modzie. Królowe, baronowe i inne ślicznotki poddają się najnowszym trendom.
* Stworki stają się dzikie i zbuntowane, trzeba uważać na nie poruszając się na mapie, gdyż nie lubią bliskiego kontaktu z bohaterem (są po prostu głodne i chcą zjeść [[koń|konika]] naszej postaci, przez co musimy z nimi walczyć). Są jednak bardziej samodzielne i nie potrzebują pana by zwiedzać przerażający świat na zewnątrz zamku. Jednak z braku doświadczenia szybko giną.
* Stworki stają się dzikie i zbuntowane, trzeba uważać na nie poruszając się na mapie, gdyż nie lubią bliskiego kontaktu z bohaterem. po prostu głodne i chcą zjeść [[koń|konika]] naszej postaci, przez co musimy z nimi walczyć. Są jednak bardziej samodzielne i nie potrzebują pana by zwiedzać przerażający świat na zewnątrz zamku. Jednak z braku doświadczenia szybko giną.
* Przełom jeszcze większy! Bohaterowie nie jeżdżą tylko na koniach. Bohater natury jeździ na [[zebra|zebrze]].
* Przełom jeszcze większy! Bohaterowie nie jeżdżą tylko na koniach. Bohater natury jeździ na [[zebra|zebrze]].


Linia 42: Linia 41:
* Twórcy bojąc się o H5, by nie spotkał go los H4, ustąpił fanatykom H3 i stworzył go na schemacie H3.
* Twórcy bojąc się o H5, by nie spotkał go los H4, ustąpił fanatykom H3 i stworzył go na schemacie H3.
* Jednakowoż są pewne nowości – tylko rycerze jeżdżą na koniach. Inne rasy załatwiły sobie własny środek transportu.
* Jednakowoż są pewne nowości – tylko rycerze jeżdżą na koniach. Inne rasy załatwiły sobie własny środek transportu.
*{{t|Genialna fabuła}}Lord Demonów zakochuje się w ludzkiej królowej, i aby ją swobodnie dymać zabija króla. Pewien nekromanta proponuje wskrzeszenie króla za kilka itemków, jakie mają magowie. W rezultacie królowa idzie wyrżnąć połowę magów, a sam nekromanta ma faktyczną władzę w imperium. W końcu jednak zabijają go: mały elfik, stary rycerz i przyjaciel króla oraz syn wielkiego arcymaga, któremu nekromanta i królowa skradli itemki. W międzyczasie dochodzi do nich Lord Demonów, co - całkiem zwyczajnie – zamienił się w mrocznego elfa.
*{{t|Genialna fabuła}}Lord Demonów zakochuje się w ludzkiej królowej i, aby ją swobodnie dymać, zabija króla. Pewien nekromanta proponuje wskrzeszenie króla za kilka itemków, jakie mają magowie. W rezultacie królowa idzie wyrżnąć połowę magów, a sam nekromanta ma faktyczną władzę w imperium. W końcu jednak zabijają go: mały elfik, stary rycerz i przyjaciel króla oraz syn wielkiego arcymaga, któremu nekromanta i królowa skradli itemki. W międzyczasie dochodzi do nich Lord Demonów, co całkiem zwyczajnie – zamienił się w mrocznego elfa.
*'''Nowość:''' bunt stworków. Cyt Smoka Cienia: "A bo ja mam dosyć tej ponurej czerni! Teraz będę czerwony, a do tego dali mi gratisowo zbroję... taką wypasioną. Tylko co na to powie mama?"
*'''Nowość:''' bunt stworków. Cytat Smoka Cienia: ''A bo ja mam dosyć tej ponurej czerni! Teraz będę czerwony, a do tego dali mi gratisowo zbroję... taką wypasioną. Tylko co na to powie mama?''
*{{t|Rozbudowane misje}}budowanie zamku, [[obrona]] zamku, najazd na zamek wroga (twórcy dla urozmaicenia gry w misji inferno wprowadzili ucieczkę przed złym i wściekłym rycerzem)
*{{t|Rozbudowane misje}}budowanie zamku, [[obrona]] zamku, najazd na zamek wroga. Twórcy dla urozmaicenia gry w misji inferno wprowadzili ucieczkę przed złym i wściekłym rycerzem.


