Red Bull Racing: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
 
Linia 37: Linia 37:
* '''Sezon 2010'''
* '''Sezon 2010'''


Ten sezon dał Red Bullowi pierwszy tytuł mistrzowski. Znów mistrzostwo Vettela przyćmiły jego dziewczęce łzy, które pokazał po zdobyciu tytułu. Wszystkie zasługi (i słusznie!) przypisano [[Adrian Newey|Adrianowi Neweyowi]], który zaprojektował mistrzowski [[bolid].
Ten sezon dał Red Bullowi pierwszy tytuł mistrzowski. Znów mistrzostwo Vettela przyćmiły jego dziewczęce łzy, które pokazał po zdobyciu tytułu. Wszystkie zasługi (i słusznie!) przypisano [[Adrian Newey|Adrianowi Neweyowi]], który zaprojektował mistrzowski [[bolid]].


* '''Sezon 2011'''
* '''Sezon 2011'''

Wersja z 20:41, 9 lut 2012

Rimdirimdimdimdim

Sebastian Vettel po zwycięstwie w GP Hiszpanii.

Czwarte zwycięstwo w tym roku Australijskiego Kangura

Andrzej Borowczyk o czwartym w historii zwycięstwie zwierzęcia w F1 po GP Węgier 2010.


Red Bull Racing Renault (w skrócie RBR-Renault) – zespół Formuły 1 mający w swoim dorobku dwa przypadkowe tytuły mistrza świata z lat 2010 i 2011.


Historia

W 2005 roku Red Bull wszedł do F1 z nadzieją zdobycia mistrzostwa świata. Jednak bolid z budowany z puszek i napędzany biegającymi chomikami nie był w stanie rywalizować z najlepszymi. Swój cel osiągnęli dopiero po sześciu latach znikomych sukcesów, a gdyby nie dołączenie do zespołu niejakiego Adriana Neweya dzisiaj nadal używaliby bolidu z puszek po napoju Red Bull.

Bolid

Plik:Formula1-2.jpg
Model kasku Vettela w skali 1:43
  • Sezon 2005

Zespół wszedł do Formuły 1 z hukiem, prezentując pierwszy w historii samochód zrobiony z puszek po napoju energetyzującym. W jednym z wyścigów wystąpił Vitantonio Liuzzi, który zdobył jeden punkt. Nie był niestety tak historyczny, jak jeden punkt Vettela z GP USA 2007. Red Bulla gryzie to bardziej, gdyż był to jedyny punkt nie wywalczony przez Vettela dla stajni Czerwonego byka (wliczając w to Toro Rosso).

  • Sezon 2006

W wyniku strajku chomików zespół nie miał jednostki napędowej. Zadłużając się w Ferrari kupili dwie jednostki napędowe samochodów z lat '50 i nimi kontynuowali sezon. Efektów nie było.

  • Sezon 2007

Zespół się poprawił i kupił profesjonalne jednostki napędowe, dzięki czemu czasy okrążeń poprawiły się o ok.50 sekund. W tym samym roku Red Bull wypatrzył w BMW Sauber Sebastiana Vettela. Jednak dla sprawdzenia, przez końcówkę sezonu 2007 i cały 2008 rok Vettel spędził w siostrzanym teamie Red Bulla , Toro Rosso.

  • Sezon 2008

Podium kończącego karierę Davida Coultharda ożywiło atmosferę w zespole. Puszki napoju powiększono o 0,5 ml, a pracownikom podwyższono płacę o 1 cent. Ta sielanka w teamie przełożyła się na wyniki w sezonie 2009, w którym do zespołu w końcu dołączył Sebastian Vettel

  • Sezon 2009

Seb zasłynął bardziej z wyeliminowania Roberta Kubicy z wyścigu o GP Australii, który Polak miał dużą szansę wygrać, niż ze zdobycia wicemistrzostwa świata. Vettel wygrał kilka przypadkowych wyścigów, w tym pierwszy w historii dla Red Bulla, w GP Chin.

  • Sezon 2010

Ten sezon dał Red Bullowi pierwszy tytuł mistrzowski. Znów mistrzostwo Vettela przyćmiły jego dziewczęce łzy, które pokazał po zdobyciu tytułu. Wszystkie zasługi (i słusznie!) przypisano Adrianowi Neweyowi, który zaprojektował mistrzowski bolid.

  • Sezon 2011

Kolejne mistrzostwo Red Bulla. Mr Finger wygrał 11 wyścigów w sezonie i już na GP Japonii przypieczętował sobie tytuł. W tym sezonie napęd na chomiki zastał przywrócony za sprawą przywrócenia systemu KERS. Zwierzątka jednak bardzo chwaliły sobie team Red Bulla i przedłużyły z nim kontrakt na kolejny sezon.

Przysłość i osiągnięcia

Dzięki przedłużeniu kontraktu z chomikami przyszłość Red Bulla staje się coraz bardziej kolorowa, jednak zespół ten jest zależny od Neweya i właściciela marki Red Bull. Wycofanie się z zespołu jednego z nich będzie skutkowało całkowitym rozpadem teamu i w efekcie tego Red Bull Racing może przejść w zapomnienie.