Spellforce: Cień Feniksa: Różnice pomiędzy wersjami
M (1) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Spellforce: |
Spellforce: |
||
Duży [[gra komputerowa|zbiór kopalnego kodu]], |
Duży [[gra komputerowa|zbiór kopalnego kodu]], wydobyty z mroków dziejów i datowany na rok 2003. Efekt próbnego zderzenia modelu gry RPG z RTS w środowisku świata fantasy, co dla gracza oznacza konieczność notorycznego przerywania kombosów i rotacji, by odbudować liczebność sklonowanych towarzyszy niedoli. |
||
== Radosne realia krainy Io == |
== Radosne realia krainy Io == |
||
... czyli swoiste wprowadzenie: na przypominającym staro- ziemską Pangeę kontynencie trwa odwieczna walka szeroko rozumianego Dobra i Zła. Rasy, stereotypowo uważane za „dobre” tj: [[ork|Orkowie]], Trolle i inne, bez chwili zastanowienia nad sensem takiego porządku rzeczy, radośnie pustoszą krainy „złych”: Ludzi, Krasnoludów itd, zresztą z wzajemnością. Podczas gdy liczba żywych istot w Io sukcesywnie się zmniejsza, największa siła polityczna tamtego okresu: 13 [[mag|magów]], zawiązuje przymierze, zwane Kręgiem, mające na celu złamać antyczne prawa ograniczające ich rozwój do maksymalnego, 85 lvl-a. Zaczyna się dość niewinnie: jako wiedzenie „dobrych” ras na rzeź w imię jakiejś tam idei, a kończy apokalipsą gdy na serwerze świata zostaje odpalony [[Kreator błędów|Kreator Błędów Systemu Windows<sup>®</sup>]]. |
|||
Świat Io, rozerwany na kawałki, rozlatuje się w czasoprzestrzeni i wtedy, gdy choć minimalnie zaczyna przypominać rzeczywistą galaktykę, jeden z magów poczuł niedosyt i pozszywał skrawki siecią portali, aby hordy ludzkich i elfickich barbarzyńców mogły swobodnie najeżdżać sielskie krainy nieumarłych i demonów. |
|||
== Ja- broń doskonała == |
== Ja- broń doskonała == |
||
Aby dokończyć dzieło chaosu, nasz wiecznie niezaspokojony mag przywołuje do życia właśnie Ciebie: jednego z tysięcy nieśmiertelnych wojowników o duszy zaklętej w paciorku sztucznego szkła, zwanego runą. Jako najlepszy z wylizywaczy dupy swojego mocodawcy, otrzymujesz wolność siania zagłady i dalszego rozwoju w tym kierunku. '''Twoja przygoda się rozpoczyna!''' |
Aby dokończyć dzieło chaosu, nasz wiecznie niezaspokojony mag, przywołuje do życia właśnie Ciebie: jednego z tysięcy nieśmiertelnych wojowników o duszy zaklętej w paciorku sztucznego szkła, zwanego runą. Jako najlepszy z wylizywaczy dupy swojego mocodawcy, otrzymujesz wolność siania zagłady i dalszego rozwoju w tym kierunku. '''Twoja przygoda się rozpoczyna!''' |
||
...a tymczasem w świecie realnym: |
...a tymczasem w świecie realnym: |
||
== Wymagania sprzętowe == |
== Wymagania sprzętowe == |
||
... są naprawdę zjawiskowe. Aby pobudzić do życia ten pozytywny, pełen magii i szczęścia świat nie trzeba wcale zbyt wiele: |
... są naprawdę zjawiskowe. Aby pobudzić do życia ten pozytywny, pełen magii i szczęścia świat nie trzeba wcale zbyt wiele: |
||
{{d|[[windows |
{{d|[[windows]]}}jakiekolwiek, byle nie z siódmej edycji, gdyż szczęśliwe liczby uniemożliwiają pracę nekromantom, deomnologom i przywoływaczom obecnym w grze. |
||
{{d|[[Procesor]]}}jakikolwiek, może być ten z tostera. |
{{d|[[Procesor]]}}jakikolwiek, może być ten z tostera. |
||
{{d|Karta Graf.}}zmodyfikowany pod tym kątem chip lodówki wystarczy |
{{d|Karta Graf.}}zmodyfikowany pod tym kątem chip lodówki wystarczy |
||
Linia 24: | Linia 26: | ||