== System czarów ==
== System czarów ==
Linia 50: Linia 49:
*{{t|Magiczna Strzała}}magiczna iskierka. Po roku potrafisz zabić 60 motyli na raz.
*{{t|Magiczna Strzała}}magiczna iskierka. Po roku potrafisz zabić 60 motyli na raz.
*{{t|Błyskawica}}po roku przeszkolenia zabija do trzech razy więcej owadów rozmaitego rodzaju niż standardowa iskierka.
*{{t|Błyskawica}}po roku przeszkolenia zabija do trzech razy więcej owadów rozmaitego rodzaju niż standardowa iskierka.
*{{t|Spowolnienie}}permanentna anemia. (W Heroes III zalanie nóg przeciwnika szambem)
*{{t|Spowolnienie}}permanentna anemia. W Heroes III zalanie nóg przeciwnika szambem.
*{{t|Przyspieszenie}}włączenie trybu kota z pęcherzem. Paradoksalnie, nie przyspieszysz tym swojego młodego smoka, bo ten jest na ten czar odporny.
*{{t|Przyspieszenie}}włączenie trybu kota z pęcherzem. Paradoksalnie, nie przyspieszysz tym swojego młodego smoka, bo ten jest na ten czar odporny.
*{{t|Przywołanie okrętu}}kradnie łajbę. Taka zabawa w pirata na suchym lądzie.
*{{t|Przywołanie okrętu}}kradnie łajbę. Taka zabawa w pirata na suchym lądzie.
*{{t|Przywołanie feniksa, żywiołaka itp}}pomocne dla noobów w walce, przywołuje dane zwierzątko, które walczy, obrywa i zajmuje miejsce na polu bitwy.
*{{t|Przywołanie feniksa, żywiołaka}}pomocne dla noobów w walce, przywołuje dane zwierzątko, które walczy, obrywa i zajmuje miejsce na polu bitwy.
*{{t|Zniszczenie okrętu}}niszczy łajbę. Dla desperatów, starych wyg i wyjątkowych cyników.
*{{t|Zniszczenie okrętu}}niszczy łajbę. Dla desperatów, starych wyg i wyjątkowych cyników.
*{{t|Odesłanie martwiaków albo Zniszczenie nieumarłych}}[[dyskryminacja (psychologia społeczna)|dyskryminacja]] umarlaków.
*{{t|Odesłanie martwiaków albo Zniszczenie nieumarłych}}[[dyskryminacja (psychologia społeczna)|dyskryminacja]] umarlaków.
Linia 59: Linia 58:
*{{t|Inferno}}sądzisz, że piec hutniczy jest straszny? No to się mylisz!
*{{t|Inferno}}sądzisz, że piec hutniczy jest straszny? No to się mylisz!
*{{t|Miejski portal}}w niektórych wersjach '''wiejski''' – średnio doświadczeni gracze starają się przed grą wymodlić, aby w swoich zamkach mogli się tego wyuczyć.
*{{t|Miejski portal}}w niektórych wersjach '''wiejski''' – średnio doświadczeni gracze starają się przed grą wymodlić, aby w swoich zamkach mogli się tego wyuczyć.
*{{t|Implozja}}niestety skuteczne przeciwko smokom. Ssie. Manę. Że hej.
*{{t|Implozja}}niestety, skuteczne przeciwko smokom. Ssie. Manę. Że hej.
*{{t|Armageddon}}wychodzisz na kawę i zaczynasz się zastanawiać, jak właściwie czuli się sodomici podczas własnej zagłady?
*{{t|Armageddon}}wychodzisz na kawę i zaczynasz się zastanawiać, jak właściwie czuli się sodomici podczas własnej zagłady?
*{{t|Modlitwa}}paradoks. Błękitne smoki są na to odporne
*{{t|Modlitwa}}paradoks. Błękitne smoki są na to odporne.
*{{t|Niszczenie nieumarłych}}niezastąpione przy walce z nekrofilami
*{{t|Niszczenie nieumarłych}}niezastąpione przy walce z nekrofilami.
*{{t|Łańcuch piorunów}}zsyła na wroga piorun, który odbijając się od wszystkich napotkanych stworów leci nie wiadomo gdzie i rani kolejne stwory do wyczerpania baterii, tym samym robi niewypowiedziany rozpiernicz po obu stronach. Mag twierdzi potem, że diurasele są do dupy.
*{{t|Łańcuch piorunów}}zsyła na wroga piorun, który odbijając się od wszystkich napotkanych stworów leci nie wiadomo gdzie i rani kolejne stwory do wyczerpania baterii, tym samym robiąc niewypowiedziany rozpiernicz po obu stronach. Mag twierdzi potem, że diurasele są do dupy.
*{{t|Błyskawica tytana}}extraśny czar zero many, a potrafi ubić całkiem duże robale.
*{{t|Błyskawica tytana}}extraśny czar, zero many, a potrafi ubić całkiem duże robale.


== Artefakty ==
== Artefakty ==

W grze istnieje również wiele artefaktów. Niektóre z nich są nawet wyjątkowe.
W grze istnieje również wiele artefaktów. Niektóre z nich są nawet wyjątkowe.


===Luneta i Teleskop===
* {{t|Luneta i Teleskop}}leczą ślepotę bohatera.
* {{t|Amulet trzeźwego umysłu}}chroni Cię przed kacem.
Leczą ślepote bohatera.
* {{t|Hełm wilka morskiego}}przywołuje morskiego wilka, który uczy cie pływać.
* {{t|Kajdany wojny}}nikt, nawet Ty, nie spitoli z pola bitwy.
* {{t|Graal}}największy artefakt w „trójce”. Musisz najpierw biegać od obelisku do obelisku. Z każdym kolejnym odwiedzonym obeliskiem zaczną się układać puzzle. Po odwiedzeniu wszystkich na mapie, masz już ułożone miejsce z zakopanym artefaktem. Musisz tam teraz iść i go odkopać.
* {{t|Łza Ashy}}artefakt w „piątce”, działający na tej samej zasadzie co Graal.


I ciekawostkajak znajdziecie Nogi legionisty, Lędźwie legionisty, Korpus legionisty, Ręce legionisty, i Łeb
===Amulet trzeźwego umysłu===
to możecie sobie skleić... Całego Legionistę!
Chroni cie przed kacem.

