Lekcja religii: Różnice pomiędzy wersjami
Parzydełko (dyskusja • edycje) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Video:Bibliaw1min|thumb|300px|Typowa lekcja religii]] |
[[Video:Bibliaw1min|thumb|300px|Typowa lekcja religii]] |
||
{{cytat|Nauczanie '''religii''' jest jak molestowanie seksualne|[[Richard Dawkins]] o lekcji religii}} |
|||
{{cytat|'''Religia''' – rysunek, malarstwo, filozofia, nauka języków, klub dyskusyjny, stołówka, kino, sypialnia, boisko|Niektóre funkcje '''lekcji religii''' według Wikipedii}} |
{{cytat|'''Religia''' – rysunek, malarstwo, filozofia, nauka języków, klub dyskusyjny, stołówka, kino, sypialnia, boisko|Niektóre funkcje '''lekcji religii''' według Wikipedii}} |
||
{{cytat|Po kolanach na Jasną Górę!!! Radio Maryja i ojciec Rydzyk z Matką Najświętsza uratują Polskę!!!|[[Moherowe berety|Anonimowy użytkownik]] o akcji przeciwko religii w szkołach}} |
{{cytat|Po kolanach na Jasną Górę!!! Radio Maryja i ojciec Rydzyk z Matką Najświętsza uratują Polskę!!!|[[Moherowe berety|Anonimowy użytkownik]] o akcji przeciwko religii w szkołach}} |
Wersja z 10:39, 28 kwi 2013
thumb|300px|Typowa lekcja religii Nauczanie religii jest jak molestowanie seksualne
- Richard Dawkins o lekcji religii
Religia – rysunek, malarstwo, filozofia, nauka języków, klub dyskusyjny, stołówka, kino, sypialnia, boisko
- Niektóre funkcje lekcji religii według Wikipedii
Po kolanach na Jasną Górę!!! Radio Maryja i ojciec Rydzyk z Matką Najświętsza uratują Polskę!!!
- Anonimowy użytkownik o akcji przeciwko religii w szkołach
Szablon:Tjedna z najbardziej lubianych lekcji w szkole. Uczniowie rozwijają się kulturalnie, oglądając moralizatorskie filmy dostarczane przez Hollywood. Jest doskonałym popisem dla wszelkich uczniowskich talentów oraz wpajania uczniom przez katechetów nietolerancji religijnej, a w szczególności antysemityzmu. Możemy się na przykład dowiedzieć, że żydowskie księgi głoszą, że „jeżeli Żyd okradnie Żyda, jest to grzech, lecz jeżeli Żyd okradnie goja, to nie jest to grzechem”. Mówca nie musi zatem mówić słuchaczom, co powinno się zrobić z takim przebiegłym Żydem. I dzieci uciekają z trwogą.
Przebieg
- 0:00 – Dzwonek.
- 0:07 – Przybycie katechety/księdza/siostry zakonnej/woźnej na zastępstwo.
- 0:16 – Rytualne modły na rozpoczęcie.
- 0:17 – Zapisanie tematu.
- 0:20 – Czas wolny (w tle można usłyszeć dziwne szumy dobiegające od katechety, znacznie utrudniające wzajemną wymianę poglądów).
- 0:43 – Modły na zakończenie.
- 0:45 – Dzwonek.
System oceniania
System oceniania z religii jest na tle innych przedmiotów najprostszy. Na religii nie bierze się po uwagę średniej ocen, lecz ich sumę. Oznacza to, że otrzymawszy cztery pały mamy ocenę dobry. Oceny poniżej 4 zarezerwowane są dla satanistów, heretyków, pogan i ateistów[1]. 4 otrzymują osoby, które oprócz uczęszczania na lekcję mają zeszyt, a katecheta nie pała do nich nienawiścią. 5 wymaga dodatkowo od ucznia, aby posiadał zdolność odróżnienia krzyża od pentagramu i zapytany twierdzi, że jest wyznawcą danej religii. 6 to ocena, którą otrzymują osoby markujące uwagę podczas lekcji i chodzące do kościoła. Ale tylko dziewczyny, nigdy, ale przenigdy chłopcy. Chyba, że jakiś megakatolik i ministrant.
Im większa nienawiść do Żydów, tym uznanie jest wyższe. Czy lekcje religii to nauka o Bogu, czy Hitlerjugend? Po owocach ich poznacie. Zatem pozostaje często druga odpowiedź.
Przypisy
- ↑ Jeżeli w ogóle chodzą