Jako związana z tandetnym breloczkiem istota, Sługa nie musi martwić się konsekwencjami własnej śmierci, gdyż moc Runy zawsze przywróci go do życia. Co prawda kończące poprzedni żywot uderzenie topora pozbawi go części wspomnień i zdobytego expa, ale to detal. |
Jako związana z tandetnym breloczkiem istota, Sługa nie musi martwić się konsekwencjami własnej śmierci, gdyż moc Runy zawsze przywróci go do życia. Co prawda kończące poprzedni żywot uderzenie topora pozbawi go części wspomnień i zdobytego expa, ale to detal. |
||
Aby skutecznie pozbawiać bólu napotkane adominacje, należy zdecydować się na jedną, lub kilka z ścieżek rozwoju |
Aby skutecznie pozbawiać bólu napotkane adominacje, należy zdecydować się na jedną, lub kilka z ścieżek rozwoju. Tak w porównaniu z setkami podobnych tytułów, Spellforce nie widzi problemu w łączeniu Białej magii z Czarną. |
||
=== Lekkie uzbrojenie === |
|||
Pierwszy do walki, pierwszy do piachu. Dwie bronie jednoręczne i plastikowa zbroja to jego typowy build. Co prawda nie do zatrzymania w walce jeden na jednego, ale takowe zdarzają się tylko z wyższymi o 5 lvl-i bossami. |
|||
==== Broń drzewcowa ==== |
|||
Eufemistyczne określenie noży do smarowania chleba także cienkich jak drut sztyletów. Szkolący się w nich wojownik jest niczym pracownik ''sushi'' baru, zdolny wyprowadzać ciosy tak szybko, że wrogom zawiesza się animacja bólu. |
|||
==== Lekka broń sieczna ==== |
|||
Niedorobione mieczyki, których ze świecą szukać wśród loota. Najbardziej typowa broń lekkiego, czasem ma jakieś magiczne właściwości jednak znacznie częściej będzie brakować jednego do pary. |
|||
==== Lekka broń obuchowa ==== |
|||
Mając dwie takie, wojownik działa niczym perkusista zespołu metalowego, używając łbów przeciwników jako instrumentów. Powodują większą masakrę, jednak ciężej nimi trafić a i wyglądają bardziej jak hantle niż broń. |
|||
==== Lekki pancerz ==== |
|||
Ergonomiczne zbroje wagi lekkiej, wykonane z tak odpornych materiałów jak ''wiatrostal''. Oczywiste braki w obronie kompensują ukryte w nich, starożytne cheaty, dzięki którym pełny pancerz wykuty z jednego kawałka stali może dawać bonus do zwinności. |
|||
=== Ciężkie uzbrojenie === |
|||
Jest tym co zmienia zwykłego mięśniaka w słabo ruchliwy czołg z toporem większym od siebie, którym wymachuje w poszukiwaniu wroga. |
|||
==== Ciężka broń sieczna ==== |
|||
Podstawowa broń Wikingów od teraz może służyć twej postaci do siania mordu na niespotykaną wcześniej skalę. Co prawda branie zamachu mieczem, który jest równego wzrostu z nami zajmuje trochę czasu, jednak warto, o ile dożyjesz tej chwili. |
|||
==== Ciężka broń obuchowa ==== |
|||
Zainwestuj kilka punktów w tą specjalizację a będziesz mógł dumnie paradować po mieście z wielką pałą w dłoni. Jakkolwiek to zabrzmi... |
|||
==== Tarcze ==== |
|||
Dzięki nim kulenie się w rogu, pod naporem wrogiego oręża zmienia się z obskakiwania [[wpierdol|wpierdolu]] w profesjonalne tankowanie. Pamiętaj jednakże, że zaawansowana wiedza, jak zasłonić się pokrywką garnka, nie uzupełni pustego slotu drugiej dłoni, przeznaczonego na broń. |
|||
=== Biała magia === |
|||
... |
Wersja z 00:18, 3 lut 2014
Spellforce:
Duży zbiór kopalnego kodu, wydobyty z mroków dziejów i datowany na rok 2003. Efekt próbnego zderzenia modelu gry RPG z RTS w środowisku świata fantasy, co dla gracza oznacza konieczność notorycznego przerywania kombosów i rotacji, by odbudować liczebność sklonowanych towarzyszy niedoli.