===Hełm wilka morskiego===
przywołuje morskiego wilka który uczy cie pływać.

===Kajdany wojny===
Nikt, nawet ty nie spitoli z pola bitwy.

===Graal===
Największy artefakt w „trójce”. Musisz najpierw biegać od obelisku do obelisku. Z każdym kolejnym odwiedzonym obeliskiem zaczną się układać puzzle. Po odwiedzeniu wszystkich na mapie, masz już ułożone miejsce z zakopanym artefaktem. Musisz tam teraz iść i go odkopać.

===Łza Ashy===
Artefakt w „piątce”, działający na tej samej zasadzie co Graal.


{{t|I ciekawostka}}jak znajdziecie Nogi legionisty, Lędźwie legionisty, Korpus legionisty, Ręce legionisty, i Łeb
to możecie sobie skleić... '''CAŁEGO LEGIONISTĘ!'''


== Uzależnienia ==
== Uzależnienia ==

* Jeżeli mieszkasz we Wrocławiu, boisz się iść nad fosę (a raczej jej pozostałości), bo możesz zostać zestrzelony przez strzelców garnizonowych.
* Jeżeli mieszkasz we Wrocławiu, boisz się iść nad fosę (a raczej jej pozostałości), bo możesz zostać zestrzelony przez strzelców garnizonowych.
* Podczas większej walki (np. po meczu Wisły z Cracovią) siedzisz w pobliżu w namiocie, a potem dziwisz się, że masz połamane kości.
* Podczas większej walki (np. po meczu Wisły z Cracovią) siedzisz w pobliżu w namiocie, a potem dziwisz się, że masz połamane kości.
Linia 99: Linia 84:
* Kiedy na lekcji historii jesteś wzywany do odpowiedzi opowiadasz o tym, jak Gelu został członkiem Leśnej Straży.
* Kiedy na lekcji historii jesteś wzywany do odpowiedzi opowiadasz o tym, jak Gelu został członkiem Leśnej Straży.
* Albo o Rozliczeniu.
* Albo o Rozliczeniu.
* Albo o tym jak Dracon został Pogromcą Smoków
* Albo o tym jak Dracon został Pogromcą Smoków.
* Poruszasz się tylko na koniu, bądź na czymś, co cię wiezie.
* Poruszasz się tylko na koniu, bądź na czymś, co cię wiezie.
* W ciągu jednego dnia, poruszasz się tylko określoną ilość kroków. Jak już ją wykonasz, stoisz w miejscu i wyczekujesz następnego dnia.
* W ciągu jednego dnia poruszasz się tylko określoną ilość kroków. Jak już ją wykonasz, stoisz w miejscu i wyczekujesz następnego dnia.
* Jeśli jednak chcesz powiększyć swoją ilość ruchów, musisz się skierować do stajni, do najbliższej wsi.
* Jeśli jednak chcesz powiększyć swoją ilość ruchów, musisz się skierować do stajni, do najbliższej wsi.
* Podczas bijatyki, poruszasz się o określoną ilość kroków. Zadajesz tylko jeden [w bardzo rzadkich przypadkach dwa]ciosy, po czym pozwalasz na cios przeciwnika, w ogóle się przed nim nie broniąc.
* Podczas bijatyki poruszasz się o określoną ilość kroków. Zadajesz tylko jeden, dwa ciosy, po czym pozwalasz na cios przeciwnika, w ogóle się przed nim nie broniąc.
* Jeśli nie widzisz w tym nic dziwnego, to także duża oznaka uzależnienia.
* Jeśli nie widzisz w tym nic dziwnego, to także duża oznaka uzależnienia.
* Co dzień próbujesz wyłudzić od rodziców od 500 - 4000 zł.
* Co dzień próbujesz wyłudzić od rodziców od 500 do 4000 zł.
* Widzisz orła w zoo i drzesz się na cały głos "ptak gromu, ptak gromu!".
* Widzisz orła w zoo i drzesz się na cały głos ''Ptak gromu, ptak gromu!''.
* Usiłujesz jeździć na krowach, by naśladować dzielnego bohatera [[Ork]]ów.
* Usiłujesz jeździć na krowach, by naśladować dzielnego bohatera [[Ork]]ów.
* Zastanawia cię, dlaczego Portal nie chce się przed tobą otworzyć.
* Zastanawia Cię, dlaczego Portal nie chce się przed Tobą otworzyć.
* Ganiasz białe konie po polankach z dzikim wrzaskiem "jednorożec".
* Ganiasz białe konie po polankach z dzikim wrzaskiem ''Jednorożec!''.
* Zastanawiasz się, kto ci podebrał artefakty.
* Zastanawiasz się, kto Ci podebrał artefakty.
* Rozdajesz kieszonkowe biednym, by zyskać trochę PD.
* Rozdajesz kieszonkowe biednym, by zyskać trochę PD.
* Kategorycznie odmawiasz wyjazdu w góry, ponieważ:
* Kategorycznie odmawiasz wyjazdu w góry, ponieważ:
Linia 129: Linia 114:
* Gdy jakieś dzieciaki wybudują domek na drzewie, rzucasz się do niego twierdząc, że można tam rekrutować Elfickich Łuczników.
* Gdy jakieś dzieciaki wybudują domek na drzewie, rzucasz się do niego twierdząc, że można tam rekrutować Elfickich Łuczników.
* Namawiasz wilki i tygrysy w zoo, aby dołączyły do twojej armii.
* Namawiasz wilki i tygrysy w zoo, aby dołączyły do twojej armii.
* Odwiedzasz schroniska dla [[pies|psów]], by nająć piekielne ogary.
* Odwiedzasz schroniska dla psów, by nająć piekielne ogary.
* Gdy zobaczysz kopalnie próbujesz nająć krasnoludy.
* Gdy zobaczysz kopalnie, próbujesz nająć krasnoludy.
* W muzeum gdy widzisz w gablocie miecz, bez namysłu wybijasz od niej szybę i drzesz się: "Ostrze Armageddonu!!!"
* W muzeum, gdy widzisz w gablocie miecz, bez namysłu wybijasz od niej szybę i drzesz się: ''Ostrze Armageddonu!''
* Gdy widzisz, że gonią cię dresiarze uciekasz do kościoła. Potem dziwisz się że spuścili ci w nim łomot. Przecież w sanktuarium nikt cie nie może zaatakować. Potem jednak twierdzisz że to gra jest zbugowana...
* Gdy widzisz, że gonią cię dresiarze uciekasz do kościoła. Potem dziwisz się, że spuścili Ci w nim łomot. Przecież w sanktuarium nikt Cię nie może zaatakować. Potem jednak twierdzisz, że to gra jest zbugowana...
* Gdy wchodzisz do domu patrzysz, czy nie ma nowych istot.
* Gdy wchodzisz do domu patrzysz, czy nie ma nowych istot.
* Gdy znajdziesz czterolistną koniczynę, rozglądasz się czy nie ma nigdzie leprechaunów chętnych wstąpić do twojej armii.
* Gdy znajdziesz czterolistną koniczynę, rozglądasz się czy nie ma nigdzie leprechaunów chętnych wstąpić do twojej armii.
Linia 140: Linia 125:
* Nigdy nie chodzisz po bezdrożach, bo chcesz zaoszczędzić punkty ruchu.
* Nigdy nie chodzisz po bezdrożach, bo chcesz zaoszczędzić punkty ruchu.
* Pijesz wodę ze studni chcąc odnowić manę.
* Pijesz wodę ze studni chcąc odnowić manę.
* Będąc w jakiejś knajpie pytasz się ludzi czy nie chcieli by przyłączyć się do twojej armii jako bohaterowie.
* Będąc w jakiejś knajpie pytasz się ludzi, czy nie chcieli by przyłączyć się do twojej armii jako bohaterowie.
* Targasz [[drewno]], klejnoty i inny złom do twojego pokoju mówiąc że potrzebujesz tego do budowy nowych siedlisk.
* Targasz [[drewno]], klejnoty i inny złom do twojego pokoju mówiąc że potrzebujesz tego do budowy nowych siedlisk.
* Nie wyjeżdżasz za granicę, bo myślisz, że na przejściu granicznym będziesz musiał walczyć.
* Nie wyjeżdżasz za granicę, bo myślisz, że na przejściu granicznym będziesz musiał walczyć.
* Cieszysz się z poniedziałku(naprawdę dziwne). Wykupisz nowe potworki!
* Cieszysz się z poniedziałku. Wykupisz nowe potworki!
* Panicznie boisz się krów i byków. A już na pewno nie patrzysz im w oczy, bo jeszcze użyją zdolności specjalnej!
* Panicznie boisz się krów i byków. A już na pewno nie patrzysz im w oczy, bo jeszcze użyją zdolności specjalnej!
* Kiedy kogoś widzisz zastanawiasz się, ilu ich jest.
* Kiedy kogoś widzisz zastanawiasz się, ilu ich jest.
* Przychodzisz do szkoły z workiem pieniędzy i prosisz nauczyciela żeby podszkolił cię w którejś z podstawowych umiejętności.
* Przychodzisz do szkoły z workiem pieniędzy i prosisz nauczyciela żeby podszkolił cię w którejś z podstawowych umiejętności.
* Nie odwiedzasz żadnych ruin, bojąc się ataku orków.
* Nie odwiedzasz żadnych ruin, bojąc się ataku orków.
* Gdy przejeżdżasz przez granice np. Polska-Białoruś, szepczesz strażnikom granicznym jakieś dziwne hasło, które dowiedziałeś się odwiedzając jeden z namiotów klucznika.
* Gdy przejeżdżasz przez granice, szepczesz strażnikom granicznym jakieś dziwne hasło, które dowiedziałeś się odwiedzając jeden z namiotów klucznika.
* Włamujesz się do więzienia myśląc że będziesz miał nowego bohatera.
* Włamujesz się do więzienia myśląc, że będziesz miał nowego bohatera.
* Chodzisz do baru tylko po to żeby posłuchać fajnych tekstów i nająć bohatera.
* Chodzisz do baru tylko po to, żeby posłuchać fajnych tekstów i nająć bohatera.