Radosne realia krainy Io
... czyli swoiste wprowadzenie: na przypominającym staro- ziemską Pangeę kontynencie trwa odwieczna walka szeroko rozumianego Dobra i Zła. Rasy, stereotypowo uważane za „dobre” tj: Orkowie, Trolle i inne, bez chwili zastanowienia nad sensem takiego porządku rzeczy, radośnie pustoszą krainy „złych”: Ludzi, Krasnoludów itd, zresztą z wzajemnością. Podczas gdy liczba żywych istot w Io sukcesywnie się zmniejsza, największa siła polityczna tamtego okresu: 13 magów, zawiązuje przymierze, zwane Kręgiem, mające na celu złamać antyczne prawa ograniczające ich rozwój do maksymalnego, 85 lvl-a. Zaczyna się dość niewinnie: jako wiedzenie „dobrych” ras na rzeź w imię jakiejś tam idei, a kończy apokalipsą gdy na serwerze świata zostaje odpalony Kreator Błędów Systemu Windows®.
Świat Io, rozerwany na kawałki, rozlatuje się w czasoprzestrzeni i wtedy, gdy choć minimalnie zaczyna przypominać rzeczywistą galaktykę, jeden z magów poczuł niedosyt i pozszywał skrawki siecią portali, aby hordy ludzkich i elfickich barbarzyńców mogły swobodnie najeżdżać sielskie krainy nieumarłych i demonów.
Ja- broń doskonała
Aby dokończyć dzieło chaosu, nasz wiecznie niezaspokojony mag, przywołuje do życia właśnie Ciebie: jednego z tysięcy nieśmiertelnych wojowników o duszy zaklętej w paciorku sztucznego szkła, zwanego runą. Jako najlepszy z wylizywaczy dupy swojego mocodawcy, otrzymujesz wolność siania zagłady i dalszego rozwoju w tym kierunku. Twoja przygoda się rozpoczyna! ...a tymczasem w świecie realnym:
Wymagania sprzętowe
... są naprawdę zjawiskowe. Aby pobudzić do życia ten pozytywny, pełen magii i szczęścia świat nie trzeba wcale zbyt wiele: {{subst:#ifeq:windows||{{subst:CURRENTDAY}}|windows}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}jakiekolwiek, byle nie z siódmej edycji, gdyż szczęśliwe liczby uniemożliwiają pracę nekromantom, deomnologom i przywoływaczom obecnym w grze. {{subst:#ifeq:Procesor||{{subst:CURRENTDAY}}|Procesor}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}jakikolwiek, może być ten z tostera. {{subst:#ifeq:Karta Graf.||{{subst:CURRENTDAY}}|Karta Graf.}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}zmodyfikowany pod tym kątem chip lodówki wystarczy {{subst:#ifeq:Reszta||{{subst:CURRENTDAY}}|Reszta}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}niezbędna do gry reszta sprzętu w postaci środków psychotropowych, ew. karty dźwiękowej, klawiatury i myszy.