== Noob w Heroes of Might and Magic ==
== Noob w Heroes of Might and Magic ==


*Stara się kupować jednostki z jak największej ilości miast (uważa, że dzięki różnorodności będą lepiej się bić) i dziwi się, dlaczego podczas bitwy nad jego jednostkami lata taki czarny ptaszek, a jego wojska nie mogą wtedy wykonać ruchu.
*Stara się kupować jednostki z jak największej ilości miast (uważa, że dzięki różnorodności będą lepiej się bić) i dziwi się, dlaczego podczas bitwy nad jego jednostkami lata taki czarny ptaszek, a jego wojska nie mogą wtedy wykonać ruchu.
*Podczas bitwy idzie wszystkimi jednostkami naprzód, nawet nie przyjdzie mu do głowy, żeby się nimi bronić, a eliminację wroga zostawić silniejszym lub strzelającym potworom.
*Podczas bitwy idzie wszystkimi jednostkami naprzód, nawet nie przyjdzie mu do głowy, żeby się nimi bronić, a eliminację wroga zostawić silniejszym lub strzelającym potworom.
Linia 170: Linia 153:
*To samo z elfami i innymi dziwnie wyglądającymi stworami.
*To samo z elfami i innymi dziwnie wyglądającymi stworami.
*Próbuje odwiedzać kilka razy te same budynki.
*Próbuje odwiedzać kilka razy te same budynki.
*Jeśli nie ma kasy na budowę, to sprzedaje wszystkie możliwe surowce, potem płacze bo nie może budować bez odpowiedniego surowca.
*Jeśli nie ma kasy na budowę, to sprzedaje wszystkie możliwe surowce, potem płacze, bo nie może budować bez odpowiedniego surowca.
*Następnie kupuje surowce za złoto, chyba nie trzeba wspominać o stratach związanych z handlem?
*Następnie kupuje surowce za złoto. Chyba nie trzeba wspominać o stratach związanych z handlem?
*Gdy masz Kapelusz Admirała i możesz poruszać się dalej mimo wyjścia lub wejścia na okręt, wyzywa cię od cziterów.
*Gdy masz Kapelusz Admirała i możesz poruszać się dalej, mimo wyjścia lub wejścia na okręt, wyzywa cię od cziterów.


[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]

Wersja z 12:52, 28 sie 2011

Typowy bohater w Heroesie III
Normalne miasto w Heroesie III
Kurde, ci troglodyci zapaskudzą mi gitarę!

Heroes of Might and Magic (potocznie Hirołsy) – seria gier strategicznych. Jest grą kultową, a kult ten opiera się na założeniu, że „trójka jest najlepsza”.

Ogólnie o grze

„Heroes of Might and Magic” charakteryzuje się wysokim poziomem logiki. Oczywistym przecież jest, że cała armia zmieści się na jednym koniu (lub zebrze), chociaż i tak widzimy na tym koniu (lub zebrze) tylko naszego bohatera. Ponadto, gra kładzie bardzo duży nacisk na zmysł strategiczny. Wymaga wiele taktycznego myślenia. W grze nie wystarczy bowiem mieć olbrzymią armię. Trzeba mieć armię większą od przeciwnika!

Gry w serii

Heroes of Might and Magic: Strategiczne Zadanie

  • Bohater siedzi w namiocie, boi się wroga.
  • Kościstość nie jest w modzie, jest tylko jeden kościsty bohater.
  • Epicka fabuła – czterech lordów przybywa na pewną wyspę i robią to co każdy kolonizator – wypowiadają sobie wojnę.
  • Ułomne jednostki, nie potrafią się odwrócić w walce, tylko chodzą do tyłu (plotki mówią, że jest to inspiracja [[Micheal Jackson|Michaelem Jacksonem).

Heroes of Might and Magic II: Wojna o Sukcesję

  • Prawdziwy przełom – bohater nie kryje się w namiocie przed wrogiem.
  • Bohater jest strasznie niedowartościowany: nie może nauczyć się wskrzeszać anorektyków, barbarzyńca nie może być magiem.

Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathi

  • 9 miast. Z których tylko 7 da się grać. A kolejne dwa są banowane na turniejach.
  • Oryginalne czary: pole siłowe, ściana ognia, kula ognia.
  • Gra zyskała miliony fanatyków, którzy nie dopuszczają do siebie żadnej innej gry.
  • Logiczne rozwiązania – siedem różnych potworów połączonych w jeden zamek i sterowane przez jednego człowieka.
  • Ludzie, którzy w poprzednich częściach zawsze dostawali wpierdol z powodu słabych wojsk, teraz mają najlepsze stwory pierwszego, trzeciego, czwartego, szóstego i siódmego poziomu, a niewymienione poziomy drugi i piąty także na przyzwoitym poziomie.
  • Wspaniała fabuła ogólna – wszystkie kraje rzucają się na sam kraik ludzi, zdobywają większość ich ziem, a tu nagle przychodzi córcia króla, robi jebut! i pokonuje wszystkich. W międzyczasie do ludzi dołączają elfy, czarodzieje i trupy.
  • Urozmaicone misje. Główny warunek zwycięstwa: zniszcz wszystkich. Warunek porażki: tracisz wszystkie zamki. W dodatkach do Heroesa misje te są urozmaicone zwycięstwem spowodowanym zdobyciem itemków lub porażka spowodowana śmiercią bohatera.

Heroes of Might and Magic IV

  • Twórcy zaczęli rzygać powtarzaniem w kółko tego samego i postanowili wprowadzić parę nowości. W rezultacie miliony fanatycznych graczy nie potrafiących przyjąć słowa „nowość” spisało twórców na swoją czarną listę. Zapoczątkowało to poniższe przełomy:
  • Szablon:Tbohater chodzi, walczy i pada po pierwszym walnięciu małym mieczykiem w ogromnego smoka.
  • Szablon:Tstworki rozmnażają się ekspresowo – dobrego nigdy za wiele! Rozwiązane na miarę człowieka o ujemnym IQ, przez to gra straciła cały taktyczny rozmach. Nie można już zrobić zasadzki w stylu zbiorę armię, podjadę 7 dnia tuż przed populacją i zrobię łubudu na zamek!, gdyż przez niemądre rozwiązanie tego 7 dnia również powstają stworki i wróg zrobi nam (nie)miłą niespodziankę. Codzienna populacja wynika z poziomu kompleksów seksualnych twórców.
  • Szablon:Tnowość z cyklu jak popsuć życie fana(tyków) – jednoczesny kontratak. Nie można już, tak jak w poprzednich częściach, naparzać łucznikami, orkami etc. we wrogich strzelców, gdyż Ci, z powodu tego, iż są najprawdopodobniej Nostradamusami lub są nadgorliwi, oddają Ci również strzałem.
  • Szablon:Tpodobna sprawa ma się z kontratakiem... Kto w ogóle nazwał to kontratakiem? Ogólnie powinno to wyglądać tak: ATAK – KONTRATAK. Tu, przez głupotę, ktoś zmienił to na: ATAK – JEDNOCZESNY ATAK. Nie sposób tu wykorzystać swojej przewagi, gdyż to czy jest Twoja tura nie ma żadnego znaczenia.
  • Szablon:Twielka bitwa, dwa kawałki metalu dotykają się i nastaje pierdolnik. Pojawiają się kółka, przez które można przejść do nowego światu. Ta dam! Właśnie przeczytałeś intro gry.
  • Kościstość jest w modzie. Królowe, baronowe i inne ślicznotki poddają się najnowszym trendom.
  • Stworki stają się dzikie i zbuntowane, trzeba uważać na nie poruszając się na mapie, gdyż nie lubią bliskiego kontaktu z bohaterem. Są po prostu głodne i chcą zjeść konika naszej postaci, przez co musimy z nimi walczyć. Są jednak bardziej samodzielne i nie potrzebują pana by zwiedzać przerażający świat na zewnątrz zamku. Jednak z braku doświadczenia szybko giną.
  • Przełom jeszcze większy! Bohaterowie nie jeżdżą tylko na koniach. Bohater natury jeździ na zebrze.

Heroes of Might and Magic V

  • Twórcy bojąc się o H5, by nie spotkał go los H4, ustąpił fanatykom H3 i stworzył go na schemacie H3.
  • Jednakowoż są pewne nowości – tylko rycerze jeżdżą na koniach. Inne rasy załatwiły sobie własny środek transportu.
  • Szablon:TLord Demonów zakochuje się w ludzkiej królowej i, aby ją swobodnie dymać, zabija króla. Pewien nekromanta proponuje wskrzeszenie króla za kilka itemków, jakie mają magowie. W rezultacie królowa idzie wyrżnąć połowę magów, a sam nekromanta ma faktyczną władzę w imperium. W końcu jednak zabijają go: mały elfik, stary rycerz i przyjaciel króla oraz syn wielkiego arcymaga, któremu nekromanta i królowa skradli itemki. W międzyczasie dochodzi do nich Lord Demonów, co – całkiem zwyczajnie – zamienił się w mrocznego elfa.
  • Nowość: bunt stworków. Cytat Smoka Cienia: A bo ja mam dosyć tej ponurej czerni! Teraz będę czerwony, a do tego dali mi gratisowo zbroję... taką wypasioną. Tylko co na to powie mama?
  • Szablon:Tbudowanie zamku, obrona zamku, najazd na zamek wroga. Twórcy dla urozmaicenia gry w misji inferno wprowadzili ucieczkę przed złym i wściekłym rycerzem.

System czarów

Myślisz, że w takiej kultowej grze są oryginalne czary? No to zonk.