Ścieżki expienia
{{subst:#ifeq:Kampania||{{subst:CURRENTDAY}}|Kampania}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}pasjonująca kontynuacja losów przydupasa maga Kręgu w których to odwiedzamy przeróżne krainy, unicestwiamy ich mieszkańców, wykonujemy questy i ciągniemy dalej ten wózek z węglem, zwanym fabułą. {{subst:#ifeq:Tryb gry swobodnej||{{subst:CURRENTDAY}}|Tryb gry swobodnej}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}}rodzaj rozgrywki przystosowany do oczekiwań graczy, których życiową pasją jest wyprane z fabuły napier potworków i levelowanie jakiegoś pozbawionego tożsamości Sługi Run. 45 specjalnie przystosowanych do tego celu mapek powinno wystarczyć, co więcej można zaimportować postać z kampanii, gdyby gracz zaczął odbierać fabułę jako bezsensowne przerwy pomiędzy kolejnymi walkami.
Nasz protagonista i jego skille
Jako związana z tandetnym breloczkiem istota, Sługa nie musi martwić się konsekwencjami własnej śmierci, gdyż moc Runy zawsze przywróci go do życia. Co prawda kończące poprzedni żywot uderzenie topora pozbawi go części wspomnień i zdobytego expa, ale to detal.
Aby skutecznie pozbawiać bólu napotkane adominacje, należy zdecydować się na jedną, lub kilka z ścieżek rozwoju. Tak w porównaniu z setkami podobnych tytułów, Spellforce nie widzi problemu w łączeniu Białej magii z Czarną.
Lekkie uzbrojenie
Pierwszy do walki, pierwszy do piachu. Dwie bronie jednoręczne i plastikowa zbroja to jego typowy build. Co prawda nie do zatrzymania w walce jeden na jednego, ale takowe zdarzają się tylko z wyższymi o 5 lvl-i bossami.
Broń drzewcowa
Eufemistyczne określenie noży do smarowania chleba także cienkich jak drut sztyletów. Szkolący się w nich wojownik jest niczym pracownik sushi baru, zdolny wyprowadzać ciosy tak szybko, że wrogom zawiesza się animacja bólu.
Lekka broń sieczna
Niedorobione mieczyki, których ze świecą szukać wśród loota. Najbardziej typowa broń lekkiego, czasem ma jakieś magiczne właściwości jednak znacznie częściej będzie brakować jednego do pary.
Lekka broń obuchowa
Mając dwie takie, wojownik działa niczym perkusista zespołu metalowego, używając łbów przeciwników jako instrumentów. Powodują większą masakrę, jednak ciężej nimi trafić a i wyglądają bardziej jak hantle niż broń.
Lekki pancerz
Ergonomiczne zbroje wagi lekkiej, wykonane z tak odpornych materiałów jak wiatrostal. Oczywiste braki w obronie kompensują ukryte w nich, starożytne cheaty, dzięki którym pełny pancerz wykuty z jednego kawałka stali może dawać bonus do zwinności.
Ciężkie uzbrojenie
Jest tym co zmienia zwykłego mięśniaka w słabo ruchliwy czołg z toporem większym od siebie, którym wymachuje w poszukiwaniu wroga.
Ciężka broń sieczna
Podstawowa broń Wikingów od teraz może służyć twej postaci do siania mordu na niespotykaną wcześniej skalę. Co prawda branie zamachu mieczem, który jest równego wzrostu z nami zajmuje trochę czasu, jednak warto, o ile dożyjesz tej chwili.
Ciężka broń obuchowa
Zainwestuj kilka punktów w tą specjalizację a będziesz mógł dumnie paradować po mieście z wielką pałą w dłoni. Jakkolwiek to zabrzmi...
Tarcze
Dzięki nim kulenie się w rogu, pod naporem wrogiego oręża zmienia się z obskakiwania wpierdolu w profesjonalne tankowanie. Pamiętaj jednakże, że zaawansowana wiedza, jak zasłonić się pokrywką garnka, nie uzupełni pustego slotu drugiej dłoni, przeznaczonego na broń.
Biała magia
...