  • Szablon:Tmagiczna iskierka. Po roku potrafisz zabić 60 motyli na raz.
  • Szablon:Tpo roku przeszkolenia zabija do trzech razy więcej owadów rozmaitego rodzaju niż standardowa iskierka.
  • Szablon:Tpermanentna anemia. W Heroes III zalanie nóg przeciwnika szambem.
  • Szablon:Twłączenie trybu kota z pęcherzem. Paradoksalnie, nie przyspieszysz tym swojego młodego smoka, bo ten jest na ten czar odporny.
  • Szablon:Tkradnie łajbę. Taka zabawa w pirata na suchym lądzie.
  • Szablon:Tpomocne dla noobów w walce, przywołuje dane zwierzątko, które walczy, obrywa i zajmuje miejsce na polu bitwy.
  • Szablon:Tniszczy łajbę. Dla desperatów, starych wyg i wyjątkowych cyników.
  • Szablon:Tdyskryminacja umarlaków.
  • Szablon:Tdyskryminacja smoków, hydr i behemotów.
  • Szablon:Tsądzisz, że piec hutniczy jest straszny? No to się mylisz!
  • Szablon:Tw niektórych wersjach wiejski – średnio doświadczeni gracze starają się przed grą wymodlić, aby w swoich zamkach mogli się tego wyuczyć.
  • Szablon:Tniestety, skuteczne przeciwko smokom. Ssie. Manę. Że hej.
  • Szablon:Twychodzisz na kawę i zaczynasz się zastanawiać, jak właściwie czuli się sodomici podczas własnej zagłady?
  • Szablon:Tparadoks. Błękitne smoki są na to odporne.
  • Szablon:Tniezastąpione przy walce z nekrofilami.
  • Szablon:Tzsyła na wroga piorun, który odbijając się od wszystkich napotkanych stworów leci nie wiadomo gdzie i rani kolejne stwory do wyczerpania baterii, tym samym robiąc niewypowiedziany rozpiernicz po obu stronach. Mag twierdzi potem, że diurasele są do dupy.
  • Szablon:Textraśny czar, zero many, a potrafi ubić całkiem duże robale.

Artefakty

W grze istnieje również wiele artefaktów. Niektóre z nich są nawet wyjątkowe.

  • Szablon:Tleczą ślepotę bohatera.
  • Szablon:Tchroni Cię przed kacem.
  • Szablon:Tprzywołuje morskiego wilka, który uczy cie pływać.
  • Szablon:Tnikt, nawet Ty, nie spitoli z pola bitwy.
  • Szablon:Tnajwiększy artefakt w „trójce”. Musisz najpierw biegać od obelisku do obelisku. Z każdym kolejnym odwiedzonym obeliskiem zaczną się układać puzzle. Po odwiedzeniu wszystkich na mapie, masz już ułożone miejsce z zakopanym artefaktem. Musisz tam teraz iść i go odkopać.
  • Szablon:Tartefakt w „piątce”, działający na tej samej zasadzie co Graal.

I ciekawostka – jak znajdziecie Nogi legionisty, Lędźwie legionisty, Korpus legionisty, Ręce legionisty, i Łeb to możecie sobie skleić... Całego Legionistę!

Uzależnienia

  • Jeżeli mieszkasz we Wrocławiu, boisz się iść nad fosę (a raczej jej pozostałości), bo możesz zostać zestrzelony przez strzelców garnizonowych.
  • Podczas większej walki (np. po meczu Wisły z Cracovią) siedzisz w pobliżu w namiocie, a potem dziwisz się, że masz połamane kości.
  • Odrzucasz wszelkie wynalazki cywilizacji (oczywiście oprócz komputera) i załatwiasz się pod drzewem, chodzisz okryty patelniami, garnkami i innymi rzeczami podobnymi do zbroi, a także nosisz ciągle Biblię, bo myślisz, że to księga czarów (ale ty przecież i tak nie umiesz rzucać zaklęć).
  • Kiedy na lekcji historii jesteś wzywany do odpowiedzi opowiadasz o tym, jak Gelu został członkiem Leśnej Straży.
  • Albo o Rozliczeniu.
  • Albo o tym jak Dracon został Pogromcą Smoków.
  • Poruszasz się tylko na koniu, bądź na czymś, co cię wiezie.
  • W ciągu jednego dnia poruszasz się tylko określoną ilość kroków. Jak już ją wykonasz, stoisz w miejscu i wyczekujesz następnego dnia.
  • Jeśli jednak chcesz powiększyć swoją ilość ruchów, musisz się skierować do stajni, do najbliższej wsi.
  • Podczas bijatyki poruszasz się o określoną ilość kroków. Zadajesz tylko jeden, dwa ciosy, po czym pozwalasz na cios przeciwnika, w ogóle się przed nim nie broniąc.
  • Jeśli nie widzisz w tym nic dziwnego, to także duża oznaka uzależnienia.
  • Co dzień próbujesz wyłudzić od rodziców od 500 do 4000 zł.
  • Widzisz orła w zoo i drzesz się na cały głos Ptak gromu, ptak gromu!.
  • Usiłujesz jeździć na krowach, by naśladować dzielnego bohatera Orków.
  • Zastanawia Cię, dlaczego Portal nie chce się przed Tobą otworzyć.
  • Ganiasz białe konie po polankach z dzikim wrzaskiem Jednorożec!.
  • Zastanawiasz się, kto Ci podebrał artefakty.
  • Rozdajesz kieszonkowe biednym, by zyskać trochę PD.
  • Kategorycznie odmawiasz wyjazdu w góry, ponieważ:
    • Są tam behemoty.
    • I cyklopy.
    • I behemoty.
    • I takie śliczne ptaki gromu.
    • I Prehistoryczne behemoty
    • A wspominałem o behemotach?
    • Smoki też się tam czają.
  • Rozmawiasz z wiekowymi drzewami, które cię ignorują. Usiłujesz je przekonać, by dodały ci lvl za darmo.
  • Nigdy własnoręcznie się nie bijesz. Przecież Twoja armia Cię wyręczy!
  • Przy wodospadach wypatrujesz pegazów.
  • Gdy zostajesz wywołany do tablicy, pytasz nauczyciela o koszt kapitulacji.
  • Zatykasz swoje flagi na okolicznych piaskownicach.
  • Przechodząc przez most, szukasz trolli.
  • Widząc norę, szukasz niziołków.
  • Gdy jakieś dzieciaki wybudują domek na drzewie, rzucasz się do niego twierdząc, że można tam rekrutować Elfickich Łuczników.
  • Namawiasz wilki i tygrysy w zoo, aby dołączyły do twojej armii.
  • Odwiedzasz schroniska dla psów, by nająć piekielne ogary.
  • Gdy zobaczysz kopalnie, próbujesz nająć krasnoludy.
  • W muzeum, gdy widzisz w gablocie miecz, bez namysłu wybijasz od niej szybę i drzesz się: Ostrze Armageddonu!
  • Gdy widzisz, że gonią cię dresiarze uciekasz do kościoła. Potem dziwisz się, że spuścili Ci w nim łomot. Przecież w sanktuarium nikt Cię nie może zaatakować. Potem jednak twierdzisz, że to gra jest zbugowana...
  • Gdy wchodzisz do domu patrzysz, czy nie ma nowych istot.
  • Gdy znajdziesz czterolistną koniczynę, rozglądasz się czy nie ma nigdzie leprechaunów chętnych wstąpić do twojej armii.
  • Boisz się iść do zegarmistrza, myśląc że jest gremlinem.
  • Kiedy wyjeżdżasz do jakiegoś miasta, sprawdzasz w nim czy nie można kupić jakiejś machiny wojennej, której nie masz.
  • Dziwisz się, że księża nie noszą niebieskich habitów i nie znają magii.
  • Nigdy nie chodzisz po bezdrożach, bo chcesz zaoszczędzić punkty ruchu.
  • Pijesz wodę ze studni chcąc odnowić manę.
  • Będąc w jakiejś knajpie pytasz się ludzi, czy nie chcieli by przyłączyć się do twojej armii jako bohaterowie.
  • Targasz drewno, klejnoty i inny złom do twojego pokoju mówiąc że potrzebujesz tego do budowy nowych siedlisk.
  • Nie wyjeżdżasz za granicę, bo myślisz, że na przejściu granicznym będziesz musiał walczyć.
  • Cieszysz się z poniedziałku. Wykupisz nowe potworki!
  • Panicznie boisz się krów i byków. A już na pewno nie patrzysz im w oczy, bo jeszcze użyją zdolności specjalnej!
  • Kiedy kogoś widzisz zastanawiasz się, ilu ich jest.
  • Przychodzisz do szkoły z workiem pieniędzy i prosisz nauczyciela żeby podszkolił cię w którejś z podstawowych umiejętności.
  • Nie odwiedzasz żadnych ruin, bojąc się ataku orków.
  • Gdy przejeżdżasz przez granice, szepczesz strażnikom granicznym jakieś dziwne hasło, które dowiedziałeś się odwiedzając jeden z namiotów klucznika.
  • Włamujesz się do więzienia myśląc, że będziesz miał nowego bohatera.
  • Chodzisz do baru tylko po to, żeby posłuchać fajnych tekstów i nająć bohatera.

Noob w Heroes of Might and Magic

  • Stara się kupować jednostki z jak największej ilości miast (uważa, że dzięki różnorodności będą lepiej się bić) i dziwi się, dlaczego podczas bitwy nad jego jednostkami lata taki czarny ptaszek, a jego wojska nie mogą wtedy wykonać ruchu.
  • Podczas bitwy idzie wszystkimi jednostkami naprzód, nawet nie przyjdzie mu do głowy, żeby się nimi bronić, a eliminację wroga zostawić silniejszym lub strzelającym potworom.
  • Grając w kampanię lub lepiej rozbudowany scenariusz nie zapoznaje się z fabułą...
  • ...i potem nie może dojść do tego, jaki jest cel jego misji.
  • Nie buduje cytadel i zamków...
  • ...i potem pyta innych graczy, co takiego zrobili, że ma strzelców na wieżach podczas oblężenia.
  • Wydaje w mieście całą forsę na siedliska stworzeń i później narzeka, że nie ma kasy na rekrutację.
  • Próbuje wybudować Kapitol w kilku miastach.
  • Nie daje skrzyń ze złotem wieśniakom myśląc, że nie będzie się dzielił skarbem z frajerami.
  • Nie umie rzucać czarów podczas walki.
  • Chwali się przeciwnikom gdzie i kiedy ich zaatakuje.
  • Dziwi się, że jak wali bohaterem, to nie może rozwalić maszyn.
  • Nie buduje siedliska aniołów, bo wyglądają jak pedały.
  • To samo z elfami i innymi dziwnie wyglądającymi stworami.
  • Próbuje odwiedzać kilka razy te same budynki.
  • Jeśli nie ma kasy na budowę, to sprzedaje wszystkie możliwe surowce, potem płacze, bo nie może budować bez odpowiedniego surowca.
  • Następnie kupuje surowce za złoto. Chyba nie trzeba wspominać o stratach związanych z handlem?
  • Gdy masz Kapelusz Admirała i możesz poruszać się dalej, mimo wyjścia lub wejścia na okręt, wyzywa cię od cziterów.